Primark anuncia la notícia que més espanta els seus treballadors valencians

 

Primark ha notificat als sindicats l’inici d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major i de caràcter temporal en Espanya, a on compta amb una plantilla que supera els 7.000 empleats, cosa que suposa el 98% dels seus treballadors, després del tancament de totes les seues botigues després de decretar-se l’estat d’alarma en Espanya per a lluitar contra la propagació del coronavirus.

 

En concret, la firma de moda ‘low-cost’ ha oferit als seus empleats completar la prestació per atur fins al 100% del salari mensual en març, a demés de no descomptar de les pagues extres la quantitat que toque i que els contractes de treball no queden suspesos, segons ha informat CC.OO.

 

L’empresa es compromet a «garantir el nivell dels seus ingressos»

Fonts de la multinacional han precisat que esta mesura ve justificada per la declaració de l’estat d’alarma i la contenció laboral establerta pel Govern, sent una situació de «força major i caràcter temporal», vinculada a l’emergència sanitària actual i tindria una vigència des del 15 de març. D’esta forma, Primark es compromet amb els seus empleats a «garantir el nivell dels seus ingressos durant el període inicial d’estat d’alarma decretat pel Govern, fins a finals de març».

 

«La nostra màxima prioritat és la salut i benestar dels nostres companys. Primark des de fa anys compta amb un Programa d’Assistència a l’Empleat, disponible 24 hores set dies a la setmana, que proporciona ajuda i suport als empleats i les seues famílies. Este programa cobra especial importància en moments de dificultat i incertesa com l’actual», indiquen des de la firma tèxtil.

 

La firma també ha posat sobre la taula no descomptar els dies de vacacions pel temps que els contractes de treball queden suspesos i que les vacacions no disfrutades per la crisi s’acordaran de nou amb la direcció de les botigues.

 

Des de CC.OO. consideren insuficients estes condicions

A pesar d’això, CC.OO. considera estes condicions encara insuficients i reclama que la garantia respecte al salari, a demés de la meritació de les pagues extres i vacacions, s’estenguen, com a mínim, fins a l’11 d’abril, «atés que el Govern ja ha anunciat la pròrroga de l’estat d’alarma, i que no es trasllade la crisi sanitària del Covid-19 a les butxaques de la plantilla».

 

El sindicat ha criticat que la multinacional irlandesa s’haja acollit a l’ERTO. «Creiem que empreses com Primark no es poden comparar amb el xicotet i mitjà comerç, ja que el seu patrimoni empresarial pot assumir el cost salarial d’este període extraordinari i no és necessari carregar a l’Estat dels costos de 7.000 empleats», assenyalen. Primark compta en Espanya amb 47 establiments repartits pel territori nacional i tenia previst obrir enguany una botiga en Barcelona i una altra en Sevilla.

 

La cadena tèxtil ha anunciat el tancament de tots els seus establiments en el Regne Unit com a part de les mesures de contenció de l’epidèmia de coronavirus, amb el que la companyia ha clausurat els seus 376 establiments en 12 països, cosa que representa per a la firma la pèrdua del voltant de 650 milions de lliures esterlines (708 milions d’euros) en vendes netes cada mes, segons ha informat Associated British Foods (ABF), matriu de la companyia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.