Proposen baixar el salari temporalment als pensionistes i funcionaris

Diners

Arxiu | ACN

 

Patronal, sindicats i Govern han acordat en les últimes hores prolongar els ERTO com a mínim fins a finals de juny. Esta mesura de l’Executiu ha sigut àmpliament analitzada per l’economista Gonzalo Bernardos, col·laborador del programa ‘Més Vale Tarde’ (‘La Sexta’).

 

El professor d’Economia ha apuntat en l’espai presentat per Mamen Mendizábal que «el Govern hauria de prorrogar-los un poc més enllà. Si posem la salut per damunt de l’economia, la recuperació de l’economia no serà de la nit al dia i el Govern haurà de preservar els majors llocs de treball possibles», ha assegurat.

 

«L’última opció de l’empresa ha de ser tirar a la gent»

«La protecció és l’ERTO», ha reconegut Bernardos, que ha afirmat que és «del millor que s’ha pogut fer en esta crisi». El doctor d’Economia de la Universitat de Barcelona ha comentat que espera diferents mesures per al sector turístic i automobilístic.

 

«El que és essencial és que durant este estiu aquells que pretenien treballar del turisme cobren pràcticament com si hagueren treballat. L‘última opció per part de l’empresa ha de ser tirar a la gent, i el Govern ha de donar les màximes garanties. Diners gastats de més ara, és diners estalviats en els pròxims temps i reactivació molt més ràpida», ha dit l’economista.  A demés, Bernardos ha volgut aclarir de manera directa que «si això continua, hi ha dos col·lectius que no perdran poder adquisitiu: els funcionaris públics i els pensionistes».  

  

  

«Jo que crec en què esta crisi ha de ser igualitària i si hem de perdre poder adquisitiu, ho hem de perdre més o menys per igual tots per a que el dèficit públic de l’any que ve es puga reduir de manera ràpida. Als funcionaris públics seria el més normal que ens baixaren el salari, i als pensionistes també», ha reconegut Bernardos, dient que ell mateix és funcionari. 

  

Al seu torn, Bernardos considera que si es pren esta decisió ha de notar-se que és «un Govern d’esquerres. Quan ho baixen han de dir que quan puga t’ho retornaré més els interessos corresponents, perquè t’estàs sacrificant tu com els altres espanyols per a que tots puguem eixir el més ràpid de la crisi. Estic tirant pedres contra el meu propi poder adquisitiu, però és normal. Si no som solidaris en este moment, quan ho serem?», ha finalitzat.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.

67 milions en ajudes per als afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Generalitat destinarà 67 milions d’euros a ajudes per als afectats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, amb subvencions directes, suport als ajuntaments i préstecs bonificats. Les ajudes es podran demanar des del 10 d’agost durant tres mesos.

Els veïns evacuats per l’incendi de la Vall d’Uixó, excepte Artana i Eslida, ja poden tornar

Els veïns desallotjats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, excepte els d’Artana i Eslida, ja poden tornar a les seues vivendes, encara que el foc continua sense estabilitzar després de set dies. El Cecopi es reunirà de nou a les cinc de la vesprada per actualitzar la situació.

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU