Puig demana prudència i evitar viatges en Nadal per a frenar el Covid-19

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dijous que, «si tot va bé», la vacunació del Covid-19 començarà en gener, i ha demanat «màxima prudència» i que s’eviten els desplaçaments i es complisquen les mesures durant este Nadal perquè «els pròxims mesos són decisius per a la superació de la pandèmia».

 

D’esta manera ho ha manifestat Puig en la Universitat Jaume I de Castelló ,a on ha assistit a la inauguració del Centre d’Investigació en Robòtica i Tecnologies Subaquàtiques de la Universitat Jaume I. Allí ha sigut preguntat sobre la reunió del Consell Interterritorial i les mesures adoptades i ha assegurat que es va adoptar un acord general en relació al «tancament perimetral» i a alleujaments conjunturals en moments determinats per a facilitar la reconnexió familiar.

 

En qualsevol cas, ha agregat, «a part de que prendrem les decisions en els pròxims dies quan es reunisca la comissió interdepartamental, cosa que sí que és clar és que l’horitzó és que estem inserits en la pandèmia i, per tant, les mesures fonamentals i el marc d’actuació no canviarà».

 

Per a «guanyar definitivament a la pandèmia», ha dit Puig, «necessitem continuar amb mesures restrictives que tenen un itinerari clar: insistir en l’ús de la mascareta, la distància física, la ventilació i la neteja higiènica de mans». Esta és, ha indicat, «una manera d’actuar permanent i a pesar que en alguns moments puga haver-hi excepcionalment reunions més enllà de 6 persones, fins a 10 persones en els dies de Nadal, la norma general continua vigent i cal limitar al màxim els desplaçaments en este moment».

Últimes notícies

Arcadi España insta la Generalitat a defensar la finançació valenciana davant el PP

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, reclama a la Generalitat i a les autonomies del PP que defenguen els interessos dels seus territoris en el nou model de finançació, que preveu 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana. Adverteix que el Govern no pot imposar el model i que l’última paraula la tindran les Corts Generals.

El Govern recorda a la Generalitat que li correspon netejar els barrancs i reclama lleialtat

La comissionada del Govern per a la reconstrucció després de la dana, Zulima Pérez, ha remarcat a Mislata que la planificació i la retirada de canyes invasores en barrancs són competència de la Generalitat i dels ajuntaments, no de la CHJ, i ha reclamat més lleialtat institucional.

Atrapat un fals comprador per robar en vivendes d’Alacant i Múrcia

Un home de 58 anys ha sigut detingut acusat de diversos furts en vivendes d’Alacant i Múrcia que visitava fent-se passar per comprador, amb un perjuí superior als 56.000 euros.

Arcadi España critica el debat sobre el CNI i reclama més solidaritat amb Ceuta

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, considera que el debat sobre el CNI aporta poc i apel·la a la solidaritat de les comunitats autònomes, especialment davant l’acollida de menors migrants a Ceuta.

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.