Pugen considerablement els positius per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha administrat un total de 995.408 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 117.743 a Castelló, 353.399 a Alacant i 524.266 a València. Han rebut les dos dosis 278.710 persones.

A més, s’han notificat 311 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 386.772 persones. La província de Castelló ha registrat 32 casos nous, per la qual cosa el total de casos a la província ascendeix a 39.560. Alacant, per part seua, suma 71 casos (145.318 en total) i la província de València 208 nous casos (201.893 en total). Continua havent-hi un cas sense assignar.

Des de l’última actualització s’han registrat 178 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 387.516 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 39.948 a Castelló, 145.134 a Alacant i 202.379 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 379 persones ingressades: 23 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 171 a la província d’Alacant, 34 d’ells en l’UCI; i 185 a la província de València, 34 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.203: 785 a la província de Castelló, 2.741 en la d’Alacant i 3.677 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.522 casos actius, la qual cosa suposa un 0,88% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

Des de l’última actualització, els casos positius en residències de majors es mantenen en 6 (2 a la província d’Alacant i 4 a la província de València).

Residents nous positius: 4
Treballadors i treballadores nous positius: 2
Residents que han mort: 2

Actualment, es troben sota vigilància activa de control sanitari 2 residències en la Comunitat Valenciana: 1 a la província d’Alacant i 1 a la província de València.

Actualització brots de coronavirus

S’han registrat 10 nous brots des de l’última actualització:

 

·         Benissoda: 4 casos. Origen social

·         València: 6 casos. Origen social

·         València: 4 casos. Origen social

·         Alicante: 5 casos. Origen social

·         La Vall d’Uixó: 7 casos. Origen social

·         València: 3 casos. Origen social

·         Alicante: 5 casos. Origen social

·         Paiporta: 6 casos. Origen social

·         Nàquera: 3 casos. Origen social

·         València: 6 casos. Origen social

 

Últimes notícies

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.

Reclamen més seguretat de la Guàrdia Civil al jutjat de la DANA de Catarroja

La Presidència del Tribunal d'Instància de Catarroja ha demanat a la Guàrdia Civil més mesures de seguretat al jutjat que investiga la gestió de la DANA, després d'una concentració de protesta que va obligar a suspendre una testifical.

València Basket i Barça enceten una final d’alta tensió al Roig Arena

El Roig Arena acollirà dijous el primer partit de la final de la Lliga Endesa, una sèrie al millor de cinc entre un València Basket sòlid i un Barça camaleònic que afronta l’últim ball de Xavi Pascual.

Els expedients dels hospitals de campanya de Puig en la pandèmia acabaran en la Fiscalia

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Les Corts que remetran a la Fiscalia els expedients dels hospitals de campanya de la covid contractats pel Consell de Ximo Puig i que els incorporaran a una causa oberta a Madrid.

Pérez Llorca exige que els alts càrrecs de l’Estat facen públics els seus missatges sobre la dana

El president Juanfran Pérez Llorca ha instat el PSPV a demanar als responsables de CHJ i Aemet que facen públics els missatges que van intercanviar el 29 d’octubre de 2024 durant la dana que va causar 230 morts a la província de València. L’oposició li ha reclamat dimissions, eleccions anticipades i ha acusat el Consell de gestió nefasta de l’emergència.

Reforcen la seguretat de Susana Camarero per un home que acudix a tots els seus actes

La Policia Autonòmica ha reforçat la contravigilància al voltant de la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, per la presència reiterada d’un home amb nombrosos antecedents que acudix a tots els seus actes públics i s’espera davant la Conselleria.

Vox exigirà prioritat nacional i més retalls a agents socials en els pressupostos del 2026

Vox ha anunciat que presentarà esmenes als pressupostos de la Generalitat del 2026 per a introduir la prioritat nacional en ajudes públiques i vivenda i per a rebaixar un 20 % addicional les subvencions a patronal i sindicats, fins al 50 % en dos anys. El partit vincula l’aprovació dels comptes a l’aplicació d’estes mesures i reivindica que el pacte amb el PP inclou també la defensa del producte nacional.