Les proves d’accés a la Universitat es faran els dies 8, 9 i 10 de juny en el territori valencià

 

Les proves d’accés a la Universitat (PAU) del curs 2020-2021 per a l’alumnat que estiga en possessió del títol de Batxillerat o de tècnic superior de Formació Professional, tècnic superior d’Arts Plàstiques i Disseny, o tècnic esportiu superior, es duran a terme els dies 8, 9 i 10 de juny, en convocatòria ordinària, i els dies 6,7 i 8 de juliol, en convocatòria extraordinària.

 

Així ha sigut acordat per la Comissió Gestora dels Processos d’Accés i Preinscripció en les Universitats Públiques del Sistema Universitari Valencià, presidida per la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i de la que també formen part la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i les universitats públiques valencianes.

 

D’altra banda, també s’ha decidit que els exàmens es realitzen als campus universitaris i altres llocs alternatius depenent de la ubicació dels tribunals.

 

L’estructura dels exàmens

L’estructura i optativitat en els exàmens es manté igual que en el curs passat, és a dir, amb una única opció de preguntes i optativitat màxima en les respostes. Respecte al calendari complet de les proves i les dates d’inscripció a estes, encara no han sigut aprovats per la Comissió.

 

La primera fase obligatòria continuarà constant de cinc exercicis. En concret, es tracta de l’assignatura de lliure configuració autonòmica: Valencià, i de les assignatures troncals generals de segon de Batxillerat que haja cursat l’alumne, és a dir: Castellà, Història d’Espanya, Idioma Estranger i una de les quatre assignatures troncals generals amb vinculació a la modalitat de 3 Batxillerat (Matemàtiques II, Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II, Llatí II o Fonaments de l’Art II).

 

La nota d’accés serà la mitjana ponderada establida per normativa: el 60% per a la qualificació final de Batxillerat i el 40% per a la nota de la fase obligatòria de la PAU. S’entendrà que es reunixen els requisits d’accés quan el resultat d’esta ponderació siga igual o superior a 5 punts.

 

Podran presentar-se de forma voluntària per a augmentar la seua qualificació

L’estudiant podrà presentar-se a la fase voluntària per a augmentar la seua qualificació d’admissió fins a un màxim de 14 punts, a un màxim de 4 assignatures, cursades o no cursades, a triar entre les assignatures troncals d’opció, les troncals generals amb vinculació a la modalitat de Batxillerat diferents de la troncal general amb vinculació amb la modalitat de Batxillerat de la que s’examina en la fase obligatòria o també els idiomes estrangers diferents del que s’examina en la fase obligatòria.

 

Perquè la qualificació d’una assignatura pondere i servisca per a augmentar la qualificació en l’admissió, haurà de ser igual o superior a 5, tant si és de la fase voluntària com si és la troncal general de modalitat de Batxillerat de la fase obligatòria.

 

L’horari de les proves

Els horaris de les proves que es faran al juny i juliol de 2021 queden establits de la següent manera: el 8 de juny, i el 7 de juliol en el cas de la convocatòria extraordinària, els alumnes faran de 9.30 a 11.00 hores l’examen d’Història d’Espanya; d’11.45 a 13.15 hores la prova de Valencià; de 15.30 a 17.00 hores la prova d’Economia d’Empresa o Biologia o Arts Escèniques II; i de 17.45 a 19.15 hores la prova de Física o Història de l’Art.

 

Quant a la segona jornada, que tindrà lloc el 9 de juny, i el 7 de juliol en el cas de la convocatòria extraordinària, els alumnes s’examinaran de Castellà entre les 9.30 i les 11.00 hores; d’Anglès, entre les 11.45 i les 13.15 hores; de Química o Geografia o Disseny entre les 15.30 i les 17.00 hores; i de Dibuix Tècnic II o Grec II o Geologia, entre les 17.45 i les 19.15 hores.

 

Finalment, en la tercera jornada, que serà el 10 de juny, o 8 de juliol en el cas de la convocatòria extraordinària, l’alumnat realitzarà les proves de 4 Matemàtiques II o Llatí II o Fonaments de l’Art II, entre les 9.30 i les 11.00; Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II, entre les 11.45 i les 13.15 hores; Història de la Filosofia o Cultura Audiovisual II i Alemany, Francès o Italià, entre les 15.30 i les 17.00 hores.

 

Informació per a les persones majors de 25 i 45 anys

La comissió també ha tractat les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 i 45 anys, que seran els dies 24 d’abril i 8 de maig de 2021, en primera i segona sessió, respectivament.

 

Durant la primera sessió o fase general de la prova, els alumnes s’examinaran de Castellà, Valencià i Comentari de text d’un tema d’actualitat. Estes tres proves seran comunes per a les PAU de majors de 25 i per a les PAU de majors de 45 anys. A demés, este dia es duran a terme també els exàmens de Filosofia i Física.

 

En la segona sessió, tindran lloc les proves de Matemàtiques, Tècniques d’Expressió Plàstiques, idioma estranger (Alemany, Anglès, Francès, Italià, Portuguès), Química, Història, Biologia, Dibuix Artístic, Dibuix Tècnic i Geografia.

 

Període de matrícula

El període de matrícula estarà obert de l’1 al 26 de febrer de 2021 i els resultats de la prova es coneixeran el divendres 14 de maig a les 14.00 hores. Així mateix, s’obrirà un període de reclamacions del 17 al 21 de maig de 2021. La publicació de resultats definitius tindrà lloc el dimarts 25 de maig de 2021.

 

Sempre que es complisquen els requisits per a poder accedir a les proves d’accés a la Universitat (PAU de Batxillerat, accés de majors de 25 anys, accés de majors de 40 anys o accés de majors de 45 anys), es permetrà la possibilitat de presentar-se a diferents proves d’accés.

 

Esta simultaneïtat haurà de tindre en compte que les proves d’accés per a majors de 25 anys són per branques de coneixement i les d’accés per a majors de 40 i 45 anys són per a una única titulació i universitat.

 

A demés, els estudiants podran presentar-se a les proves de majors de 40 anys i de 45 anys, en titulacions iguals o diferents en cadascun dels dos procediments d’accés. També podran presentar-se a les proves de majors de 25 i de 45 anys encara que l’examen siga el mateix (mateix dia i hora). De la mateixa manera, podran presentar-se a les proves d’accés de majors de 25, 40 i 45 anys i a les PAU de Batxillerat, en un mateix curs, si compleixen les corresponents condicions per a poder presentar-se a cadascuna.

 

Les proves per a majors de 25 anys

Les proves d’accés tant per a majors de 25 com per a majors de 45 anys seran comuns en les 5 universitats públiques valencianes.

 

A les PAU per a majors de 25 anys, les cinc universitats valencianes constituïxen un districte únic a l’efecte de realització de les proves, per això l’accés no depén la universitat en la qual es facen els exàmens.

 

Per tant, amb la qualificació obtinguda els i les estudiants poden sol·licitar plaça en els graus oferits per qualsevol de les universitats valencianes, però, a l’efecte d’ingrés, corresponen preferentment els graus vinculats a la branca de coneixement triada en la fase específica d’esta prova. A demés, es podrà sol·licitar plaça en la resta d’universitats d’Espanya, però de manera no preferent respecte a estudiants que hagen fet la prova en la universitat.

 

Informació de les proves per a majors de 45 anys

Respecte a les PAU per a majors de 45 anys, els interessats i interessades hauran d’indicar la titulació universitària triada en el moment de la inscripció a la prova i amb la qualificació obtinguda podran sol·licitar plaça en la titulació indicada i en la universitat on s’haja fet la prova.

 

Els candidats i candidates a esta prova, a demés, hauran de fer una entrevista personal la qualificació de la que haurà de ser d’apte per a la posterior admissió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.