Professors de la UJI envien un vídeo per error en el que els diuen «borrecs» i «inútils» als seus alumnes

 

Enguany, la pandèmia del coronavirus ha modificat les vides de tot el món, especialment la dels estudiants universitaris d’últim any que han hagut de presentar els seus Treballs de Fi de Grau (TFG) de forma telemàtica. En este sentit, també els tribunals examinadors s’han reunit per videoconferència per a avaluar estos treballs.

 

En este cas, les tecnologies li han jugat una mala passada a un dels tribunals del Grau de Periodisme de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló. El vídeo de la reunió en la que avaluaven alguns treballs ha sigut enviat per error als mateixos alumnes a través de Google Drive.

 

A pesar de què el vídeo ja ha sigut retirat, la sorpresa i la indignació dels alumnes afectats ha sigut enorme en escoltar com els seus professors es mofen d’ells i dels seus treballs. En el vídeo es pot escoltar com dos professors qualifiquen de «borrecs», «vaquilles» o «inútils» als estudiants de periodisme. Fins i tot arriben a riure‘s del cognom d’una alumna o consideren que «són tan inútils que no cal perdre el temps».

 

Els alumnes consideren este acte una gran falta de respecte, també perquè alguns dels avaluadors asseguren no haver-se llegit completament tots els treballs, claus per a otorgar o no el títol de graduats a estos alumnes.

 

El rectorat defén que el vídeo inclou «els moments de descans»

Des del rectorat han assegurat a ‘elDiario.es’ que el vídeo inclou «no només l’acte acadèmic, sinó els moments de descans. No es poden circumscriure [els comentaris] a l’acte acadèmic, s’han d’entendre en eixe context». Amb açò i amb una reunió de disculpes per videoconferència, des del rectorat han donat el tema per tancat.

 

«Docents que creuen considerar-se superiors»

A pesar d’això, els alumnes no ho veuen suficient, tal com ha quedat reflectit en la carta del Consell de l’Estudiantat de l’UJI. «El conjunt de l’estudiantat som persones i no ens mereixem estes faltes de respecte per docents que creuen considerar-se superiors i amb la potestat d’emetre tals juís de valor sense el respecte suficient», assegura la portaveu Laura Alcaide.

 

Per això, des del Consell han demanat a la Universitat que «no es mostren passius davant d’este acte i procedisquen a revisar l’enregistrament amb l’objectiu de prendre les mesures pertinents cap al professorat».

 

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.