Problemes en la xafada són la causa de la majoria de malalties als peus dels runners

Amb motiu de la celebració el diumenge 5 de desembre de la Marató de València, l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha destacat que els peus són un dels principals afectats després de les carreres de llarga distància i és fonamental la seua cura per a evitar lesions que poden afectar a tot l’aparell locomotor.

Les sobrecàrregues i els hematomes, així com problemes en les ungles, són les algunes de les malalties més comunes en els runners. Per això, des del ICOPCV es recomana acudir al podòleg en els dies posteriors per a analitzar si és necessari si hi ha alguna zona danyada per algun problema biomecànic i poder aplicar el tractament adequat al més aviat possible, que sempre serà individualitzat segons les necessitats concretes d’esta persona.

«Encara que amb el màrqueting s’intenta estandarditzar qualsevol necessitat del runner. Hem de tenir en compte que cada cos és diferent i, per tant, ni tot és negre ni tot és blanc. En el cas de les trepitjades no sols hi ha supinador, pronador o neutre. Els podòlegs analitzem la trepitjada mitjançant un estudi biomecánico i tenim en compte el peu en estàtica i en dinàmica. I en esta segona opció, observem com es mou el peu en els tres eixos de l’espai«, ha explicat José Cardo, podòleg i membre de la junta directiva del ICOPCV.

«En conclusió, veiem que un peu prona i supina, però l’important és saber quant, com i on. Això ens permetrà ajudar al runner a triar la millor sabatilla per als seus peus i crear una plantilla específica només si és necessari«, ha continuat José Cardo.

D’altra banda, des del ICOPCV s’ha advertit que bona part de les malalties en genolls i malucs deriven d’una mala trepitjada. Conéixer el tipus de la xafada, permetrà prevenir futures lesions triant la sabatilla correcta, la plantilla que siga necessària i la pràctica d’exercicis específics, si és pertinent.

«Una bona sabatilla ha de triar-se en funció del pes de la persona, de les distàncies que vaja a recórrer, del ritme o velocitat a la qual córrega, de la tècnica de carrera i del terreny pel qual vagi el corredor. També cal contemplar altres aspectes com la sola i la seua agarre al terreny, el drope o els elements de control«, ha explicat el podòleg José Cardo.

Al costat d’això, des del ICOPCV es recomana utilitzar un que siga mig número més que la talla habitual del peu, i han recordat que és important provar-se les sabatilles a última hora de la tarda, tirant el peu cap endavant, i deixant entrar el dit índex entre el taló del peu i la sabatilla.

A més, els podòlegs han destacat que per a evitar lesions és molt rellevant tenir els peus forts i és una cosa que la majoria de corredors deixen de costat, i en el qual haurien de fer major recalcament. Per a això, entre les seues rutines han d’incloure exercicis de corefoot per a enfortir els músculs de la zona.

Després de la carrera és molt útil realitzar banys de contrast, observar els peus per si hi ha algun mal, una bona higiene dels peus, hidratació de la pell (mai entre els dits) i, per descomptat, una revisió en dies posteriors per part del podòleg.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.