17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Puig afirma que el «risc zero no existix» en la tornada a les aules en el territori valencià

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que «el risc zero no existix» en la tornada a les aules en setembre, però ha destacat que l'executiu valencià porta «mesos treballant amb la comunitat escolar» i ha posat en valor el «full de ruta comú i acordat» en la Comunitat Valenciana.

 

D'esta forma s'ha pronunciat Puig este dijous en una roda de premsa que ha oferit en València al costat del ministre d'Inclusió, José Luis Escrivà, en ser preguntat sobre la reunió que mantindrà la ministra Isabel Celáa amb els consellers autonòmics el pròxim 20 d'agost.

 

Buscar solucions al problemes

Per a Puig, l'objectiu és conseguir la màxima presencialitat en l'àmbit de la primària, i ha destacat el treball de cada centre per a «preparar adequadament la volta a l'escola».

 

D'esta manera, ha considerat que «risc zero no existix», però ha incidit en què «quan hi haja contagis, que es poden produir, hi haja solucions protocol·làries per a que es puga procedir a l'aïllament dels contagiats».

Igualment, preguntat respecte a la proposta de PP i Cs de fer tests massius als docents abans de l'inici de les classes, Puig ha assenyalat que estes mesures «s'han d'adoptar d'acord amb els experts i al Ministeri de Sanitat», i ha defensat que la Generalitat sí ha fet «una contractació massiva de professionals».

 

Alguns opten per la mascareta

També, interpel·lat sobre la proposta de Galícia de què els alumnes porten mascaretes també en les aules, Puig ha assenyalat que les autonomies prenen decisions diferents. «Alguns opten per les mascaretes i no per personal», ha asseverat.

 

D'esta forma, ha assenyalat: «Més allà de qualsevol criteri oportunista, que no dic que siga el cas, cal generar la major seguretat i la major normalitat. Si és necessari o no l'ús de les mascaretes en les aules, l'ha de determinar Sanitat. En estos moments, no es planteja, però estem sempre actuant des del rigor», ha assenyalat.

Últimes notícies

El ‘petxinot’, el xicotet mol·lusc clau per a la filtració de l’aigua en L’Albufera

El petxinot, una cloïssa d'aigua dolça en perill crític, filtra milers de litres i sosté l'equilibri de L'Albufera. Una aliança impulsa la seua reproducció i reintroducció.

L’acusat nega l’assassinat del canonge i admet que va traure diners amb les seues targetes

El processament per l'assassinat del canonge emèrit a València ha negat l'homicidi davant el jurat i ha reconegut retirades i pagaments amb les targetes del sacerdot. El fiscal sosté que va estar en tot i que la desaparició de proves impedix corroborar la seua versió.

Detingut per robar més de 7.000 euros en tabac en botigues dels aeroports d’Alacant, València i Tenerife

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Alacant-Elx per almenys una desena de furts en duty free d'Alacant, València i Santa Cruz de Tenerife. El botí en tabac va ascendir a 7.179,20 euros i l'operació seguix oberta amb mesures cautelars d'allunyament.

L’alcalde afirma que l’edil d’Urbanisme va ser adjudicatària d’una vivenda social abans d’entrar en política

Barcala ha sostingut que Rocío Gómez va obtindre la condició d'adjudicatària en 2018, cinc anys abans de ser regidor, i ha ordenat un expedient per a aclarir l'ocorregut. Ha promés màxima contundència i transparència, amb informació a l'oposició i possibles actuacions davant fiscalia.

Llopis apunta al rècord d’Espanya a València però evita la pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord nacional de 60 m barres en el punt de mira. Compartix la plusmarca de 7.48 amb Orlando Ortega i assegura que arriba sense pressió.

Costello estarà deu dies de baixa i el València Basket confia que arribe a la Copa

L'interior patix molèsties en el genoll esquerre i es detindrà uns deu dies. El club confia que estiga llest per a la Copa del Rei del 19 de febrer en el Roig Arena.

Marató València patrocinarà el Gran Premi Internacional de València d’atletisme

Marató València patrocinarà des de 2026 el Gran Premi Internacional de València d'atletisme. L'objectiu és elevar el míting 'indoor' fins a l'elit, amb possibles canvis de data per a atraure a les grans figures.

Barrachina acusa a Sánchez de donar a les víctimes valencianes de la dana només la tercera part en ajudes

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha denunciat un tracte desigual en les ajudes després de la dana. Ha comparat 72.000 euros per a víctimes valencianes amb 210.000 en l'accident de Adamuz i ha exigit igualtat.