Sanitat prepara un llistat de d’infermers voluntaris per a la vacunació massiva

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha sol·licitat a les infermeres i infermers de tots els departaments de salut del territori valencià la seua col·laboració per a participar, si fora necessari, en el procés de vacunació massiva de la població. 

 

La finalitat d’esta mesura és disposar d’un llistat de personal de suport amb la suficient antelació per a quan arribe el moment d’administrar una quantitat important de dosis de vacunes enfront del Covid19 en un temps relativament curt. En este sentit, des de Sanitat es remunerarà l’excés de treball que facen fora de la jornada habitual, sempre en el cas que la seua participació fora necessària.

 

La Conselleria ha incrementat la plantilla en més de 3.400 infermeres, 2.038 tècnics/as en cures auxiliars d’infermeria i més de 800 auxiliars administratius per a enfortir i atendre de manera eficaç totes les necessitats assistencials plantejades per la pandèmia.

 

S’han adoptat mesures organitzatives en previsió de les necessitats

A demés, des de la Direcció General de Recursos Humans s’han anat adoptant una sèrie de mesures organitzatives en previsió de les necessitats i, de forma planificada, s’ha establit un ordre de prelació en cada departament de salut, que es va donar a conéixer recentment als sindicats de la Taula Sectorial.

 

Eixe ordre permetrà anar cridant als professionals que s’hagen anat apuntant de manera voluntària quan s’inicie la vacunació massiva de la població. Esta possibilitat permetria, en cas d’una arribada massiva de dosi, reforçar els equips de vacunació amb este personal.

 

El passat 29 de gener, el Ple del Consell va aprovar la regulació del programa de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç en els equips d’Atenció Primària en 2021. L’objectiu és establir un programa específic per a contindre l’excés de càrrega assistencial allà a on es produïsca, mentre dure la sobrecàrrega produïda pel Covid-19 en l’àmbit de l’Atenció Primària, de manera que permeta una atenció adequada i de qualitat als pacients.

 

Este acord, que disposa d’un pressupost total per a l’exercici de 2021 de 13.108.768 euros i té caràcter voluntari per als professionals, recull la remuneració per mòduls de l’excés de treball i inclou un apartat en el que expressament es contempla la possibilitat d’establir mòduls de dos hores i mitja o de cinc hores, per a vacunar de Covid-19 anara de la jornada habitual. 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.