Sánchez es planteja tornar a decretar l’estat d’alarma

 

La portaveu del Govern espanyol i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, no ha descartat tornar a decretar l’estat d’alarma pels rebrots si ho recomanen les autoritats sanitàries. «Escoltarem als experts i a les autoritats sanitàries i, si en algun moment les autoritats sanitàries consideraren que el Govern d’Espanya ha d’adoptar mesures addicionals, ho vam fer anteriorment i, evidentment, ho tornaríem a fer», ha dit Montero este matí de dijous en una entrevista en ‘El Programa del Verano’ de Telecinco.

 

La portaveu de l’Executiu espanyol ha remarcat que per ara seguixen amb la faena de «coordinació» amb les comunitats autònomes, que són les que tenen la «responsabilitat».

 

A pesar de què la ministra ha demanat responsabilitat individual i ha volgut enviar un missatge tranquil·litzador a la població i ha destacat que «ara per ara podem constatar que el nostre sistema sanitari s’ha reforçat molt i este aprenentatge s’està reflectint en el fet que els brots detectats estan controlats, però no podem abaixar la guàrdia i s’han de mantindre les mesures per a que estos rebrots no es disparen».

 

«Perplexitat» pels negocis irregulars del rei emèrit

Sobre el rei emèrit, Montero ha opinat que tot el món deu sentir «preocupació» i «perplexitat» coneixent les informacions «greus» sobre els presumptes negocis irregulars de Joan Carles I. Montero ha subscrit les paraules d’ahir de Pedro Sánchez sobre la «pertorbació» per les informacions i també l’agraïment pel fet que Felip VI se’n distancie.  

 

D’altra banda, Montero ha insistit a allargar la mà al PP per als pressupostos. Montero ha desitjat «tindre uns comptes públics que compten amb el consens de tots», inclosos els populars, «a qui no descarte a l’hora de poder formular-les». Donar este suport, segons Montero, no és fer-ho a l’Executiu sinó «a Espanya». «Tots hem d’aportar el nostre granet d’arena» per a tindre PGE», ha remarcat.

 

La ministra ha defés que «el PSOE sempre ha fet una sèrie clara de premisses importants per impulsar este país, especialment després d’esta pandèmia. S’ha de fer d’una forma molt diferent de com ho va fer el PP en l’anterior crisi i el nostre full de ruta és totalment diferent».

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.