Avancen la prohibició de crema de restes agrícoles davant de perill d’incendis

La Conselleria de Transició Ecològica ha tramitat una resolució per anticipar la prohibició d’autoritzacions de crema de restes de cultius, i altres elements en zones pròximes a terrenys forestals, davant de l’actual situació de perill d’incendis. Una situació emmarcada dins del context d’emergència climàtica que afecta de manera especial la conca mediterrània.

La legislació estableix que es podrà realitzar la crema de marges de cultiu o de restes agrícoles o forestals, fora del període comprés entre l’1 de juliol i el 30 de setembre.

Una activitat en les condicions contemplada a la normativa, i dins les zones autoritzades que estiguen situades fora de zones forestals, i en aquelles confrontants o amb una proximitat menor de 500 metres

La resolució planteja que davant les elevades temperatures que afecten la Comunitat Valenciana, i la previsió per als pròximes dies, es produeixen unes condicions adverses que s’uneixen a l’elevada disponibilitat de la vegetació forestal

La resolució planteja que “per aconseguir una prevenció més eficaç de la iniciació de possibles incendis forestals, es considera convenient ampliar el període de restricció de cremes de residus agrícoles«.

Prevenció d’incendis

La consellera de Transició Ecològica, Isaura Navarro, que ha signat la resolució, ha explicat que “davant d’esta situació d’emergència climàtica cal adoptar noves mesures de prevenció, com avançar la prohibició de cremes agrícoles perquè no patim més problemes. De fet, s’ha duplicat el nombre d’incendis respecte a l’any passat este període. Estem en una situació de sequera perllongada que ens obliga a adoptar este tipus de mesures«. 

Durant 2023 s’han produït 91 incendis forestals. Això significa que el nombre d’incendis s’ha multiplicat per dos respecte al 2022, les dades indiquen que l’estadística està 15 punts per sobre de la mitjana dels darrers 10 anys. 

La resolució que avança la prohibició de cremes agrícoles entrarà en vigor l’endemà de la publicació al DOGV, i la prohibició es prolongarà fins que es produïsca una nova resolució.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.