Puig demana un repartiment més flexible de les vacunes perquè les comunitats més ràpides tinguen més dosis

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha plantejat este dijous que el Ministeri de Sanitat flexibilitze la distribució de les vacunes a les comunitats autònomes perquè «les que ara poden vacunar més puguen avançar més ràpid», com és el cas del territori valencià.

 

«Es tracta de ser més eficients com a país: si podem vacunar més ràpid, ho hem de fer», ha declarat als periodistes.  Puig ha reconegut que és una qüestió «molt delicada», però ha proposat que en el repartiment setmanal del pròxim dilluns es podria prevaldre d’alguna manera una major flexibilitat per a guanyar en eficiència i evitar acumular «caixes més enllà del raonable» per a la segona dosi.

 

Sense voler plantejar «en absolut cap insolidaritat» amb altres autonomies que punxen més lent, ha defensat que un repartiment més flexible «no significa que no es mantinga l’estatus de les vacunes que corresponen a cada comunitat; per descomptat».

 

El president valencià ha celebrat que el territori valencià està «liderant» en els últims dies la vacunació i va «a molt bon ritme», pel que l’objectiu és accelerar-la al màxim. «No hi ha mesura restrictiva que puga superar a les vacunes», ha asseverat, per a agrair la gran faena de tots els sanitaris.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.