Ribó afirma que s’estudia una alternativa per als festius escolars de Falles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, assegura que s’està estudiant «alguna solució alternativa» per a traslladar a una altra data els festius escolars de Falles si, finalment, eixos es declaren lectius i «respectant sempre» els tres dies sense classe previstos.

 

D’eixa manera ho ha asseverat el primer edil en ser preguntat, després de la reunió de la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 a la ciutat de València, per què passarà amb la setmana escolar fallera després de la recomanació de la Generalitat que hi haja classe.

 

Sobre este tema, el primer edil ha recordat que està convocada per a dijous que ve una reunió del Consell Escolar Municipal que és qui ha de prendre la decisió. «Des de la Conselleria de Sanitat ens demanen que seria convenient que, d’alguna manera, no hi haguera tres dies de vacacions, en la setmana fallera. És un tema que es plantejarà i que, en definitiva, ha de prendre el Consell Escolar. Nosaltres estem estudiant alguna solució alternativa que puga, respectant sempre eixos tres dies, traslladar-se a alguna altra data», ha explicat.

 

Calendari lectiu universitari

A Ribó se li ha preguntat també pels plans de les universitats, que en este moment, preveuen mantindre els dies festius de Falles. En la Universitat de València, segons marca el seu calendari acadèmic i han confirmat a Europa Press fonts de la institució, és festiu des del 15 de març i durant tota la setmana, mentres que en la Universitat Politècnica el 15 i el 16 són no lectius i el 17 i el 18, festius.

 

Ribó ha assenyalat que no pot parlar de les universitats perquè «no té competències i això depén dels rectors i de l’autonomia universitària», però ha considerat que «seria bo que, de la mateixa manera que ho demanem per als col·legis, les universitats entengueren que és millor que en eixa setmana, si no hi ha Falles, no té massa sentit que hi haja festa».

 

«Faig una crida a tots els membres de la universitat perquè, d’alguna manera, si no hi ha Falles, hi haja una activitat universitària normal». D’altra banda, ha manifestat que, «a nivell municipal, hi ha una cosa que està decidida perquè esta en el conveni, que és el festiu del 18 de març, i això sí que no ho tocarem».

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.