7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Sanitat certifica que Salvador Illa no ha rebut cap dosi de la vacuna contra el coronavirus

 

El ministeri de Sanitat ha certificat este dijous que l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, no ha rebut cap dosi de la vacuna contra la Covid-19. Segons la resposta del secretari general de Salut Digital, Informació i Innovació del Sistema Nacional de Salut, Alfredo González, feta i publicada per ‘elDiario.es’ i recollida per ‘Europa Press’, Illa «no ha rebut cap dosi».

 

La polèmica va explotar després de fer-se públic que el candidat socialista no es va voler sotmetre a un test abans del debat electoral de TV3, a diferència de la resta de candidats, i va alçar les acusacions de la majoria de forces que es presenten a les eleccions. Els socialistes van argumentar que estes proves «han d’anar dirigides a grups que població que ho requerisquen» i que, a demés, Illa creia que anar al debat no suposava incomplir amb els protocols de les autoritats sanitàries. Per este motiu, va rebutjar el test.

 

Des de les files del PP alguns dirigents van demanar explicacions al candidat: «Senyor Illa, en el debat de TV3 no es va voler fer un test de Covid-19. Això vol dir que s’ha vacunat irregularment i ho vol ocultar?», va preguntar el secretari general del PP, Teodoro García Egea.

 

El líder d’ERC, Oriol Junqueras, també va posar en qüestió l’actuació d’Illa: «És que potser el ministre de Sanitat va aprofitar el seu càrrec per a vacunar-se?», va suggerir este dimecres en un acte de campanya. També la candidata de Junts per Catalunya, Laura Borràs, va recriminar la «irresponsabilitat» d’Illa per no haver-se sotmés al test.

 

El PP demana a la Fiscalia que investigue si Illa s’ha vacunat 

De fet, este dijous pel matí el Partit Popular havia anunciat que demanaria a la Fiscalia que investigue si l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut ja la vacuna contra la Covid-19 o si va anar contagiat al debat de TV3, després de què es negara a sotmetre’s al test previ al debat que la cadena va oferir a tots els partits.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.