9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Puig afirma que el «risc zero no existix» en la tornada a les aules en el territori valencià

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que «el risc zero no existix» en la tornada a les aules en setembre, però ha destacat que l'executiu valencià porta «mesos treballant amb la comunitat escolar» i ha posat en valor el «full de ruta comú i acordat» en la Comunitat Valenciana.

 

D'esta forma s'ha pronunciat Puig este dijous en una roda de premsa que ha oferit en València al costat del ministre d'Inclusió, José Luis Escrivà, en ser preguntat sobre la reunió que mantindrà la ministra Isabel Celáa amb els consellers autonòmics el pròxim 20 d'agost.

 

Buscar solucions al problemes

Per a Puig, l'objectiu és conseguir la màxima presencialitat en l'àmbit de la primària, i ha destacat el treball de cada centre per a «preparar adequadament la volta a l'escola».

 

D'esta manera, ha considerat que «risc zero no existix», però ha incidit en què «quan hi haja contagis, que es poden produir, hi haja solucions protocol·làries per a que es puga procedir a l'aïllament dels contagiats».

Igualment, preguntat respecte a la proposta de PP i Cs de fer tests massius als docents abans de l'inici de les classes, Puig ha assenyalat que estes mesures «s'han d'adoptar d'acord amb els experts i al Ministeri de Sanitat», i ha defensat que la Generalitat sí ha fet «una contractació massiva de professionals».

 

Alguns opten per la mascareta

També, interpel·lat sobre la proposta de Galícia de què els alumnes porten mascaretes també en les aules, Puig ha assenyalat que les autonomies prenen decisions diferents. «Alguns opten per les mascaretes i no per personal», ha asseverat.

 

D'esta forma, ha assenyalat: «Més allà de qualsevol criteri oportunista, que no dic que siga el cas, cal generar la major seguretat i la major normalitat. Si és necessari o no l'ús de les mascaretes en les aules, l'ha de determinar Sanitat. En estos moments, no es planteja, però estem sempre actuant des del rigor», ha assenyalat.

Últimes notícies

Dos detinguts per intentar una estafa immobiliària de 400.000 euros a una anciana a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona i a un home per intentar estafar 400.000 euros a una dona de 77 anys. La víctima ja havia perdut joies i 29.300 euros mitjançant retirades en efectiu.

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.

La tardor s’acomiada amb núvols i possibles pluges a Alacant i lleus canvis tèrmics

El comiat de la tardor arriba amb cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana i ruixats puntuals en el litoral d'Alacant que tendiran a remetre al final del dia. Les temperatures només variaran lleugerament i el vent anirà girant a component oest amb algun repunt d'intensitat.

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.