El Port de València aborda el Pla de Contingència per a evitar un col·lapse d’activitat

 

L’Autoritat Portuària de València (APV) ha convocat una reunió este dimecres per a abordar el ‘Pla de Contingència’ que ja va plantejar en l’últim Consell d’Administració amb l’objectiu de coordinar el trànsit en els molls del Port de València després del desbloqueig del Canal de Suez i evitar així un col·lapse d’activitat en les seues terminals, a on s’espera que arriben els vaixells que han estat paralitzats estos dies.

 

En la trobada s’analitzaran les mesures a adoptar estos dies per a l’operativa de càrrega i descàrrega i trasllat de contenidors que arribaran addicionalment al Port de València després de restablir-se la navegació en el Canal de Suez, una volta s’ha conseguit reflotar el vaixell de càrrega ‘Ever Gven’ que romania encallat des de dimarts passat.

 

Per a això ha convocat a la Marca de Garantia del Port de València, a on estan representades més de 150 empreses i institucions, entre agents de duanes, transitaris, consignataris, dipòsits de contenidors, amarradors, estibadors, pràctics, remolcadors, operadors logístics, transportistes, empreses estibadores o provisionistes, entre altres.

Arribada escalonada en 10-15 dies

Segons les estimacions de l’APV, l’increment del trànsit es preveu que siga d’entre 20.000 i 25.000 TEU (contenidors estàndard de 20 peus), xifra corresponent als trànsits retinguts a una part i a una altra de Suez que no han pogut navegar durant els sis dies que ha estat bloquejat el Canal. Es tracta d’una quantitat que s’afegirà el trànsit que diàriament es gestionen en el recinte portuari (una mitjana de 15.000 TEU/dia).

 

L’Autoritat Portuària de València espera què l’arribada i eixida d’este trànsit retingut es faça de manera espaiada durant els 10 o 15 dies que seguiran al pròxim cap de setmana. Açò permetria minimitzar l’impacte i confia la capacitat i professionalitat del Port de València per a afrontar la singularitat provocada pel bloqueig de Suez.

 

Ja divendres passat, tant el president com el director general de l’APV, Aurelio Martínez i Francesc Sánchez, advertien d’una possible allau de vaixells una volta s’alliberarà el vaixell de càrrega ‘Ever Given’ encallat en el Canal de Suez i es poguera restablir el trànsit marítim.

 

Busquen solucions

El Port de València concentrarà en poc temps els vaixells que han deixat de vindre durant este temps i podria patir un col·lapse, assenyalaven. Per a evitar-ho, es preparava el ‘pla de contingència’ que serà abordat este dimecres, per a cercar solucions per a agilitar les duanes, els tràmits per a donar eixida als contenidors i l’ampliació d’horaris de les terminals, entre altres mesures.

 

 

Durant la segona mitat de l’any 2020 -atés l’empenyiment comercial després dels moments més durs de la pandèmia Valenciaport va registrar durant uns quants mesos trànsits superiors al mig milió de TEU/mes, la qual cosa dona marge de maniobra i d’experiència per a gestionar amb folgança un increment de trànsits com el que s’espera, subratllen des de l’APV.

 

La Marca de Garantia és un segell de qualitat registrat i reconegut internacionalment, sent un dels pilars sobre els que se sustenta el compromís de qualitat que, tant Valenciaport com les empreses de la seua Comunitat Portuària, mantenen amb els seus clients, que tenen en ella un instrument eficaç per a garantir la qualitat de les seues transaccions comercials.

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.