Problemes en la xafada són la causa de la majoria de malalties als peus dels runners

Amb motiu de la celebració el diumenge 5 de desembre de la Marató de València, l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha destacat que els peus són un dels principals afectats després de les carreres de llarga distància i és fonamental la seua cura per a evitar lesions que poden afectar a tot l’aparell locomotor.

Les sobrecàrregues i els hematomes, així com problemes en les ungles, són les algunes de les malalties més comunes en els runners. Per això, des del ICOPCV es recomana acudir al podòleg en els dies posteriors per a analitzar si és necessari si hi ha alguna zona danyada per algun problema biomecànic i poder aplicar el tractament adequat al més aviat possible, que sempre serà individualitzat segons les necessitats concretes d’esta persona.

«Encara que amb el màrqueting s’intenta estandarditzar qualsevol necessitat del runner. Hem de tenir en compte que cada cos és diferent i, per tant, ni tot és negre ni tot és blanc. En el cas de les trepitjades no sols hi ha supinador, pronador o neutre. Els podòlegs analitzem la trepitjada mitjançant un estudi biomecánico i tenim en compte el peu en estàtica i en dinàmica. I en esta segona opció, observem com es mou el peu en els tres eixos de l’espai«, ha explicat José Cardo, podòleg i membre de la junta directiva del ICOPCV.

«En conclusió, veiem que un peu prona i supina, però l’important és saber quant, com i on. Això ens permetrà ajudar al runner a triar la millor sabatilla per als seus peus i crear una plantilla específica només si és necessari«, ha continuat José Cardo.

D’altra banda, des del ICOPCV s’ha advertit que bona part de les malalties en genolls i malucs deriven d’una mala trepitjada. Conéixer el tipus de la xafada, permetrà prevenir futures lesions triant la sabatilla correcta, la plantilla que siga necessària i la pràctica d’exercicis específics, si és pertinent.

«Una bona sabatilla ha de triar-se en funció del pes de la persona, de les distàncies que vaja a recórrer, del ritme o velocitat a la qual córrega, de la tècnica de carrera i del terreny pel qual vagi el corredor. També cal contemplar altres aspectes com la sola i la seua agarre al terreny, el drope o els elements de control«, ha explicat el podòleg José Cardo.

Al costat d’això, des del ICOPCV es recomana utilitzar un que siga mig número més que la talla habitual del peu, i han recordat que és important provar-se les sabatilles a última hora de la tarda, tirant el peu cap endavant, i deixant entrar el dit índex entre el taló del peu i la sabatilla.

A més, els podòlegs han destacat que per a evitar lesions és molt rellevant tenir els peus forts i és una cosa que la majoria de corredors deixen de costat, i en el qual haurien de fer major recalcament. Per a això, entre les seues rutines han d’incloure exercicis de corefoot per a enfortir els músculs de la zona.

Després de la carrera és molt útil realitzar banys de contrast, observar els peus per si hi ha algun mal, una bona higiene dels peus, hidratació de la pell (mai entre els dits) i, per descomptat, una revisió en dies posteriors per part del podòleg.

Últimes notícies

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.