Sanitat concretarà si el màxim de 10 persones en Nadal es només per a convivents o per a altres grups

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha recordat pel que fa a les mesures a adoptar en les festes nadalenques que el seu departament ha traslladat al Ministeri de Sanitat que el límit per a les reunions socials ha de mantindre’s en 6 persones i un màxim de 10 en les reunions familiars, encara que ha assenyalat que falta per concretar si seria el grup de convivents més un altre grup més.

 

Barceló ha fet estes declaracions davant els mitjans durant la seua visita a l’Hospital General de Castelló en ser preguntada sobre este tema.

 

Segons ha explicat, li agradaria que l’acord de mesures a adoptar durant el Nadal fora majoritari en totes les comunitats autònomes perquè no hi haja diferent nadal. A demés, ha recordat que la Generalitat aposta per la no celebració de Cavalcades de Reis per a evitar aglomeracions i per obrir el perimetratge del territori valencià els dies 24, 25 i 31 de desembre i 1, 5 i 6 de gener.

Respecte a les dades que ha registrat la pandèmia durant el mes de novembre, Barceló ha indicat que en la Comunitat Valenciana, a partir del pont del 9 d’Octubre es van accelerar els contagis, el que cal atribuir també a la mobilitat. «Ara estem baixant i ja hem doblegat la corba, i vorem si som capaces de mantindre esta situació tenint en compte que tenim un altre pont i que hi haurà mobilitat encara que siga dins de la Comunitat», ha dit.

 

«Estarem molt atents perquè és necessari traslladar a la ciutadania la necessitat de mantindre les mesures i que no baixem la guàrdia», ha afegit.

 

L’estat de les UCI

La consellera ha destacat que continua havent moltes persones en l’UCI, «que és el que més està costant rebaixar», i ha recordat que la Covid-19 «és una malaltia amb seqüeles molt greus per a les persones que la patixen, però sobretot per a aquelles famílies que han perdut una persona estimada en esta pandèmia».

 

En esta línia, ha apuntat que cal continuar mantenint la prudència. «El fet de què ara descendim és una trajectòria del virus, però les coses poden tornar a saltar en qualsevol moment, sobretot per la mobilitat i les trobades familiars i socials, que seguixen representant el 96% dels contagis en els brots», ha subratllat.

 

Barceló ha indicat que la Conselleria desitja que no es produïsca una tercer ona, i per a això cal estar «alineats i sent responsables en les mesures que s’adopten i complir-les». «El que no volem que passe és que hi haja una tercera ona i tornem a tindre ingressos hospitalaris i persones en UCI per a que puguem entrar en 2021 amb una situació molt millor i més alleujada», ha insistit.

 

La situació de la vacuna

Respecte a la vacuna del coronavirus, la titular de Sanitat ha manifestat que s’ha creat una taula de treball en la Conslleria de Sanitat, «de la que formen part tots pràcticament tots els departaments». «Tenim una experiència llarga i molt positiva en plans de vacunació i una xarxa molt consolidada i, per tant, ara, amb tota la informació de la que disposem, estem treballant per a, quan arribe el moment, subministrar estes vacunes, per al que posarem els recursos que siguen necessaris i les infraestructures que considerem oportunes», ha ressaltat.

 

Respecte a la possibilitat de què l’Exèrcit i la sanitat privada puguen participar en la vacunació per a agilitar terminis, Barceló ha afirmat que encara no s’està en esta fase i no és el moment d’esta anàlisi, ja que cal vore si es necessitaran més recursos o no. «La ciutadania ha de tindre tranquil·litat que es vacunarà en el moment que s’establisca», ha afegit.

 

Finalment, respecte a la possibilitat que les farmàcies facen els test, la consellera ha recordat la reunió que es va celebrar amb els col·legis de farmàcia, als que els van explicar l’estratègia de la Conselleria, i es van alinear totalment en ella. «Estem pendents de seguir les conversacions que ens aportaren alguna informació que havien de recaptar després de la reunió», ha conclòs.

Últimes notícies

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.