Puig afirma que el «risc zero no existix» en la tornada a les aules en el territori valencià

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que «el risc zero no existix» en la tornada a les aules en setembre, però ha destacat que l'executiu valencià porta «mesos treballant amb la comunitat escolar» i ha posat en valor el «full de ruta comú i acordat» en la Comunitat Valenciana.

 

D'esta forma s'ha pronunciat Puig este dijous en una roda de premsa que ha oferit en València al costat del ministre d'Inclusió, José Luis Escrivà, en ser preguntat sobre la reunió que mantindrà la ministra Isabel Celáa amb els consellers autonòmics el pròxim 20 d'agost.

 

Buscar solucions al problemes

Per a Puig, l'objectiu és conseguir la màxima presencialitat en l'àmbit de la primària, i ha destacat el treball de cada centre per a «preparar adequadament la volta a l'escola».

 

D'esta manera, ha considerat que «risc zero no existix», però ha incidit en què «quan hi haja contagis, que es poden produir, hi haja solucions protocol·làries per a que es puga procedir a l'aïllament dels contagiats».

Igualment, preguntat respecte a la proposta de PP i Cs de fer tests massius als docents abans de l'inici de les classes, Puig ha assenyalat que estes mesures «s'han d'adoptar d'acord amb els experts i al Ministeri de Sanitat», i ha defensat que la Generalitat sí ha fet «una contractació massiva de professionals».

 

Alguns opten per la mascareta

També, interpel·lat sobre la proposta de Galícia de què els alumnes porten mascaretes també en les aules, Puig ha assenyalat que les autonomies prenen decisions diferents. «Alguns opten per les mascaretes i no per personal», ha asseverat.

 

D'esta forma, ha assenyalat: «Més allà de qualsevol criteri oportunista, que no dic que siga el cas, cal generar la major seguretat i la major normalitat. Si és necessari o no l'ús de les mascaretes en les aules, l'ha de determinar Sanitat. En estos moments, no es planteja, però estem sempre actuant des del rigor», ha assenyalat.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.