Sánchez es planteja tornar a decretar l’estat d’alarma

 

La portaveu del Govern espanyol i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, no ha descartat tornar a decretar l’estat d’alarma pels rebrots si ho recomanen les autoritats sanitàries. «Escoltarem als experts i a les autoritats sanitàries i, si en algun moment les autoritats sanitàries consideraren que el Govern d’Espanya ha d’adoptar mesures addicionals, ho vam fer anteriorment i, evidentment, ho tornaríem a fer», ha dit Montero este matí de dijous en una entrevista en ‘El Programa del Verano’ de Telecinco.

 

La portaveu de l’Executiu espanyol ha remarcat que per ara seguixen amb la faena de «coordinació» amb les comunitats autònomes, que són les que tenen la «responsabilitat».

 

A pesar de què la ministra ha demanat responsabilitat individual i ha volgut enviar un missatge tranquil·litzador a la població i ha destacat que «ara per ara podem constatar que el nostre sistema sanitari s’ha reforçat molt i este aprenentatge s’està reflectint en el fet que els brots detectats estan controlats, però no podem abaixar la guàrdia i s’han de mantindre les mesures per a que estos rebrots no es disparen».

 

«Perplexitat» pels negocis irregulars del rei emèrit

Sobre el rei emèrit, Montero ha opinat que tot el món deu sentir «preocupació» i «perplexitat» coneixent les informacions «greus» sobre els presumptes negocis irregulars de Joan Carles I. Montero ha subscrit les paraules d’ahir de Pedro Sánchez sobre la «pertorbació» per les informacions i també l’agraïment pel fet que Felip VI se’n distancie.  

 

D’altra banda, Montero ha insistit a allargar la mà al PP per als pressupostos. Montero ha desitjat «tindre uns comptes públics que compten amb el consens de tots», inclosos els populars, «a qui no descarte a l’hora de poder formular-les». Donar este suport, segons Montero, no és fer-ho a l’Executiu sinó «a Espanya». «Tots hem d’aportar el nostre granet d’arena» per a tindre PGE», ha remarcat.

 

La ministra ha defés que «el PSOE sempre ha fet una sèrie clara de premisses importants per impulsar este país, especialment després d’esta pandèmia. S’ha de fer d’una forma molt diferent de com ho va fer el PP en l’anterior crisi i el nostre full de ruta és totalment diferent».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.