El DOGV publica les restriccions per a Elx, Orihuela, Guadassuar i Onda

 

El Diari Oficial de la Generlaitat Valenciana (DOGV) ha publicat este divendres per la vesprada una edició ‘bis’ amb les dos resolucions de la Conselleria de Sanitat per les quals des d’esta mitjanit s’adopten restriccions addicionals contra el Covid-19 en Guadassuar (València), Elx i Orihuela (Alacant) i Onda (Castelló).

 

Les noves mesures estaran vigents durant els pròxims catorze dies naturals i busquen frenar els contagis en estos municipis, a on s’ha produït un increment exponencial en la incidència d’esta malaltia, molt superior a l’esperat, unit a la pèrdua de traçabilitat dels casos.

 

Principals mesures en Guadassuar, Elx i Orihuela

  • Es limita a 6 el número màxim de persones per a reunions socials o familiars, tant en espais públics com privats, excepte convivents.

 

  • Es limita a 25 el màxim de persones en vetles a l’aire lliure, o 15 en espais tancats. La comitiva per a l’enterrament o comiat per a cremació de morts es restringix a un màxim de 15 persones.

 

  • Llocs de culte: l’assistència no podrà superar el 50% de l’aforament. No es podrà cantar en cap celebració. En bodes, batejos o comunions, no se superarà el 50% de l’aforament.

 

  • Parcs infantils: queden tancats. Les zones esportives a l’aire lliure no han de superar el 50% de l’aforament. Els jardins i zones d’esplai a l’aire lliure permaneixeran oberts de 8 a 22 hores.

 

  • Locals comercials i mercats ambulants: es limita l’aforament al 50%. No es permet estar en les zones comunes i es tanquen les zones recreatives en els parcs comercials.

 

  •  Hostaleria i restaurants: el consum dins de locals i en les terrasses no podrà superar el 50% de l’aforament. Es consumirà sempre asseguts en les taules, sense poder usar les barres més que per a recollir la consumició. Els grups de taules no podran superar les 6 persones, amb distància interpersonal de 1,5 metres. Tancaran a les 23 hores.

 

  • Zones comunes dels hotels i allotjaments turístics: no podran superar el 50% del seu aforament.

 

  • Cinemes, teatres i auditoris: podran desenvolupar la seua activitat amb el públic assegut i sempre que no se supere el 50% de l’aforament autoritzat en cada espai tancat.

 

  • Activitat esportiva no professional: a l’interior de les instal·lacions no es podrà superar un 50% de l’aforament, amb un màxim de 30 persones. En l’exterior: 50% de l’aforament amb un màxim de 100 participants. No es permetrà l’ús de vestuaris, dutxes i fonts. Les competicions i esdeveniments esportius, sense públic.

 

  • Locals de joc i apostes: 50% d’aforament i horari de tancament a les 23 hores.

 

  • Venda d’alcohol: es prohibix entre les 22 hores i les 8 hores de l’endemà.

 

  • Centre de majors i persones amb discapacitat: se suspenen les visites a les residències i les eixides, excepte les no demorables per criteri mèdic.

 

Principals mesures en Onda

  • Reunions socials i famílies d’un màxim de 10 persones.

 

  • Vetles: 30 persones màxim a l’aire lliure, 20 en espai tancat.

 

  • Comitives fúnebres: màxim de 20 persones.

 

  • Culte: assistència limitada al 60% de l’aforament, igual que en les celebracions. No es pot cantar.

 

  • Els jardins i zones d’esplai a l’aire lliure permaneixeran oberts de 8 a 22 hores. Les zones esportives no han de superar el 60% de l’aforament.

 

  •  Locals comercials: 60% de l’aforament com a màxim.

 

  • Hostaleria i restauració: no es pot superar el 60% de l’aforament a l’interior i les terrasses, no es poden usar les barres i es tanca a les 23 hores.

 

  • Cinemes, teatres i auditoris: aforament del 60% com a màxim.

 

  • Esport no professional: no pot superar el 60% de l’aforament, amb un màxim de 40 persones a l’interior i de 100 en l’exterior. Competicions sense públic.

 

  • Venda d’alcohol: es prohibix entre les 22 hores i les 8 hores de l’endemà, de tota classe d’establiments de venda al públic.

 

  • L’horari de tancament dels establiments de jocs i apostes serà les 23 hores.

 

  • Centre de majors i persones amb discapacitat: se suspenen les visites a les residències i les eixides, excepte les no demorables per criteri mèdic.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.