El Port de València aborda el Pla de Contingència per a evitar un col·lapse d’activitat

 

L’Autoritat Portuària de València (APV) ha convocat una reunió este dimecres per a abordar el ‘Pla de Contingència’ que ja va plantejar en l’últim Consell d’Administració amb l’objectiu de coordinar el trànsit en els molls del Port de València després del desbloqueig del Canal de Suez i evitar així un col·lapse d’activitat en les seues terminals, a on s’espera que arriben els vaixells que han estat paralitzats estos dies.

 

En la trobada s’analitzaran les mesures a adoptar estos dies per a l’operativa de càrrega i descàrrega i trasllat de contenidors que arribaran addicionalment al Port de València després de restablir-se la navegació en el Canal de Suez, una volta s’ha conseguit reflotar el vaixell de càrrega ‘Ever Gven’ que romania encallat des de dimarts passat.

 

Per a això ha convocat a la Marca de Garantia del Port de València, a on estan representades més de 150 empreses i institucions, entre agents de duanes, transitaris, consignataris, dipòsits de contenidors, amarradors, estibadors, pràctics, remolcadors, operadors logístics, transportistes, empreses estibadores o provisionistes, entre altres.

Arribada escalonada en 10-15 dies

Segons les estimacions de l’APV, l’increment del trànsit es preveu que siga d’entre 20.000 i 25.000 TEU (contenidors estàndard de 20 peus), xifra corresponent als trànsits retinguts a una part i a una altra de Suez que no han pogut navegar durant els sis dies que ha estat bloquejat el Canal. Es tracta d’una quantitat que s’afegirà el trànsit que diàriament es gestionen en el recinte portuari (una mitjana de 15.000 TEU/dia).

 

L’Autoritat Portuària de València espera què l’arribada i eixida d’este trànsit retingut es faça de manera espaiada durant els 10 o 15 dies que seguiran al pròxim cap de setmana. Açò permetria minimitzar l’impacte i confia la capacitat i professionalitat del Port de València per a afrontar la singularitat provocada pel bloqueig de Suez.

 

Ja divendres passat, tant el president com el director general de l’APV, Aurelio Martínez i Francesc Sánchez, advertien d’una possible allau de vaixells una volta s’alliberarà el vaixell de càrrega ‘Ever Given’ encallat en el Canal de Suez i es poguera restablir el trànsit marítim.

 

Busquen solucions

El Port de València concentrarà en poc temps els vaixells que han deixat de vindre durant este temps i podria patir un col·lapse, assenyalaven. Per a evitar-ho, es preparava el ‘pla de contingència’ que serà abordat este dimecres, per a cercar solucions per a agilitar les duanes, els tràmits per a donar eixida als contenidors i l’ampliació d’horaris de les terminals, entre altres mesures.

 

 

Durant la segona mitat de l’any 2020 -atés l’empenyiment comercial després dels moments més durs de la pandèmia Valenciaport va registrar durant uns quants mesos trànsits superiors al mig milió de TEU/mes, la qual cosa dona marge de maniobra i d’experiència per a gestionar amb folgança un increment de trànsits com el que s’espera, subratllen des de l’APV.

 

La Marca de Garantia és un segell de qualitat registrat i reconegut internacionalment, sent un dels pilars sobre els que se sustenta el compromís de qualitat que, tant Valenciaport com les empreses de la seua Comunitat Portuària, mantenen amb els seus clients, que tenen en ella un instrument eficaç per a garantir la qualitat de les seues transaccions comercials.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.