12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Puig creu que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal» i ha apuntat que «hi ha causes molt complexes» que la fan «bastant difícil d’explicar».

 

Així ho ha afirmat Puig en una entrevista en ‘Herrera en COPE’, després del segon dia consecutiu amb més de 9.000 contagis en el territori valencià i amb 4.594 persones hospitalitzades, i una setmana després d’endurir les mesures restrictives.

 

Estes restriccions arriben després d’un Nadal amb mesures dures en les que no podia haver-hi retrobament familiar fora de la Comunitat Valenciana. Amb tot, Puig ha considerat que la situació és molt difícil en els hospitals i ha valorat l’esforç enorme dels professionals, aguantant esta situació.

 

Situació extrema en els hospitals

Per al president, hi ha alguna explicació respecte a esta situació, com el fet que la incidència en la primera i segona ona fora més baixa en el territori valencià. Açò  afavorix «la intel·ligència d’este virus en la seua lluita per la superació i la propagació» , i que el mateix passa en llocs com Portugal, Extremadura o Múrcia.

 

«A pesar del gran estrès que es viu als hospitals, hi ha una estabilització o fins i tot evolució a la baixa en algunes zones, però dins d’una situació extrema». Així i tot, «encara que ahir van baixar els ingressos, estes són qüestions que poden ser puntuals i vindran setmanes molt complicades», ha manifestat Puig.

 

En este sentit, «més enllà que es puguen ampliar els llits i les UCI, que són suficients en este moment, els professionals estan durant molts mesos treballant durament, i el nivell d’esgotament físic i mental és alt».

 

Nova variant britànica i vacunació

Preguntat respecte a la nova variant britànica del virus, Ximo Puig s’ha mostrat molt preocupat, ja que en algunes comunitats té una important aportació als contagis. «En València teòricament no, però en Alacant pot haver augmentat», ha agregat, i ha apuntat que «allí viuen molts residents britànics, un terç dels quals viuen en Espanya i que existix una relació molt directa».

 

D’altra banda, el president del govern valencià ha indicat que «esta setmana ja s’ha anat alentint la vacunació de les primeres dosis, ja que vivim en la incertesa. No sabem quantes dosis rebrem el dilluns», ha advertit, al mateix temps que ha recordat que cal garantir que puguen posar-se les segones dosis.

Últimes notícies

Mor Ricard Pérez Casado, exalcalde de València i impulsor del Jardí del Túria, als 80 anys

El exalcalde de València Ricard Pérez Casado ha mort als 80 anys. L'Ajuntament decreta tres dies de dol i habilita un llibre de condols mentres la ciutat recorda el seu llegat urbà.

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.