Sanitat estudia un protocol per a què els malalts greus de coronavirus es puguen despedir dels seus familiars

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública està estudiant un protocol que permeta a les persones amb algun familiar infectat de coronavirus i ingressat en estat greu en la Unitat de Cures Intensives (UCI) puguen despedir-se del malalt abans de morir: «S’estudia com es pot fer i quin és el mitjà més adequat per a tindre eixe moment tan especial de despedir-nos d’un ser estimat».

 

D’esta manera s’ha pronunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per la possibilitat d’establir un mecanisme que permeta als familiars entrar en l’UCI per a despedir-se dels seus familiars en estat de gravetat.

 

Llei de Mort Digna

Sobre este tema, Barceló ha indicat: «Estem veent de quina manera podem fer eixa despedida. És un tema molt sensible i, igual que en el territori valencià hi ha una Llei de Mort Digna, en la que s’aborda eixe final, també ens agradaria que el coronavirus ens permetera despedir-nos», ha dit.

 

«Estem estudiant quina seria la fórmula», ha insistit, per a agregar que tal volta el malalt no està en condicions de parlar o d’entendre, però la família vol eixe moment d’intimitat que suposa la despedida, i en això treballa l’equip que es va encarregar d’elaborar la Llei de Mort Digna», ha assegurat

 

«Ens preocupa com ens despedim dels que més volem», ha reiterat la consellera, i, abans de concloure la roda de premsa, ha manifestat: «Molt d’ànim, anem a per este dia i anem a vore si ens el mengem».

Últimes notícies

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.