Prop de 27.000 persones opositen a una de les 2.091 places ofertes per a ser guàrdia civil

Un total de 26.835 persones opositen este cap de setmana en tota Espanya a una de les 2.091 places per a l’escala de caps i guàrdies que la Guàrdia Civil oferta enguany.

Del total dels aspirants, 7.387 són dones, és a dir un 27,5%. Quant al nivell de formació, destaquen un total de 6.464 titulats universitaris, entre els quals hi ha 1.949 amb el títol de màster i 17 amb el de doctorat. Per rang d’edat, la meitat dels aspirants se situa entre els 24 i 31 anys.

La Directora General ha estat en la seu de la Universitat de Màlaga

La Directora General, María Gámez, ha estat en la seu d’exàmens en la Universitat de Màlaga on ha pogut veure com s’organitza i es realitzen estos exàmens.

La fase d’oposició es divideix en quatre proves: coneixements, físiques, reconeixement mèdic i entrevista personal. Per a l’examen de coneixements, la Guàrdia Civil ha establert 20 seus, situades en 13 Comunitats Autònomes distribuïdes de la següent forma: Alacant, Baeza, Balears, Càceres, Cadis, Calataiud, Granada, Las Palmas de Gran Canaria, Lleó, Logronyo, Madrid, Màlaga, Múrcia, Oviedo, Santiago de Compostel·la, Sevilla, Tenerife, Toledo, València i Vigo.

La informació sobre les seus, incloent plans i croquis per a facilitar l’accés a les mateixes s’ha difós a través de la pàgina web de la Guàrdia Civil.

Prèviament, s’ha dut a terme la primera fase, la de concurs, en la qual s’han avaluat els mèrits que cada opositor afegeix als requisits mínims exigits per a poder participar en estes proves selectives. Tenir entre 18 i 40 anys, nacionalitat espanyola, mancar d’antecedents penals o comptar com a mínim amb el títol d’educació secundària són alguns dels requisits necessaris.

La prova practicada avui consisteix en la realització d’una sèrie de test sobre coneixements teòrics, idiomes, ortografia i psicotècnics.

Els opositors que obtinguen puntuació suficient en esta prova de coneixements seran convocats per a les proves físiques, que consistiran en la realització d’una prova de resistència (carrera de 2 quilòmetre de distància), una prova de velocitat (carrera de 60 metres), una prova de natació de 50 metres, així com una prova de força consistent en la realització d’un nombre determinat de flexions segons el sexe.

Els que superen estes últimes proves seran sotmesos a un reconeixement mèdic que valorarà el seu estat de salut i aptitud física, així com a una entrevista personal per a avaluar la seua idoneïtat psíquica per al lloc de treball al qual opten.

Els aspirants que culminen el concurs oposició s’incorporaran a l’Acadèmia de Guàrdies de Baeza (Jaén) i al Col·legi de Guàrdies Joves «Duc de Fumada» de Valdemoro (Madrid), on rebran la seva formació professional durant un curs acadèmic.

Els aspirants de la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana han estat convocats als exàmens un total de 2.904 aspirants (2.117 homes i 787 dones), dels quals 1.409 han estat convocats a la seu a València (1.022 homes i 387 dones), 254 a la seu de Castelló (181 homes i 73 dones) i 1.241 a la d’Alacant (914 homes i 327 dones).

Malgrat les pluges recollides a la província, els opositors han acudit a la seua cita en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant.

Per a més informació poden dirigir-se al Gabinet de Premsa de la Guàrdia Civil, telèfon 639 894 661.

Últimes notícies

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.
FILMOTECA D'ESTIU