11.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Puig creu que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal» i ha apuntat que «hi ha causes molt complexes» que la fan «bastant difícil d’explicar».

 

Així ho ha afirmat Puig en una entrevista en ‘Herrera en COPE’, després del segon dia consecutiu amb més de 9.000 contagis en el territori valencià i amb 4.594 persones hospitalitzades, i una setmana després d’endurir les mesures restrictives.

 

Estes restriccions arriben després d’un Nadal amb mesures dures en les que no podia haver-hi retrobament familiar fora de la Comunitat Valenciana. Amb tot, Puig ha considerat que la situació és molt difícil en els hospitals i ha valorat l’esforç enorme dels professionals, aguantant esta situació.

 

Situació extrema en els hospitals

Per al president, hi ha alguna explicació respecte a esta situació, com el fet que la incidència en la primera i segona ona fora més baixa en el territori valencià. Açò  afavorix «la intel·ligència d’este virus en la seua lluita per la superació i la propagació» , i que el mateix passa en llocs com Portugal, Extremadura o Múrcia.

 

«A pesar del gran estrès que es viu als hospitals, hi ha una estabilització o fins i tot evolució a la baixa en algunes zones, però dins d’una situació extrema». Així i tot, «encara que ahir van baixar els ingressos, estes són qüestions que poden ser puntuals i vindran setmanes molt complicades», ha manifestat Puig.

 

En este sentit, «més enllà que es puguen ampliar els llits i les UCI, que són suficients en este moment, els professionals estan durant molts mesos treballant durament, i el nivell d’esgotament físic i mental és alt».

 

Nova variant britànica i vacunació

Preguntat respecte a la nova variant britànica del virus, Ximo Puig s’ha mostrat molt preocupat, ja que en algunes comunitats té una important aportació als contagis. «En València teòricament no, però en Alacant pot haver augmentat», ha agregat, i ha apuntat que «allí viuen molts residents britànics, un terç dels quals viuen en Espanya i que existix una relació molt directa».

 

D’altra banda, el president del govern valencià ha indicat que «esta setmana ja s’ha anat alentint la vacunació de les primeres dosis, ja que vivim en la incertesa. No sabem quantes dosis rebrem el dilluns», ha advertit, al mateix temps que ha recordat que cal garantir que puguen posar-se les segones dosis.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.