Presentació de la V Trobada de Muixerangues de Castelló

 

La Conlloga Muixeranga de Castelló ha presentat en el Menador-Espai Cultural la V Trobada de Muixerangues de Castelló, coorganitzada per la Conlloga Muixeranga de Castelló i l’Institut Valencià de Cultura (IVC), i amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló.

 

Marga Landete, directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC ha assenyalat que «este és el tercer any consecutiu en què l’institut coorganitza esta trobada amb la Conlloga de Castelló. Per a nosaltres és un plaer comprovar la consolidació d’esta trobada a la capital de la Plana i l’evolució espectacular de la Conlloga com una de les colles de referència dins del món muixeranguer valencià».

 

La Trobada serà el segon dissabte de les Festes de la Magdalena (21 de març), a les 12.00 hores, en la plaça de l’Hort dels Corders. En esta ocasió les tres colles que participants en la V Trobada de Muixerangues de Castelló seran la Muixeranga de Barcelona, la colla castellera Nens del Vendrell i els amfitrions, la Conlloga Muixeranga de Castelló.

 

Dins del calendari de les Festes de la Magdalena

Els Nens del Vendrell tornaran a Castelló després d’haver actuat l’any 1958 en la plaça de bous, durant els actes de celebració de les Festes de la Magdalena.També acompanyaran la trobada la Colla de Dolçainers i Tabaleters de Castelló, la Llavor dolçaina i tabal d’Almenara i diferents músics a títol individual.

 

Enguany serà una trobada especialment emotiva pel fet d’arribar a la cinquena edició i perquè la Trobada de Muixerangues s’ha consolidat com un acte destacat dins de la programació de les Festes de la Magdalena i en el calendari muixeranguer.

 

Juntament amb la presentació de la trobada, també s’han presentat el Concurs de Fotografia V Trobada de Muixerangues de Castelló, que es farà a través d’Instagram, i el vídeo de promoció de la trobada. S’espera superar les xifres de l’anterior edició de la trobada que va ser un èxit de participació i organització, amb 600 participants entre muixeranguers i músics i 2.000 persones de públic assistent.

 

També pots llegir…

Un motorista ferit en un accident en la CV-150, en Castelló

Un conductor borratxo i sense carnet provoca un accident en Castelló i pega a fugir

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.