Puig sobre si la moció en Múrcia pot afectar la Diputació d’Alacant: «No es pot fer visió partidista»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat, preguntat per si la moció de censura del Cs i PSOE en la Regió de Múrcia contra el Partit Popular podria afectar la Diputació d’Alacant, que «no es pot fer d’això una visió partidista».

 

Puig s’ha pronunciat en eixos termes en declaracions als mitjans de comunicació després de presidir la signatura de l’acord de col·laboració entre la Generalitat, la CEOE i la CEV per al creixement en l’autonomia del Pla Sumem de la Fundació CEOE. Es dona la circumstància que en el cas de la Diputació d’Alacant, a PSPV (14) i Cs (2) els bastaria amb la seua actual representació per a presentar un vot de censura enfront del PP (14).

 

I el president, interpel·lat per si advoca per un canvi, ha indicat que creu en les institucions i «cada institució té la capacitat de definir els seus projectes polítics». Alacant, ha afegit, «si en algun moment determinat els partits polítics que formen part de la institució pensen que és necessari un canvi, l’articularan. Però no pot ser una qüestió de mirada partidista. No es pot traslladar a l’opinió pública que les institucions estan simplement en un joc partidari», ha insistit.

 

Sobre la moció en Múrcia, Puig ha indicat que té «bona relació» amb la Regió en compartir projectes com el Corredor Mediterrani o la defensa de l’aigua: «Amb l’actual president teníem una relació estreta en eixe sentit i amb la presidenta, si es formalitza la moció, la mantindrem igual. Volem cooperar amb les institucions legítimament representades», ha dit.

Últimes notícies

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.