Sanitat certifica que Salvador Illa no ha rebut cap dosi de la vacuna contra el coronavirus

 

El ministeri de Sanitat ha certificat este dijous que l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, no ha rebut cap dosi de la vacuna contra la Covid-19. Segons la resposta del secretari general de Salut Digital, Informació i Innovació del Sistema Nacional de Salut, Alfredo González, feta i publicada per ‘elDiario.es’ i recollida per ‘Europa Press’, Illa «no ha rebut cap dosi».

 

La polèmica va explotar després de fer-se públic que el candidat socialista no es va voler sotmetre a un test abans del debat electoral de TV3, a diferència de la resta de candidats, i va alçar les acusacions de la majoria de forces que es presenten a les eleccions. Els socialistes van argumentar que estes proves «han d’anar dirigides a grups que població que ho requerisquen» i que, a demés, Illa creia que anar al debat no suposava incomplir amb els protocols de les autoritats sanitàries. Per este motiu, va rebutjar el test.

 

Des de les files del PP alguns dirigents van demanar explicacions al candidat: «Senyor Illa, en el debat de TV3 no es va voler fer un test de Covid-19. Això vol dir que s’ha vacunat irregularment i ho vol ocultar?», va preguntar el secretari general del PP, Teodoro García Egea.

 

El líder d’ERC, Oriol Junqueras, també va posar en qüestió l’actuació d’Illa: «És que potser el ministre de Sanitat va aprofitar el seu càrrec per a vacunar-se?», va suggerir este dimecres en un acte de campanya. També la candidata de Junts per Catalunya, Laura Borràs, va recriminar la «irresponsabilitat» d’Illa per no haver-se sotmés al test.

 

El PP demana a la Fiscalia que investigue si Illa s’ha vacunat 

De fet, este dijous pel matí el Partit Popular havia anunciat que demanaria a la Fiscalia que investigue si l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut ja la vacuna contra la Covid-19 o si va anar contagiat al debat de TV3, després de què es negara a sotmetre’s al test previ al debat que la cadena va oferir a tots els partits.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.