Prop de 27.000 persones opositen a una de les 2.091 places ofertes per a ser guàrdia civil

Un total de 26.835 persones opositen este cap de setmana en tota Espanya a una de les 2.091 places per a l’escala de caps i guàrdies que la Guàrdia Civil oferta enguany.

Del total dels aspirants, 7.387 són dones, és a dir un 27,5%. Quant al nivell de formació, destaquen un total de 6.464 titulats universitaris, entre els quals hi ha 1.949 amb el títol de màster i 17 amb el de doctorat. Per rang d’edat, la meitat dels aspirants se situa entre els 24 i 31 anys.

La Directora General ha estat en la seu de la Universitat de Màlaga

La Directora General, María Gámez, ha estat en la seu d’exàmens en la Universitat de Màlaga on ha pogut veure com s’organitza i es realitzen estos exàmens.

La fase d’oposició es divideix en quatre proves: coneixements, físiques, reconeixement mèdic i entrevista personal. Per a l’examen de coneixements, la Guàrdia Civil ha establert 20 seus, situades en 13 Comunitats Autònomes distribuïdes de la següent forma: Alacant, Baeza, Balears, Càceres, Cadis, Calataiud, Granada, Las Palmas de Gran Canaria, Lleó, Logronyo, Madrid, Màlaga, Múrcia, Oviedo, Santiago de Compostel·la, Sevilla, Tenerife, Toledo, València i Vigo.

La informació sobre les seus, incloent plans i croquis per a facilitar l’accés a les mateixes s’ha difós a través de la pàgina web de la Guàrdia Civil.

Prèviament, s’ha dut a terme la primera fase, la de concurs, en la qual s’han avaluat els mèrits que cada opositor afegeix als requisits mínims exigits per a poder participar en estes proves selectives. Tenir entre 18 i 40 anys, nacionalitat espanyola, mancar d’antecedents penals o comptar com a mínim amb el títol d’educació secundària són alguns dels requisits necessaris.

La prova practicada avui consisteix en la realització d’una sèrie de test sobre coneixements teòrics, idiomes, ortografia i psicotècnics.

Els opositors que obtinguen puntuació suficient en esta prova de coneixements seran convocats per a les proves físiques, que consistiran en la realització d’una prova de resistència (carrera de 2 quilòmetre de distància), una prova de velocitat (carrera de 60 metres), una prova de natació de 50 metres, així com una prova de força consistent en la realització d’un nombre determinat de flexions segons el sexe.

Els que superen estes últimes proves seran sotmesos a un reconeixement mèdic que valorarà el seu estat de salut i aptitud física, així com a una entrevista personal per a avaluar la seua idoneïtat psíquica per al lloc de treball al qual opten.

Els aspirants que culminen el concurs oposició s’incorporaran a l’Acadèmia de Guàrdies de Baeza (Jaén) i al Col·legi de Guàrdies Joves “Duc de Fumada” de Valdemoro (Madrid), on rebran la seva formació professional durant un curs acadèmic.

Els aspirants de la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana han estat convocats als exàmens un total de 2.904 aspirants (2.117 homes i 787 dones), dels quals 1.409 han estat convocats a la seu a València (1.022 homes i 387 dones), 254 a la seu de Castelló (181 homes i 73 dones) i 1.241 a la d’Alacant (914 homes i 327 dones).

Malgrat les pluges recollides a la província, els opositors han acudit a la seua cita en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant.

Per a més informació poden dirigir-se al Gabinet de Premsa de la Guàrdia Civil, telèfon 639 894 661.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La meteoròloga d’À Punt defén que la dana ja advertia d’un risc brutal per a la població

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que les previsions de la dana del 29 d'octubre ja anunciaven pluges històriques i un risc màxim per a la població, amb dades accessibles per a institucions i ciutadania.

Tibant encreuament d’acusacions de corrupció entre Pérez Llorca i l’oposició en Les Corts

Juanfran Pérez Llorca i els grups de l'oposició s'enfronten en la sessió de control de Les Corts amb dures acusacions de corrupció i exigències de dimissió i perdó.

El Govern retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que atorga 3.669 milions addicionals a la Comunitat Valenciana i acusa a la Generalitat de rebutjar una oferta que considera beneficiosa per al conjunt de les autonomies.

Comencen les declaracions judicials pel repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan inicia la ronda de testimonis amb tres alts càrrecs de Vivenda citats a declarar.

Carlos Espí impulsa al Llevant: huit gols i cap partit perdut quan marca

Carlos Espí s'ha convertit en el gran talismà ofensiu del Llevant: ha marcat huit gols en sis partits de Lliga esta temporada i l'equip sempre ha guanyat o empatat quan veu porta.

Detingut a Benicarló per una plantació de 152 plantes de marihuana en una caseta de ferramentes

La Guàrdia Civil deté a Benicarló a un home de 39 anys després de desmantellar una plantació interior de 152 plantes de cànnabis en una caseta de ferramentes connectada de manera fraudulenta a la xarxa elèctrica.

Un estudi desaconsella exposar als nounats al sol darrere de la finestra per a previndre la icterícia

Un estudi de la Universitat Politècnica de València i diversos hospitals conclou que la llum solar que entra per les finestres supera els nivells de fototeràpia recomanats i no és segura per a previndre la icterícia neonatal.

Detinguda una treballadora per robar joies i diners a ancians en un centre de majors de València

La Policia Nacional ha detingut a una dona de 53 anys per un presumpte furt continuat a residents de diversos centres de majors de València, on hauria robat joies i diners aprofitant el seu treball. Les joies s'haurien venut almenys 23 vegades en cases de compravenda, amb un benefici superior a 9.300 euros.