Problemes en la xafada són la causa de la majoria de malalties als peus dels runners

Amb motiu de la celebració el diumenge 5 de desembre de la Marató de València, l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha destacat que els peus són un dels principals afectats després de les carreres de llarga distància i és fonamental la seua cura per a evitar lesions que poden afectar a tot l’aparell locomotor.

Les sobrecàrregues i els hematomes, així com problemes en les ungles, són les algunes de les malalties més comunes en els runners. Per això, des del ICOPCV es recomana acudir al podòleg en els dies posteriors per a analitzar si és necessari si hi ha alguna zona danyada per algun problema biomecànic i poder aplicar el tractament adequat al més aviat possible, que sempre serà individualitzat segons les necessitats concretes d’esta persona.

«Encara que amb el màrqueting s’intenta estandarditzar qualsevol necessitat del runner. Hem de tenir en compte que cada cos és diferent i, per tant, ni tot és negre ni tot és blanc. En el cas de les trepitjades no sols hi ha supinador, pronador o neutre. Els podòlegs analitzem la trepitjada mitjançant un estudi biomecánico i tenim en compte el peu en estàtica i en dinàmica. I en esta segona opció, observem com es mou el peu en els tres eixos de l’espai«, ha explicat José Cardo, podòleg i membre de la junta directiva del ICOPCV.

«En conclusió, veiem que un peu prona i supina, però l’important és saber quant, com i on. Això ens permetrà ajudar al runner a triar la millor sabatilla per als seus peus i crear una plantilla específica només si és necessari«, ha continuat José Cardo.

D’altra banda, des del ICOPCV s’ha advertit que bona part de les malalties en genolls i malucs deriven d’una mala trepitjada. Conéixer el tipus de la xafada, permetrà prevenir futures lesions triant la sabatilla correcta, la plantilla que siga necessària i la pràctica d’exercicis específics, si és pertinent.

«Una bona sabatilla ha de triar-se en funció del pes de la persona, de les distàncies que vaja a recórrer, del ritme o velocitat a la qual córrega, de la tècnica de carrera i del terreny pel qual vagi el corredor. També cal contemplar altres aspectes com la sola i la seua agarre al terreny, el drope o els elements de control«, ha explicat el podòleg José Cardo.

Al costat d’això, des del ICOPCV es recomana utilitzar un que siga mig número més que la talla habitual del peu, i han recordat que és important provar-se les sabatilles a última hora de la tarda, tirant el peu cap endavant, i deixant entrar el dit índex entre el taló del peu i la sabatilla.

A més, els podòlegs han destacat que per a evitar lesions és molt rellevant tenir els peus forts i és una cosa que la majoria de corredors deixen de costat, i en el qual haurien de fer major recalcament. Per a això, entre les seues rutines han d’incloure exercicis de corefoot per a enfortir els músculs de la zona.

Després de la carrera és molt útil realitzar banys de contrast, observar els peus per si hi ha algun mal, una bona higiene dels peus, hidratació de la pell (mai entre els dits) i, per descomptat, una revisió en dies posteriors per part del podòleg.

Últimes notícies

Deu morts en carretera durant el pont del Pilar, un d’ells a Vinaròs

Deu persones han perdut la vida en deu accidents de trànsit durant el pont del Pilar, un d’ells a Vinaròs, i set víctimes eren usuaris vulnerables. La majoria de sinistres s’han produït en vies convencionals segons la DGT.

Rutes en bici i activitats socials per a sanar l’alumnat afectat per la dana

FAMPA-València i l’Associació de Víctimes de la dana 29 d’Octubre de 2024 impulsen el projecte 'Vull ser una persona gira-sol' per a promoure hàbits saludables i la recuperació emocional de l’alumnat dels municipis afectats. Les activitats inclouen rutes en bicicleta, eixides a entorns naturals i propostes de convivència i participació.

Detingut a Torrent un fugitiu buscat des de fa més de dos anys

Agents de la Policia Nacional han arrestat a Torrent un home amb quatre reclamacions judicials i a la seua dona, acusats de trafic de drogues des del seu domicili, on presumptament venien cocaïna.

Setembre registra el major calor en 76 anys i resulta el més sec des de 2020

Setembre ha sigut el més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950 i el més sec des de 2020, amb una temperatura mitjana de 23,2 graus i un dèficit de pluja del 44 %.

L’incendi de Bejís va contaminar més que València ciutat durant tot un any

Un estudi de la UPV calcula que l’incendi de Bejís de 2022 va alliberar 626.000 tones de CO₂, més que totes les emissions anuals de la ciutat de València i un 0,22 % de les emissions anuals d’Espanya.

Així canviarà l’oratge este cap de setmana a la Comunitat Valenciana

Este cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana una massa d’aire fred del nord-est d’Europa que provocarà un fort descens de les temperatures i augmentarà el risc de pluges. Fins divendres es mantindran valors molt suaus, per damunt del normal per a mitjan octubre.

Dos sanitaris de Tanzània es formen a València per millorar l’atenció al seu hospital

El doctor Paul Baraka i l’infermera Vicky Kangallah passen tres mesos al Vithas València 9 d’Octubre per formar-se en cirurgia, urologia i ginecologia i aplicar estes competències al Kibara St Mary's Hospital de Tanzània.

Quatre detinguts a Alacant per 41 estafes de falsos lloguers amb 53.000 euros defraudats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant quatre persones acusades de 41 estafes de falsos lloguers, amb un perjudici de quasi 53.000 euros. Els arrestats, de 28 a 32 anys, també afronten càrrecs per blanqueig i grup criminal.