Puig demana a Montero que les ajudes del Govern arriben el més prompte possible

 

El president de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat que la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, li ha traslladat en la reunió que han mantingut esta vesprada que el compromís de l’Executiu és que en els pròxims mesos s’agilitarà la presentació de la proposta de reforma del model de finançament autonòmic, si bé ha evitat parlar de terminis.

 

En una roda de premsa des de la seu ministerial, Puig ha desgranat els temes que s’han tractat en la reunió d’esta vesprada amb la titular d’Hisenda i, en este punt, ha tornat a reivindicar la necessària modificació del sistema de finançament per a la igualtat entre totes les Comunitats Autònomes.

 

El president valencià ha assumit l’ampli consens en el Congrés dels Diputats i en el Consell de Política Fiscal i Financera per a conseguir esta reforma del sistema de finançament autonòmic i per això ha demanat superar les reticències i pensar en l’interés general.

 

En este context, considera que la pandèmia del coronavirus és el prioritari, si bé apunta a la necessitat de reformar el finançament autonòmic per a avançar en la reactivació econòmica de les Comunitats Autònomes.

 

El conveni s’aprovarà en el termini d’un mes

D’altra banda, Puig també ha parlat sobre el decret de les ajudes a empresa i autònoms que va aprovar el Govern divendres passat en el Consell de Ministres extraordinari, assegurant que Montero també li ha traslladat que el conveni s’aprovarà en el termini d’un mes i, a partir d’ací, les Comunitats Autònomes podran rebre estos recursos.

 

Puig demana que es produïsca el més ràpid possible la transmissió d’estos recursos a les Comunitats Autònomes per a conseguir la normalització de les empreses, i ha reivindicat el ‘Pla Resistir’ aprovat pel Govern valencià per a les ajudes a estes empreses.

 

Sobre el Fons Covid 2, segons ha definit el mateix Puig, de 13.000 milions que el Govern planteja en els Pressupostos Generals de l’Estat per a enguany per a repartir entre les Comunitats Autònomes, el president valencià ha assegurat que Montero li ha traslladat que s’activarà de manera immediata i amb criteris de major equitat entre ciutadans.

 

«El Govern es compromet a continuar recolzant en esta situació tan crítica i ens permetrà invertir més enllà. És una bona notícia que s’active este fons dels 13.000 milions», ha sentenciat.

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.