11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Presentació de la V Trobada de Muixerangues de Castelló

 

La Conlloga Muixeranga de Castelló ha presentat en el Menador-Espai Cultural la V Trobada de Muixerangues de Castelló, coorganitzada per la Conlloga Muixeranga de Castelló i l’Institut Valencià de Cultura (IVC), i amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló.

 

Marga Landete, directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC ha assenyalat que «este és el tercer any consecutiu en què l’institut coorganitza esta trobada amb la Conlloga de Castelló. Per a nosaltres és un plaer comprovar la consolidació d’esta trobada a la capital de la Plana i l’evolució espectacular de la Conlloga com una de les colles de referència dins del món muixeranguer valencià».

 

La Trobada serà el segon dissabte de les Festes de la Magdalena (21 de març), a les 12.00 hores, en la plaça de l’Hort dels Corders. En esta ocasió les tres colles que participants en la V Trobada de Muixerangues de Castelló seran la Muixeranga de Barcelona, la colla castellera Nens del Vendrell i els amfitrions, la Conlloga Muixeranga de Castelló.

 

Dins del calendari de les Festes de la Magdalena

Els Nens del Vendrell tornaran a Castelló després d’haver actuat l’any 1958 en la plaça de bous, durant els actes de celebració de les Festes de la Magdalena.També acompanyaran la trobada la Colla de Dolçainers i Tabaleters de Castelló, la Llavor dolçaina i tabal d’Almenara i diferents músics a títol individual.

 

Enguany serà una trobada especialment emotiva pel fet d’arribar a la cinquena edició i perquè la Trobada de Muixerangues s’ha consolidat com un acte destacat dins de la programació de les Festes de la Magdalena i en el calendari muixeranguer.

 

Juntament amb la presentació de la trobada, també s’han presentat el Concurs de Fotografia V Trobada de Muixerangues de Castelló, que es farà a través d’Instagram, i el vídeo de promoció de la trobada. S’espera superar les xifres de l’anterior edició de la trobada que va ser un èxit de participació i organització, amb 600 participants entre muixeranguers i músics i 2.000 persones de públic assistent.

 

També pots llegir…

Un motorista ferit en un accident en la CV-150, en Castelló

Un conductor borratxo i sense carnet provoca un accident en Castelló i pega a fugir

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.