Proposen baixar el salari temporalment als pensionistes i funcionaris

Diners

Arxiu | ACN

 

Patronal, sindicats i Govern han acordat en les últimes hores prolongar els ERTO com a mínim fins a finals de juny. Esta mesura de l’Executiu ha sigut àmpliament analitzada per l’economista Gonzalo Bernardos, col·laborador del programa ‘Més Vale Tarde’ (‘La Sexta’).

 

El professor d’Economia ha apuntat en l’espai presentat per Mamen Mendizábal que «el Govern hauria de prorrogar-los un poc més enllà. Si posem la salut per damunt de l’economia, la recuperació de l’economia no serà de la nit al dia i el Govern haurà de preservar els majors llocs de treball possibles», ha assegurat.

 

«L’última opció de l’empresa ha de ser tirar a la gent»

«La protecció és l’ERTO», ha reconegut Bernardos, que ha afirmat que és «del millor que s’ha pogut fer en esta crisi». El doctor d’Economia de la Universitat de Barcelona ha comentat que espera diferents mesures per al sector turístic i automobilístic.

 

«El que és essencial és que durant este estiu aquells que pretenien treballar del turisme cobren pràcticament com si hagueren treballat. L‘última opció per part de l’empresa ha de ser tirar a la gent, i el Govern ha de donar les màximes garanties. Diners gastats de més ara, és diners estalviats en els pròxims temps i reactivació molt més ràpida», ha dit l’economista.  A demés, Bernardos ha volgut aclarir de manera directa que «si això continua, hi ha dos col·lectius que no perdran poder adquisitiu: els funcionaris públics i els pensionistes».  

  

  

«Jo que crec en què esta crisi ha de ser igualitària i si hem de perdre poder adquisitiu, ho hem de perdre més o menys per igual tots per a que el dèficit públic de l’any que ve es puga reduir de manera ràpida. Als funcionaris públics seria el més normal que ens baixaren el salari, i als pensionistes també», ha reconegut Bernardos, dient que ell mateix és funcionari. 

  

Al seu torn, Bernardos considera que si es pren esta decisió ha de notar-se que és «un Govern d’esquerres. Quan ho baixen han de dir que quan puga t’ho retornaré més els interessos corresponents, perquè t’estàs sacrificant tu com els altres espanyols per a que tots puguem eixir el més ràpid de la crisi. Estic tirant pedres contra el meu propi poder adquisitiu, però és normal. Si no som solidaris en este moment, quan ho serem?», ha finalitzat.

Últimes notícies

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.