Ribó afirma que s’estudia una alternativa per als festius escolars de Falles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, assegura que s’està estudiant «alguna solució alternativa» per a traslladar a una altra data els festius escolars de Falles si, finalment, eixos es declaren lectius i «respectant sempre» els tres dies sense classe previstos.

 

D’eixa manera ho ha asseverat el primer edil en ser preguntat, després de la reunió de la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 a la ciutat de València, per què passarà amb la setmana escolar fallera després de la recomanació de la Generalitat que hi haja classe.

 

Sobre este tema, el primer edil ha recordat que està convocada per a dijous que ve una reunió del Consell Escolar Municipal que és qui ha de prendre la decisió. «Des de la Conselleria de Sanitat ens demanen que seria convenient que, d’alguna manera, no hi haguera tres dies de vacacions, en la setmana fallera. És un tema que es plantejarà i que, en definitiva, ha de prendre el Consell Escolar. Nosaltres estem estudiant alguna solució alternativa que puga, respectant sempre eixos tres dies, traslladar-se a alguna altra data», ha explicat.

 

Calendari lectiu universitari

A Ribó se li ha preguntat també pels plans de les universitats, que en este moment, preveuen mantindre els dies festius de Falles. En la Universitat de València, segons marca el seu calendari acadèmic i han confirmat a Europa Press fonts de la institució, és festiu des del 15 de març i durant tota la setmana, mentres que en la Universitat Politècnica el 15 i el 16 són no lectius i el 17 i el 18, festius.

 

Ribó ha assenyalat que no pot parlar de les universitats perquè «no té competències i això depén dels rectors i de l’autonomia universitària», però ha considerat que «seria bo que, de la mateixa manera que ho demanem per als col·legis, les universitats entengueren que és millor que en eixa setmana, si no hi ha Falles, no té massa sentit que hi haja festa».

 

«Faig una crida a tots els membres de la universitat perquè, d’alguna manera, si no hi ha Falles, hi haja una activitat universitària normal». D’altra banda, ha manifestat que, «a nivell municipal, hi ha una cosa que està decidida perquè esta en el conveni, que és el festiu del 18 de març, i això sí que no ho tocarem».

Últimes notícies

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.