Sanitat certifica que Salvador Illa no ha rebut cap dosi de la vacuna contra el coronavirus

 

El ministeri de Sanitat ha certificat este dijous que l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, no ha rebut cap dosi de la vacuna contra la Covid-19. Segons la resposta del secretari general de Salut Digital, Informació i Innovació del Sistema Nacional de Salut, Alfredo González, feta i publicada per ‘elDiario.es’ i recollida per ‘Europa Press’, Illa «no ha rebut cap dosi».

 

La polèmica va explotar després de fer-se públic que el candidat socialista no es va voler sotmetre a un test abans del debat electoral de TV3, a diferència de la resta de candidats, i va alçar les acusacions de la majoria de forces que es presenten a les eleccions. Els socialistes van argumentar que estes proves «han d’anar dirigides a grups que població que ho requerisquen» i que, a demés, Illa creia que anar al debat no suposava incomplir amb els protocols de les autoritats sanitàries. Per este motiu, va rebutjar el test.

 

Des de les files del PP alguns dirigents van demanar explicacions al candidat: «Senyor Illa, en el debat de TV3 no es va voler fer un test de Covid-19. Això vol dir que s’ha vacunat irregularment i ho vol ocultar?», va preguntar el secretari general del PP, Teodoro García Egea.

 

El líder d’ERC, Oriol Junqueras, també va posar en qüestió l’actuació d’Illa: «És que potser el ministre de Sanitat va aprofitar el seu càrrec per a vacunar-se?», va suggerir este dimecres en un acte de campanya. També la candidata de Junts per Catalunya, Laura Borràs, va recriminar la «irresponsabilitat» d’Illa per no haver-se sotmés al test.

 

El PP demana a la Fiscalia que investigue si Illa s’ha vacunat 

De fet, este dijous pel matí el Partit Popular havia anunciat que demanaria a la Fiscalia que investigue si l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut ja la vacuna contra la Covid-19 o si va anar contagiat al debat de TV3, després de què es negara a sotmetre’s al test previ al debat que la cadena va oferir a tots els partits.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.