Avancen la prohibició de crema de restes agrícoles davant de perill d’incendis

La Conselleria de Transició Ecològica ha tramitat una resolució per anticipar la prohibició d’autoritzacions de crema de restes de cultius, i altres elements en zones pròximes a terrenys forestals, davant de l’actual situació de perill d’incendis. Una situació emmarcada dins del context d’emergència climàtica que afecta de manera especial la conca mediterrània.

La legislació estableix que es podrà realitzar la crema de marges de cultiu o de restes agrícoles o forestals, fora del període comprés entre l’1 de juliol i el 30 de setembre.

Una activitat en les condicions contemplada a la normativa, i dins les zones autoritzades que estiguen situades fora de zones forestals, i en aquelles confrontants o amb una proximitat menor de 500 metres

La resolució planteja que davant les elevades temperatures que afecten la Comunitat Valenciana, i la previsió per als pròximes dies, es produeixen unes condicions adverses que s’uneixen a l’elevada disponibilitat de la vegetació forestal

La resolució planteja que “per aconseguir una prevenció més eficaç de la iniciació de possibles incendis forestals, es considera convenient ampliar el període de restricció de cremes de residus agrícoles«.

Prevenció d’incendis

La consellera de Transició Ecològica, Isaura Navarro, que ha signat la resolució, ha explicat que “davant d’esta situació d’emergència climàtica cal adoptar noves mesures de prevenció, com avançar la prohibició de cremes agrícoles perquè no patim més problemes. De fet, s’ha duplicat el nombre d’incendis respecte a l’any passat este període. Estem en una situació de sequera perllongada que ens obliga a adoptar este tipus de mesures«. 

Durant 2023 s’han produït 91 incendis forestals. Això significa que el nombre d’incendis s’ha multiplicat per dos respecte al 2022, les dades indiquen que l’estadística està 15 punts per sobre de la mitjana dels darrers 10 anys. 

La resolució que avança la prohibició de cremes agrícoles entrarà en vigor l’endemà de la publicació al DOGV, i la prohibició es prolongarà fins que es produïsca una nova resolució.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.

Dos detinguts per llançar adoquins a la Policia Local durant les celebracions del Mundial a València

Dos jóvens han sigut detinguts a València per llançar adoquins contra agents de la Policia Local durant les celebracions pel Mundial, en una nit que en general ha sigut tranquil·la a la ciutat.