Problemes en la xafada són la causa de la majoria de malalties als peus dels runners

Amb motiu de la celebració el diumenge 5 de desembre de la Marató de València, l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha destacat que els peus són un dels principals afectats després de les carreres de llarga distància i és fonamental la seua cura per a evitar lesions que poden afectar a tot l’aparell locomotor.

Les sobrecàrregues i els hematomes, així com problemes en les ungles, són les algunes de les malalties més comunes en els runners. Per això, des del ICOPCV es recomana acudir al podòleg en els dies posteriors per a analitzar si és necessari si hi ha alguna zona danyada per algun problema biomecànic i poder aplicar el tractament adequat al més aviat possible, que sempre serà individualitzat segons les necessitats concretes d’esta persona.

«Encara que amb el màrqueting s’intenta estandarditzar qualsevol necessitat del runner. Hem de tenir en compte que cada cos és diferent i, per tant, ni tot és negre ni tot és blanc. En el cas de les trepitjades no sols hi ha supinador, pronador o neutre. Els podòlegs analitzem la trepitjada mitjançant un estudi biomecánico i tenim en compte el peu en estàtica i en dinàmica. I en esta segona opció, observem com es mou el peu en els tres eixos de l’espai«, ha explicat José Cardo, podòleg i membre de la junta directiva del ICOPCV.

«En conclusió, veiem que un peu prona i supina, però l’important és saber quant, com i on. Això ens permetrà ajudar al runner a triar la millor sabatilla per als seus peus i crear una plantilla específica només si és necessari«, ha continuat José Cardo.

D’altra banda, des del ICOPCV s’ha advertit que bona part de les malalties en genolls i malucs deriven d’una mala trepitjada. Conéixer el tipus de la xafada, permetrà prevenir futures lesions triant la sabatilla correcta, la plantilla que siga necessària i la pràctica d’exercicis específics, si és pertinent.

«Una bona sabatilla ha de triar-se en funció del pes de la persona, de les distàncies que vaja a recórrer, del ritme o velocitat a la qual córrega, de la tècnica de carrera i del terreny pel qual vagi el corredor. També cal contemplar altres aspectes com la sola i la seua agarre al terreny, el drope o els elements de control«, ha explicat el podòleg José Cardo.

Al costat d’això, des del ICOPCV es recomana utilitzar un que siga mig número més que la talla habitual del peu, i han recordat que és important provar-se les sabatilles a última hora de la tarda, tirant el peu cap endavant, i deixant entrar el dit índex entre el taló del peu i la sabatilla.

A més, els podòlegs han destacat que per a evitar lesions és molt rellevant tenir els peus forts i és una cosa que la majoria de corredors deixen de costat, i en el qual haurien de fer major recalcament. Per a això, entre les seues rutines han d’incloure exercicis de corefoot per a enfortir els músculs de la zona.

Després de la carrera és molt útil realitzar banys de contrast, observar els peus per si hi ha algun mal, una bona higiene dels peus, hidratació de la pell (mai entre els dits) i, per descomptat, una revisió en dies posteriors per part del podòleg.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.