Presentació de la V Trobada de Muixerangues de Castelló

 

La Conlloga Muixeranga de Castelló ha presentat en el Menador-Espai Cultural la V Trobada de Muixerangues de Castelló, coorganitzada per la Conlloga Muixeranga de Castelló i l’Institut Valencià de Cultura (IVC), i amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló.

 

Marga Landete, directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC ha assenyalat que «este és el tercer any consecutiu en què l’institut coorganitza esta trobada amb la Conlloga de Castelló. Per a nosaltres és un plaer comprovar la consolidació d’esta trobada a la capital de la Plana i l’evolució espectacular de la Conlloga com una de les colles de referència dins del món muixeranguer valencià».

 

La Trobada serà el segon dissabte de les Festes de la Magdalena (21 de març), a les 12.00 hores, en la plaça de l’Hort dels Corders. En esta ocasió les tres colles que participants en la V Trobada de Muixerangues de Castelló seran la Muixeranga de Barcelona, la colla castellera Nens del Vendrell i els amfitrions, la Conlloga Muixeranga de Castelló.

 

Dins del calendari de les Festes de la Magdalena

Els Nens del Vendrell tornaran a Castelló després d’haver actuat l’any 1958 en la plaça de bous, durant els actes de celebració de les Festes de la Magdalena.També acompanyaran la trobada la Colla de Dolçainers i Tabaleters de Castelló, la Llavor dolçaina i tabal d’Almenara i diferents músics a títol individual.

 

Enguany serà una trobada especialment emotiva pel fet d’arribar a la cinquena edició i perquè la Trobada de Muixerangues s’ha consolidat com un acte destacat dins de la programació de les Festes de la Magdalena i en el calendari muixeranguer.

 

Juntament amb la presentació de la trobada, també s’han presentat el Concurs de Fotografia V Trobada de Muixerangues de Castelló, que es farà a través d’Instagram, i el vídeo de promoció de la trobada. S’espera superar les xifres de l’anterior edició de la trobada que va ser un èxit de participació i organització, amb 600 participants entre muixeranguers i músics i 2.000 persones de públic assistent.

 

També pots llegir…

Un motorista ferit en un accident en la CV-150, en Castelló

Un conductor borratxo i sense carnet provoca un accident en Castelló i pega a fugir

Últimes notícies

Dimarts d’oratge extrem a l’interior de València: fins a 38 graus i nits tòrrides

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts un episodi de calor extrema amb fins a 38 graus en zones interiors i una altra nit tòrrida, segons Aemet i Avamet.

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.