6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Puig demana un repartiment més flexible de les vacunes perquè les comunitats més ràpides tinguen més dosis

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha plantejat este dijous que el Ministeri de Sanitat flexibilitze la distribució de les vacunes a les comunitats autònomes perquè «les que ara poden vacunar més puguen avançar més ràpid», com és el cas del territori valencià.

 

«Es tracta de ser més eficients com a país: si podem vacunar més ràpid, ho hem de fer», ha declarat als periodistes.  Puig ha reconegut que és una qüestió «molt delicada», però ha proposat que en el repartiment setmanal del pròxim dilluns es podria prevaldre d’alguna manera una major flexibilitat per a guanyar en eficiència i evitar acumular «caixes més enllà del raonable» per a la segona dosi.

 

Sense voler plantejar «en absolut cap insolidaritat» amb altres autonomies que punxen més lent, ha defensat que un repartiment més flexible «no significa que no es mantinga l’estatus de les vacunes que corresponen a cada comunitat; per descomptat».

 

El president valencià ha celebrat que el territori valencià està «liderant» en els últims dies la vacunació i va «a molt bon ritme», pel que l’objectiu és accelerar-la al màxim. «No hi ha mesura restrictiva que puga superar a les vacunes», ha asseverat, per a agrair la gran faena de tots els sanitaris.

Últimes notícies

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi d’un vaixell turístic amb valencians

L'enfonsament del KM Putri Sakinah, amb dos valencians morts i dos menors desapareguts, ha reactivat el debat sobre la seguretat marítima a Indonèsia. La Policia investiga i les autoritats han limitat la navegació turística pel mal temps.

L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l'inici de la rehabilitació integral, el bloc de Campanar ja compta amb un pis pilot. Les obres, a càrrec de Dragatges i amb més de 20 milions de pressupost, avancen mentres la causa judicial va quedar arxivada provisionalment.

Desarticulen una banda per 58 furts i 40.000 € en supermercats de nou províncies

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup dedicat a furts en supermercats de nou províncies, amb 58 sostraccions i més de 40.000 euros sostrets. Quatre integrants han ingressat a la presó provisional.

La massa d’aire àrtic deixa mínimes de -7,1 graus en el nord de la Comunitat Valenciana

La irrupció d'aire àrtic ha deixat un brusc descens de les mínimes a l'interior de Castelló, amb -7,1 graus a Castellfort i valors negatius en diverses localitats. Aemet demana precaució per possible gel en carretera.

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.