Ribó afirma que s’estudia una alternativa per als festius escolars de Falles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, assegura que s’està estudiant «alguna solució alternativa» per a traslladar a una altra data els festius escolars de Falles si, finalment, eixos es declaren lectius i «respectant sempre» els tres dies sense classe previstos.

 

D’eixa manera ho ha asseverat el primer edil en ser preguntat, després de la reunió de la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 a la ciutat de València, per què passarà amb la setmana escolar fallera després de la recomanació de la Generalitat que hi haja classe.

 

Sobre este tema, el primer edil ha recordat que està convocada per a dijous que ve una reunió del Consell Escolar Municipal que és qui ha de prendre la decisió. «Des de la Conselleria de Sanitat ens demanen que seria convenient que, d’alguna manera, no hi haguera tres dies de vacacions, en la setmana fallera. És un tema que es plantejarà i que, en definitiva, ha de prendre el Consell Escolar. Nosaltres estem estudiant alguna solució alternativa que puga, respectant sempre eixos tres dies, traslladar-se a alguna altra data», ha explicat.

 

Calendari lectiu universitari

A Ribó se li ha preguntat també pels plans de les universitats, que en este moment, preveuen mantindre els dies festius de Falles. En la Universitat de València, segons marca el seu calendari acadèmic i han confirmat a Europa Press fonts de la institució, és festiu des del 15 de març i durant tota la setmana, mentres que en la Universitat Politècnica el 15 i el 16 són no lectius i el 17 i el 18, festius.

 

Ribó ha assenyalat que no pot parlar de les universitats perquè «no té competències i això depén dels rectors i de l’autonomia universitària», però ha considerat que «seria bo que, de la mateixa manera que ho demanem per als col·legis, les universitats entengueren que és millor que en eixa setmana, si no hi ha Falles, no té massa sentit que hi haja festa».

 

«Faig una crida a tots els membres de la universitat perquè, d’alguna manera, si no hi ha Falles, hi haja una activitat universitària normal». D’altra banda, ha manifestat que, «a nivell municipal, hi ha una cosa que està decidida perquè esta en el conveni, que és el festiu del 18 de març, i això sí que no ho tocarem».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.

Hisenda impulsarà reunions amb les comunitats per a tancar un finançament molt beneficiós

Hisenda anuncia una ronda de reunions amb totes les comunitats autònomes per a explicar la seua proposta de finançament, que considera extremadament beneficiosa per a l'estat del benestar i, especialment, per a la Comunitat Valenciana.

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.