Problemes en la xafada són la causa de la majoria de malalties als peus dels runners

Amb motiu de la celebració el diumenge 5 de desembre de la Marató de València, l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha destacat que els peus són un dels principals afectats després de les carreres de llarga distància i és fonamental la seua cura per a evitar lesions que poden afectar a tot l’aparell locomotor.

Les sobrecàrregues i els hematomes, així com problemes en les ungles, són les algunes de les malalties més comunes en els runners. Per això, des del ICOPCV es recomana acudir al podòleg en els dies posteriors per a analitzar si és necessari si hi ha alguna zona danyada per algun problema biomecànic i poder aplicar el tractament adequat al més aviat possible, que sempre serà individualitzat segons les necessitats concretes d’esta persona.

«Encara que amb el màrqueting s’intenta estandarditzar qualsevol necessitat del runner. Hem de tenir en compte que cada cos és diferent i, per tant, ni tot és negre ni tot és blanc. En el cas de les trepitjades no sols hi ha supinador, pronador o neutre. Els podòlegs analitzem la trepitjada mitjançant un estudi biomecánico i tenim en compte el peu en estàtica i en dinàmica. I en esta segona opció, observem com es mou el peu en els tres eixos de l’espai«, ha explicat José Cardo, podòleg i membre de la junta directiva del ICOPCV.

«En conclusió, veiem que un peu prona i supina, però l’important és saber quant, com i on. Això ens permetrà ajudar al runner a triar la millor sabatilla per als seus peus i crear una plantilla específica només si és necessari«, ha continuat José Cardo.

D’altra banda, des del ICOPCV s’ha advertit que bona part de les malalties en genolls i malucs deriven d’una mala trepitjada. Conéixer el tipus de la xafada, permetrà prevenir futures lesions triant la sabatilla correcta, la plantilla que siga necessària i la pràctica d’exercicis específics, si és pertinent.

«Una bona sabatilla ha de triar-se en funció del pes de la persona, de les distàncies que vaja a recórrer, del ritme o velocitat a la qual córrega, de la tècnica de carrera i del terreny pel qual vagi el corredor. També cal contemplar altres aspectes com la sola i la seua agarre al terreny, el drope o els elements de control«, ha explicat el podòleg José Cardo.

Al costat d’això, des del ICOPCV es recomana utilitzar un que siga mig número més que la talla habitual del peu, i han recordat que és important provar-se les sabatilles a última hora de la tarda, tirant el peu cap endavant, i deixant entrar el dit índex entre el taló del peu i la sabatilla.

A més, els podòlegs han destacat que per a evitar lesions és molt rellevant tenir els peus forts i és una cosa que la majoria de corredors deixen de costat, i en el qual haurien de fer major recalcament. Per a això, entre les seues rutines han d’incloure exercicis de corefoot per a enfortir els músculs de la zona.

Després de la carrera és molt útil realitzar banys de contrast, observar els peus per si hi ha algun mal, una bona higiene dels peus, hidratació de la pell (mai entre els dits) i, per descomptat, una revisió en dies posteriors per part del podòleg.

Últimes notícies

El FIB reafirma el seu accent britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs en la segona jornada

El Festival Internacional de Benicàssim afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams d’un cartell que combina indie, rock, electrònica i nova escena estatal fins a les cinc del matí.

Tres investigats per la seua possible relació amb incendis forestals a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha identificat i investigat tres hòmens per la seua presumpta implicació en diversos incendis forestals a la província de Castelló, en el marc del Pla Especial de Prevenció i Actuació en Incendis Forestals.

Els col·legis valencians reben 16 milions per a climatitzar 1.616 centres abans del pròxim curs

La Generalitat ha transferit 16 milions d’euros a 1.616 centres educatius valencians per a millorar de manera urgent la climatització abans de l’inici del curs 2026-2027, amb ajudes d’entre 5.000 i 25.000 euros per centre.

Franz Ferdinand encén un FIB amb 40.000 assistents i majoria de públic nacional

El FIB ha obert la seua 30a edició a Benicàssim amb uns 40.000 assistents, majoria de públic nacional, calor intensa i un multitudinari concert de Franz Ferdinand.

Avisos per calor extrema este divendres a València i Alacant amb màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada de divendres avisos grocs a les províncies de València i Alacant per temperatures màximes que poden arribar als 40 graus en zones de l’interior.

Una dona i un home detinguts per una trama d’estafes amb falsos lloguers de vivendes en internet

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 25 anys i un home de 39 anys per una presumpta trama d’estafes amb anuncis falsos de lloguer de vivendes en internet, amb almenys setze casos consumats i un perjudici superior als 20.000 euros en diverses ciutats, entre elles València.

Román i Nek Romero tallen oreja en l’inici de la Fira de Juliol de València

Els toreros valencians Román i Nek Romero han tallat una oreja cadascun en la primera corrida mixta de la Fira de Juliol de València, mentre que la novillera Olga Casado ha quedat inèdita amb un lot dèbil.

Desmantellen tres plantacions de marihuana a Aldaia i rescaten 30 animals maltractats

La Policia Nacional ha desmantellat tres plantacions de marihuana al barri del Cayo d'Aldaia i ha rescatat 30 animals maltractats, amb cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública, frau elèctric i maltractament animal.