Ribó es reunirà amb els veïns d’Orriols per a oferir una proposta a les seues demandes

Desenes de veïns i veïnes d’Orriols de València han tornat a eixir al carrer a manifestar-se per un «barri digne i sense delinqüència» davant les mesures «insuficients» per part del consistori del cap i casal. Després de la marxa, que ha recorregut els carrers principals del barri, portaveus de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ han anunciat que el pròxim dilluns 11 d’abril, a les 19 h de la vesprada, Joan Ribó, al costat del vicealcalde Sergi Campillo i el regidor Giuseppe Grezzi es reuniran per a presentar-los una proposta.

Mari Carmen Tarín, portaveu de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ ha explicat que no ha pogut recollir cap detall sobre l’objecte de la visita al barri de la setmana vinent de l’alcalde i part de l’equip de govern «hem intentat traure informació, però no hi ha manera». No obstant això, ha volgut remarcar que açò és independent a les ‘mesas’ d’inter-regidories, però ha indicat que «pensem que estem molt prop que ens citen».

En aquest sentit, ha volgut recordar que el passat 1 de febrer es van reunir amb Mónica Oltra i que es va comprometre a visitar Orriols en dues o tres setmanes «però encara no ha vingut», ha lamentat.

D’altra banda, ha celebrat les prop de 2.000 signatures que s’han recollit i que es van entregar a Subdelegació del Govern amb l’objectiu d’aconseguir una comissària de policia per al barri. «És moltíssim per a un barri com el nostre, és una quantitat (de signatures) important i és una mostra del malestar que viu el barri en qüestió de seguretat i també és una mesura de pressió»

La marxa ha transcorregut pacíficament, sense incidents i amb la col·laboració de la Batukada Rebombori, a diferència de l’última convocatòria quan uns individus van llançar ous des d’un balcó del carrer Sant Joan de la Penya, segons ha esmentat un participant. Durant la manifestació, també ha pogut veure’s, de manera paral·lela, la intervenció de la Policia Local amb gossos ensinistrats dins d’un dels edificis per uns dels carrers mentre passava la protesta.

Carrer Sant Joan de la Penya al barri d’Orriols

La plataforma ‘Orriols en Lucha’, col·lectius, entitats i veïns continuaren amb les protestes sota el lema ‘Amb delinqüència no hi ha convivència’ fins que les mesures per part de l’ajuntament de València i altres entitats siguen «suficients» per a resoldre els problemes. «Estem farts de la delinqüència i de les promeses incomplides. Volem veure canvis en Orriols», afirmen i expliquen que seguiran «en peus de guerra contra l’abandó del nostre barri».

Últimes notícies

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.