Sánchez es planteja tornar a decretar l’estat d’alarma

 

La portaveu del Govern espanyol i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, no ha descartat tornar a decretar l’estat d’alarma pels rebrots si ho recomanen les autoritats sanitàries. «Escoltarem als experts i a les autoritats sanitàries i, si en algun moment les autoritats sanitàries consideraren que el Govern d’Espanya ha d’adoptar mesures addicionals, ho vam fer anteriorment i, evidentment, ho tornaríem a fer», ha dit Montero este matí de dijous en una entrevista en ‘El Programa del Verano’ de Telecinco.

 

La portaveu de l’Executiu espanyol ha remarcat que per ara seguixen amb la faena de «coordinació» amb les comunitats autònomes, que són les que tenen la «responsabilitat».

 

A pesar de què la ministra ha demanat responsabilitat individual i ha volgut enviar un missatge tranquil·litzador a la població i ha destacat que «ara per ara podem constatar que el nostre sistema sanitari s’ha reforçat molt i este aprenentatge s’està reflectint en el fet que els brots detectats estan controlats, però no podem abaixar la guàrdia i s’han de mantindre les mesures per a que estos rebrots no es disparen».

 

«Perplexitat» pels negocis irregulars del rei emèrit

Sobre el rei emèrit, Montero ha opinat que tot el món deu sentir «preocupació» i «perplexitat» coneixent les informacions «greus» sobre els presumptes negocis irregulars de Joan Carles I. Montero ha subscrit les paraules d’ahir de Pedro Sánchez sobre la «pertorbació» per les informacions i també l’agraïment pel fet que Felip VI se’n distancie.  

 

D’altra banda, Montero ha insistit a allargar la mà al PP per als pressupostos. Montero ha desitjat «tindre uns comptes públics que compten amb el consens de tots», inclosos els populars, «a qui no descarte a l’hora de poder formular-les». Donar este suport, segons Montero, no és fer-ho a l’Executiu sinó «a Espanya». «Tots hem d’aportar el nostre granet d’arena» per a tindre PGE», ha remarcat.

 

La ministra ha defés que «el PSOE sempre ha fet una sèrie clara de premisses importants per impulsar este país, especialment després d’esta pandèmia. S’ha de fer d’una forma molt diferent de com ho va fer el PP en l’anterior crisi i el nostre full de ruta és totalment diferent».

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.