Sanitat concretarà si el màxim de 10 persones en Nadal es només per a convivents o per a altres grups

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha recordat pel que fa a les mesures a adoptar en les festes nadalenques que el seu departament ha traslladat al Ministeri de Sanitat que el límit per a les reunions socials ha de mantindre’s en 6 persones i un màxim de 10 en les reunions familiars, encara que ha assenyalat que falta per concretar si seria el grup de convivents més un altre grup més.

 

Barceló ha fet estes declaracions davant els mitjans durant la seua visita a l’Hospital General de Castelló en ser preguntada sobre este tema.

 

Segons ha explicat, li agradaria que l’acord de mesures a adoptar durant el Nadal fora majoritari en totes les comunitats autònomes perquè no hi haja diferent nadal. A demés, ha recordat que la Generalitat aposta per la no celebració de Cavalcades de Reis per a evitar aglomeracions i per obrir el perimetratge del territori valencià els dies 24, 25 i 31 de desembre i 1, 5 i 6 de gener.

Respecte a les dades que ha registrat la pandèmia durant el mes de novembre, Barceló ha indicat que en la Comunitat Valenciana, a partir del pont del 9 d’Octubre es van accelerar els contagis, el que cal atribuir també a la mobilitat. «Ara estem baixant i ja hem doblegat la corba, i vorem si som capaces de mantindre esta situació tenint en compte que tenim un altre pont i que hi haurà mobilitat encara que siga dins de la Comunitat», ha dit.

 

«Estarem molt atents perquè és necessari traslladar a la ciutadania la necessitat de mantindre les mesures i que no baixem la guàrdia», ha afegit.

 

L’estat de les UCI

La consellera ha destacat que continua havent moltes persones en l’UCI, «que és el que més està costant rebaixar», i ha recordat que la Covid-19 «és una malaltia amb seqüeles molt greus per a les persones que la patixen, però sobretot per a aquelles famílies que han perdut una persona estimada en esta pandèmia».

 

En esta línia, ha apuntat que cal continuar mantenint la prudència. «El fet de què ara descendim és una trajectòria del virus, però les coses poden tornar a saltar en qualsevol moment, sobretot per la mobilitat i les trobades familiars i socials, que seguixen representant el 96% dels contagis en els brots», ha subratllat.

 

Barceló ha indicat que la Conselleria desitja que no es produïsca una tercer ona, i per a això cal estar «alineats i sent responsables en les mesures que s’adopten i complir-les». «El que no volem que passe és que hi haja una tercera ona i tornem a tindre ingressos hospitalaris i persones en UCI per a que puguem entrar en 2021 amb una situació molt millor i més alleujada», ha insistit.

 

La situació de la vacuna

Respecte a la vacuna del coronavirus, la titular de Sanitat ha manifestat que s’ha creat una taula de treball en la Conslleria de Sanitat, «de la que formen part tots pràcticament tots els departaments». «Tenim una experiència llarga i molt positiva en plans de vacunació i una xarxa molt consolidada i, per tant, ara, amb tota la informació de la que disposem, estem treballant per a, quan arribe el moment, subministrar estes vacunes, per al que posarem els recursos que siguen necessaris i les infraestructures que considerem oportunes», ha ressaltat.

 

Respecte a la possibilitat de què l’Exèrcit i la sanitat privada puguen participar en la vacunació per a agilitar terminis, Barceló ha afirmat que encara no s’està en esta fase i no és el moment d’esta anàlisi, ja que cal vore si es necessitaran més recursos o no. «La ciutadania ha de tindre tranquil·litat que es vacunarà en el moment que s’establisca», ha afegit.

 

Finalment, respecte a la possibilitat que les farmàcies facen els test, la consellera ha recordat la reunió que es va celebrar amb els col·legis de farmàcia, als que els van explicar l’estratègia de la Conselleria, i es van alinear totalment en ella. «Estem pendents de seguir les conversacions que ens aportaren alguna informació que havien de recaptar després de la reunió», ha conclòs.

Últimes notícies

Quatre anys de presó per intentar matar a un perruquer amb un ganivet i un cúter a Benicarló

L'Audiència de Castelló imposa quatre anys de presó a un home que va intentar matar a un perruquer a Benicarló amb un ganivet i un cúter i l'obliga a indemnitzar-li per les greus seqüeles oculars.

Sarabia apel·la a la ràbia de l’Elx per a les dos últimes jornades davant la lluita per la salvació

Eder Sarabia afirma que l'Elx arriba amb ràbia i convicció a les dos últimes jornades de Lliga, clau per a certificar la permanència, i advertix de l'exigència del dol davant el Getafe.

Arranca a València una multitudinària manifestació de docents i estudiants en defensa de l’educació pública

Milers de docents i estudiants marxen pel centre de València en el quint dia consecutiu de vaga indefinida del professorat, a l'espera d'una nova reunió amb la Conselleria d'Educació.

Marcelino fixa com a objectiu exigir al màxim el rendiment del Vila-real després d’assegurar la Champions

Marcelino subratlla que, després d'assegurar la classificació per a la Lliga de Campions, el Vila-real busca mantindre la màxima exigència, barallar per la tercera plaça i superar un exigent dol a Vallecas davant un Raig ja salvat.

Diana Morant urgix a Pérez Llorca a acudir a la negociació amb els sindicats docents i frenar la vaga

Diana Morant reclama al president de la Generalitat que s'assega el dilluns en la taula de negociació amb els sindicats docents per a frenar la vaga indefinida i l'acusa de desatendre la major crisi educativa recent en la Comunitat Valenciana.

Els taxistes col·lapsen el centre de València en una nova protesta contra les VTC

Els taxistes valencians realitzen una nova marxa lenta pel centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar el buit normatiu actual.

Experts alerten que eliminar el gluten per moda provoca dèficits nutricionals

El Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de la Comunitat Valenciana advertix que retirar el gluten sense diagnòstic mèdic pot causar dèficits nutricionals, empitjorar la relació amb el menjar i dificultar el diagnòstic de celiaquia.

Detingudes 31 persones en el major operatiu de la Guàrdia Civil contra la droga flakka a Espanya

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que distribuïa flakka per missatgeria des d'altres països europeus a València, amb 31 detinguts, dos a la presó preventiva, i quasi quatre quilos d'esta droga confiscats.