Sanitat crea 2.000 noves places d’infermeria i consolida 8.100

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública reforçarà i consolidar les plantilles d’infermeria amb un total de 10.042 places (1.889 de nova creació i 8.153 vinculades a processos d’estabilització) dins dels tres processos iniciats tant per a incrementar la plantilla actual del sistema valencià de salut, com per a reduir la temporalitat en l’ocupació.

Així ho ha destacat la titular de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, qui ha recordat els tres processos d’increment i millora de la qualitat de l’ocupació pública que hi ha en desenvolupament en la sanitat pública valenciana.

«Estem immersos en un procés de creació de 6.000 places, de moment, en una primera fase amb l’augment de 5.100 places estructurals; a més d’exàmens corresponents a les ofertes d’ocupació pública de 2017, 2018 i 2919 i estabilització de 2019, que sumen 11.850 places i hem aprovat un procés d’altres 10.000 places, de les quals més de 9.000 s’adjudicaran per concurs en el marc de l’anomenada Llei Iceta«, ha assenyalat la consellera.

«És el major esforç en creació i estabilització de personal realitzat en la sanitat valenciana des de la seua creació«, ha indicat Ana Barceló.

Així mateix, la màxima responsable de la sanitat valenciana ha destacat que els infermers i infermeres «no sols són fonamentals a nivell assistencial, proporcionant la cura integral i suport als pacients i les seues famílies, sinó també en la prevenció de la malaltia, la promoció de la salut, la intervenció comunitària, la docència i la investigació«.

Barceló ha realitzat aquestes declaracions amb motiu de la celebració el 12 de maig del Dia Internacional de la Infermeria, que commemora el naixement de la infermera anglesa Florence Nightingale, considerada la creadora de la infermeria moderna, i enguany té el lema: «Infermeres: Una veu per a liderar – Invertir en infermeria i respectar els drets per a garantir la salut global«.

Una de cada tres places de les 5.100 que, en una primera fase, incrementaran la plantilla del sistema valencià de salut són d’infermeria. En concret, de les 1.889 places d’infermeria de nova creació, 1.215 són per a reforçar les plantilles dels hospitals i 599 per a Atenció Primària i Comunitària. Així mateix, 44 d’aquestes places són infermeres de Salut Mental i 30 infermeres de Salut Pública.

Consolidació de més de 8.000 places

Per part seua, en els processos selectius de les OPE de 2017, 2018 i 2019 i estabilització de 2019, de les 11.850 places convocades, 4.827 són d’infermeria.

D’elles, 4.530 places són per a infermer/a d’institucions sanitàries; 26 per a infermer/a especialista en Salut Mental; 3 per a infermer/a especialista en Medicina Familiar i Comunitària; 177 per a infermer/a especialista en Obstètric-Ginecologia; i 91 per a infermer/a SAMU.

Finalment, de les 9.745 places d’ocupació pública que s’oferiran després de l’aprovació del projecte de Decret del Consell que regularà la temporalitat, per a establir un màxim de temporalitat estructural d’un 8%, 3.326 places són d’infermeria.

Aquest decret del Consell adaptarà les ofertes d’ocupació pública aprovades i pendents de convocatòria a la nova Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, així com l’oferta d’ocupació pública (OPE) corresponent a l’any 2022.

D’aquestes 3.326 places d’infermeria, 3.103 són per a institucions sanitàries; 131 per a infermer/a especialista en Obstètric-Ginecologia; 47 per a infermer/a SAMU; 23 per a infermer/a especialista en Salut Mental; 12 per a infermer/a especialista en Medicina Familiar i Comunitària i 10 per a infermer/a d’Empresa/Treball.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.