16.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Puig creu que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal» i ha apuntat que «hi ha causes molt complexes» que la fan «bastant difícil d’explicar».

 

Així ho ha afirmat Puig en una entrevista en ‘Herrera en COPE’, després del segon dia consecutiu amb més de 9.000 contagis en el territori valencià i amb 4.594 persones hospitalitzades, i una setmana després d’endurir les mesures restrictives.

 

Estes restriccions arriben després d’un Nadal amb mesures dures en les que no podia haver-hi retrobament familiar fora de la Comunitat Valenciana. Amb tot, Puig ha considerat que la situació és molt difícil en els hospitals i ha valorat l’esforç enorme dels professionals, aguantant esta situació.

 

Situació extrema en els hospitals

Per al president, hi ha alguna explicació respecte a esta situació, com el fet que la incidència en la primera i segona ona fora més baixa en el territori valencià. Açò  afavorix «la intel·ligència d’este virus en la seua lluita per la superació i la propagació» , i que el mateix passa en llocs com Portugal, Extremadura o Múrcia.

 

«A pesar del gran estrès que es viu als hospitals, hi ha una estabilització o fins i tot evolució a la baixa en algunes zones, però dins d’una situació extrema». Així i tot, «encara que ahir van baixar els ingressos, estes són qüestions que poden ser puntuals i vindran setmanes molt complicades», ha manifestat Puig.

 

En este sentit, «més enllà que es puguen ampliar els llits i les UCI, que són suficients en este moment, els professionals estan durant molts mesos treballant durament, i el nivell d’esgotament físic i mental és alt».

 

Nova variant britànica i vacunació

Preguntat respecte a la nova variant britànica del virus, Ximo Puig s’ha mostrat molt preocupat, ja que en algunes comunitats té una important aportació als contagis. «En València teòricament no, però en Alacant pot haver augmentat», ha agregat, i ha apuntat que «allí viuen molts residents britànics, un terç dels quals viuen en Espanya i que existix una relació molt directa».

 

D’altra banda, el president del govern valencià ha indicat que «esta setmana ja s’ha anat alentint la vacunació de les primeres dosis, ja que vivim en la incertesa. No sabem quantes dosis rebrem el dilluns», ha advertit, al mateix temps que ha recordat que cal garantir que puguen posar-se les segones dosis.

Últimes notícies

Bernabé ha lamentat que Catalá blanquege el franquisme després de les seues paraules sobre Franco

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha retret a l'alcaldessa de València unes declaracions sobre Franco i ha advertit del seu perill. Catalá ha matisat després que en eixa etapa no es van respectar els drets i llibertats i ha apel·lat al compromís amb la democràcia.

La jutgessa de la DANA demana imatges de l’arribada de Mazón al Centre d’Emergències el 29 d’octubre

La instructora sol·licita a Emergències les gravacions de l'accés de Carlos Mazón al Centre de Coordinació el 29 d'octubre i que es consigne l'hora exacta. Considera que la dada és rellevant per a analitzar el procés de decisió de la consellera investigada i el paper de la Presidència.

Pedro Martínez avisa del moment de l’Estrella Roja i del desafiament físic per al València Basket

Pedro Martínez va subratllar la gran ratxa i el poder físic de l'Estrella Roja abans del dol d'Eurolliga i va reclamar el màxim del València Basket. També va destacar el contrast de rotacions i el paper del Roig Arena.

#QuieroCorredor amplia les seues demandes i demana infraestructures hídriques per a evitar una altra dana

#QuieroCorredor apel·la a la responsabilitat política i afig a la seua agenda obres hidràuliques per a evitar noves dana. També reclama abordar dèficit hídric, energia i sostenibilitat del benestar

Sanitat tanca Primària i Pediatria en el centre de salut de La Coma després d’amenaces a sanitaris

La Conselleria de Sanitat ha tancat de manera transitòria l'assistència de Medicina Familiar i Pediatria en La Coma per amenaces reiterades al personal. Es manté l'UCA, es deriven pacients a El Clot i s'ha demanat una reunió amb Delegació del Govern i cossos policials per a atallar un problema de seguretat estructural.

Corberán avisa d’un Llevant competitiu i d’un derbi igualat a Mestalla

Corberán va alertar de la competitivitat del Llevant i va preveure un dol molt igualat a Mestalla. Va reivindicar mentalitat, identitat i l'impuls de les graderies per a revertir la dinàmica.

Puente es compromet a concloure el Corredor Mediterrani entre Almeria i la frontera en 2027

Óscar Puente s'ha compromés al fet que el Corredor Mediterrani entre Almeria i la frontera francesa estiga conclòs i llest per a posar-se en servici en 2027. No ha donat data per a Algesires i ha anunciat que en 2027 les tres províncies de la Comunitat Valenciana estaran connectades per Alta Velocitat.

Tretze detinguts a Orihuela i troballa de cinc gossos desnodrits en una operació antidroga

L'operatiu a Orihuela es va saldar amb tretze detinguts, dos plantacions de marihuana desmantellades i cinc gossos desnodrits rescatats de vivendes insalubres. Es van confiscar armes, diners i material per al cultiu.