Puig demana un repartiment més flexible de les vacunes perquè les comunitats més ràpides tinguen més dosis

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha plantejat este dijous que el Ministeri de Sanitat flexibilitze la distribució de les vacunes a les comunitats autònomes perquè «les que ara poden vacunar més puguen avançar més ràpid», com és el cas del territori valencià.

 

«Es tracta de ser més eficients com a país: si podem vacunar més ràpid, ho hem de fer», ha declarat als periodistes.  Puig ha reconegut que és una qüestió «molt delicada», però ha proposat que en el repartiment setmanal del pròxim dilluns es podria prevaldre d’alguna manera una major flexibilitat per a guanyar en eficiència i evitar acumular «caixes més enllà del raonable» per a la segona dosi.

 

Sense voler plantejar «en absolut cap insolidaritat» amb altres autonomies que punxen més lent, ha defensat que un repartiment més flexible «no significa que no es mantinga l’estatus de les vacunes que corresponen a cada comunitat; per descomptat».

 

El president valencià ha celebrat que el territori valencià està «liderant» en els últims dies la vacunació i va «a molt bon ritme», pel que l’objectiu és accelerar-la al màxim. «No hi ha mesura restrictiva que puga superar a les vacunes», ha asseverat, per a agrair la gran faena de tots els sanitaris.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.