19.1 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

Prop de 27.000 persones opositen a una de les 2.091 places ofertes per a ser guàrdia civil

Un total de 26.835 persones opositen este cap de setmana en tota Espanya a una de les 2.091 places per a l’escala de caps i guàrdies que la Guàrdia Civil oferta enguany.

Del total dels aspirants, 7.387 són dones, és a dir un 27,5%. Quant al nivell de formació, destaquen un total de 6.464 titulats universitaris, entre els quals hi ha 1.949 amb el títol de màster i 17 amb el de doctorat. Per rang d’edat, la meitat dels aspirants se situa entre els 24 i 31 anys.

La Directora General ha estat en la seu de la Universitat de Màlaga

La Directora General, María Gámez, ha estat en la seu d’exàmens en la Universitat de Màlaga on ha pogut veure com s’organitza i es realitzen estos exàmens.

La fase d’oposició es divideix en quatre proves: coneixements, físiques, reconeixement mèdic i entrevista personal. Per a l’examen de coneixements, la Guàrdia Civil ha establert 20 seus, situades en 13 Comunitats Autònomes distribuïdes de la següent forma: Alacant, Baeza, Balears, Càceres, Cadis, Calataiud, Granada, Las Palmas de Gran Canaria, Lleó, Logronyo, Madrid, Màlaga, Múrcia, Oviedo, Santiago de Compostel·la, Sevilla, Tenerife, Toledo, València i Vigo.

La informació sobre les seus, incloent plans i croquis per a facilitar l’accés a les mateixes s’ha difós a través de la pàgina web de la Guàrdia Civil.

Prèviament, s’ha dut a terme la primera fase, la de concurs, en la qual s’han avaluat els mèrits que cada opositor afegeix als requisits mínims exigits per a poder participar en estes proves selectives. Tenir entre 18 i 40 anys, nacionalitat espanyola, mancar d’antecedents penals o comptar com a mínim amb el títol d’educació secundària són alguns dels requisits necessaris.

La prova practicada avui consisteix en la realització d’una sèrie de test sobre coneixements teòrics, idiomes, ortografia i psicotècnics.

Els opositors que obtinguen puntuació suficient en esta prova de coneixements seran convocats per a les proves físiques, que consistiran en la realització d’una prova de resistència (carrera de 2 quilòmetre de distància), una prova de velocitat (carrera de 60 metres), una prova de natació de 50 metres, així com una prova de força consistent en la realització d’un nombre determinat de flexions segons el sexe.

Els que superen estes últimes proves seran sotmesos a un reconeixement mèdic que valorarà el seu estat de salut i aptitud física, així com a una entrevista personal per a avaluar la seua idoneïtat psíquica per al lloc de treball al qual opten.

Els aspirants que culminen el concurs oposició s’incorporaran a l’Acadèmia de Guàrdies de Baeza (Jaén) i al Col·legi de Guàrdies Joves “Duc de Fumada” de Valdemoro (Madrid), on rebran la seva formació professional durant un curs acadèmic.

Els aspirants de la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana han estat convocats als exàmens un total de 2.904 aspirants (2.117 homes i 787 dones), dels quals 1.409 han estat convocats a la seu a València (1.022 homes i 387 dones), 254 a la seu de Castelló (181 homes i 73 dones) i 1.241 a la d’Alacant (914 homes i 327 dones).

Malgrat les pluges recollides a la província, els opositors han acudit a la seua cita en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant.

Per a més informació poden dirigir-se al Gabinet de Premsa de la Guàrdia Civil, telèfon 639 894 661.

Últimes notícies

Chiva declara dol oficial en l’aniversari de la dana i convoca un minut de silenci

L'Ajuntament ha decretat dol oficial per al 29 d'octubre, primer aniversari de la dana que va colpejar al municipi, i ha anomenat a un minut de silenci a les 12.00.

Desmantellen una plantació amb més de 2.400 plantes de marihuana a Aspe

Una plantació ‘indoor’ amb més de 2.400 plantes ha sigut desmantellada en dos naus d'Aspe. La instal·lació comptava amb un enganxament elèctric il·lícit que va defraudar 192.700 euros.

Detingut per apallissar al camell que li va vendre marihuana de mala qualitat a Alacant

Un home de 49 anys ha sigut detingut a Alacant després d'agredir al venedor que li va entregar 50 grams de marihuana que va considerar de mala qualitat. La Policia va intervindre en una plaça del Garbinet i va arrestar també al suposat venedor i a una dona per tràfic de drogues.

València declara el 29 d’octubre dia de dol oficial en record de les víctimes de la dana

València ha declarat el 29 d'octubre dia de dol oficial per les víctimes de la dana de fa un any. La mesura inclou banderes a mitja asta i un minut de silenci en el ple.

DANA de València 2024: les xifres per a no oblidar

La DANA del 29 d'octubre de 2024 va devastar part de la província de València: 229 morts i 17.800 milions en danys, amb una factura total de 29.000 milions. L'episodi va arrasar 564 km² en 75 municipis i va generar un milió de tones de residus.

SEU/BirdLife urgix mesures per a reforçar la resiliència hídrica després de la DANA a València

L'organització reclama actualitzar la cartografia de risc, recuperar el territori fluvial i aplicar solucions basades en la naturalesa. Advertix d'impactes persistents en parcs naturals, platges i cultius.

Les xifres que expliquen la dana de València de 2024

Un any després, el balanç de víctimes, danys i rècords de pluja a València va retratar l'abast humà, econòmic i territorial de la dana de 2024.

2026 tindrà 11 dies festius nacionals, huit comuns en totes les comunitats

El calendari laboral de 2026 fixa onze festius nacionals, un menys que en 2025. Huit seran comuns en tot el país i hi haurà diversos ponts per la col·locació de les dates.