Puig afirma que el «risc zero no existix» en la tornada a les aules en el territori valencià

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que «el risc zero no existix» en la tornada a les aules en setembre, però ha destacat que l'executiu valencià porta «mesos treballant amb la comunitat escolar» i ha posat en valor el «full de ruta comú i acordat» en la Comunitat Valenciana.

 

D'esta forma s'ha pronunciat Puig este dijous en una roda de premsa que ha oferit en València al costat del ministre d'Inclusió, José Luis Escrivà, en ser preguntat sobre la reunió que mantindrà la ministra Isabel Celáa amb els consellers autonòmics el pròxim 20 d'agost.

 

Buscar solucions al problemes

Per a Puig, l'objectiu és conseguir la màxima presencialitat en l'àmbit de la primària, i ha destacat el treball de cada centre per a «preparar adequadament la volta a l'escola».

 

D'esta manera, ha considerat que «risc zero no existix», però ha incidit en què «quan hi haja contagis, que es poden produir, hi haja solucions protocol·làries per a que es puga procedir a l'aïllament dels contagiats».

Igualment, preguntat respecte a la proposta de PP i Cs de fer tests massius als docents abans de l'inici de les classes, Puig ha assenyalat que estes mesures «s'han d'adoptar d'acord amb els experts i al Ministeri de Sanitat», i ha defensat que la Generalitat sí ha fet «una contractació massiva de professionals».

 

Alguns opten per la mascareta

També, interpel·lat sobre la proposta de Galícia de què els alumnes porten mascaretes també en les aules, Puig ha assenyalat que les autonomies prenen decisions diferents. «Alguns opten per les mascaretes i no per personal», ha asseverat.

 

D'esta forma, ha assenyalat: «Més allà de qualsevol criteri oportunista, que no dic que siga el cas, cal generar la major seguretat i la major normalitat. Si és necessari o no l'ús de les mascaretes en les aules, l'ha de determinar Sanitat. En estos moments, no es planteja, però estem sempre actuant des del rigor», ha assenyalat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.