15.4 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Puig demana a Montero que les ajudes del Govern arriben el més prompte possible

 

El president de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat que la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, li ha traslladat en la reunió que han mantingut esta vesprada que el compromís de l’Executiu és que en els pròxims mesos s’agilitarà la presentació de la proposta de reforma del model de finançament autonòmic, si bé ha evitat parlar de terminis.

 

En una roda de premsa des de la seu ministerial, Puig ha desgranat els temes que s’han tractat en la reunió d’esta vesprada amb la titular d’Hisenda i, en este punt, ha tornat a reivindicar la necessària modificació del sistema de finançament per a la igualtat entre totes les Comunitats Autònomes.

 

El president valencià ha assumit l’ampli consens en el Congrés dels Diputats i en el Consell de Política Fiscal i Financera per a conseguir esta reforma del sistema de finançament autonòmic i per això ha demanat superar les reticències i pensar en l’interés general.

 

En este context, considera que la pandèmia del coronavirus és el prioritari, si bé apunta a la necessitat de reformar el finançament autonòmic per a avançar en la reactivació econòmica de les Comunitats Autònomes.

 

El conveni s’aprovarà en el termini d’un mes

D’altra banda, Puig també ha parlat sobre el decret de les ajudes a empresa i autònoms que va aprovar el Govern divendres passat en el Consell de Ministres extraordinari, assegurant que Montero també li ha traslladat que el conveni s’aprovarà en el termini d’un mes i, a partir d’ací, les Comunitats Autònomes podran rebre estos recursos.

 

Puig demana que es produïsca el més ràpid possible la transmissió d’estos recursos a les Comunitats Autònomes per a conseguir la normalització de les empreses, i ha reivindicat el ‘Pla Resistir’ aprovat pel Govern valencià per a les ajudes a estes empreses.

 

Sobre el Fons Covid 2, segons ha definit el mateix Puig, de 13.000 milions que el Govern planteja en els Pressupostos Generals de l’Estat per a enguany per a repartir entre les Comunitats Autònomes, el president valencià ha assegurat que Montero li ha traslladat que s’activarà de manera immediata i amb criteris de major equitat entre ciutadans.

 

«El Govern es compromet a continuar recolzant en esta situació tan crítica i ens permetrà invertir més enllà. És una bona notícia que s’active este fons dels 13.000 milions», ha sentenciat.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.