Rocío Carrasco revela que està ‘estudiant’ com reobrir el cas contra Antonio David Flores

Fa dos anys, Rocío Carrasco es va asseure en un plató de televisió i va explicar com, durant anys, havia patit violència masclista per part del seu ja exmarit, Antonio David Flores. També, com allò l’havia portada a un intent de suïcidi. La docuserie ‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ es va emetre en Telecinco.

11 episodis després, la filla de Rocío Jurado havia aconseguit tornar a posar sobre la taula de milions de llars espanyoles la violència de gènere com una realitat que no ha de quedar en l’àmbit privat, i la importància de comptar, de denunciar.

Convidada per Julia Otero per a celebrar el 8M, «per a celebrar-nos nosaltres», Rocío Carrasco ha recordat el que ha significat la seua docuserieen l’imaginari col·lectiu en el Dia de la Dona: «Mentiria si diguera que ho vaig fer per les dones, perquè ho vaig fer per mi, perquè em vaig veure obligada a explicar-ho perquè no volia continuar vivint d’aquesta manera. Jo portava en tractament des de 2011 i el fet d’haver-ho explicat ha sigut beneficiós per a mi perquè ha sigut com una teràpia. Jo ho vaig fer perquè ho necessitava, però si això ha contribuït gens ni mica, si ha ajudat una sola dona, jo em sent orgullosa».

Rocío ha parlat de la pressió viscuda: «Des que vaig nàixer. No tinc xarxes socials i visc més tranquil·la. Aquesta pressió ha sigut molt forta, però he trobat un confort, una sanació que ha fet que puga portar-lo millor».

I ha recordat com va començar tot, amb el seu intent de suïcidi: «El dia que jo vaig obrir l’ull i veig el que havia fet, quan veig al meu marit plorant, vaig prendre consciència que havia arribat el moment de saber-se tot (…) Quan li ho vaig dir al meu psiquiatre, em va comentar ‘Em sembla meravellós, l’única cosa que et demane és que no tingues expectatives’. I jo partisc de menys 27.550. Jo comptava per endavant amb tot el dolent, mai amb el bo».

I aqueixa decisió va sacsejar als espectadors, sent un revulsiu que va disparar les anomenades al 016 en més d’un 60%. Fins a Pedro Sánchez es va preocupar per saber com es trobava Rocío Carrasco, qui ha confirmat haver rebut la trucada de Moncloa: «No és cap proesa que em diga el president del Govern».

Julia Otero ha volgut entendre com funciona el cap d’una dona maltractada que nega el maltractament, com fera Rocío en algun moment del seu matrimoni: «Algú que dona normalitat a això és perquè el seu cap no està bé, la seua educació no està bé, la seua autoestima no està bé. Aqueixa persona viu sotmesa, està abduïda per l’altre».

Malgrat la victòria moral aconseguida, no pot dissimular la seua frustració: «Jo estic denunciant alguna cosa que uns altres no poden denunciar perquè ocorre en l’àmbit domèstic, però el meu va ocórrer davant de tot un país». També ha reconegut que hi ha moltes coses que no ha comptat, que va decidir censurar, així que «estem estudiant la reobertura del cas».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.