Proposen baixar el salari temporalment als pensionistes i funcionaris

Diners

Arxiu | ACN

 

Patronal, sindicats i Govern han acordat en les últimes hores prolongar els ERTO com a mínim fins a finals de juny. Esta mesura de l’Executiu ha sigut àmpliament analitzada per l’economista Gonzalo Bernardos, col·laborador del programa ‘Més Vale Tarde’ (‘La Sexta’).

 

El professor d’Economia ha apuntat en l’espai presentat per Mamen Mendizábal que «el Govern hauria de prorrogar-los un poc més enllà. Si posem la salut per damunt de l’economia, la recuperació de l’economia no serà de la nit al dia i el Govern haurà de preservar els majors llocs de treball possibles», ha assegurat.

 

«L’última opció de l’empresa ha de ser tirar a la gent»

«La protecció és l’ERTO», ha reconegut Bernardos, que ha afirmat que és «del millor que s’ha pogut fer en esta crisi». El doctor d’Economia de la Universitat de Barcelona ha comentat que espera diferents mesures per al sector turístic i automobilístic.

 

«El que és essencial és que durant este estiu aquells que pretenien treballar del turisme cobren pràcticament com si hagueren treballat. L‘última opció per part de l’empresa ha de ser tirar a la gent, i el Govern ha de donar les màximes garanties. Diners gastats de més ara, és diners estalviats en els pròxims temps i reactivació molt més ràpida», ha dit l’economista.  A demés, Bernardos ha volgut aclarir de manera directa que «si això continua, hi ha dos col·lectius que no perdran poder adquisitiu: els funcionaris públics i els pensionistes».  

  

  

«Jo que crec en què esta crisi ha de ser igualitària i si hem de perdre poder adquisitiu, ho hem de perdre més o menys per igual tots per a que el dèficit públic de l’any que ve es puga reduir de manera ràpida. Als funcionaris públics seria el més normal que ens baixaren el salari, i als pensionistes també», ha reconegut Bernardos, dient que ell mateix és funcionari. 

  

Al seu torn, Bernardos considera que si es pren esta decisió ha de notar-se que és «un Govern d’esquerres. Quan ho baixen han de dir que quan puga t’ho retornaré més els interessos corresponents, perquè t’estàs sacrificant tu com els altres espanyols per a que tots puguem eixir el més ràpid de la crisi. Estic tirant pedres contra el meu propi poder adquisitiu, però és normal. Si no som solidaris en este moment, quan ho serem?», ha finalitzat.

Últimes notícies

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.

Mirotic tindrà quatre entrenaments amb el València Basket abans de la Supercopa

Nikola Mirotic passarà este dimarts la revisió mèdica amb el València Basket i podrà entrenar-se quatre vegades abans de debutar en la Supercopa de Badalona contra el Barcelona.

Les Corts fixen el debat de Política General per als dies 28 i 30 de setembre

El debat de Política General o sobre l'estat de la Comunitat de l'actual legislatura se celebrarà en Les Corts el 28 i el 30 de setembre, i serà el primer de Juanfran Pérez Llorca com a president de la Generalitat.

Lidl, DIA i Consum guanyen quota mentre Mercadona i Carrefour es frenen

Lidl, DIA i Consum s’han situat com les cadenes de supermercats que més quota han guanyat fins agost, mentre Mercadona i Carrefour mantenen posicions estables en un context de consumidors més sensibles al preu.