Primark anuncia la notícia que més espanta els seus treballadors valencians

 

Primark ha notificat als sindicats l’inici d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major i de caràcter temporal en Espanya, a on compta amb una plantilla que supera els 7.000 empleats, cosa que suposa el 98% dels seus treballadors, després del tancament de totes les seues botigues després de decretar-se l’estat d’alarma en Espanya per a lluitar contra la propagació del coronavirus.

 

En concret, la firma de moda ‘low-cost’ ha oferit als seus empleats completar la prestació per atur fins al 100% del salari mensual en març, a demés de no descomptar de les pagues extres la quantitat que toque i que els contractes de treball no queden suspesos, segons ha informat CC.OO.

 

L’empresa es compromet a «garantir el nivell dels seus ingressos»

Fonts de la multinacional han precisat que esta mesura ve justificada per la declaració de l’estat d’alarma i la contenció laboral establerta pel Govern, sent una situació de «força major i caràcter temporal», vinculada a l’emergència sanitària actual i tindria una vigència des del 15 de març. D’esta forma, Primark es compromet amb els seus empleats a «garantir el nivell dels seus ingressos durant el període inicial d’estat d’alarma decretat pel Govern, fins a finals de març».

 

«La nostra màxima prioritat és la salut i benestar dels nostres companys. Primark des de fa anys compta amb un Programa d’Assistència a l’Empleat, disponible 24 hores set dies a la setmana, que proporciona ajuda i suport als empleats i les seues famílies. Este programa cobra especial importància en moments de dificultat i incertesa com l’actual», indiquen des de la firma tèxtil.

 

La firma també ha posat sobre la taula no descomptar els dies de vacacions pel temps que els contractes de treball queden suspesos i que les vacacions no disfrutades per la crisi s’acordaran de nou amb la direcció de les botigues.

 

Des de CC.OO. consideren insuficients estes condicions

A pesar d’això, CC.OO. considera estes condicions encara insuficients i reclama que la garantia respecte al salari, a demés de la meritació de les pagues extres i vacacions, s’estenguen, com a mínim, fins a l’11 d’abril, «atés que el Govern ja ha anunciat la pròrroga de l’estat d’alarma, i que no es trasllade la crisi sanitària del Covid-19 a les butxaques de la plantilla».

 

El sindicat ha criticat que la multinacional irlandesa s’haja acollit a l’ERTO. «Creiem que empreses com Primark no es poden comparar amb el xicotet i mitjà comerç, ja que el seu patrimoni empresarial pot assumir el cost salarial d’este període extraordinari i no és necessari carregar a l’Estat dels costos de 7.000 empleats», assenyalen. Primark compta en Espanya amb 47 establiments repartits pel territori nacional i tenia previst obrir enguany una botiga en Barcelona i una altra en Sevilla.

 

La cadena tèxtil ha anunciat el tancament de tots els seus establiments en el Regne Unit com a part de les mesures de contenció de l’epidèmia de coronavirus, amb el que la companyia ha clausurat els seus 376 establiments en 12 països, cosa que representa per a la firma la pèrdua del voltant de 650 milions de lliures esterlines (708 milions d’euros) en vendes netes cada mes, segons ha informat Associated British Foods (ABF), matriu de la companyia.

Últimes notícies

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.