Rocío Carrasco revela que està ‘estudiant’ com reobrir el cas contra Antonio David Flores

Ejemplo de shortcode con estilo
La filla de Rocío Jurado no pot dissimular la seua frustració ‘el meu va succeir davant de tot un país’

Fa dos anys, Rocío Carrasco es va asseure en un plató de televisió i va explicar com, durant anys, havia patit violència masclista per part del seu ja exmarit, Antonio David Flores. També, com allò l’havia portada a un intent de suïcidi. La docuserie ‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ es va emetre en Telecinco.

11 episodis després, la filla de Rocío Jurado havia aconseguit tornar a posar sobre la taula de milions de llars espanyoles la violència de gènere com una realitat que no ha de quedar en l’àmbit privat, i la importància de comptar, de denunciar.

Convidada per Julia Otero per a celebrar el 8M, «per a celebrar-nos nosaltres», Rocío Carrasco ha recordat el que ha significat la seua docuserieen l’imaginari col·lectiu en el Dia de la Dona: «Mentiria si diguera que ho vaig fer per les dones, perquè ho vaig fer per mi, perquè em vaig veure obligada a explicar-ho perquè no volia continuar vivint d’aquesta manera. Jo portava en tractament des de 2011 i el fet d’haver-ho explicat ha sigut beneficiós per a mi perquè ha sigut com una teràpia. Jo ho vaig fer perquè ho necessitava, però si això ha contribuït gens ni mica, si ha ajudat una sola dona, jo em sent orgullosa».

Rocío ha parlat de la pressió viscuda: «Des que vaig nàixer. No tinc xarxes socials i visc més tranquil·la. Aquesta pressió ha sigut molt forta, però he trobat un confort, una sanació que ha fet que puga portar-lo millor».

I ha recordat com va començar tot, amb el seu intent de suïcidi: «El dia que jo vaig obrir l’ull i veig el que havia fet, quan veig al meu marit plorant, vaig prendre consciència que havia arribat el moment de saber-se tot (…) Quan li ho vaig dir al meu psiquiatre, em va comentar ‘Em sembla meravellós, l’única cosa que et demane és que no tingues expectatives’. I jo partisc de menys 27.550. Jo comptava per endavant amb tot el dolent, mai amb el bo».

I aqueixa decisió va sacsejar als espectadors, sent un revulsiu que va disparar les anomenades al 016 en més d’un 60%. Fins a Pedro Sánchez es va preocupar per saber com es trobava Rocío Carrasco, qui ha confirmat haver rebut la trucada de Moncloa: «No és cap proesa que em diga el president del Govern».

Julia Otero ha volgut entendre com funciona el cap d’una dona maltractada que nega el maltractament, com fera Rocío en algun moment del seu matrimoni: «Algú que dona normalitat a això és perquè el seu cap no està bé, la seua educació no està bé, la seua autoestima no està bé. Aqueixa persona viu sotmesa, està abduïda per l’altre».

Malgrat la victòria moral aconseguida, no pot dissimular la seua frustració: «Jo estic denunciant alguna cosa que uns altres no poden denunciar perquè ocorre en l’àmbit domèstic, però el meu va ocórrer davant de tot un país». També ha reconegut que hi ha moltes coses que no ha comptat, que va decidir censurar, així que «estem estudiant la reobertura del cas».

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.