Professors de la UJI envien un vídeo per error en el que els diuen «borrecs» i «inútils» als seus alumnes

 

Enguany, la pandèmia del coronavirus ha modificat les vides de tot el món, especialment la dels estudiants universitaris d’últim any que han hagut de presentar els seus Treballs de Fi de Grau (TFG) de forma telemàtica. En este sentit, també els tribunals examinadors s’han reunit per videoconferència per a avaluar estos treballs.

 

En este cas, les tecnologies li han jugat una mala passada a un dels tribunals del Grau de Periodisme de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló. El vídeo de la reunió en la que avaluaven alguns treballs ha sigut enviat per error als mateixos alumnes a través de Google Drive.

 

A pesar de què el vídeo ja ha sigut retirat, la sorpresa i la indignació dels alumnes afectats ha sigut enorme en escoltar com els seus professors es mofen d’ells i dels seus treballs. En el vídeo es pot escoltar com dos professors qualifiquen de «borrecs», «vaquilles» o «inútils» als estudiants de periodisme. Fins i tot arriben a riure‘s del cognom d’una alumna o consideren que «són tan inútils que no cal perdre el temps».

 

Els alumnes consideren este acte una gran falta de respecte, també perquè alguns dels avaluadors asseguren no haver-se llegit completament tots els treballs, claus per a otorgar o no el títol de graduats a estos alumnes.

 

El rectorat defén que el vídeo inclou «els moments de descans»

Des del rectorat han assegurat a ‘elDiario.es’ que el vídeo inclou «no només l’acte acadèmic, sinó els moments de descans. No es poden circumscriure [els comentaris] a l’acte acadèmic, s’han d’entendre en eixe context». Amb açò i amb una reunió de disculpes per videoconferència, des del rectorat han donat el tema per tancat.

 

«Docents que creuen considerar-se superiors»

A pesar d’això, els alumnes no ho veuen suficient, tal com ha quedat reflectit en la carta del Consell de l’Estudiantat de l’UJI. «El conjunt de l’estudiantat som persones i no ens mereixem estes faltes de respecte per docents que creuen considerar-se superiors i amb la potestat d’emetre tals juís de valor sense el respecte suficient», assegura la portaveu Laura Alcaide.

 

Per això, des del Consell han demanat a la Universitat que «no es mostren passius davant d’este acte i procedisquen a revisar l’enregistrament amb l’objectiu de prendre les mesures pertinents cap al professorat».

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix a Alcoi les festes de Moros i Cristians com una de les més importants d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Alcoi que les festes de Moros i Cristians són una de les més importants d'Espanya i un símbol de la identitat i l'hospitalitat del poble valencià.

Pérez Llorca enaltix a Alcoi les festes de Moros i Cristians com una de les més importants d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Alcoi que les festes de Moros i Cristians són una de les més importants d'Espanya i un referent de la identitat valenciana.

La Fe lidera la major xarxa d’investigació en leucèmia mieloide aguda amb més de 300 centres

La Fe coordina una xarxa internacional amb 300 centres i impulsa més de 120 assajos en leucèmia mieloide aguda.

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.