El Port de València aborda el Pla de Contingència per a evitar un col·lapse d’activitat

 

L’Autoritat Portuària de València (APV) ha convocat una reunió este dimecres per a abordar el ‘Pla de Contingència’ que ja va plantejar en l’últim Consell d’Administració amb l’objectiu de coordinar el trànsit en els molls del Port de València després del desbloqueig del Canal de Suez i evitar així un col·lapse d’activitat en les seues terminals, a on s’espera que arriben els vaixells que han estat paralitzats estos dies.

 

En la trobada s’analitzaran les mesures a adoptar estos dies per a l’operativa de càrrega i descàrrega i trasllat de contenidors que arribaran addicionalment al Port de València després de restablir-se la navegació en el Canal de Suez, una volta s’ha conseguit reflotar el vaixell de càrrega ‘Ever Gven’ que romania encallat des de dimarts passat.

 

Per a això ha convocat a la Marca de Garantia del Port de València, a on estan representades més de 150 empreses i institucions, entre agents de duanes, transitaris, consignataris, dipòsits de contenidors, amarradors, estibadors, pràctics, remolcadors, operadors logístics, transportistes, empreses estibadores o provisionistes, entre altres.

Arribada escalonada en 10-15 dies

Segons les estimacions de l’APV, l’increment del trànsit es preveu que siga d’entre 20.000 i 25.000 TEU (contenidors estàndard de 20 peus), xifra corresponent als trànsits retinguts a una part i a una altra de Suez que no han pogut navegar durant els sis dies que ha estat bloquejat el Canal. Es tracta d’una quantitat que s’afegirà el trànsit que diàriament es gestionen en el recinte portuari (una mitjana de 15.000 TEU/dia).

 

L’Autoritat Portuària de València espera què l’arribada i eixida d’este trànsit retingut es faça de manera espaiada durant els 10 o 15 dies que seguiran al pròxim cap de setmana. Açò permetria minimitzar l’impacte i confia la capacitat i professionalitat del Port de València per a afrontar la singularitat provocada pel bloqueig de Suez.

 

Ja divendres passat, tant el president com el director general de l’APV, Aurelio Martínez i Francesc Sánchez, advertien d’una possible allau de vaixells una volta s’alliberarà el vaixell de càrrega ‘Ever Given’ encallat en el Canal de Suez i es poguera restablir el trànsit marítim.

 

Busquen solucions

El Port de València concentrarà en poc temps els vaixells que han deixat de vindre durant este temps i podria patir un col·lapse, assenyalaven. Per a evitar-ho, es preparava el ‘pla de contingència’ que serà abordat este dimecres, per a cercar solucions per a agilitar les duanes, els tràmits per a donar eixida als contenidors i l’ampliació d’horaris de les terminals, entre altres mesures.

 

 

Durant la segona mitat de l’any 2020 -atés l’empenyiment comercial després dels moments més durs de la pandèmia Valenciaport va registrar durant uns quants mesos trànsits superiors al mig milió de TEU/mes, la qual cosa dona marge de maniobra i d’experiència per a gestionar amb folgança un increment de trànsits com el que s’espera, subratllen des de l’APV.

 

La Marca de Garantia és un segell de qualitat registrat i reconegut internacionalment, sent un dels pilars sobre els que se sustenta el compromís de qualitat que, tant Valenciaport com les empreses de la seua Comunitat Portuària, mantenen amb els seus clients, que tenen en ella un instrument eficaç per a garantir la qualitat de les seues transaccions comercials.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.