Ribó es reunirà amb els veïns d’Orriols per a oferir una proposta a les seues demandes

Desenes de veïns i veïnes d’Orriols de València han tornat a eixir al carrer a manifestar-se per un «barri digne i sense delinqüència» davant les mesures «insuficients» per part del consistori del cap i casal. Després de la marxa, que ha recorregut els carrers principals del barri, portaveus de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ han anunciat que el pròxim dilluns 11 d’abril, a les 19 h de la vesprada, Joan Ribó, al costat del vicealcalde Sergi Campillo i el regidor Giuseppe Grezzi es reuniran per a presentar-los una proposta.

Mari Carmen Tarín, portaveu de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ ha explicat que no ha pogut recollir cap detall sobre l’objecte de la visita al barri de la setmana vinent de l’alcalde i part de l’equip de govern «hem intentat traure informació, però no hi ha manera». No obstant això, ha volgut remarcar que açò és independent a les ‘mesas’ d’inter-regidories, però ha indicat que «pensem que estem molt prop que ens citen».

En aquest sentit, ha volgut recordar que el passat 1 de febrer es van reunir amb Mónica Oltra i que es va comprometre a visitar Orriols en dues o tres setmanes «però encara no ha vingut», ha lamentat.

D’altra banda, ha celebrat les prop de 2.000 signatures que s’han recollit i que es van entregar a Subdelegació del Govern amb l’objectiu d’aconseguir una comissària de policia per al barri. «És moltíssim per a un barri com el nostre, és una quantitat (de signatures) important i és una mostra del malestar que viu el barri en qüestió de seguretat i també és una mesura de pressió»

La marxa ha transcorregut pacíficament, sense incidents i amb la col·laboració de la Batukada Rebombori, a diferència de l’última convocatòria quan uns individus van llançar ous des d’un balcó del carrer Sant Joan de la Penya, segons ha esmentat un participant. Durant la manifestació, també ha pogut veure’s, de manera paral·lela, la intervenció de la Policia Local amb gossos ensinistrats dins d’un dels edificis per uns dels carrers mentre passava la protesta.

Carrer Sant Joan de la Penya al barri d’Orriols

La plataforma ‘Orriols en Lucha’, col·lectius, entitats i veïns continuaren amb les protestes sota el lema ‘Amb delinqüència no hi ha convivència’ fins que les mesures per part de l’ajuntament de València i altres entitats siguen «suficients» per a resoldre els problemes. «Estem farts de la delinqüència i de les promeses incomplides. Volem veure canvis en Orriols», afirmen i expliquen que seguiran «en peus de guerra contra l’abandó del nostre barri».

Últimes notícies

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.