Puig afirma que el «risc zero no existix» en la tornada a les aules en el territori valencià

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que «el risc zero no existix» en la tornada a les aules en setembre, però ha destacat que l'executiu valencià porta «mesos treballant amb la comunitat escolar» i ha posat en valor el «full de ruta comú i acordat» en la Comunitat Valenciana.

 

D'esta forma s'ha pronunciat Puig este dijous en una roda de premsa que ha oferit en València al costat del ministre d'Inclusió, José Luis Escrivà, en ser preguntat sobre la reunió que mantindrà la ministra Isabel Celáa amb els consellers autonòmics el pròxim 20 d'agost.

 

Buscar solucions al problemes

Per a Puig, l'objectiu és conseguir la màxima presencialitat en l'àmbit de la primària, i ha destacat el treball de cada centre per a «preparar adequadament la volta a l'escola».

 

D'esta manera, ha considerat que «risc zero no existix», però ha incidit en què «quan hi haja contagis, que es poden produir, hi haja solucions protocol·làries per a que es puga procedir a l'aïllament dels contagiats».

Igualment, preguntat respecte a la proposta de PP i Cs de fer tests massius als docents abans de l'inici de les classes, Puig ha assenyalat que estes mesures «s'han d'adoptar d'acord amb els experts i al Ministeri de Sanitat», i ha defensat que la Generalitat sí ha fet «una contractació massiva de professionals».

 

Alguns opten per la mascareta

També, interpel·lat sobre la proposta de Galícia de què els alumnes porten mascaretes també en les aules, Puig ha assenyalat que les autonomies prenen decisions diferents. «Alguns opten per les mascaretes i no per personal», ha asseverat.

 

D'esta forma, ha assenyalat: «Més allà de qualsevol criteri oportunista, que no dic que siga el cas, cal generar la major seguretat i la major normalitat. Si és necessari o no l'ús de les mascaretes en les aules, l'ha de determinar Sanitat. En estos moments, no es planteja, però estem sempre actuant des del rigor», ha assenyalat.

Últimes notícies

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.