21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Presentació de la V Trobada de Muixerangues de Castelló

 

La Conlloga Muixeranga de Castelló ha presentat en el Menador-Espai Cultural la V Trobada de Muixerangues de Castelló, coorganitzada per la Conlloga Muixeranga de Castelló i l’Institut Valencià de Cultura (IVC), i amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló.

 

Marga Landete, directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC ha assenyalat que «este és el tercer any consecutiu en què l’institut coorganitza esta trobada amb la Conlloga de Castelló. Per a nosaltres és un plaer comprovar la consolidació d’esta trobada a la capital de la Plana i l’evolució espectacular de la Conlloga com una de les colles de referència dins del món muixeranguer valencià».

 

La Trobada serà el segon dissabte de les Festes de la Magdalena (21 de març), a les 12.00 hores, en la plaça de l’Hort dels Corders. En esta ocasió les tres colles que participants en la V Trobada de Muixerangues de Castelló seran la Muixeranga de Barcelona, la colla castellera Nens del Vendrell i els amfitrions, la Conlloga Muixeranga de Castelló.

 

Dins del calendari de les Festes de la Magdalena

Els Nens del Vendrell tornaran a Castelló després d’haver actuat l’any 1958 en la plaça de bous, durant els actes de celebració de les Festes de la Magdalena.També acompanyaran la trobada la Colla de Dolçainers i Tabaleters de Castelló, la Llavor dolçaina i tabal d’Almenara i diferents músics a títol individual.

 

Enguany serà una trobada especialment emotiva pel fet d’arribar a la cinquena edició i perquè la Trobada de Muixerangues s’ha consolidat com un acte destacat dins de la programació de les Festes de la Magdalena i en el calendari muixeranguer.

 

Juntament amb la presentació de la trobada, també s’han presentat el Concurs de Fotografia V Trobada de Muixerangues de Castelló, que es farà a través d’Instagram, i el vídeo de promoció de la trobada. S’espera superar les xifres de l’anterior edició de la trobada que va ser un èxit de participació i organització, amb 600 participants entre muixeranguers i músics i 2.000 persones de públic assistent.

 

També pots llegir…

Un motorista ferit en un accident en la CV-150, en Castelló

Un conductor borratxo i sense carnet provoca un accident en Castelló i pega a fugir

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.