Prop de 27.000 persones opositen a una de les 2.091 places ofertes per a ser guàrdia civil

Un total de 26.835 persones opositen este cap de setmana en tota Espanya a una de les 2.091 places per a l’escala de caps i guàrdies que la Guàrdia Civil oferta enguany.

Del total dels aspirants, 7.387 són dones, és a dir un 27,5%. Quant al nivell de formació, destaquen un total de 6.464 titulats universitaris, entre els quals hi ha 1.949 amb el títol de màster i 17 amb el de doctorat. Per rang d’edat, la meitat dels aspirants se situa entre els 24 i 31 anys.

La Directora General ha estat en la seu de la Universitat de Màlaga

La Directora General, María Gámez, ha estat en la seu d’exàmens en la Universitat de Màlaga on ha pogut veure com s’organitza i es realitzen estos exàmens.

La fase d’oposició es divideix en quatre proves: coneixements, físiques, reconeixement mèdic i entrevista personal. Per a l’examen de coneixements, la Guàrdia Civil ha establert 20 seus, situades en 13 Comunitats Autònomes distribuïdes de la següent forma: Alacant, Baeza, Balears, Càceres, Cadis, Calataiud, Granada, Las Palmas de Gran Canaria, Lleó, Logronyo, Madrid, Màlaga, Múrcia, Oviedo, Santiago de Compostel·la, Sevilla, Tenerife, Toledo, València i Vigo.

La informació sobre les seus, incloent plans i croquis per a facilitar l’accés a les mateixes s’ha difós a través de la pàgina web de la Guàrdia Civil.

Prèviament, s’ha dut a terme la primera fase, la de concurs, en la qual s’han avaluat els mèrits que cada opositor afegeix als requisits mínims exigits per a poder participar en estes proves selectives. Tenir entre 18 i 40 anys, nacionalitat espanyola, mancar d’antecedents penals o comptar com a mínim amb el títol d’educació secundària són alguns dels requisits necessaris.

La prova practicada avui consisteix en la realització d’una sèrie de test sobre coneixements teòrics, idiomes, ortografia i psicotècnics.

Els opositors que obtinguen puntuació suficient en esta prova de coneixements seran convocats per a les proves físiques, que consistiran en la realització d’una prova de resistència (carrera de 2 quilòmetre de distància), una prova de velocitat (carrera de 60 metres), una prova de natació de 50 metres, així com una prova de força consistent en la realització d’un nombre determinat de flexions segons el sexe.

Els que superen estes últimes proves seran sotmesos a un reconeixement mèdic que valorarà el seu estat de salut i aptitud física, així com a una entrevista personal per a avaluar la seua idoneïtat psíquica per al lloc de treball al qual opten.

Els aspirants que culminen el concurs oposició s’incorporaran a l’Acadèmia de Guàrdies de Baeza (Jaén) i al Col·legi de Guàrdies Joves «Duc de Fumada» de Valdemoro (Madrid), on rebran la seva formació professional durant un curs acadèmic.

Els aspirants de la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana han estat convocats als exàmens un total de 2.904 aspirants (2.117 homes i 787 dones), dels quals 1.409 han estat convocats a la seu a València (1.022 homes i 387 dones), 254 a la seu de Castelló (181 homes i 73 dones) i 1.241 a la d’Alacant (914 homes i 327 dones).

Malgrat les pluges recollides a la província, els opositors han acudit a la seua cita en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant.

Per a més informació poden dirigir-se al Gabinet de Premsa de la Guàrdia Civil, telèfon 639 894 661.

Últimes notícies

Anselmi alça el llistó a l’Elche: ‘En allò de l’any passat no ens podem conformar’

El nou entrenador de l’Elche, l’argentí Matías Anselmi, aposta per un equip protagonista i ambiciós i assegura que la permanència no serà l’únic objectiu.

Preso provisional l’home acusat de matar el logopeda del seu fill en una clínica de València

Una jutgessa de València ha ordenat presó provisional sense fiança per a l’home de 24 anys investigat per matar dilluns el logopeda del seu fill menor en una clínica de la ciutat, després que ell mateix es va entregar a la Policia.

Morant dona per fet que Mazón no apareixerà amb Feijóo en Sueca i reclama suspendre’l de militància

La líder del PSPV, Diana Morant, ha assegurat que no espera vore Carlos Mazón ni altres expresidents del PP en l’acte que Alberto Núñez Feijóo presidirà dissabte en Sueca i ha reclamat al líder popular que el suspenga de militància i el faça deixar l’escó autonòmic pel seu paper en la gestió de la dana que va causar 230 morts.

Els metges mantenen la pressió: pols per les xifres de seguiment en la penúltima jornada de vaga

La quarta i penúltima jornada de vaga mèdica en juny ha tingut quasi un 90 % de seguiment segons el sindicat convocant, front al 6,66 % que calcula la Conselleria de Sanitat, en un conflicte obert per l’estatut marc i les condicions laborals.

El sector del calcer perd més d’un terç d’empreses i AEC reclama un pla industrial urgent

La patronal AEC alerta que el sector del calcer ha perdut un 35 % d’empreses des de 2020 i milers de llocs de treball, i reclama a les administracions un pla d’acció industrial urgent per a frenar el deteriorament.

34 autobusos substituiran els trens entre Tavernes i Gandia este cap de setmana per obres

Renfe ha organitzat 34 circulacions d'autobús este dissabte i diumenge entre Tavernes de la Valldigna i Gandia, amb parada a Xeraco, per un tall total de la línia C1 de Rodalia per obres d'Adif.

Diana Morant reafirma el suport a Zapatero: continua en la mateixa línia

La ministra Diana Morant ha reafirmat a València el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero en plena investigació del cas Plus Ultra i ha assegurat que manté les seues sospites sobre el paper dels Estats Units.

La parella de Pérez Llorca renuncia a la plaça en la Diputació enmig de dubtes ètics

La ministra Diana Morant interpreta la renúncia de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la comissió de servicis en la Diputació de València com un reconeixement que la plaça no era ètica ni estètica i possiblement tampoc legal, i exigeix explicacions a la corporació provincial.