Sánchez es planteja tornar a decretar l’estat d’alarma

 

La portaveu del Govern espanyol i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, no ha descartat tornar a decretar l’estat d’alarma pels rebrots si ho recomanen les autoritats sanitàries. «Escoltarem als experts i a les autoritats sanitàries i, si en algun moment les autoritats sanitàries consideraren que el Govern d’Espanya ha d’adoptar mesures addicionals, ho vam fer anteriorment i, evidentment, ho tornaríem a fer», ha dit Montero este matí de dijous en una entrevista en ‘El Programa del Verano’ de Telecinco.

 

La portaveu de l’Executiu espanyol ha remarcat que per ara seguixen amb la faena de «coordinació» amb les comunitats autònomes, que són les que tenen la «responsabilitat».

 

A pesar de què la ministra ha demanat responsabilitat individual i ha volgut enviar un missatge tranquil·litzador a la població i ha destacat que «ara per ara podem constatar que el nostre sistema sanitari s’ha reforçat molt i este aprenentatge s’està reflectint en el fet que els brots detectats estan controlats, però no podem abaixar la guàrdia i s’han de mantindre les mesures per a que estos rebrots no es disparen».

 

«Perplexitat» pels negocis irregulars del rei emèrit

Sobre el rei emèrit, Montero ha opinat que tot el món deu sentir «preocupació» i «perplexitat» coneixent les informacions «greus» sobre els presumptes negocis irregulars de Joan Carles I. Montero ha subscrit les paraules d’ahir de Pedro Sánchez sobre la «pertorbació» per les informacions i també l’agraïment pel fet que Felip VI se’n distancie.  

 

D’altra banda, Montero ha insistit a allargar la mà al PP per als pressupostos. Montero ha desitjat «tindre uns comptes públics que compten amb el consens de tots», inclosos els populars, «a qui no descarte a l’hora de poder formular-les». Donar este suport, segons Montero, no és fer-ho a l’Executiu sinó «a Espanya». «Tots hem d’aportar el nostre granet d’arena» per a tindre PGE», ha remarcat.

 

La ministra ha defés que «el PSOE sempre ha fet una sèrie clara de premisses importants per impulsar este país, especialment després d’esta pandèmia. S’ha de fer d’una forma molt diferent de com ho va fer el PP en l’anterior crisi i el nostre full de ruta és totalment diferent».

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.