Puig sobre si la moció en Múrcia pot afectar la Diputació d’Alacant: «No es pot fer visió partidista»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat, preguntat per si la moció de censura del Cs i PSOE en la Regió de Múrcia contra el Partit Popular podria afectar la Diputació d’Alacant, que «no es pot fer d’això una visió partidista».

 

Puig s’ha pronunciat en eixos termes en declaracions als mitjans de comunicació després de presidir la signatura de l’acord de col·laboració entre la Generalitat, la CEOE i la CEV per al creixement en l’autonomia del Pla Sumem de la Fundació CEOE. Es dona la circumstància que en el cas de la Diputació d’Alacant, a PSPV (14) i Cs (2) els bastaria amb la seua actual representació per a presentar un vot de censura enfront del PP (14).

 

I el president, interpel·lat per si advoca per un canvi, ha indicat que creu en les institucions i «cada institució té la capacitat de definir els seus projectes polítics». Alacant, ha afegit, «si en algun moment determinat els partits polítics que formen part de la institució pensen que és necessari un canvi, l’articularan. Però no pot ser una qüestió de mirada partidista. No es pot traslladar a l’opinió pública que les institucions estan simplement en un joc partidari», ha insistit.

 

Sobre la moció en Múrcia, Puig ha indicat que té «bona relació» amb la Regió en compartir projectes com el Corredor Mediterrani o la defensa de l’aigua: «Amb l’actual president teníem una relació estreta en eixe sentit i amb la presidenta, si es formalitza la moció, la mantindrem igual. Volem cooperar amb les institucions legítimament representades», ha dit.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU