Puig sobre si la moció en Múrcia pot afectar la Diputació d’Alacant: «No es pot fer visió partidista»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat, preguntat per si la moció de censura del Cs i PSOE en la Regió de Múrcia contra el Partit Popular podria afectar la Diputació d’Alacant, que «no es pot fer d’això una visió partidista».

 

Puig s’ha pronunciat en eixos termes en declaracions als mitjans de comunicació després de presidir la signatura de l’acord de col·laboració entre la Generalitat, la CEOE i la CEV per al creixement en l’autonomia del Pla Sumem de la Fundació CEOE. Es dona la circumstància que en el cas de la Diputació d’Alacant, a PSPV (14) i Cs (2) els bastaria amb la seua actual representació per a presentar un vot de censura enfront del PP (14).

 

I el president, interpel·lat per si advoca per un canvi, ha indicat que creu en les institucions i «cada institució té la capacitat de definir els seus projectes polítics». Alacant, ha afegit, «si en algun moment determinat els partits polítics que formen part de la institució pensen que és necessari un canvi, l’articularan. Però no pot ser una qüestió de mirada partidista. No es pot traslladar a l’opinió pública que les institucions estan simplement en un joc partidari», ha insistit.

 

Sobre la moció en Múrcia, Puig ha indicat que té «bona relació» amb la Regió en compartir projectes com el Corredor Mediterrani o la defensa de l’aigua: «Amb l’actual president teníem una relació estreta en eixe sentit i amb la presidenta, si es formalitza la moció, la mantindrem igual. Volem cooperar amb les institucions legítimament representades», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.

Compromís proposa vivendes protegides permanents i adjudicades per sorteig

Compromís registra una proposició de llei perquè les vivendes de protecció pública siguen permanents, amb requisits iguals i adjudicació per sorteig públic. La iniciativa respon al cas dels Naus i preveu un registre de demandants i un calendari d'aprovació entre març i abril.

Possibles ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens en la Comunitat

Este dilluns hi haurà intervals nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats en el litoral al matí i a l'interior al final del dia. Les màximes pujaran.

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca reivindica els seus 100 dies amb normalitat i mesures en marxa

El president ha defés que en els seus primers cent dies s'ha recuperat una normalitat necessària i s'ha donat estabilitat al Consell. Ha assegurat que més de la mitat dels seus compromisos d'investidura ja estan en marxa, amb baixada d'impostos, reforç de l'atenció primària, estratègia contra el càncer i suport a la reconstrucció després de la DANA.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 20 l/m² en una hora

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per pluges en punts d'Alacant, Castelló i València, amb llindars de 20 l/m² en una hora i fins a 60 en 12 segons zona i horari.