10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Pugen considerablement els positius per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha administrat un total de 995.408 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 117.743 a Castelló, 353.399 a Alacant i 524.266 a València. Han rebut les dos dosis 278.710 persones.

A més, s’han notificat 311 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 386.772 persones. La província de Castelló ha registrat 32 casos nous, per la qual cosa el total de casos a la província ascendeix a 39.560. Alacant, per part seua, suma 71 casos (145.318 en total) i la província de València 208 nous casos (201.893 en total). Continua havent-hi un cas sense assignar.

Des de l’última actualització s’han registrat 178 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 387.516 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 39.948 a Castelló, 145.134 a Alacant i 202.379 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 379 persones ingressades: 23 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 171 a la província d’Alacant, 34 d’ells en l’UCI; i 185 a la província de València, 34 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.203: 785 a la província de Castelló, 2.741 en la d’Alacant i 3.677 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.522 casos actius, la qual cosa suposa un 0,88% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

Des de l’última actualització, els casos positius en residències de majors es mantenen en 6 (2 a la província d’Alacant i 4 a la província de València).

Residents nous positius: 4
Treballadors i treballadores nous positius: 2
Residents que han mort: 2

Actualment, es troben sota vigilància activa de control sanitari 2 residències en la Comunitat Valenciana: 1 a la província d’Alacant i 1 a la província de València.

Actualització brots de coronavirus

S’han registrat 10 nous brots des de l’última actualització:

 

·         Benissoda: 4 casos. Origen social

·         València: 6 casos. Origen social

·         València: 4 casos. Origen social

·         Alicante: 5 casos. Origen social

·         La Vall d’Uixó: 7 casos. Origen social

·         València: 3 casos. Origen social

·         Alicante: 5 casos. Origen social

·         Paiporta: 6 casos. Origen social

·         Nàquera: 3 casos. Origen social

·         València: 6 casos. Origen social

 

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.