12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Puig sobre si la moció en Múrcia pot afectar la Diputació d’Alacant: «No es pot fer visió partidista»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat, preguntat per si la moció de censura del Cs i PSOE en la Regió de Múrcia contra el Partit Popular podria afectar la Diputació d’Alacant, que «no es pot fer d’això una visió partidista».

 

Puig s’ha pronunciat en eixos termes en declaracions als mitjans de comunicació després de presidir la signatura de l’acord de col·laboració entre la Generalitat, la CEOE i la CEV per al creixement en l’autonomia del Pla Sumem de la Fundació CEOE. Es dona la circumstància que en el cas de la Diputació d’Alacant, a PSPV (14) i Cs (2) els bastaria amb la seua actual representació per a presentar un vot de censura enfront del PP (14).

 

I el president, interpel·lat per si advoca per un canvi, ha indicat que creu en les institucions i «cada institució té la capacitat de definir els seus projectes polítics». Alacant, ha afegit, «si en algun moment determinat els partits polítics que formen part de la institució pensen que és necessari un canvi, l’articularan. Però no pot ser una qüestió de mirada partidista. No es pot traslladar a l’opinió pública que les institucions estan simplement en un joc partidari», ha insistit.

 

Sobre la moció en Múrcia, Puig ha indicat que té «bona relació» amb la Regió en compartir projectes com el Corredor Mediterrani o la defensa de l’aigua: «Amb l’actual president teníem una relació estreta en eixe sentit i amb la presidenta, si es formalitza la moció, la mantindrem igual. Volem cooperar amb les institucions legítimament representades», ha dit.

Últimes notícies

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.