Sanitat crea 2.000 noves places d’infermeria i consolida 8.100

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública reforçarà i consolidar les plantilles d’infermeria amb un total de 10.042 places (1.889 de nova creació i 8.153 vinculades a processos d’estabilització) dins dels tres processos iniciats tant per a incrementar la plantilla actual del sistema valencià de salut, com per a reduir la temporalitat en l’ocupació.

Així ho ha destacat la titular de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, qui ha recordat els tres processos d’increment i millora de la qualitat de l’ocupació pública que hi ha en desenvolupament en la sanitat pública valenciana.

«Estem immersos en un procés de creació de 6.000 places, de moment, en una primera fase amb l’augment de 5.100 places estructurals; a més d’exàmens corresponents a les ofertes d’ocupació pública de 2017, 2018 i 2919 i estabilització de 2019, que sumen 11.850 places i hem aprovat un procés d’altres 10.000 places, de les quals més de 9.000 s’adjudicaran per concurs en el marc de l’anomenada Llei Iceta«, ha assenyalat la consellera.

«És el major esforç en creació i estabilització de personal realitzat en la sanitat valenciana des de la seua creació«, ha indicat Ana Barceló.

Així mateix, la màxima responsable de la sanitat valenciana ha destacat que els infermers i infermeres «no sols són fonamentals a nivell assistencial, proporcionant la cura integral i suport als pacients i les seues famílies, sinó també en la prevenció de la malaltia, la promoció de la salut, la intervenció comunitària, la docència i la investigació«.

Barceló ha realitzat aquestes declaracions amb motiu de la celebració el 12 de maig del Dia Internacional de la Infermeria, que commemora el naixement de la infermera anglesa Florence Nightingale, considerada la creadora de la infermeria moderna, i enguany té el lema: «Infermeres: Una veu per a liderar – Invertir en infermeria i respectar els drets per a garantir la salut global«.

Una de cada tres places de les 5.100 que, en una primera fase, incrementaran la plantilla del sistema valencià de salut són d’infermeria. En concret, de les 1.889 places d’infermeria de nova creació, 1.215 són per a reforçar les plantilles dels hospitals i 599 per a Atenció Primària i Comunitària. Així mateix, 44 d’aquestes places són infermeres de Salut Mental i 30 infermeres de Salut Pública.

Consolidació de més de 8.000 places

Per part seua, en els processos selectius de les OPE de 2017, 2018 i 2019 i estabilització de 2019, de les 11.850 places convocades, 4.827 són d’infermeria.

D’elles, 4.530 places són per a infermer/a d’institucions sanitàries; 26 per a infermer/a especialista en Salut Mental; 3 per a infermer/a especialista en Medicina Familiar i Comunitària; 177 per a infermer/a especialista en Obstètric-Ginecologia; i 91 per a infermer/a SAMU.

Finalment, de les 9.745 places d’ocupació pública que s’oferiran després de l’aprovació del projecte de Decret del Consell que regularà la temporalitat, per a establir un màxim de temporalitat estructural d’un 8%, 3.326 places són d’infermeria.

Aquest decret del Consell adaptarà les ofertes d’ocupació pública aprovades i pendents de convocatòria a la nova Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, així com l’oferta d’ocupació pública (OPE) corresponent a l’any 2022.

D’aquestes 3.326 places d’infermeria, 3.103 són per a institucions sanitàries; 131 per a infermer/a especialista en Obstètric-Ginecologia; 47 per a infermer/a SAMU; 23 per a infermer/a especialista en Salut Mental; 12 per a infermer/a especialista en Medicina Familiar i Comunitària i 10 per a infermer/a d’Empresa/Treball.

Últimes notícies

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.

José María Ángel manté davant el jutge que desconeixia el seu títol universitari fals

El excomisionado del Govern per a la DANA reitera davant el jutge que no va elaborar el suposat títol d'Arxivística de 1983, afirma que no el va usar en la seua carrera professional i ho atribuïx a un error administratiu.

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.