Ribó afirma que s’estudia una alternativa per als festius escolars de Falles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, assegura que s’està estudiant «alguna solució alternativa» per a traslladar a una altra data els festius escolars de Falles si, finalment, eixos es declaren lectius i «respectant sempre» els tres dies sense classe previstos.

 

D’eixa manera ho ha asseverat el primer edil en ser preguntat, després de la reunió de la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 a la ciutat de València, per què passarà amb la setmana escolar fallera després de la recomanació de la Generalitat que hi haja classe.

 

Sobre este tema, el primer edil ha recordat que està convocada per a dijous que ve una reunió del Consell Escolar Municipal que és qui ha de prendre la decisió. «Des de la Conselleria de Sanitat ens demanen que seria convenient que, d’alguna manera, no hi haguera tres dies de vacacions, en la setmana fallera. És un tema que es plantejarà i que, en definitiva, ha de prendre el Consell Escolar. Nosaltres estem estudiant alguna solució alternativa que puga, respectant sempre eixos tres dies, traslladar-se a alguna altra data», ha explicat.

 

Calendari lectiu universitari

A Ribó se li ha preguntat també pels plans de les universitats, que en este moment, preveuen mantindre els dies festius de Falles. En la Universitat de València, segons marca el seu calendari acadèmic i han confirmat a Europa Press fonts de la institució, és festiu des del 15 de març i durant tota la setmana, mentres que en la Universitat Politècnica el 15 i el 16 són no lectius i el 17 i el 18, festius.

 

Ribó ha assenyalat que no pot parlar de les universitats perquè «no té competències i això depén dels rectors i de l’autonomia universitària», però ha considerat que «seria bo que, de la mateixa manera que ho demanem per als col·legis, les universitats entengueren que és millor que en eixa setmana, si no hi ha Falles, no té massa sentit que hi haja festa».

 

«Faig una crida a tots els membres de la universitat perquè, d’alguna manera, si no hi ha Falles, hi haja una activitat universitària normal». D’altra banda, ha manifestat que, «a nivell municipal, hi ha una cosa que està decidida perquè esta en el conveni, que és el festiu del 18 de març, i això sí que no ho tocarem».

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.