20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Professors de la UJI envien un vídeo per error en el que els diuen «borrecs» i «inútils» als seus alumnes

 

Enguany, la pandèmia del coronavirus ha modificat les vides de tot el món, especialment la dels estudiants universitaris d’últim any que han hagut de presentar els seus Treballs de Fi de Grau (TFG) de forma telemàtica. En este sentit, també els tribunals examinadors s’han reunit per videoconferència per a avaluar estos treballs.

 

En este cas, les tecnologies li han jugat una mala passada a un dels tribunals del Grau de Periodisme de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló. El vídeo de la reunió en la que avaluaven alguns treballs ha sigut enviat per error als mateixos alumnes a través de Google Drive.

 

A pesar de què el vídeo ja ha sigut retirat, la sorpresa i la indignació dels alumnes afectats ha sigut enorme en escoltar com els seus professors es mofen d’ells i dels seus treballs. En el vídeo es pot escoltar com dos professors qualifiquen de «borrecs», «vaquilles» o «inútils» als estudiants de periodisme. Fins i tot arriben a riure‘s del cognom d’una alumna o consideren que «són tan inútils que no cal perdre el temps».

 

Els alumnes consideren este acte una gran falta de respecte, també perquè alguns dels avaluadors asseguren no haver-se llegit completament tots els treballs, claus per a otorgar o no el títol de graduats a estos alumnes.

 

El rectorat defén que el vídeo inclou «els moments de descans»

Des del rectorat han assegurat a ‘elDiario.es’ que el vídeo inclou «no només l’acte acadèmic, sinó els moments de descans. No es poden circumscriure [els comentaris] a l’acte acadèmic, s’han d’entendre en eixe context». Amb açò i amb una reunió de disculpes per videoconferència, des del rectorat han donat el tema per tancat.

 

«Docents que creuen considerar-se superiors»

A pesar d’això, els alumnes no ho veuen suficient, tal com ha quedat reflectit en la carta del Consell de l’Estudiantat de l’UJI. «El conjunt de l’estudiantat som persones i no ens mereixem estes faltes de respecte per docents que creuen considerar-se superiors i amb la potestat d’emetre tals juís de valor sense el respecte suficient», assegura la portaveu Laura Alcaide.

 

Per això, des del Consell han demanat a la Universitat que «no es mostren passius davant d’este acte i procedisquen a revisar l’enregistrament amb l’objectiu de prendre les mesures pertinents cap al professorat».

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.