Puig demana un repartiment més flexible de les vacunes perquè les comunitats més ràpides tinguen més dosis

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha plantejat este dijous que el Ministeri de Sanitat flexibilitze la distribució de les vacunes a les comunitats autònomes perquè «les que ara poden vacunar més puguen avançar més ràpid», com és el cas del territori valencià.

 

«Es tracta de ser més eficients com a país: si podem vacunar més ràpid, ho hem de fer», ha declarat als periodistes.  Puig ha reconegut que és una qüestió «molt delicada», però ha proposat que en el repartiment setmanal del pròxim dilluns es podria prevaldre d’alguna manera una major flexibilitat per a guanyar en eficiència i evitar acumular «caixes més enllà del raonable» per a la segona dosi.

 

Sense voler plantejar «en absolut cap insolidaritat» amb altres autonomies que punxen més lent, ha defensat que un repartiment més flexible «no significa que no es mantinga l’estatus de les vacunes que corresponen a cada comunitat; per descomptat».

 

El president valencià ha celebrat que el territori valencià està «liderant» en els últims dies la vacunació i va «a molt bon ritme», pel que l’objectiu és accelerar-la al màxim. «No hi ha mesura restrictiva que puga superar a les vacunes», ha asseverat, per a agrair la gran faena de tots els sanitaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.