14.1 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Sanitat anuncia mesures excepcionals per a quatre municipis del territori valencià

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha informat este divendres de migdia en una roda de premsa noves mesures de seguretat a causa de la pandèmia del Covid-19 en el territori valencià. Entre estes mesures, la consellera ha dit que es manté el tancament de l’oci nocturn fins al 9 de novembre.

 

Quant a mesures en el sector de l’hostaleria, Barceló ha informat de què es prioritzarà el consum en les taules i que es podran habilitar les zones de barra en els bars per al consum, sempre que es garantisca la distància de seguretat d’1,5 metres, i el màxim número de persones serà de 4.

 

Mesures excepcionals en 4 localitats

A banda, Sanitat ha decretat mesures excepcionals per a quatre municipis del territori valencià a causa de la seua evolució negativa del coronavirus en ells, que entraran en vigor a partir de les 00.00 hores de la nit. Les localitats afectades són Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant); Orihuela, en el Baix Segura (Alacant); Guadassuar, en la Ribera (València); i Onda, en la Plana Baixa (Castelló).

 

Barceló ha informat que el dilluns que ve es publicaran les 22 noves mesures que afectaran els 4 municipis. En Onda entre les mesures que entraran en vigor hi ha la limitació de 10 persones com a màxim en les reunions tant en llocs públics com privats.

 

Mentres que per a les altres 3 localitats les reunions socials seran d’un màxim de 6 persones, tant en llocs oberts com tancats, i l’aforament en la majoria d’actes i situacions passarà a ser del 50%. No obstant això, Barceló ha informat que el dilluns es publicaran totes estes mesures.

Últimes notícies

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir en el Congrés

La comissió d'investigació de la DANA ha viscut este dilluns un xoc entre Feijóo i Rufián marcat per insults i retrets. Sumar i PSOE han endurit també les crítiques al líder del PP.

La comissió de la DANA crida a l’orde a Feijóo després del seu xoc amb Bildu per ETA

Feijóo ha sigut cridat a l'orde en la comissió de la DANA després d'un dur encreuament amb Oskar Matute en el qual ha al·ludit als 800 morts d'ETA i a Arnaldo Otegi. La presidenta ha intervingut per a exigir que se cenyiren al tema de la compareixença.

Torres crida a barallar contra l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha censurat l'insult d'una regidora del PP a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha demanat combatre la crispació i el feixisme. Advertix que la polarització erosiona la convivència democràtica i recorda precedents històrics.

Detinguda la directora d’una guarderia a Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia Nacional ha detingut a la directora d'una guarderia d'Algemesí per presumpte maltractament habitual i vexacions a menors. Després de declarar, ha quedat en llibertat provisional amb mesures d'allunyament i prohibició de treballar amb menors.

Dos milions per a millorar l’eficiència energètica en tres edificis de l’Estat a Castelló

MITECO ha aprovat tres projectes per a reduir consum i emissions en edificis de la AGE a Castelló amb fons Feder 2021-2027. El principal convertirà un immoble en edifici de consum quasi nul.

Vivenda demana retirar de les plataformes 14.000 pisos turístics il·legals en la Comunitat Valenciana

Vivenda ha notificat a les plataformes 86.275 vivendes turístiques i de temporada il·legals i els ha demanat retirar els seus anuncis. En la Comunitat Valenciana són 14.387.

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.