Ribó afirma que s’estudia una alternativa per als festius escolars de Falles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, assegura que s’està estudiant «alguna solució alternativa» per a traslladar a una altra data els festius escolars de Falles si, finalment, eixos es declaren lectius i «respectant sempre» els tres dies sense classe previstos.

 

D’eixa manera ho ha asseverat el primer edil en ser preguntat, després de la reunió de la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 a la ciutat de València, per què passarà amb la setmana escolar fallera després de la recomanació de la Generalitat que hi haja classe.

 

Sobre este tema, el primer edil ha recordat que està convocada per a dijous que ve una reunió del Consell Escolar Municipal que és qui ha de prendre la decisió. «Des de la Conselleria de Sanitat ens demanen que seria convenient que, d’alguna manera, no hi haguera tres dies de vacacions, en la setmana fallera. És un tema que es plantejarà i que, en definitiva, ha de prendre el Consell Escolar. Nosaltres estem estudiant alguna solució alternativa que puga, respectant sempre eixos tres dies, traslladar-se a alguna altra data», ha explicat.

 

Calendari lectiu universitari

A Ribó se li ha preguntat també pels plans de les universitats, que en este moment, preveuen mantindre els dies festius de Falles. En la Universitat de València, segons marca el seu calendari acadèmic i han confirmat a Europa Press fonts de la institució, és festiu des del 15 de març i durant tota la setmana, mentres que en la Universitat Politècnica el 15 i el 16 són no lectius i el 17 i el 18, festius.

 

Ribó ha assenyalat que no pot parlar de les universitats perquè «no té competències i això depén dels rectors i de l’autonomia universitària», però ha considerat que «seria bo que, de la mateixa manera que ho demanem per als col·legis, les universitats entengueren que és millor que en eixa setmana, si no hi ha Falles, no té massa sentit que hi haja festa».

 

«Faig una crida a tots els membres de la universitat perquè, d’alguna manera, si no hi ha Falles, hi haja una activitat universitària normal». D’altra banda, ha manifestat que, «a nivell municipal, hi ha una cosa que està decidida perquè esta en el conveni, que és el festiu del 18 de març, i això sí que no ho tocarem».

Últimes notícies

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.

Desarticulada a Elx una xarxa que ocultava droga en cotxes amb doble fons: nou detinguts

La Policia Nacional i l'Agència Tributària detenen a Elx a nou persones acusades de transportar droga en vehicles amb dobles fons i de blanquejar beneficis mitjançant béns i efectiu.

La Comunitat Valenciana encapçala l’augment de turistes estrangers amb un 10,4% més al febrer

La Comunitat Valenciana lidera al febrer el creixement del turisme estranger a Espanya, amb un augment interanual del 10,4% i 740.365 visitants que van gastar 920 milions d'euros. La regió consolida estades més llargues i un gasto mitjà per turista de 1.243 euros.

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.

El Oceanogràfic estrena Medusa Lab, un laboratori obert per a seguir el cicle vital de les meduses

El Oceanogràfic de València ha inaugurat Medusa Lab, un laboratori de reproducció i cultiu de meduses obert al públic que permet seguir en directe les fases inicials del seu cicle vital i reforça la investigació i la sostenibilitat de l'aquari.