El salari mínim puja 15 € al mes pese al rebuig de la patronal

El Ministeri de Treball i Economia Social i les organitzacions sindicals van arribar anit a un acord per a incrementar el salari mínim interprofessional (SMI) en 15 euros en 2021, fins a situar-ho en 965 euros.
Segons el Ministeri, “es reforça així el compromís perquè se situe en el 60% del salari mitjà al final de la legislatura”. La pujada arriba sense el vistiplau de la patronal, que s’ha negat a pactar-la enguany des que el Govern es va decidir a ella.

Ahir al matí va saltar la notícia de l’acord “imminent”, encara que el secretari general de CCOO, Unai Sord, l’ha desmentida. La ministra d’Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, també ha demanat “més temps” per a tirar avant el pacte amb CCOO i UGT.

“No hi ha encara acord perquè estem passant papers i perquè la pujada de l’SMI no està lligada a la senda de fites per a 2022 i 2023”, ha dit Sord, qui ha afegit que “d’això depén que es tanque o no l’acord al llarg del dia de hui”. Finalment, l’acord per a la pujada ha sigut este mateix dijous.

La idea del Ministeri de Treball era elevar els 950 euros bruts actuals en 14 pagues entre 12 i 19 euros, en línia amb la recomanació del panell d’experts. Però la patronal s’ha negat a donar el vistiplau a cap pujada enguany i emplaçava al Govern a parlar en 2022. No obstant això, el president del Govern ja va dir el dilluns en TVE que hi hauria pujada ‘sí’ o ‘sí’ enguany.

L’SMI és el salari mínim legal per a una jornada laboral completa en aquelles empreses i sectors sense conveni. A Àlaba la gran majoria d’empreses compten amb conveni propi, especialment en la indústria, en el sector públic i en grans empreses de serveis. Convenis sectorials o propis d’empreses que en molts casos marquen retribucions més elevades.

No obstant això, hi ha també empreses que mantenen la retribució als seus treballadors en l’SMI. L’objectiu és que l’SMI aconseguisca el 60% del salari mitjà abans del fi de la legislatura (2023), tal com determina la Carta Social Europea subscrita per Espanya.

La patronal, única inflexible segons Treball

 

Els sindicats, això sí, han cedit en les seues pretensions, perquè la seua idea anava més enllà de l’ambició de l’Executiu i plantejaven una pujada d’entre 25 i 30 euros.

Últimes notícies

Roben a la casa de Largie Ramazani mentres disputava el València-Barcelona a Mestalla

Uns lladres van assaltar la vivenda de Largie Ramazani a Bétera mentres l'extrem del València jugava contra el Barcelona a Mestalla. El botí es xifra entorn de 100.000 euros en joies.

El curs escolar tanca amb més tensió: creix el malestar docent i es multipliquen les protestes

El final de curs arriba marcat per un augment del malestar del professorat i una onada de mobilitzacions en l'ensenyança pública i concertada davant la falta d'avanços en millores laborals.

Detinguda una empleada de llar a València pel furt de joies a la casa on treballava

La Policia Nacional ha detingut a València a una empleada de llar acusada de sostraure diverses joies d'or de la vivenda on treballava i vendre-les en comerços de compravenda per més de 1.500 euros.

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.