El Port de València aborda el Pla de Contingència per a evitar un col·lapse d’activitat

 

L’Autoritat Portuària de València (APV) ha convocat una reunió este dimecres per a abordar el ‘Pla de Contingència’ que ja va plantejar en l’últim Consell d’Administració amb l’objectiu de coordinar el trànsit en els molls del Port de València després del desbloqueig del Canal de Suez i evitar així un col·lapse d’activitat en les seues terminals, a on s’espera que arriben els vaixells que han estat paralitzats estos dies.

 

En la trobada s’analitzaran les mesures a adoptar estos dies per a l’operativa de càrrega i descàrrega i trasllat de contenidors que arribaran addicionalment al Port de València després de restablir-se la navegació en el Canal de Suez, una volta s’ha conseguit reflotar el vaixell de càrrega ‘Ever Gven’ que romania encallat des de dimarts passat.

 

Per a això ha convocat a la Marca de Garantia del Port de València, a on estan representades més de 150 empreses i institucions, entre agents de duanes, transitaris, consignataris, dipòsits de contenidors, amarradors, estibadors, pràctics, remolcadors, operadors logístics, transportistes, empreses estibadores o provisionistes, entre altres.

Arribada escalonada en 10-15 dies

Segons les estimacions de l’APV, l’increment del trànsit es preveu que siga d’entre 20.000 i 25.000 TEU (contenidors estàndard de 20 peus), xifra corresponent als trànsits retinguts a una part i a una altra de Suez que no han pogut navegar durant els sis dies que ha estat bloquejat el Canal. Es tracta d’una quantitat que s’afegirà el trànsit que diàriament es gestionen en el recinte portuari (una mitjana de 15.000 TEU/dia).

 

L’Autoritat Portuària de València espera què l’arribada i eixida d’este trànsit retingut es faça de manera espaiada durant els 10 o 15 dies que seguiran al pròxim cap de setmana. Açò permetria minimitzar l’impacte i confia la capacitat i professionalitat del Port de València per a afrontar la singularitat provocada pel bloqueig de Suez.

 

Ja divendres passat, tant el president com el director general de l’APV, Aurelio Martínez i Francesc Sánchez, advertien d’una possible allau de vaixells una volta s’alliberarà el vaixell de càrrega ‘Ever Given’ encallat en el Canal de Suez i es poguera restablir el trànsit marítim.

 

Busquen solucions

El Port de València concentrarà en poc temps els vaixells que han deixat de vindre durant este temps i podria patir un col·lapse, assenyalaven. Per a evitar-ho, es preparava el ‘pla de contingència’ que serà abordat este dimecres, per a cercar solucions per a agilitar les duanes, els tràmits per a donar eixida als contenidors i l’ampliació d’horaris de les terminals, entre altres mesures.

 

 

Durant la segona mitat de l’any 2020 -atés l’empenyiment comercial després dels moments més durs de la pandèmia Valenciaport va registrar durant uns quants mesos trànsits superiors al mig milió de TEU/mes, la qual cosa dona marge de maniobra i d’experiència per a gestionar amb folgança un increment de trànsits com el que s’espera, subratllen des de l’APV.

 

La Marca de Garantia és un segell de qualitat registrat i reconegut internacionalment, sent un dels pilars sobre els que se sustenta el compromís de qualitat que, tant Valenciaport com les empreses de la seua Comunitat Portuària, mantenen amb els seus clients, que tenen en ella un instrument eficaç per a garantir la qualitat de les seues transaccions comercials.

Últimes notícies

Gayà reclama més ambició en l’últim any de Mestalla

José Luis Gayà considera especial l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027 i insta l’equip a ser més ambiciós des de l’inici de LaLiga.

Toni Francés deixa l’alcaldia d’Alcoi en 2027 després de quinze anys i obri la porta a Lorena Zamorano

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha anunciat que no repetirà com a candidat del PSPV-PSOE en 2027 després de quinze anys governant, i ha obert la porta perquè Lorena Zamorano encapçale la candidatura socialista.

La Justícia avala l’Ajuntament d’Alacant i permet seguir disparant mascletaes en la plaça dels Luceros

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha estimat el recurs de l’Ajuntament d’Alacant i ha conclòs que l’associació Salvem el Nostre Patrimoni no estava legitimada per a impugnar les bases del concurs de mascletaes en la plaça dels Luceros.

PP i Vox tomben les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament

La majoria de PP i Vox en Les Corts ha rebutjat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, en un debat marcat per les acusacions creuades sobre la “prioritat nacional” i el model fiscal.

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.