El salari mínim puja 15 € al mes pese al rebuig de la patronal

El Ministeri de Treball i Economia Social i les organitzacions sindicals van arribar anit a un acord per a incrementar el salari mínim interprofessional (SMI) en 15 euros en 2021, fins a situar-ho en 965 euros.
Segons el Ministeri, “es reforça així el compromís perquè se situe en el 60% del salari mitjà al final de la legislatura”. La pujada arriba sense el vistiplau de la patronal, que s’ha negat a pactar-la enguany des que el Govern es va decidir a ella.

Ahir al matí va saltar la notícia de l’acord “imminent”, encara que el secretari general de CCOO, Unai Sord, l’ha desmentida. La ministra d’Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, també ha demanat “més temps” per a tirar avant el pacte amb CCOO i UGT.

“No hi ha encara acord perquè estem passant papers i perquè la pujada de l’SMI no està lligada a la senda de fites per a 2022 i 2023”, ha dit Sord, qui ha afegit que “d’això depén que es tanque o no l’acord al llarg del dia de hui”. Finalment, l’acord per a la pujada ha sigut este mateix dijous.

La idea del Ministeri de Treball era elevar els 950 euros bruts actuals en 14 pagues entre 12 i 19 euros, en línia amb la recomanació del panell d’experts. Però la patronal s’ha negat a donar el vistiplau a cap pujada enguany i emplaçava al Govern a parlar en 2022. No obstant això, el president del Govern ja va dir el dilluns en TVE que hi hauria pujada ‘sí’ o ‘sí’ enguany.

L’SMI és el salari mínim legal per a una jornada laboral completa en aquelles empreses i sectors sense conveni. A Àlaba la gran majoria d’empreses compten amb conveni propi, especialment en la indústria, en el sector públic i en grans empreses de serveis. Convenis sectorials o propis d’empreses que en molts casos marquen retribucions més elevades.

No obstant això, hi ha també empreses que mantenen la retribució als seus treballadors en l’SMI. L’objectiu és que l’SMI aconseguisca el 60% del salari mitjà abans del fi de la legislatura (2023), tal com determina la Carta Social Europea subscrita per Espanya.

La patronal, única inflexible segons Treball

 

Els sindicats, això sí, han cedit en les seues pretensions, perquè la seua idea anava més enllà de l’ambició de l’Executiu i plantejaven una pujada d’entre 25 i 30 euros.

Últimes notícies

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.

Pérez Llorca reivindica que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes malgrat les crítiques dels EUA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes i resta importància a les crítiques dels Estats Units a l’aliança amb Geely. Indústria remarca que el projecte continua sent estratègic per al Consell.

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.