Rocío Carrasco revela que està ‘estudiant’ com reobrir el cas contra Antonio David Flores

Ejemplo de shortcode con estilo
La filla de Rocío Jurado no pot dissimular la seua frustració ‘el meu va succeir davant de tot un país’

Fa dos anys, Rocío Carrasco es va asseure en un plató de televisió i va explicar com, durant anys, havia patit violència masclista per part del seu ja exmarit, Antonio David Flores. També, com allò l’havia portada a un intent de suïcidi. La docuserie ‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ es va emetre en Telecinco.

11 episodis després, la filla de Rocío Jurado havia aconseguit tornar a posar sobre la taula de milions de llars espanyoles la violència de gènere com una realitat que no ha de quedar en l’àmbit privat, i la importància de comptar, de denunciar.

Convidada per Julia Otero per a celebrar el 8M, «per a celebrar-nos nosaltres», Rocío Carrasco ha recordat el que ha significat la seua docuserieen l’imaginari col·lectiu en el Dia de la Dona: «Mentiria si diguera que ho vaig fer per les dones, perquè ho vaig fer per mi, perquè em vaig veure obligada a explicar-ho perquè no volia continuar vivint d’aquesta manera. Jo portava en tractament des de 2011 i el fet d’haver-ho explicat ha sigut beneficiós per a mi perquè ha sigut com una teràpia. Jo ho vaig fer perquè ho necessitava, però si això ha contribuït gens ni mica, si ha ajudat una sola dona, jo em sent orgullosa».

Rocío ha parlat de la pressió viscuda: «Des que vaig nàixer. No tinc xarxes socials i visc més tranquil·la. Aquesta pressió ha sigut molt forta, però he trobat un confort, una sanació que ha fet que puga portar-lo millor».

I ha recordat com va començar tot, amb el seu intent de suïcidi: «El dia que jo vaig obrir l’ull i veig el que havia fet, quan veig al meu marit plorant, vaig prendre consciència que havia arribat el moment de saber-se tot (…) Quan li ho vaig dir al meu psiquiatre, em va comentar ‘Em sembla meravellós, l’única cosa que et demane és que no tingues expectatives’. I jo partisc de menys 27.550. Jo comptava per endavant amb tot el dolent, mai amb el bo».

I aqueixa decisió va sacsejar als espectadors, sent un revulsiu que va disparar les anomenades al 016 en més d’un 60%. Fins a Pedro Sánchez es va preocupar per saber com es trobava Rocío Carrasco, qui ha confirmat haver rebut la trucada de Moncloa: «No és cap proesa que em diga el president del Govern».

Julia Otero ha volgut entendre com funciona el cap d’una dona maltractada que nega el maltractament, com fera Rocío en algun moment del seu matrimoni: «Algú que dona normalitat a això és perquè el seu cap no està bé, la seua educació no està bé, la seua autoestima no està bé. Aqueixa persona viu sotmesa, està abduïda per l’altre».

Malgrat la victòria moral aconseguida, no pot dissimular la seua frustració: «Jo estic denunciant alguna cosa que uns altres no poden denunciar perquè ocorre en l’àmbit domèstic, però el meu va ocórrer davant de tot un país». També ha reconegut que hi ha moltes coses que no ha comptat, que va decidir censurar, així que «estem estudiant la reobertura del cas».

Últimes notícies

València tindrà màximes més altes este dimarts i núvols al final del dia

La Comunitat Valenciana tindrà cel poc nuvolós este dimarts i un lleuger ascens de les màximes a València. Dimecres s’esperen ruixats ocasionals al sud.

Mor un camioner en l’incendi del tràiler a l’A-33, a Villena

Un camioner ha mort després que el seu tràiler bolcara i s’incendiara a l’A-33, a Villena. El sinistre ha tallat la carretera i ha provocat retencions.

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.