Problemes en la xafada són la causa de la majoria de malalties als peus dels runners

Amb motiu de la celebració el diumenge 5 de desembre de la Marató de València, l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha destacat que els peus són un dels principals afectats després de les carreres de llarga distància i és fonamental la seua cura per a evitar lesions que poden afectar a tot l’aparell locomotor.

Les sobrecàrregues i els hematomes, així com problemes en les ungles, són les algunes de les malalties més comunes en els runners. Per això, des del ICOPCV es recomana acudir al podòleg en els dies posteriors per a analitzar si és necessari si hi ha alguna zona danyada per algun problema biomecànic i poder aplicar el tractament adequat al més aviat possible, que sempre serà individualitzat segons les necessitats concretes d’esta persona.

Encara que amb el màrqueting s’intenta estandarditzar qualsevol necessitat del runner. Hem de tenir en compte que cada cos és diferent i, per tant, ni tot és negre ni tot és blanc. En el cas de les trepitjades no sols hi ha supinador, pronador o neutre. Els podòlegs analitzem la trepitjada mitjançant un estudi biomecánico i tenim en compte el peu en estàtica i en dinàmica. I en esta segona opció, observem com es mou el peu en els tres eixos de l’espai“, ha explicat José Cardo, podòleg i membre de la junta directiva del ICOPCV.

En conclusió, veiem que un peu prona i supina, però l’important és saber quant, com i on. Això ens permetrà ajudar al runner a triar la millor sabatilla per als seus peus i crear una plantilla específica només si és necessari“, ha continuat José Cardo.

D’altra banda, des del ICOPCV s’ha advertit que bona part de les malalties en genolls i malucs deriven d’una mala trepitjada. Conéixer el tipus de la xafada, permetrà prevenir futures lesions triant la sabatilla correcta, la plantilla que siga necessària i la pràctica d’exercicis específics, si és pertinent.

Una bona sabatilla ha de triar-se en funció del pes de la persona, de les distàncies que vaja a recórrer, del ritme o velocitat a la qual córrega, de la tècnica de carrera i del terreny pel qual vagi el corredor. També cal contemplar altres aspectes com la sola i la seua agarre al terreny, el drope o els elements de control“, ha explicat el podòleg José Cardo.

Al costat d’això, des del ICOPCV es recomana utilitzar un que siga mig número més que la talla habitual del peu, i han recordat que és important provar-se les sabatilles a última hora de la tarda, tirant el peu cap endavant, i deixant entrar el dit índex entre el taló del peu i la sabatilla.

A més, els podòlegs han destacat que per a evitar lesions és molt rellevant tenir els peus forts i és una cosa que la majoria de corredors deixen de costat, i en el qual haurien de fer major recalcament. Per a això, entre les seues rutines han d’incloure exercicis de corefoot per a enfortir els músculs de la zona.

Després de la carrera és molt útil realitzar banys de contrast, observar els peus per si hi ha algun mal, una bona higiene dels peus, hidratació de la pell (mai entre els dits) i, per descomptat, una revisió en dies posteriors per part del podòleg.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.