Sanitat certifica que Salvador Illa no ha rebut cap dosi de la vacuna contra el coronavirus

 

El ministeri de Sanitat ha certificat este dijous que l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, no ha rebut cap dosi de la vacuna contra la Covid-19. Segons la resposta del secretari general de Salut Digital, Informació i Innovació del Sistema Nacional de Salut, Alfredo González, feta i publicada per ‘elDiario.es’ i recollida per ‘Europa Press’, Illa «no ha rebut cap dosi».

 

La polèmica va explotar després de fer-se públic que el candidat socialista no es va voler sotmetre a un test abans del debat electoral de TV3, a diferència de la resta de candidats, i va alçar les acusacions de la majoria de forces que es presenten a les eleccions. Els socialistes van argumentar que estes proves «han d’anar dirigides a grups que població que ho requerisquen» i que, a demés, Illa creia que anar al debat no suposava incomplir amb els protocols de les autoritats sanitàries. Per este motiu, va rebutjar el test.

 

Des de les files del PP alguns dirigents van demanar explicacions al candidat: «Senyor Illa, en el debat de TV3 no es va voler fer un test de Covid-19. Això vol dir que s’ha vacunat irregularment i ho vol ocultar?», va preguntar el secretari general del PP, Teodoro García Egea.

 

El líder d’ERC, Oriol Junqueras, també va posar en qüestió l’actuació d’Illa: «És que potser el ministre de Sanitat va aprofitar el seu càrrec per a vacunar-se?», va suggerir este dimecres en un acte de campanya. També la candidata de Junts per Catalunya, Laura Borràs, va recriminar la «irresponsabilitat» d’Illa per no haver-se sotmés al test.

 

El PP demana a la Fiscalia que investigue si Illa s’ha vacunat 

De fet, este dijous pel matí el Partit Popular havia anunciat que demanaria a la Fiscalia que investigue si l’exministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut ja la vacuna contra la Covid-19 o si va anar contagiat al debat de TV3, després de què es negara a sotmetre’s al test previ al debat que la cadena va oferir a tots els partits.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.