Els punts habilitats ja estan preparats per a l’inici de la vacunació dels docents

 

La vacunació dels docents del territori valencià ha començat este dilluns per la vesprada, i els punts a on s’han impartit les dosis han començat la preparació per a desenvolupar este procés, que es desenvoluparà en 23 municipis i arribarà a un total de 116.032 persones.

 

El cap de servici de Promoció de Salut i Etapes de la Vida, José Antonio Lluch, ha explicat que «es farà coincidir el menys possible amb l’horari escolar i interrompre el mínim la labor dels docents».

 

Lluch ha assenyalat que la vacuna és segura, encara que «en una vacunació nova sempre es mira tot amb molt de detall»: «Este diumenge una companya experta en vacunes deia que ‘segur que si a algun li toca la loteria l’endemà, ningú l’associaria amb la vacunació’».

 

La polèmica amb la vacuna d’AstraZeneca

D’esta forma, encara que «apareixen coincidències que poden fer aparentar que no és segura» (referint-se a la vacuna d’AstraZeneca), ha assenyalat que té un nivell de seguretat alt. «Les dades d’Espanya i la Comunitat Valenciana no fan pensar que siga especialment problemàtica», ha agregat Lluch.

 

En este sentit, ha indicat que es pot usar paracetamol per a reduir símptomes que poden aparéixer després de la vacuna com el dolor muscular, la febre o diferents classes d’inflamació.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.