Sanitat certifica que Salvador Illa no ha rebut cap dosi de la vacuna contra el coronavirus

 

El ministeri de Sanitat ha certificat este dijous que l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, no ha rebut cap dosi de la vacuna contra la Covid-19. Segons la resposta del secretari general de Salut Digital, Informació i Innovació del Sistema Nacional de Salut, Alfredo González, feta i publicada per ‘elDiario.es’ i recollida per ‘Europa Press’, Illa «no ha rebut cap dosi».

 

La polèmica va explotar després de fer-se públic que el candidat socialista no es va voler sotmetre a un test abans del debat electoral de TV3, a diferència de la resta de candidats, i va alçar les acusacions de la majoria de forces que es presenten a les eleccions. Els socialistes van argumentar que estes proves «han d’anar dirigides a grups que població que ho requerisquen» i que, a demés, Illa creia que anar al debat no suposava incomplir amb els protocols de les autoritats sanitàries. Per este motiu, va rebutjar el test.

 

Des de les files del PP alguns dirigents van demanar explicacions al candidat: «Senyor Illa, en el debat de TV3 no es va voler fer un test de Covid-19. Això vol dir que s’ha vacunat irregularment i ho vol ocultar?», va preguntar el secretari general del PP, Teodoro García Egea.

 

El líder d’ERC, Oriol Junqueras, també va posar en qüestió l’actuació d’Illa: «És que potser el ministre de Sanitat va aprofitar el seu càrrec per a vacunar-se?», va suggerir este dimecres en un acte de campanya. També la candidata de Junts per Catalunya, Laura Borràs, va recriminar la «irresponsabilitat» d’Illa per no haver-se sotmés al test.

 

El PP demana a la Fiscalia que investigue si Illa s’ha vacunat 

De fet, este dijous pel matí el Partit Popular havia anunciat que demanaria a la Fiscalia que investigue si l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut ja la vacuna contra la Covid-19 o si va anar contagiat al debat de TV3, després de què es negara a sotmetre’s al test previ al debat que la cadena va oferir a tots els partits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.