7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Avancen la prohibició de crema de restes agrícoles davant de perill d’incendis

La Conselleria de Transició Ecològica ha tramitat una resolució per anticipar la prohibició d’autoritzacions de crema de restes de cultius, i altres elements en zones pròximes a terrenys forestals, davant de l’actual situació de perill d’incendis. Una situació emmarcada dins del context d’emergència climàtica que afecta de manera especial la conca mediterrània.

La legislació estableix que es podrà realitzar la crema de marges de cultiu o de restes agrícoles o forestals, fora del període comprés entre l’1 de juliol i el 30 de setembre.

Una activitat en les condicions contemplada a la normativa, i dins les zones autoritzades que estiguen situades fora de zones forestals, i en aquelles confrontants o amb una proximitat menor de 500 metres

La resolució planteja que davant les elevades temperatures que afecten la Comunitat Valenciana, i la previsió per als pròximes dies, es produeixen unes condicions adverses que s’uneixen a l’elevada disponibilitat de la vegetació forestal

La resolució planteja que “per aconseguir una prevenció més eficaç de la iniciació de possibles incendis forestals, es considera convenient ampliar el període de restricció de cremes de residus agrícoles“.

Prevenció d’incendis

La consellera de Transició Ecològica, Isaura Navarro, que ha signat la resolució, ha explicat que “davant d’esta situació d’emergència climàtica cal adoptar noves mesures de prevenció, com avançar la prohibició de cremes agrícoles perquè no patim més problemes. De fet, s’ha duplicat el nombre d’incendis respecte a l’any passat este període. Estem en una situació de sequera perllongada que ens obliga a adoptar este tipus de mesures“. 

Durant 2023 s’han produït 91 incendis forestals. Això significa que el nombre d’incendis s’ha multiplicat per dos respecte al 2022, les dades indiquen que l’estadística està 15 punts per sobre de la mitjana dels darrers 10 anys. 

La resolució que avança la prohibició de cremes agrícoles entrarà en vigor l’endemà de la publicació al DOGV, i la prohibició es prolongarà fins que es produïsca una nova resolució.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.