Proposen baixar el salari temporalment als pensionistes i funcionaris

Diners

Arxiu | ACN

 

Patronal, sindicats i Govern han acordat en les últimes hores prolongar els ERTO com a mínim fins a finals de juny. Esta mesura de l’Executiu ha sigut àmpliament analitzada per l’economista Gonzalo Bernardos, col·laborador del programa ‘Més Vale Tarde’ (‘La Sexta’).

 

El professor d’Economia ha apuntat en l’espai presentat per Mamen Mendizábal que «el Govern hauria de prorrogar-los un poc més enllà. Si posem la salut per damunt de l’economia, la recuperació de l’economia no serà de la nit al dia i el Govern haurà de preservar els majors llocs de treball possibles», ha assegurat.

 

«L’última opció de l’empresa ha de ser tirar a la gent»

«La protecció és l’ERTO», ha reconegut Bernardos, que ha afirmat que és «del millor que s’ha pogut fer en esta crisi». El doctor d’Economia de la Universitat de Barcelona ha comentat que espera diferents mesures per al sector turístic i automobilístic.

 

«El que és essencial és que durant este estiu aquells que pretenien treballar del turisme cobren pràcticament com si hagueren treballat. L‘última opció per part de l’empresa ha de ser tirar a la gent, i el Govern ha de donar les màximes garanties. Diners gastats de més ara, és diners estalviats en els pròxims temps i reactivació molt més ràpida», ha dit l’economista.  A demés, Bernardos ha volgut aclarir de manera directa que «si això continua, hi ha dos col·lectius que no perdran poder adquisitiu: els funcionaris públics i els pensionistes».  

  

  

«Jo que crec en què esta crisi ha de ser igualitària i si hem de perdre poder adquisitiu, ho hem de perdre més o menys per igual tots per a que el dèficit públic de l’any que ve es puga reduir de manera ràpida. Als funcionaris públics seria el més normal que ens baixaren el salari, i als pensionistes també», ha reconegut Bernardos, dient que ell mateix és funcionari. 

  

Al seu torn, Bernardos considera que si es pren esta decisió ha de notar-se que és «un Govern d’esquerres. Quan ho baixen han de dir que quan puga t’ho retornaré més els interessos corresponents, perquè t’estàs sacrificant tu com els altres espanyols per a que tots puguem eixir el més ràpid de la crisi. Estic tirant pedres contra el meu propi poder adquisitiu, però és normal. Si no som solidaris en este moment, quan ho serem?», ha finalitzat.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU