16.5 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Ribó es reunirà amb els veïns d’Orriols per a oferir una proposta a les seues demandes

Desenes de veïns i veïnes d’Orriols de València han tornat a eixir al carrer a manifestar-se per un “barri digne i sense delinqüència” davant les mesures “insuficients” per part del consistori del cap i casal. Després de la marxa, que ha recorregut els carrers principals del barri, portaveus de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ han anunciat que el pròxim dilluns 11 d’abril, a les 19 h de la vesprada, Joan Ribó, al costat del vicealcalde Sergi Campillo i el regidor Giuseppe Grezzi es reuniran per a presentar-los una proposta.

Mari Carmen Tarín, portaveu de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ ha explicat que no ha pogut recollir cap detall sobre l’objecte de la visita al barri de la setmana vinent de l’alcalde i part de l’equip de govern “hem intentat traure informació, però no hi ha manera”. No obstant això, ha volgut remarcar que açò és independent a les ‘mesas’ d’inter-regidories, però ha indicat que “pensem que estem molt prop que ens citen”.

En aquest sentit, ha volgut recordar que el passat 1 de febrer es van reunir amb Mónica Oltra i que es va comprometre a visitar Orriols en dues o tres setmanes “però encara no ha vingut”, ha lamentat.

D’altra banda, ha celebrat les prop de 2.000 signatures que s’han recollit i que es van entregar a Subdelegació del Govern amb l’objectiu d’aconseguir una comissària de policia per al barri. “És moltíssim per a un barri com el nostre, és una quantitat (de signatures) important i és una mostra del malestar que viu el barri en qüestió de seguretat i també és una mesura de pressió”

La marxa ha transcorregut pacíficament, sense incidents i amb la col·laboració de la Batukada Rebombori, a diferència de l’última convocatòria quan uns individus van llançar ous des d’un balcó del carrer Sant Joan de la Penya, segons ha esmentat un participant. Durant la manifestació, també ha pogut veure’s, de manera paral·lela, la intervenció de la Policia Local amb gossos ensinistrats dins d’un dels edificis per uns dels carrers mentre passava la protesta.

Carrer Sant Joan de la Penya al barri d’Orriols

La plataforma ‘Orriols en Lucha’, col·lectius, entitats i veïns continuaren amb les protestes sota el lema ‘Amb delinqüència no hi ha convivència’ fins que les mesures per part de l’ajuntament de València i altres entitats siguen “suficients” per a resoldre els problemes. “Estem farts de la delinqüència i de les promeses incomplides. Volem veure canvis en Orriols”, afirmen i expliquen que seguiran “en peus de guerra contra l’abandó del nostre barri”.

Últimes notícies

El Llevant s’agarra a este efecte Castro davant un Espanyol en ratxa fora

El Llevant busca la seua primera victòria a casa amb Castro davant un Espanyol que enllaça tres triomfs seguits a domicili i vol oblidar el 0-2 del derbi. Competixen en el Ciutat de València el diumenge a les 16.15 amb objectius distints però urgències clares.

El Govern amplia les ajudes per la dana per a protegir els municipis enfront d’inundacions

L'Orde TMD/1586/2025, publicada en el BOE, modifica la TMD/101/2025 i permet usar fons per a prevenció i adaptació. La gestió passa al Comissionat especial.

Luís Castro mira el partit davant l’Espanyol com una final

El tècnic del Llevant va restar importància a la falta de triomfs en el Ciutat i afronta la seua primera trobada a casa davant l'Espanyol amb mentalitat de final. Va destacar l'impuls de l'afició, la necessitat de mantindre el nivell després de guanyar a Sevilla i va deixar oberta la porta a reforços, a més de la possible presència de Etta Eyong.

La Clàssica Comunitat Valenciana eixirà de La Nucia amb sis equips World Tour

La Nucia acollirà el 25 de gener l'eixida de la Clàssica Comunitat Valenciana 1969, prova UCI 1.1, amb sis equips World Tour i meta a València després de 199,5 km.

Morant demana a Pérez Llorca donar suport al nou model de finançament per als valencians

Diana Morant ha exigit a Pérez Llorca que vote a favor del sistema de finançament proposat pel Govern. Ha defés que aportaria 3.700 milions més a l'any a la Comunitat Valenciana.

Ivace+i finança un mètode integral i personalitzat per a abordar l’obesitat

La Conselleria d'Indústria, Turisme, Innovació i Comerç finança a través de Ivace+i Innovació el projecte 'Fitme', que avalua l'obesitat de manera integral i automatitzada. Combina anàlisi de forma, biomecànica, termografia i genètica per a estimar composició corporal i risc metabòlic.

Ximo Puig defén que el nou finançament és una oportunitat històrica per a la Comunitat

El expresident ha qualificat la proposta d'Hisenda com una oportunitat històrica per a la Comunitat Valenciana i ha reclamat rigor, responsabilitat i voluntat política per a tancar-la amb un gran acord.

Demanen presó per a una viuda que va cobrar set anys la pensió del seu marit mort

La Fiscalia sol·licita quatre anys de presó per a una dona que va mantindre durant quasi set anys el cobrament de la pensió d'incapacitat absoluta del seu marit mort. El juí està fixat per al dijous 15 en l'Audiència Provincial d'Alacant.