Ribó es reunirà amb els veïns d’Orriols per a oferir una proposta a les seues demandes

Desenes de veïns i veïnes d’Orriols de València han tornat a eixir al carrer a manifestar-se per un «barri digne i sense delinqüència» davant les mesures «insuficients» per part del consistori del cap i casal. Després de la marxa, que ha recorregut els carrers principals del barri, portaveus de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ han anunciat que el pròxim dilluns 11 d’abril, a les 19 h de la vesprada, Joan Ribó, al costat del vicealcalde Sergi Campillo i el regidor Giuseppe Grezzi es reuniran per a presentar-los una proposta.

Mari Carmen Tarín, portaveu de la plataforma ‘Orriols en Lucha’ ha explicat que no ha pogut recollir cap detall sobre l’objecte de la visita al barri de la setmana vinent de l’alcalde i part de l’equip de govern «hem intentat traure informació, però no hi ha manera». No obstant això, ha volgut remarcar que açò és independent a les ‘mesas’ d’inter-regidories, però ha indicat que «pensem que estem molt prop que ens citen».

En aquest sentit, ha volgut recordar que el passat 1 de febrer es van reunir amb Mónica Oltra i que es va comprometre a visitar Orriols en dues o tres setmanes «però encara no ha vingut», ha lamentat.

D’altra banda, ha celebrat les prop de 2.000 signatures que s’han recollit i que es van entregar a Subdelegació del Govern amb l’objectiu d’aconseguir una comissària de policia per al barri. «És moltíssim per a un barri com el nostre, és una quantitat (de signatures) important i és una mostra del malestar que viu el barri en qüestió de seguretat i també és una mesura de pressió»

La marxa ha transcorregut pacíficament, sense incidents i amb la col·laboració de la Batukada Rebombori, a diferència de l’última convocatòria quan uns individus van llançar ous des d’un balcó del carrer Sant Joan de la Penya, segons ha esmentat un participant. Durant la manifestació, també ha pogut veure’s, de manera paral·lela, la intervenció de la Policia Local amb gossos ensinistrats dins d’un dels edificis per uns dels carrers mentre passava la protesta.

Carrer Sant Joan de la Penya al barri d’Orriols

La plataforma ‘Orriols en Lucha’, col·lectius, entitats i veïns continuaren amb les protestes sota el lema ‘Amb delinqüència no hi ha convivència’ fins que les mesures per part de l’ajuntament de València i altres entitats siguen «suficients» per a resoldre els problemes. «Estem farts de la delinqüència i de les promeses incomplides. Volem veure canvis en Orriols», afirmen i expliquen que seguiran «en peus de guerra contra l’abandó del nostre barri».

Últimes notícies

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.