20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Rocío Carrasco revela que està ‘estudiant’ com reobrir el cas contra Antonio David Flores

Fa dos anys, Rocío Carrasco es va asseure en un plató de televisió i va explicar com, durant anys, havia patit violència masclista per part del seu ja exmarit, Antonio David Flores. També, com allò l’havia portada a un intent de suïcidi. La docuserie ‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ es va emetre en Telecinco.

11 episodis després, la filla de Rocío Jurado havia aconseguit tornar a posar sobre la taula de milions de llars espanyoles la violència de gènere com una realitat que no ha de quedar en l’àmbit privat, i la importància de comptar, de denunciar.

Convidada per Julia Otero per a celebrar el 8M, «per a celebrar-nos nosaltres», Rocío Carrasco ha recordat el que ha significat la seua docuserieen l’imaginari col·lectiu en el Dia de la Dona: «Mentiria si diguera que ho vaig fer per les dones, perquè ho vaig fer per mi, perquè em vaig veure obligada a explicar-ho perquè no volia continuar vivint d’aquesta manera. Jo portava en tractament des de 2011 i el fet d’haver-ho explicat ha sigut beneficiós per a mi perquè ha sigut com una teràpia. Jo ho vaig fer perquè ho necessitava, però si això ha contribuït gens ni mica, si ha ajudat una sola dona, jo em sent orgullosa».

Rocío ha parlat de la pressió viscuda: «Des que vaig nàixer. No tinc xarxes socials i visc més tranquil·la. Aquesta pressió ha sigut molt forta, però he trobat un confort, una sanació que ha fet que puga portar-lo millor».

I ha recordat com va començar tot, amb el seu intent de suïcidi: «El dia que jo vaig obrir l’ull i veig el que havia fet, quan veig al meu marit plorant, vaig prendre consciència que havia arribat el moment de saber-se tot (…) Quan li ho vaig dir al meu psiquiatre, em va comentar ‘Em sembla meravellós, l’única cosa que et demane és que no tingues expectatives’. I jo partisc de menys 27.550. Jo comptava per endavant amb tot el dolent, mai amb el bo».

I aqueixa decisió va sacsejar als espectadors, sent un revulsiu que va disparar les anomenades al 016 en més d’un 60%. Fins a Pedro Sánchez es va preocupar per saber com es trobava Rocío Carrasco, qui ha confirmat haver rebut la trucada de Moncloa: «No és cap proesa que em diga el president del Govern».

Julia Otero ha volgut entendre com funciona el cap d’una dona maltractada que nega el maltractament, com fera Rocío en algun moment del seu matrimoni: «Algú que dona normalitat a això és perquè el seu cap no està bé, la seua educació no està bé, la seua autoestima no està bé. Aqueixa persona viu sotmesa, està abduïda per l’altre».

Malgrat la victòria moral aconseguida, no pot dissimular la seua frustració: «Jo estic denunciant alguna cosa que uns altres no poden denunciar perquè ocorre en l’àmbit domèstic, però el meu va ocórrer davant de tot un país». També ha reconegut que hi ha moltes coses que no ha comptat, que va decidir censurar, així que «estem estudiant la reobertura del cas».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.

L’oposició insistix en la dimissió de Barcala per irregularitats en vivendes públiques d’Alacant

PSPV-PSOE i Compromís han reclamat de nou l'eixida de l'alcalde després d'una inspecció policial en les VPP de la Platja de Sant Joan que ha revelat empadronaments absents i beneficiaris repetits. Els grups qüestionen la investigació municipal i demanen apartar a funcionaris assenyalats.