El salari mínim puja 15 € al mes pese al rebuig de la patronal

El Ministeri de Treball i Economia Social i les organitzacions sindicals van arribar anit a un acord per a incrementar el salari mínim interprofessional (SMI) en 15 euros en 2021, fins a situar-ho en 965 euros.
Segons el Ministeri, “es reforça així el compromís perquè se situe en el 60% del salari mitjà al final de la legislatura”. La pujada arriba sense el vistiplau de la patronal, que s’ha negat a pactar-la enguany des que el Govern es va decidir a ella.

Ahir al matí va saltar la notícia de l’acord “imminent”, encara que el secretari general de CCOO, Unai Sord, l’ha desmentida. La ministra d’Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, també ha demanat “més temps” per a tirar avant el pacte amb CCOO i UGT.

“No hi ha encara acord perquè estem passant papers i perquè la pujada de l’SMI no està lligada a la senda de fites per a 2022 i 2023”, ha dit Sord, qui ha afegit que “d’això depén que es tanque o no l’acord al llarg del dia de hui”. Finalment, l’acord per a la pujada ha sigut este mateix dijous.

La idea del Ministeri de Treball era elevar els 950 euros bruts actuals en 14 pagues entre 12 i 19 euros, en línia amb la recomanació del panell d’experts. Però la patronal s’ha negat a donar el vistiplau a cap pujada enguany i emplaçava al Govern a parlar en 2022. No obstant això, el president del Govern ja va dir el dilluns en TVE que hi hauria pujada ‘sí’ o ‘sí’ enguany.

L’SMI és el salari mínim legal per a una jornada laboral completa en aquelles empreses i sectors sense conveni. A Àlaba la gran majoria d’empreses compten amb conveni propi, especialment en la indústria, en el sector públic i en grans empreses de serveis. Convenis sectorials o propis d’empreses que en molts casos marquen retribucions més elevades.

No obstant això, hi ha també empreses que mantenen la retribució als seus treballadors en l’SMI. L’objectiu és que l’SMI aconseguisca el 60% del salari mitjà abans del fi de la legislatura (2023), tal com determina la Carta Social Europea subscrita per Espanya.

La patronal, única inflexible segons Treball

 

Els sindicats, això sí, han cedit en les seues pretensions, perquè la seua idea anava més enllà de l’ambició de l’Executiu i plantejaven una pujada d’entre 25 i 30 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.