Proposen baixar el salari temporalment als pensionistes i funcionaris

Diners

Arxiu | ACN

 

Patronal, sindicats i Govern han acordat en les últimes hores prolongar els ERTO com a mínim fins a finals de juny. Esta mesura de l’Executiu ha sigut àmpliament analitzada per l’economista Gonzalo Bernardos, col·laborador del programa ‘Més Vale Tarde’ (‘La Sexta’).

 

El professor d’Economia ha apuntat en l’espai presentat per Mamen Mendizábal que «el Govern hauria de prorrogar-los un poc més enllà. Si posem la salut per damunt de l’economia, la recuperació de l’economia no serà de la nit al dia i el Govern haurà de preservar els majors llocs de treball possibles», ha assegurat.

 

«L’última opció de l’empresa ha de ser tirar a la gent»

«La protecció és l’ERTO», ha reconegut Bernardos, que ha afirmat que és «del millor que s’ha pogut fer en esta crisi». El doctor d’Economia de la Universitat de Barcelona ha comentat que espera diferents mesures per al sector turístic i automobilístic.

 

«El que és essencial és que durant este estiu aquells que pretenien treballar del turisme cobren pràcticament com si hagueren treballat. L‘última opció per part de l’empresa ha de ser tirar a la gent, i el Govern ha de donar les màximes garanties. Diners gastats de més ara, és diners estalviats en els pròxims temps i reactivació molt més ràpida», ha dit l’economista.  A demés, Bernardos ha volgut aclarir de manera directa que «si això continua, hi ha dos col·lectius que no perdran poder adquisitiu: els funcionaris públics i els pensionistes».  

  

  

«Jo que crec en què esta crisi ha de ser igualitària i si hem de perdre poder adquisitiu, ho hem de perdre més o menys per igual tots per a que el dèficit públic de l’any que ve es puga reduir de manera ràpida. Als funcionaris públics seria el més normal que ens baixaren el salari, i als pensionistes també», ha reconegut Bernardos, dient que ell mateix és funcionari. 

  

Al seu torn, Bernardos considera que si es pren esta decisió ha de notar-se que és «un Govern d’esquerres. Quan ho baixen han de dir que quan puga t’ho retornaré més els interessos corresponents, perquè t’estàs sacrificant tu com els altres espanyols per a que tots puguem eixir el més ràpid de la crisi. Estic tirant pedres contra el meu propi poder adquisitiu, però és normal. Si no som solidaris en este moment, quan ho serem?», ha finalitzat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey suspén el seu concert de hui a València per soroll i falta de somni

El músic ha anunciat que no podrà actuar esta nit a València per falta de descans 'degut al soroll' en plena preparació de les Falles. Va arribar des de Milà per carretera i afirma que així és inviable eixir a l'escenari

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.