Sanitat concretarà si el màxim de 10 persones en Nadal es només per a convivents o per a altres grups

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha recordat pel que fa a les mesures a adoptar en les festes nadalenques que el seu departament ha traslladat al Ministeri de Sanitat que el límit per a les reunions socials ha de mantindre’s en 6 persones i un màxim de 10 en les reunions familiars, encara que ha assenyalat que falta per concretar si seria el grup de convivents més un altre grup més.

 

Barceló ha fet estes declaracions davant els mitjans durant la seua visita a l’Hospital General de Castelló en ser preguntada sobre este tema.

 

Segons ha explicat, li agradaria que l’acord de mesures a adoptar durant el Nadal fora majoritari en totes les comunitats autònomes perquè no hi haja diferent nadal. A demés, ha recordat que la Generalitat aposta per la no celebració de Cavalcades de Reis per a evitar aglomeracions i per obrir el perimetratge del territori valencià els dies 24, 25 i 31 de desembre i 1, 5 i 6 de gener.

Respecte a les dades que ha registrat la pandèmia durant el mes de novembre, Barceló ha indicat que en la Comunitat Valenciana, a partir del pont del 9 d’Octubre es van accelerar els contagis, el que cal atribuir també a la mobilitat. «Ara estem baixant i ja hem doblegat la corba, i vorem si som capaces de mantindre esta situació tenint en compte que tenim un altre pont i que hi haurà mobilitat encara que siga dins de la Comunitat», ha dit.

 

«Estarem molt atents perquè és necessari traslladar a la ciutadania la necessitat de mantindre les mesures i que no baixem la guàrdia», ha afegit.

 

L’estat de les UCI

La consellera ha destacat que continua havent moltes persones en l’UCI, «que és el que més està costant rebaixar», i ha recordat que la Covid-19 «és una malaltia amb seqüeles molt greus per a les persones que la patixen, però sobretot per a aquelles famílies que han perdut una persona estimada en esta pandèmia».

 

En esta línia, ha apuntat que cal continuar mantenint la prudència. «El fet de què ara descendim és una trajectòria del virus, però les coses poden tornar a saltar en qualsevol moment, sobretot per la mobilitat i les trobades familiars i socials, que seguixen representant el 96% dels contagis en els brots», ha subratllat.

 

Barceló ha indicat que la Conselleria desitja que no es produïsca una tercer ona, i per a això cal estar «alineats i sent responsables en les mesures que s’adopten i complir-les». «El que no volem que passe és que hi haja una tercera ona i tornem a tindre ingressos hospitalaris i persones en UCI per a que puguem entrar en 2021 amb una situació molt millor i més alleujada», ha insistit.

 

La situació de la vacuna

Respecte a la vacuna del coronavirus, la titular de Sanitat ha manifestat que s’ha creat una taula de treball en la Conslleria de Sanitat, «de la que formen part tots pràcticament tots els departaments». «Tenim una experiència llarga i molt positiva en plans de vacunació i una xarxa molt consolidada i, per tant, ara, amb tota la informació de la que disposem, estem treballant per a, quan arribe el moment, subministrar estes vacunes, per al que posarem els recursos que siguen necessaris i les infraestructures que considerem oportunes», ha ressaltat.

 

Respecte a la possibilitat de què l’Exèrcit i la sanitat privada puguen participar en la vacunació per a agilitar terminis, Barceló ha afirmat que encara no s’està en esta fase i no és el moment d’esta anàlisi, ja que cal vore si es necessitaran més recursos o no. «La ciutadania ha de tindre tranquil·litat que es vacunarà en el moment que s’establisca», ha afegit.

 

Finalment, respecte a la possibilitat que les farmàcies facen els test, la consellera ha recordat la reunió que es va celebrar amb els col·legis de farmàcia, als que els van explicar l’estratègia de la Conselleria, i es van alinear totalment en ella. «Estem pendents de seguir les conversacions que ens aportaren alguna informació que havien de recaptar després de la reunió», ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.