Puig exigix a la Unió Europea solucions «immediates» per als transportistes

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha expressat la seua «enorme preocupació» pels camioners valencians atrapats a la frontera entre Regne Unit i França i ha exigit a la Unió Europea que «prenga decisions de caràcter immediat perquè ningú es mereix passar un Nadal en una cuneta».

 

En declaracions als mitjans després de les votacions als pressupostos de la Generalitat, el president ha explicat que durant el matí d’este dimecres el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha mantingut una reunió amb el secretari autonòmic de la UE, Joan Calabuig, i responsables empresarials del sector de la logística i el transport. A demés, Puig ha indicat que ha mantingut converses amb el Ministeri d’Afers exteriors.

 

No obstant això, ha apuntat que en l’«intent de desbloquejar esta situació poc poden dir» des de la Generalitat. «Però sí que exigir. Exigim que la Unió Europea prenga decisions», ha reclamat.

 

Puig ha mostrat el seu «màxim suport» als treballadors

«Ara mateixa, la falta d’entesa entre dos països fa que es vulnere una part de l’esperit fundacional de la Unió Europea, que és la lliure circulació de persones i mercaderies. Per tant, la UE ha de prendre decisions de caràcter immediat per a restablir la situació», ha reivindicat, abans de mostrar el seu «màxim suport» als treballadors.

 

En la mateixa línia s’ha pronunciat en una publicació en les seues xarxes socials en la que explica, a títol personal, que «ser fill d’un camioner és sentir, especialment, la tristesa i la impotència per la injustícia que més de mil transportistes valencians estan patint». El president ha recordat «tants viatges fets» en el camió de son pare i les «ganes d’arribar a casa per a reunir familiars i amics».

 

«Ningú mereix passar un Nadal en una cuneta», ha declarat, per a després reivindicar el «treball sempre necessari i molt poc valorat» dels transportistes, «una professió que ens ha salvat durant el confinament i el tancament de davanteres proveint-nos de tot l’essencial: des d’aliments fins a medicaments; des d’elements de protecció de la salut fins a productes de neteja i desinfecció».

Últimes notícies

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.