El Port de València aborda el Pla de Contingència per a evitar un col·lapse d’activitat

 

L’Autoritat Portuària de València (APV) ha convocat una reunió este dimecres per a abordar el ‘Pla de Contingència’ que ja va plantejar en l’últim Consell d’Administració amb l’objectiu de coordinar el trànsit en els molls del Port de València després del desbloqueig del Canal de Suez i evitar així un col·lapse d’activitat en les seues terminals, a on s’espera que arriben els vaixells que han estat paralitzats estos dies.

 

En la trobada s’analitzaran les mesures a adoptar estos dies per a l’operativa de càrrega i descàrrega i trasllat de contenidors que arribaran addicionalment al Port de València després de restablir-se la navegació en el Canal de Suez, una volta s’ha conseguit reflotar el vaixell de càrrega ‘Ever Gven’ que romania encallat des de dimarts passat.

 

Per a això ha convocat a la Marca de Garantia del Port de València, a on estan representades més de 150 empreses i institucions, entre agents de duanes, transitaris, consignataris, dipòsits de contenidors, amarradors, estibadors, pràctics, remolcadors, operadors logístics, transportistes, empreses estibadores o provisionistes, entre altres.

Arribada escalonada en 10-15 dies

Segons les estimacions de l’APV, l’increment del trànsit es preveu que siga d’entre 20.000 i 25.000 TEU (contenidors estàndard de 20 peus), xifra corresponent als trànsits retinguts a una part i a una altra de Suez que no han pogut navegar durant els sis dies que ha estat bloquejat el Canal. Es tracta d’una quantitat que s’afegirà el trànsit que diàriament es gestionen en el recinte portuari (una mitjana de 15.000 TEU/dia).

 

L’Autoritat Portuària de València espera què l’arribada i eixida d’este trànsit retingut es faça de manera espaiada durant els 10 o 15 dies que seguiran al pròxim cap de setmana. Açò permetria minimitzar l’impacte i confia la capacitat i professionalitat del Port de València per a afrontar la singularitat provocada pel bloqueig de Suez.

 

Ja divendres passat, tant el president com el director general de l’APV, Aurelio Martínez i Francesc Sánchez, advertien d’una possible allau de vaixells una volta s’alliberarà el vaixell de càrrega ‘Ever Given’ encallat en el Canal de Suez i es poguera restablir el trànsit marítim.

 

Busquen solucions

El Port de València concentrarà en poc temps els vaixells que han deixat de vindre durant este temps i podria patir un col·lapse, assenyalaven. Per a evitar-ho, es preparava el ‘pla de contingència’ que serà abordat este dimecres, per a cercar solucions per a agilitar les duanes, els tràmits per a donar eixida als contenidors i l’ampliació d’horaris de les terminals, entre altres mesures.

 

 

Durant la segona mitat de l’any 2020 -atés l’empenyiment comercial després dels moments més durs de la pandèmia Valenciaport va registrar durant uns quants mesos trànsits superiors al mig milió de TEU/mes, la qual cosa dona marge de maniobra i d’experiència per a gestionar amb folgança un increment de trànsits com el que s’espera, subratllen des de l’APV.

 

La Marca de Garantia és un segell de qualitat registrat i reconegut internacionalment, sent un dels pilars sobre els que se sustenta el compromís de qualitat que, tant Valenciaport com les empreses de la seua Comunitat Portuària, mantenen amb els seus clients, que tenen en ella un instrument eficaç per a garantir la qualitat de les seues transaccions comercials.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.