El salari mínim puja 15 € al mes pese al rebuig de la patronal

El Ministeri de Treball i Economia Social i les organitzacions sindicals van arribar anit a un acord per a incrementar el salari mínim interprofessional (SMI) en 15 euros en 2021, fins a situar-ho en 965 euros.
Segons el Ministeri, “es reforça així el compromís perquè se situe en el 60% del salari mitjà al final de la legislatura”. La pujada arriba sense el vistiplau de la patronal, que s’ha negat a pactar-la enguany des que el Govern es va decidir a ella.

Ahir al matí va saltar la notícia de l’acord “imminent”, encara que el secretari general de CCOO, Unai Sord, l’ha desmentida. La ministra d’Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, també ha demanat “més temps” per a tirar avant el pacte amb CCOO i UGT.

“No hi ha encara acord perquè estem passant papers i perquè la pujada de l’SMI no està lligada a la senda de fites per a 2022 i 2023”, ha dit Sord, qui ha afegit que “d’això depén que es tanque o no l’acord al llarg del dia de hui”. Finalment, l’acord per a la pujada ha sigut este mateix dijous.

La idea del Ministeri de Treball era elevar els 950 euros bruts actuals en 14 pagues entre 12 i 19 euros, en línia amb la recomanació del panell d’experts. Però la patronal s’ha negat a donar el vistiplau a cap pujada enguany i emplaçava al Govern a parlar en 2022. No obstant això, el president del Govern ja va dir el dilluns en TVE que hi hauria pujada ‘sí’ o ‘sí’ enguany.

L’SMI és el salari mínim legal per a una jornada laboral completa en aquelles empreses i sectors sense conveni. A Àlaba la gran majoria d’empreses compten amb conveni propi, especialment en la indústria, en el sector públic i en grans empreses de serveis. Convenis sectorials o propis d’empreses que en molts casos marquen retribucions més elevades.

No obstant això, hi ha també empreses que mantenen la retribució als seus treballadors en l’SMI. L’objectiu és que l’SMI aconseguisca el 60% del salari mitjà abans del fi de la legislatura (2023), tal com determina la Carta Social Europea subscrita per Espanya.

La patronal, única inflexible segons Treball

 

Els sindicats, això sí, han cedit en les seues pretensions, perquè la seua idea anava més enllà de l’ambició de l’Executiu i plantejaven una pujada d’entre 25 i 30 euros.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.