11.3 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Prop de 27.000 persones opositen a una de les 2.091 places ofertes per a ser guàrdia civil

Un total de 26.835 persones opositen este cap de setmana en tota Espanya a una de les 2.091 places per a l’escala de caps i guàrdies que la Guàrdia Civil oferta enguany.

Del total dels aspirants, 7.387 són dones, és a dir un 27,5%. Quant al nivell de formació, destaquen un total de 6.464 titulats universitaris, entre els quals hi ha 1.949 amb el títol de màster i 17 amb el de doctorat. Per rang d’edat, la meitat dels aspirants se situa entre els 24 i 31 anys.

La Directora General ha estat en la seu de la Universitat de Màlaga

La Directora General, María Gámez, ha estat en la seu d’exàmens en la Universitat de Màlaga on ha pogut veure com s’organitza i es realitzen estos exàmens.

La fase d’oposició es divideix en quatre proves: coneixements, físiques, reconeixement mèdic i entrevista personal. Per a l’examen de coneixements, la Guàrdia Civil ha establert 20 seus, situades en 13 Comunitats Autònomes distribuïdes de la següent forma: Alacant, Baeza, Balears, Càceres, Cadis, Calataiud, Granada, Las Palmas de Gran Canaria, Lleó, Logronyo, Madrid, Màlaga, Múrcia, Oviedo, Santiago de Compostel·la, Sevilla, Tenerife, Toledo, València i Vigo.

La informació sobre les seus, incloent plans i croquis per a facilitar l’accés a les mateixes s’ha difós a través de la pàgina web de la Guàrdia Civil.

Prèviament, s’ha dut a terme la primera fase, la de concurs, en la qual s’han avaluat els mèrits que cada opositor afegeix als requisits mínims exigits per a poder participar en estes proves selectives. Tenir entre 18 i 40 anys, nacionalitat espanyola, mancar d’antecedents penals o comptar com a mínim amb el títol d’educació secundària són alguns dels requisits necessaris.

La prova practicada avui consisteix en la realització d’una sèrie de test sobre coneixements teòrics, idiomes, ortografia i psicotècnics.

Els opositors que obtinguen puntuació suficient en esta prova de coneixements seran convocats per a les proves físiques, que consistiran en la realització d’una prova de resistència (carrera de 2 quilòmetre de distància), una prova de velocitat (carrera de 60 metres), una prova de natació de 50 metres, així com una prova de força consistent en la realització d’un nombre determinat de flexions segons el sexe.

Els que superen estes últimes proves seran sotmesos a un reconeixement mèdic que valorarà el seu estat de salut i aptitud física, així com a una entrevista personal per a avaluar la seua idoneïtat psíquica per al lloc de treball al qual opten.

Els aspirants que culminen el concurs oposició s’incorporaran a l’Acadèmia de Guàrdies de Baeza (Jaén) i al Col·legi de Guàrdies Joves “Duc de Fumada” de Valdemoro (Madrid), on rebran la seva formació professional durant un curs acadèmic.

Els aspirants de la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana han estat convocats als exàmens un total de 2.904 aspirants (2.117 homes i 787 dones), dels quals 1.409 han estat convocats a la seu a València (1.022 homes i 387 dones), 254 a la seu de Castelló (181 homes i 73 dones) i 1.241 a la d’Alacant (914 homes i 327 dones).

Malgrat les pluges recollides a la província, els opositors han acudit a la seua cita en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant.

Per a més informació poden dirigir-se al Gabinet de Premsa de la Guàrdia Civil, telèfon 639 894 661.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.