Professors de la UJI envien un vídeo per error en el que els diuen «borrecs» i «inútils» als seus alumnes

 

Enguany, la pandèmia del coronavirus ha modificat les vides de tot el món, especialment la dels estudiants universitaris d’últim any que han hagut de presentar els seus Treballs de Fi de Grau (TFG) de forma telemàtica. En este sentit, també els tribunals examinadors s’han reunit per videoconferència per a avaluar estos treballs.

 

En este cas, les tecnologies li han jugat una mala passada a un dels tribunals del Grau de Periodisme de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló. El vídeo de la reunió en la que avaluaven alguns treballs ha sigut enviat per error als mateixos alumnes a través de Google Drive.

 

A pesar de què el vídeo ja ha sigut retirat, la sorpresa i la indignació dels alumnes afectats ha sigut enorme en escoltar com els seus professors es mofen d’ells i dels seus treballs. En el vídeo es pot escoltar com dos professors qualifiquen de «borrecs», «vaquilles» o «inútils» als estudiants de periodisme. Fins i tot arriben a riure‘s del cognom d’una alumna o consideren que «són tan inútils que no cal perdre el temps».

 

Els alumnes consideren este acte una gran falta de respecte, també perquè alguns dels avaluadors asseguren no haver-se llegit completament tots els treballs, claus per a otorgar o no el títol de graduats a estos alumnes.

 

El rectorat defén que el vídeo inclou «els moments de descans»

Des del rectorat han assegurat a ‘elDiario.es’ que el vídeo inclou «no només l’acte acadèmic, sinó els moments de descans. No es poden circumscriure [els comentaris] a l’acte acadèmic, s’han d’entendre en eixe context». Amb açò i amb una reunió de disculpes per videoconferència, des del rectorat han donat el tema per tancat.

 

«Docents que creuen considerar-se superiors»

A pesar d’això, els alumnes no ho veuen suficient, tal com ha quedat reflectit en la carta del Consell de l’Estudiantat de l’UJI. «El conjunt de l’estudiantat som persones i no ens mereixem estes faltes de respecte per docents que creuen considerar-se superiors i amb la potestat d’emetre tals juís de valor sense el respecte suficient», assegura la portaveu Laura Alcaide.

 

Per això, des del Consell han demanat a la Universitat que «no es mostren passius davant d’este acte i procedisquen a revisar l’enregistrament amb l’objectiu de prendre les mesures pertinents cap al professorat».

 

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU