Primark anuncia la notícia que més espanta els seus treballadors valencians

 

Primark ha notificat als sindicats l’inici d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major i de caràcter temporal en Espanya, a on compta amb una plantilla que supera els 7.000 empleats, cosa que suposa el 98% dels seus treballadors, després del tancament de totes les seues botigues després de decretar-se l’estat d’alarma en Espanya per a lluitar contra la propagació del coronavirus.

 

En concret, la firma de moda ‘low-cost’ ha oferit als seus empleats completar la prestació per atur fins al 100% del salari mensual en març, a demés de no descomptar de les pagues extres la quantitat que toque i que els contractes de treball no queden suspesos, segons ha informat CC.OO.

 

L’empresa es compromet a «garantir el nivell dels seus ingressos»

Fonts de la multinacional han precisat que esta mesura ve justificada per la declaració de l’estat d’alarma i la contenció laboral establerta pel Govern, sent una situació de «força major i caràcter temporal», vinculada a l’emergència sanitària actual i tindria una vigència des del 15 de març. D’esta forma, Primark es compromet amb els seus empleats a «garantir el nivell dels seus ingressos durant el període inicial d’estat d’alarma decretat pel Govern, fins a finals de març».

 

«La nostra màxima prioritat és la salut i benestar dels nostres companys. Primark des de fa anys compta amb un Programa d’Assistència a l’Empleat, disponible 24 hores set dies a la setmana, que proporciona ajuda i suport als empleats i les seues famílies. Este programa cobra especial importància en moments de dificultat i incertesa com l’actual», indiquen des de la firma tèxtil.

 

La firma també ha posat sobre la taula no descomptar els dies de vacacions pel temps que els contractes de treball queden suspesos i que les vacacions no disfrutades per la crisi s’acordaran de nou amb la direcció de les botigues.

 

Des de CC.OO. consideren insuficients estes condicions

A pesar d’això, CC.OO. considera estes condicions encara insuficients i reclama que la garantia respecte al salari, a demés de la meritació de les pagues extres i vacacions, s’estenguen, com a mínim, fins a l’11 d’abril, «atés que el Govern ja ha anunciat la pròrroga de l’estat d’alarma, i que no es trasllade la crisi sanitària del Covid-19 a les butxaques de la plantilla».

 

El sindicat ha criticat que la multinacional irlandesa s’haja acollit a l’ERTO. «Creiem que empreses com Primark no es poden comparar amb el xicotet i mitjà comerç, ja que el seu patrimoni empresarial pot assumir el cost salarial d’este període extraordinari i no és necessari carregar a l’Estat dels costos de 7.000 empleats», assenyalen. Primark compta en Espanya amb 47 establiments repartits pel territori nacional i tenia previst obrir enguany una botiga en Barcelona i una altra en Sevilla.

 

La cadena tèxtil ha anunciat el tancament de tots els seus establiments en el Regne Unit com a part de les mesures de contenció de l’epidèmia de coronavirus, amb el que la companyia ha clausurat els seus 376 establiments en 12 països, cosa que representa per a la firma la pèrdua del voltant de 650 milions de lliures esterlines (708 milions d’euros) en vendes netes cada mes, segons ha informat Associated British Foods (ABF), matriu de la companyia.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.