Ximo Puig anuncia una segona convocatòria d’ajudes del Pla Resistir Plus

 

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat una segona convocatòria d’ajudes del pla #ResistirPlus a la qual podran acollir-se empreses de tots els sectors econòmics.

Així ho ha manifestat després de la reunió mantinguda amb representants de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Confederació Espanyola de la Xicoteta i mitjana empresa (CEPYME), Associació de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana (LLIGA), Unió Empresarial de la Província d’Alacant (UEPAL) i de la Unió d’Associacions de Treballadors Autònoms i Emprenedors (UATAE), a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler.

El president ha explicat que l’objectiu de la segona convocatòria d’ajudes és arribar a totes aquelles empreses i professionals autònoms, de qualsevol CNAE, en el cas de les empreses que tributen per mòduls, i a aquelles que hagen registrat una disminució dels seus ingressos superior al 30% durant l’any passat i a conseqüència de la pandèmia, en el cas de les empreses que tributen per estimació directa.

Així mateix, en esta segona convocatòria d’ajudes es flexibilitzen els criteris de despeses subvencionables, de tal manera que es consideraran també subvencionables els costos fixos causants de pèrdues comptables, independentment que s’hagen pagat o estiguen en deute.

Cal destacar que a esta segona convocatòria podran tornar a presentar-se totes aquelles empreses que ja hagen formalitzat la seua sol·licitud en la primera, sempre que en la resolució de les ajudes no hagueren obtingut ja la màxima quantia establida de 3.000 euros, en el cas de les persones físiques i jurídiques que tributen per mòduls, i de 200.000 euros en el cas de les empreses que tributen per estimació directa.

Amb la nova convocatòria, la Generalitat pretén distribuir íntegrament entre les empreses valencianes els 647 milions d’euros disponibles en el Pla Resistir Plus amb l’objectiu de garantir la liquiditat i la solvència empresarial del teixit productiu, i especialment la d’aquells sectors més afectats per la pandèmia.
Primera fase del Pla Resistir Plus

Cal recordar que la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha resolt ja els primers 7,4 milions d’ajudes directes de la primera fase del Pla Resistir Plus, dels quals es beneficiaran 2.627 empreses que havien sol·licitat la seua ajuda en esta fase.

Els primers expedients resolts representen el 54,27% del total de sol·licituds formalitzades que s’han registrat per a la primera fase del procés, per la qual cosa el 45,73% restant es resoldran en els pròxims dies.

Estes primeres ajudes van dirigida a autònoms i autònomes que tributen pel règim d’estimació objectiva o mòduls; a empreses de nova creació en 2019, així com a aquells negocis que hagen fet canvis en la societat mercantil.

El 87% dels expedients aprovats han sigut per import de 3.000 euros, és a dir la màxima quantia que podia sol·licitar-se en esta fase, i el restant 13% (345 expedients d’un total de 2.627) han sigut per una quantitat inferior, en registrar les persones sol·licitants deutes pendents per quantia inferior a la màxima establida.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.