10.9 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Ribó es reunirà amb els veïns d’Orriols per a oferir una proposta a les seues demandes

Desenes de veïns i veïnes d’Orriols de València han tornat a eixir al carrer a manifestar-se per un “barri digne i sense delinqüència” davant les mesures “insuficients” per part del consistori del cap i casal. Després de la marxa, que ha recorregut els carrers principals del barri, portaveus de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ han anunciat que el pròxim dilluns 11 d’abril, a les 19 h de la vesprada, Joan Ribó, al costat del vicealcalde Sergi Campillo i el regidor Giuseppe Grezzi es reuniran per a presentar-los una proposta.

Mari Carmen Tarín, portaveu de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ ha explicat que no ha pogut recollir cap detall sobre l’objecte de la visita al barri de la setmana vinent de l’alcalde i part de l’equip de govern “hem intentat traure informació, però no hi ha manera”. No obstant això, ha volgut remarcar que açò és independent a les ‘mesas’ d’inter-regidories, però ha indicat que “pensem que estem molt prop que ens citen”.

En aquest sentit, ha volgut recordar que el passat 1 de febrer es van reunir amb Mónica Oltra i que es va comprometre a visitar Orriols en dues o tres setmanes “però encara no ha vingut”, ha lamentat.

D’altra banda, ha celebrat les prop de 2.000 signatures que s’han recollit i que es van entregar a Subdelegació del Govern amb l’objectiu d’aconseguir una comissària de policia per al barri. “És moltíssim per a un barri com el nostre, és una quantitat (de signatures) important i és una mostra del malestar que viu el barri en qüestió de seguretat i també és una mesura de pressió”

La marxa ha transcorregut pacíficament, sense incidents i amb la col·laboració de la Batukada Rebombori, a diferència de l’última convocatòria quan uns individus van llançar ous des d’un balcó del carrer Sant Joan de la Penya, segons ha esmentat un participant. Durant la manifestació, també ha pogut veure’s, de manera paral·lela, la intervenció de la Policia Local amb gossos ensinistrats dins d’un dels edificis per uns dels carrers mentre passava la protesta.

Carrer Sant Joan de la Penya al barri d’Orriols

La plataforma ‘Orriols en Lucha’, col·lectius, entitats i veïns continuaren amb les protestes sota el lema ‘Amb delinqüència no hi ha convivència’ fins que les mesures per part de l’ajuntament de València i altres entitats siguen “suficients” per a resoldre els problemes. “Estem farts de la delinqüència i de les promeses incomplides. Volem veure canvis en Orriols”, afirmen i expliquen que seguiran “en peus de guerra contra l’abandó del nostre barri”.

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica l’estabilitat en la Comunitat enfront del ‘embolic i el fang’ del Govern

El president electe ha contraposat l'estabilitat després de la seua investidura amb PP i Vox a les ensopegades del Govern en el Congrés. També ha demanat una comissió mixta per la dana i ha reclamat eleccions generals.

Una manifestació a València ha exigit la fi del genocidi a Gaza i l’embargament d’armes a Israel

La marxa, emmarcada en el Dia Internacional de Solidaritat amb el Poble Palestí, ha reclamat ruptura total de relacions amb Israel i sancions internacionals.

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.