El salari mínim puja 15 € al mes pese al rebuig de la patronal

El Ministeri de Treball i Economia Social i les organitzacions sindicals van arribar anit a un acord per a incrementar el salari mínim interprofessional (SMI) en 15 euros en 2021, fins a situar-ho en 965 euros.
Segons el Ministeri, “es reforça així el compromís perquè se situe en el 60% del salari mitjà al final de la legislatura”. La pujada arriba sense el vistiplau de la patronal, que s’ha negat a pactar-la enguany des que el Govern es va decidir a ella.

Ahir al matí va saltar la notícia de l’acord “imminent”, encara que el secretari general de CCOO, Unai Sord, l’ha desmentida. La ministra d’Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, també ha demanat “més temps” per a tirar avant el pacte amb CCOO i UGT.

“No hi ha encara acord perquè estem passant papers i perquè la pujada de l’SMI no està lligada a la senda de fites per a 2022 i 2023”, ha dit Sord, qui ha afegit que “d’això depén que es tanque o no l’acord al llarg del dia de hui”. Finalment, l’acord per a la pujada ha sigut este mateix dijous.

La idea del Ministeri de Treball era elevar els 950 euros bruts actuals en 14 pagues entre 12 i 19 euros, en línia amb la recomanació del panell d’experts. Però la patronal s’ha negat a donar el vistiplau a cap pujada enguany i emplaçava al Govern a parlar en 2022. No obstant això, el president del Govern ja va dir el dilluns en TVE que hi hauria pujada ‘sí’ o ‘sí’ enguany.

L’SMI és el salari mínim legal per a una jornada laboral completa en aquelles empreses i sectors sense conveni. A Àlaba la gran majoria d’empreses compten amb conveni propi, especialment en la indústria, en el sector públic i en grans empreses de serveis. Convenis sectorials o propis d’empreses que en molts casos marquen retribucions més elevades.

No obstant això, hi ha també empreses que mantenen la retribució als seus treballadors en l’SMI. L’objectiu és que l’SMI aconseguisca el 60% del salari mitjà abans del fi de la legislatura (2023), tal com determina la Carta Social Europea subscrita per Espanya.

La patronal, única inflexible segons Treball

 

Els sindicats, això sí, han cedit en les seues pretensions, perquè la seua idea anava més enllà de l’ambició de l’Executiu i plantejaven una pujada d’entre 25 i 30 euros.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU