Puig demana prudència i evitar viatges en Nadal per a frenar el Covid-19

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dijous que, «si tot va bé», la vacunació del Covid-19 començarà en gener, i ha demanat «màxima prudència» i que s’eviten els desplaçaments i es complisquen les mesures durant este Nadal perquè «els pròxims mesos són decisius per a la superació de la pandèmia».

 

D’esta manera ho ha manifestat Puig en la Universitat Jaume I de Castelló ,a on ha assistit a la inauguració del Centre d’Investigació en Robòtica i Tecnologies Subaquàtiques de la Universitat Jaume I. Allí ha sigut preguntat sobre la reunió del Consell Interterritorial i les mesures adoptades i ha assegurat que es va adoptar un acord general en relació al «tancament perimetral» i a alleujaments conjunturals en moments determinats per a facilitar la reconnexió familiar.

 

En qualsevol cas, ha agregat, «a part de que prendrem les decisions en els pròxims dies quan es reunisca la comissió interdepartamental, cosa que sí que és clar és que l’horitzó és que estem inserits en la pandèmia i, per tant, les mesures fonamentals i el marc d’actuació no canviarà».

 

Per a «guanyar definitivament a la pandèmia», ha dit Puig, «necessitem continuar amb mesures restrictives que tenen un itinerari clar: insistir en l’ús de la mascareta, la distància física, la ventilació i la neteja higiènica de mans». Esta és, ha indicat, «una manera d’actuar permanent i a pesar que en alguns moments puga haver-hi excepcionalment reunions més enllà de 6 persones, fins a 10 persones en els dies de Nadal, la norma general continua vigent i cal limitar al màxim els desplaçaments en este moment».

Últimes notícies

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.