Puig sobre si la moció en Múrcia pot afectar la Diputació d’Alacant: «No es pot fer visió partidista»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat, preguntat per si la moció de censura del Cs i PSOE en la Regió de Múrcia contra el Partit Popular podria afectar la Diputació d’Alacant, que «no es pot fer d’això una visió partidista».

 

Puig s’ha pronunciat en eixos termes en declaracions als mitjans de comunicació després de presidir la signatura de l’acord de col·laboració entre la Generalitat, la CEOE i la CEV per al creixement en l’autonomia del Pla Sumem de la Fundació CEOE. Es dona la circumstància que en el cas de la Diputació d’Alacant, a PSPV (14) i Cs (2) els bastaria amb la seua actual representació per a presentar un vot de censura enfront del PP (14).

 

I el president, interpel·lat per si advoca per un canvi, ha indicat que creu en les institucions i «cada institució té la capacitat de definir els seus projectes polítics». Alacant, ha afegit, «si en algun moment determinat els partits polítics que formen part de la institució pensen que és necessari un canvi, l’articularan. Però no pot ser una qüestió de mirada partidista. No es pot traslladar a l’opinió pública que les institucions estan simplement en un joc partidari», ha insistit.

 

Sobre la moció en Múrcia, Puig ha indicat que té «bona relació» amb la Regió en compartir projectes com el Corredor Mediterrani o la defensa de l’aigua: «Amb l’actual president teníem una relació estreta en eixe sentit i amb la presidenta, si es formalitza la moció, la mantindrem igual. Volem cooperar amb les institucions legítimament representades», ha dit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.