Sánchez es planteja tornar a decretar l’estat d’alarma

 

La portaveu del Govern espanyol i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, no ha descartat tornar a decretar l’estat d’alarma pels rebrots si ho recomanen les autoritats sanitàries. «Escoltarem als experts i a les autoritats sanitàries i, si en algun moment les autoritats sanitàries consideraren que el Govern d’Espanya ha d’adoptar mesures addicionals, ho vam fer anteriorment i, evidentment, ho tornaríem a fer», ha dit Montero este matí de dijous en una entrevista en ‘El Programa del Verano’ de Telecinco.

 

La portaveu de l’Executiu espanyol ha remarcat que per ara seguixen amb la faena de «coordinació» amb les comunitats autònomes, que són les que tenen la «responsabilitat».

 

A pesar de què la ministra ha demanat responsabilitat individual i ha volgut enviar un missatge tranquil·litzador a la població i ha destacat que «ara per ara podem constatar que el nostre sistema sanitari s’ha reforçat molt i este aprenentatge s’està reflectint en el fet que els brots detectats estan controlats, però no podem abaixar la guàrdia i s’han de mantindre les mesures per a que estos rebrots no es disparen».

 

«Perplexitat» pels negocis irregulars del rei emèrit

Sobre el rei emèrit, Montero ha opinat que tot el món deu sentir «preocupació» i «perplexitat» coneixent les informacions «greus» sobre els presumptes negocis irregulars de Joan Carles I. Montero ha subscrit les paraules d’ahir de Pedro Sánchez sobre la «pertorbació» per les informacions i també l’agraïment pel fet que Felip VI se’n distancie.  

 

D’altra banda, Montero ha insistit a allargar la mà al PP per als pressupostos. Montero ha desitjat «tindre uns comptes públics que compten amb el consens de tots», inclosos els populars, «a qui no descarte a l’hora de poder formular-les». Donar este suport, segons Montero, no és fer-ho a l’Executiu sinó «a Espanya». «Tots hem d’aportar el nostre granet d’arena» per a tindre PGE», ha remarcat.

 

La ministra ha defés que «el PSOE sempre ha fet una sèrie clara de premisses importants per impulsar este país, especialment després d’esta pandèmia. S’ha de fer d’una forma molt diferent de com ho va fer el PP en l’anterior crisi i el nostre full de ruta és totalment diferent».

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.