10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Rocío Carrasco revela que està ‘estudiant’ com reobrir el cas contra Antonio David Flores

Fa dos anys, Rocío Carrasco es va asseure en un plató de televisió i va explicar com, durant anys, havia patit violència masclista per part del seu ja exmarit, Antonio David Flores. També, com allò l’havia portada a un intent de suïcidi. La docuserie ‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ es va emetre en Telecinco.

11 episodis després, la filla de Rocío Jurado havia aconseguit tornar a posar sobre la taula de milions de llars espanyoles la violència de gènere com una realitat que no ha de quedar en l’àmbit privat, i la importància de comptar, de denunciar.

Convidada per Julia Otero per a celebrar el 8M, «per a celebrar-nos nosaltres», Rocío Carrasco ha recordat el que ha significat la seua docuserieen l’imaginari col·lectiu en el Dia de la Dona: «Mentiria si diguera que ho vaig fer per les dones, perquè ho vaig fer per mi, perquè em vaig veure obligada a explicar-ho perquè no volia continuar vivint d’aquesta manera. Jo portava en tractament des de 2011 i el fet d’haver-ho explicat ha sigut beneficiós per a mi perquè ha sigut com una teràpia. Jo ho vaig fer perquè ho necessitava, però si això ha contribuït gens ni mica, si ha ajudat una sola dona, jo em sent orgullosa».

Rocío ha parlat de la pressió viscuda: «Des que vaig nàixer. No tinc xarxes socials i visc més tranquil·la. Aquesta pressió ha sigut molt forta, però he trobat un confort, una sanació que ha fet que puga portar-lo millor».

I ha recordat com va començar tot, amb el seu intent de suïcidi: «El dia que jo vaig obrir l’ull i veig el que havia fet, quan veig al meu marit plorant, vaig prendre consciència que havia arribat el moment de saber-se tot (…) Quan li ho vaig dir al meu psiquiatre, em va comentar ‘Em sembla meravellós, l’única cosa que et demane és que no tingues expectatives’. I jo partisc de menys 27.550. Jo comptava per endavant amb tot el dolent, mai amb el bo».

I aqueixa decisió va sacsejar als espectadors, sent un revulsiu que va disparar les anomenades al 016 en més d’un 60%. Fins a Pedro Sánchez es va preocupar per saber com es trobava Rocío Carrasco, qui ha confirmat haver rebut la trucada de Moncloa: «No és cap proesa que em diga el president del Govern».

Julia Otero ha volgut entendre com funciona el cap d’una dona maltractada que nega el maltractament, com fera Rocío en algun moment del seu matrimoni: «Algú que dona normalitat a això és perquè el seu cap no està bé, la seua educació no està bé, la seua autoestima no està bé. Aqueixa persona viu sotmesa, està abduïda per l’altre».

Malgrat la victòria moral aconseguida, no pot dissimular la seua frustració: «Jo estic denunciant alguna cosa que uns altres no poden denunciar perquè ocorre en l’àmbit domèstic, però el meu va ocórrer davant de tot un país». També ha reconegut que hi ha moltes coses que no ha comptat, que va decidir censurar, així que «estem estudiant la reobertura del cas».

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.