Ximo Puig anuncia una segona convocatòria d’ajudes del Pla Resistir Plus

 

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat una segona convocatòria d’ajudes del pla #ResistirPlus a la qual podran acollir-se empreses de tots els sectors econòmics.

Així ho ha manifestat després de la reunió mantinguda amb representants de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Confederació Espanyola de la Xicoteta i mitjana empresa (CEPYME), Associació de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana (LLIGA), Unió Empresarial de la Província d’Alacant (UEPAL) i de la Unió d’Associacions de Treballadors Autònoms i Emprenedors (UATAE), a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler.

El president ha explicat que l’objectiu de la segona convocatòria d’ajudes és arribar a totes aquelles empreses i professionals autònoms, de qualsevol CNAE, en el cas de les empreses que tributen per mòduls, i a aquelles que hagen registrat una disminució dels seus ingressos superior al 30% durant l’any passat i a conseqüència de la pandèmia, en el cas de les empreses que tributen per estimació directa.

Així mateix, en esta segona convocatòria d’ajudes es flexibilitzen els criteris de despeses subvencionables, de tal manera que es consideraran també subvencionables els costos fixos causants de pèrdues comptables, independentment que s’hagen pagat o estiguen en deute.

Cal destacar que a esta segona convocatòria podran tornar a presentar-se totes aquelles empreses que ja hagen formalitzat la seua sol·licitud en la primera, sempre que en la resolució de les ajudes no hagueren obtingut ja la màxima quantia establida de 3.000 euros, en el cas de les persones físiques i jurídiques que tributen per mòduls, i de 200.000 euros en el cas de les empreses que tributen per estimació directa.

Amb la nova convocatòria, la Generalitat pretén distribuir íntegrament entre les empreses valencianes els 647 milions d’euros disponibles en el Pla Resistir Plus amb l’objectiu de garantir la liquiditat i la solvència empresarial del teixit productiu, i especialment la d’aquells sectors més afectats per la pandèmia.
Primera fase del Pla Resistir Plus

Cal recordar que la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha resolt ja els primers 7,4 milions d’ajudes directes de la primera fase del Pla Resistir Plus, dels quals es beneficiaran 2.627 empreses que havien sol·licitat la seua ajuda en esta fase.

Els primers expedients resolts representen el 54,27% del total de sol·licituds formalitzades que s’han registrat per a la primera fase del procés, per la qual cosa el 45,73% restant es resoldran en els pròxims dies.

Estes primeres ajudes van dirigida a autònoms i autònomes que tributen pel règim d’estimació objectiva o mòduls; a empreses de nova creació en 2019, així com a aquells negocis que hagen fet canvis en la societat mercantil.

El 87% dels expedients aprovats han sigut per import de 3.000 euros, és a dir la màxima quantia que podia sol·licitar-se en esta fase, i el restant 13% (345 expedients d’un total de 2.627) han sigut per una quantitat inferior, en registrar les persones sol·licitants deutes pendents per quantia inferior a la màxima establida.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.