Professors de la UJI envien un vídeo per error en el que els diuen «borrecs» i «inútils» als seus alumnes

 

Enguany, la pandèmia del coronavirus ha modificat les vides de tot el món, especialment la dels estudiants universitaris d’últim any que han hagut de presentar els seus Treballs de Fi de Grau (TFG) de forma telemàtica. En este sentit, també els tribunals examinadors s’han reunit per videoconferència per a avaluar estos treballs.

 

En este cas, les tecnologies li han jugat una mala passada a un dels tribunals del Grau de Periodisme de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló. El vídeo de la reunió en la que avaluaven alguns treballs ha sigut enviat per error als mateixos alumnes a través de Google Drive.

 

A pesar de què el vídeo ja ha sigut retirat, la sorpresa i la indignació dels alumnes afectats ha sigut enorme en escoltar com els seus professors es mofen d’ells i dels seus treballs. En el vídeo es pot escoltar com dos professors qualifiquen de «borrecs», «vaquilles» o «inútils» als estudiants de periodisme. Fins i tot arriben a riure‘s del cognom d’una alumna o consideren que «són tan inútils que no cal perdre el temps».

 

Els alumnes consideren este acte una gran falta de respecte, també perquè alguns dels avaluadors asseguren no haver-se llegit completament tots els treballs, claus per a otorgar o no el títol de graduats a estos alumnes.

 

El rectorat defén que el vídeo inclou «els moments de descans»

Des del rectorat han assegurat a ‘elDiario.es’ que el vídeo inclou «no només l’acte acadèmic, sinó els moments de descans. No es poden circumscriure [els comentaris] a l’acte acadèmic, s’han d’entendre en eixe context». Amb açò i amb una reunió de disculpes per videoconferència, des del rectorat han donat el tema per tancat.

 

«Docents que creuen considerar-se superiors»

A pesar d’això, els alumnes no ho veuen suficient, tal com ha quedat reflectit en la carta del Consell de l’Estudiantat de l’UJI. «El conjunt de l’estudiantat som persones i no ens mereixem estes faltes de respecte per docents que creuen considerar-se superiors i amb la potestat d’emetre tals juís de valor sense el respecte suficient», assegura la portaveu Laura Alcaide.

 

Per això, des del Consell han demanat a la Universitat que «no es mostren passius davant d’este acte i procedisquen a revisar l’enregistrament amb l’objectiu de prendre les mesures pertinents cap al professorat».

 

Últimes notícies

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.
FILMOTECA D'ESTIU