El DOGV publica les restriccions per a Elx, Orihuela, Guadassuar i Onda

 

El Diari Oficial de la Generlaitat Valenciana (DOGV) ha publicat este divendres per la vesprada una edició ‘bis’ amb les dos resolucions de la Conselleria de Sanitat per les quals des d’esta mitjanit s’adopten restriccions addicionals contra el Covid-19 en Guadassuar (València), Elx i Orihuela (Alacant) i Onda (Castelló).

 

Les noves mesures estaran vigents durant els pròxims catorze dies naturals i busquen frenar els contagis en estos municipis, a on s’ha produït un increment exponencial en la incidència d’esta malaltia, molt superior a l’esperat, unit a la pèrdua de traçabilitat dels casos.

 

Principals mesures en Guadassuar, Elx i Orihuela

  • Es limita a 6 el número màxim de persones per a reunions socials o familiars, tant en espais públics com privats, excepte convivents.

 

  • Es limita a 25 el màxim de persones en vetles a l’aire lliure, o 15 en espais tancats. La comitiva per a l’enterrament o comiat per a cremació de morts es restringix a un màxim de 15 persones.

 

  • Llocs de culte: l’assistència no podrà superar el 50% de l’aforament. No es podrà cantar en cap celebració. En bodes, batejos o comunions, no se superarà el 50% de l’aforament.

 

  • Parcs infantils: queden tancats. Les zones esportives a l’aire lliure no han de superar el 50% de l’aforament. Els jardins i zones d’esplai a l’aire lliure permaneixeran oberts de 8 a 22 hores.

 

  • Locals comercials i mercats ambulants: es limita l’aforament al 50%. No es permet estar en les zones comunes i es tanquen les zones recreatives en els parcs comercials.

 

  •  Hostaleria i restaurants: el consum dins de locals i en les terrasses no podrà superar el 50% de l’aforament. Es consumirà sempre asseguts en les taules, sense poder usar les barres més que per a recollir la consumició. Els grups de taules no podran superar les 6 persones, amb distància interpersonal de 1,5 metres. Tancaran a les 23 hores.

 

  • Zones comunes dels hotels i allotjaments turístics: no podran superar el 50% del seu aforament.

 

  • Cinemes, teatres i auditoris: podran desenvolupar la seua activitat amb el públic assegut i sempre que no se supere el 50% de l’aforament autoritzat en cada espai tancat.

 

  • Activitat esportiva no professional: a l’interior de les instal·lacions no es podrà superar un 50% de l’aforament, amb un màxim de 30 persones. En l’exterior: 50% de l’aforament amb un màxim de 100 participants. No es permetrà l’ús de vestuaris, dutxes i fonts. Les competicions i esdeveniments esportius, sense públic.

 

  • Locals de joc i apostes: 50% d’aforament i horari de tancament a les 23 hores.

 

  • Venda d’alcohol: es prohibix entre les 22 hores i les 8 hores de l’endemà.

 

  • Centre de majors i persones amb discapacitat: se suspenen les visites a les residències i les eixides, excepte les no demorables per criteri mèdic.

 

Principals mesures en Onda

  • Reunions socials i famílies d’un màxim de 10 persones.

 

  • Vetles: 30 persones màxim a l’aire lliure, 20 en espai tancat.

 

  • Comitives fúnebres: màxim de 20 persones.

 

  • Culte: assistència limitada al 60% de l’aforament, igual que en les celebracions. No es pot cantar.

 

  • Els jardins i zones d’esplai a l’aire lliure permaneixeran oberts de 8 a 22 hores. Les zones esportives no han de superar el 60% de l’aforament.

 

  •  Locals comercials: 60% de l’aforament com a màxim.

 

  • Hostaleria i restauració: no es pot superar el 60% de l’aforament a l’interior i les terrasses, no es poden usar les barres i es tanca a les 23 hores.

 

  • Cinemes, teatres i auditoris: aforament del 60% com a màxim.

 

  • Esport no professional: no pot superar el 60% de l’aforament, amb un màxim de 40 persones a l’interior i de 100 en l’exterior. Competicions sense públic.

 

  • Venda d’alcohol: es prohibix entre les 22 hores i les 8 hores de l’endemà, de tota classe d’establiments de venda al públic.

 

  • L’horari de tancament dels establiments de jocs i apostes serà les 23 hores.

 

  • Centre de majors i persones amb discapacitat: se suspenen les visites a les residències i les eixides, excepte les no demorables per criteri mèdic.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.