Primark anuncia la notícia que més espanta els seus treballadors valencians

 

Primark ha notificat als sindicats l’inici d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major i de caràcter temporal en Espanya, a on compta amb una plantilla que supera els 7.000 empleats, cosa que suposa el 98% dels seus treballadors, després del tancament de totes les seues botigues després de decretar-se l’estat d’alarma en Espanya per a lluitar contra la propagació del coronavirus.

 

En concret, la firma de moda ‘low-cost’ ha oferit als seus empleats completar la prestació per atur fins al 100% del salari mensual en març, a demés de no descomptar de les pagues extres la quantitat que toque i que els contractes de treball no queden suspesos, segons ha informat CC.OO.

 

L’empresa es compromet a «garantir el nivell dels seus ingressos»

Fonts de la multinacional han precisat que esta mesura ve justificada per la declaració de l’estat d’alarma i la contenció laboral establerta pel Govern, sent una situació de «força major i caràcter temporal», vinculada a l’emergència sanitària actual i tindria una vigència des del 15 de març. D’esta forma, Primark es compromet amb els seus empleats a «garantir el nivell dels seus ingressos durant el període inicial d’estat d’alarma decretat pel Govern, fins a finals de març».

 

«La nostra màxima prioritat és la salut i benestar dels nostres companys. Primark des de fa anys compta amb un Programa d’Assistència a l’Empleat, disponible 24 hores set dies a la setmana, que proporciona ajuda i suport als empleats i les seues famílies. Este programa cobra especial importància en moments de dificultat i incertesa com l’actual», indiquen des de la firma tèxtil.

 

La firma també ha posat sobre la taula no descomptar els dies de vacacions pel temps que els contractes de treball queden suspesos i que les vacacions no disfrutades per la crisi s’acordaran de nou amb la direcció de les botigues.

 

Des de CC.OO. consideren insuficients estes condicions

A pesar d’això, CC.OO. considera estes condicions encara insuficients i reclama que la garantia respecte al salari, a demés de la meritació de les pagues extres i vacacions, s’estenguen, com a mínim, fins a l’11 d’abril, «atés que el Govern ja ha anunciat la pròrroga de l’estat d’alarma, i que no es trasllade la crisi sanitària del Covid-19 a les butxaques de la plantilla».

 

El sindicat ha criticat que la multinacional irlandesa s’haja acollit a l’ERTO. «Creiem que empreses com Primark no es poden comparar amb el xicotet i mitjà comerç, ja que el seu patrimoni empresarial pot assumir el cost salarial d’este període extraordinari i no és necessari carregar a l’Estat dels costos de 7.000 empleats», assenyalen. Primark compta en Espanya amb 47 establiments repartits pel territori nacional i tenia previst obrir enguany una botiga en Barcelona i una altra en Sevilla.

 

La cadena tèxtil ha anunciat el tancament de tots els seus establiments en el Regne Unit com a part de les mesures de contenció de l’epidèmia de coronavirus, amb el que la companyia ha clausurat els seus 376 establiments en 12 països, cosa que representa per a la firma la pèrdua del voltant de 650 milions de lliures esterlines (708 milions d’euros) en vendes netes cada mes, segons ha informat Associated British Foods (ABF), matriu de la companyia.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.