Primark anuncia la notícia que més espanta els seus treballadors valencians

 

Primark ha notificat als sindicats l’inici d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major i de caràcter temporal en Espanya, a on compta amb una plantilla que supera els 7.000 empleats, cosa que suposa el 98% dels seus treballadors, després del tancament de totes les seues botigues després de decretar-se l’estat d’alarma en Espanya per a lluitar contra la propagació del coronavirus.

 

En concret, la firma de moda ‘low-cost’ ha oferit als seus empleats completar la prestació per atur fins al 100% del salari mensual en març, a demés de no descomptar de les pagues extres la quantitat que toque i que els contractes de treball no queden suspesos, segons ha informat CC.OO.

 

L’empresa es compromet a «garantir el nivell dels seus ingressos»

Fonts de la multinacional han precisat que esta mesura ve justificada per la declaració de l’estat d’alarma i la contenció laboral establerta pel Govern, sent una situació de «força major i caràcter temporal», vinculada a l’emergència sanitària actual i tindria una vigència des del 15 de març. D’esta forma, Primark es compromet amb els seus empleats a «garantir el nivell dels seus ingressos durant el període inicial d’estat d’alarma decretat pel Govern, fins a finals de març».

 

«La nostra màxima prioritat és la salut i benestar dels nostres companys. Primark des de fa anys compta amb un Programa d’Assistència a l’Empleat, disponible 24 hores set dies a la setmana, que proporciona ajuda i suport als empleats i les seues famílies. Este programa cobra especial importància en moments de dificultat i incertesa com l’actual», indiquen des de la firma tèxtil.

 

La firma també ha posat sobre la taula no descomptar els dies de vacacions pel temps que els contractes de treball queden suspesos i que les vacacions no disfrutades per la crisi s’acordaran de nou amb la direcció de les botigues.

 

Des de CC.OO. consideren insuficients estes condicions

A pesar d’això, CC.OO. considera estes condicions encara insuficients i reclama que la garantia respecte al salari, a demés de la meritació de les pagues extres i vacacions, s’estenguen, com a mínim, fins a l’11 d’abril, «atés que el Govern ja ha anunciat la pròrroga de l’estat d’alarma, i que no es trasllade la crisi sanitària del Covid-19 a les butxaques de la plantilla».

 

El sindicat ha criticat que la multinacional irlandesa s’haja acollit a l’ERTO. «Creiem que empreses com Primark no es poden comparar amb el xicotet i mitjà comerç, ja que el seu patrimoni empresarial pot assumir el cost salarial d’este període extraordinari i no és necessari carregar a l’Estat dels costos de 7.000 empleats», assenyalen. Primark compta en Espanya amb 47 establiments repartits pel territori nacional i tenia previst obrir enguany una botiga en Barcelona i una altra en Sevilla.

 

La cadena tèxtil ha anunciat el tancament de tots els seus establiments en el Regne Unit com a part de les mesures de contenció de l’epidèmia de coronavirus, amb el que la companyia ha clausurat els seus 376 establiments en 12 països, cosa que representa per a la firma la pèrdua del voltant de 650 milions de lliures esterlines (708 milions d’euros) en vendes netes cada mes, segons ha informat Associated British Foods (ABF), matriu de la companyia.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU