8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Puig descarta un avançament electoral a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat un avançament electoral en la Comunitat Valenciana en ser preguntat després d’anunciar-se la celebració de comicis en Andalusia per al pròxim 19 de juny.

Puig ha volgut desmarcar-se del seu homòleg andalús, Juan Manuel Moreno Bonilla, i ha explicat que existeix “una diferència abismal” perquè “tenim un pressupost aprovat i un govern estable”. L’opció de l’avanç de les votacions per a governar la Comunitat, com ja va ocórrer en 2019, sembla que es dilueix.

El cap del Consell ha subratllat que el govern valencià té “capacitat de mirar avant i de projectar els fons europeus, que és en el que estem, treballant, que és del que es tracta”.

El president ha atés la premsa en un acte en la Universitat d’Alacant (UA) on ha anunciat la implantació del Grau de Medicina, una decisió que permetrà recuperar els estudis que es van impartir en aquesta institució alacantina fins a la seua segregació per a passar a formar part de l’oferta universitària de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, creada el desembre de 1996.

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.