16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Ximo Puig anuncia una segona convocatòria d’ajudes del Pla Resistir Plus

 

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat una segona convocatòria d’ajudes del pla #ResistirPlus a la qual podran acollir-se empreses de tots els sectors econòmics.

Així ho ha manifestat després de la reunió mantinguda amb representants de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Confederació Espanyola de la Xicoteta i mitjana empresa (CEPYME), Associació de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana (LLIGA), Unió Empresarial de la Província d’Alacant (UEPAL) i de la Unió d’Associacions de Treballadors Autònoms i Emprenedors (UATAE), a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler.

El president ha explicat que l’objectiu de la segona convocatòria d’ajudes és arribar a totes aquelles empreses i professionals autònoms, de qualsevol CNAE, en el cas de les empreses que tributen per mòduls, i a aquelles que hagen registrat una disminució dels seus ingressos superior al 30% durant l’any passat i a conseqüència de la pandèmia, en el cas de les empreses que tributen per estimació directa.

Així mateix, en esta segona convocatòria d’ajudes es flexibilitzen els criteris de despeses subvencionables, de tal manera que es consideraran també subvencionables els costos fixos causants de pèrdues comptables, independentment que s’hagen pagat o estiguen en deute.

Cal destacar que a esta segona convocatòria podran tornar a presentar-se totes aquelles empreses que ja hagen formalitzat la seua sol·licitud en la primera, sempre que en la resolució de les ajudes no hagueren obtingut ja la màxima quantia establida de 3.000 euros, en el cas de les persones físiques i jurídiques que tributen per mòduls, i de 200.000 euros en el cas de les empreses que tributen per estimació directa.

Amb la nova convocatòria, la Generalitat pretén distribuir íntegrament entre les empreses valencianes els 647 milions d’euros disponibles en el Pla Resistir Plus amb l’objectiu de garantir la liquiditat i la solvència empresarial del teixit productiu, i especialment la d’aquells sectors més afectats per la pandèmia.
Primera fase del Pla Resistir Plus

Cal recordar que la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha resolt ja els primers 7,4 milions d’ajudes directes de la primera fase del Pla Resistir Plus, dels quals es beneficiaran 2.627 empreses que havien sol·licitat la seua ajuda en esta fase.

Els primers expedients resolts representen el 54,27% del total de sol·licituds formalitzades que s’han registrat per a la primera fase del procés, per la qual cosa el 45,73% restant es resoldran en els pròxims dies.

Estes primeres ajudes van dirigida a autònoms i autònomes que tributen pel règim d’estimació objectiva o mòduls; a empreses de nova creació en 2019, així com a aquells negocis que hagen fet canvis en la societat mercantil.

El 87% dels expedients aprovats han sigut per import de 3.000 euros, és a dir la màxima quantia que podia sol·licitar-se en esta fase, i el restant 13% (345 expedients d’un total de 2.627) han sigut per una quantitat inferior, en registrar les persones sol·licitants deutes pendents per quantia inferior a la màxima establida.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.