11.2 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Puig descarta un avançament electoral a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat un avançament electoral en la Comunitat Valenciana en ser preguntat després d’anunciar-se la celebració de comicis en Andalusia per al pròxim 19 de juny.

Puig ha volgut desmarcar-se del seu homòleg andalús, Juan Manuel Moreno Bonilla, i ha explicat que existeix “una diferència abismal” perquè “tenim un pressupost aprovat i un govern estable”. L’opció de l’avanç de les votacions per a governar la Comunitat, com ja va ocórrer en 2019, sembla que es dilueix.

El cap del Consell ha subratllat que el govern valencià té “capacitat de mirar avant i de projectar els fons europeus, que és en el que estem, treballant, que és del que es tracta”.

El president ha atés la premsa en un acte en la Universitat d’Alacant (UA) on ha anunciat la implantació del Grau de Medicina, una decisió que permetrà recuperar els estudis que es van impartir en aquesta institució alacantina fins a la seua segregació per a passar a formar part de l’oferta universitària de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, creada el desembre de 1996.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.