El regidor de Sanitat d’Orihuela es va vacunar perquè afirma estar «tot el dia exposat»

 

L‘edil de Sanitat d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), José Galiano, ha confirmat este dilluns que el 6 de gener es va vacunar en la residència de sant Francesc de la localitat perquè «van sobrar dos o tres dosis i s’anaven a tirar». «Estic tot el dia exposat i en contacte directe amb molta gent per ser regidor de Sanitat», ha recalcat.

 

«Sobraven algunes dosis i els encarregats de vacunar als residents em van dir que me la podien administrar; jo els vaig comunicar que era el regidor, però em van advertir que jo un dia podria estar en una residència o en una altra i que no passava res si me la posava», ha explicat a Europa Press.

 

En la mateixa línia, ha assenyalat que les vacunes s’«anaven a tirar» després d’atendre a tots el personal de les instal·lacions i que «abans de tirar-les al fem» va decidir posar-se-la. «No hauria d’haver cap problema, com no tirar aliments si sobren», ha sostingut, per a matisar que és infermer de professió i que no exercix a causa del lloc que ocupa en el consistori.

 

Este regidor està en la llista de càrrecs públics que han rebut la primera dosi contra el Covid-19 tot i no pertànyer al primer grup del pla de vacunació. En el cas dels ‘populars’, la presidenta del PP valencià, Isabel Bonig, ha garantit este dilluns que el seu partit obrirà un expedient informatiu «si hi ha algun càrrec que accepta la vacuna sense ser grup prioritari», després de la recent vacunació de l’alcalde de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), i diputat provincial, Bernabé Cano, i el  regidor de Sanitat, Manuel Alcalá.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.