16.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Puig demana a Montero que les ajudes del Govern arriben el més prompte possible

 

El president de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat que la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, li ha traslladat en la reunió que han mantingut esta vesprada que el compromís de l’Executiu és que en els pròxims mesos s’agilitarà la presentació de la proposta de reforma del model de finançament autonòmic, si bé ha evitat parlar de terminis.

 

En una roda de premsa des de la seu ministerial, Puig ha desgranat els temes que s’han tractat en la reunió d’esta vesprada amb la titular d’Hisenda i, en este punt, ha tornat a reivindicar la necessària modificació del sistema de finançament per a la igualtat entre totes les Comunitats Autònomes.

 

El president valencià ha assumit l’ampli consens en el Congrés dels Diputats i en el Consell de Política Fiscal i Financera per a conseguir esta reforma del sistema de finançament autonòmic i per això ha demanat superar les reticències i pensar en l’interés general.

 

En este context, considera que la pandèmia del coronavirus és el prioritari, si bé apunta a la necessitat de reformar el finançament autonòmic per a avançar en la reactivació econòmica de les Comunitats Autònomes.

 

El conveni s’aprovarà en el termini d’un mes

D’altra banda, Puig també ha parlat sobre el decret de les ajudes a empresa i autònoms que va aprovar el Govern divendres passat en el Consell de Ministres extraordinari, assegurant que Montero també li ha traslladat que el conveni s’aprovarà en el termini d’un mes i, a partir d’ací, les Comunitats Autònomes podran rebre estos recursos.

 

Puig demana que es produïsca el més ràpid possible la transmissió d’estos recursos a les Comunitats Autònomes per a conseguir la normalització de les empreses, i ha reivindicat el ‘Pla Resistir’ aprovat pel Govern valencià per a les ajudes a estes empreses.

 

Sobre el Fons Covid 2, segons ha definit el mateix Puig, de 13.000 milions que el Govern planteja en els Pressupostos Generals de l’Estat per a enguany per a repartir entre les Comunitats Autònomes, el president valencià ha assegurat que Montero li ha traslladat que s’activarà de manera immediata i amb criteris de major equitat entre ciutadans.

 

«El Govern es compromet a continuar recolzant en esta situació tan crítica i ens permetrà invertir més enllà. És una bona notícia que s’active este fons dels 13.000 milions», ha sentenciat.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.