10.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Puig demana un repartiment més flexible de les vacunes perquè les comunitats més ràpides tinguen més dosis

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha plantejat este dijous que el Ministeri de Sanitat flexibilitze la distribució de les vacunes a les comunitats autònomes perquè «les que ara poden vacunar més puguen avançar més ràpid», com és el cas del territori valencià.

 

«Es tracta de ser més eficients com a país: si podem vacunar més ràpid, ho hem de fer», ha declarat als periodistes.  Puig ha reconegut que és una qüestió «molt delicada», però ha proposat que en el repartiment setmanal del pròxim dilluns es podria prevaldre d’alguna manera una major flexibilitat per a guanyar en eficiència i evitar acumular «caixes més enllà del raonable» per a la segona dosi.

 

Sense voler plantejar «en absolut cap insolidaritat» amb altres autonomies que punxen més lent, ha defensat que un repartiment més flexible «no significa que no es mantinga l’estatus de les vacunes que corresponen a cada comunitat; per descomptat».

 

El president valencià ha celebrat que el territori valencià està «liderant» en els últims dies la vacunació i va «a molt bon ritme», pel que l’objectiu és accelerar-la al màxim. «No hi ha mesura restrictiva que puga superar a les vacunes», ha asseverat, per a agrair la gran faena de tots els sanitaris.

Últimes notícies

El vent no amaina a l’inici de la setmana en la Comunitat Valenciana: pugen les màximes i el cel continua nuvolós

La Comunitat arranca la setmana amb ratxes molt fortes d'oest a l'interior al final del dia. Les màximes pugen i tornen les pluges febles en el terç nord.

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat anit en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detinguts i Homicidis s'ha fet càrrec de la investigació.

Molt més que una obra: la Generalitat es bolca amb la reconstrucció

La Generalitat Valenciana ha desplegat un ampli conjunt d’actuacions...

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat la nit del diumenge en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detencions ara com ara.

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.