Sanitat estudia un protocol per a què els malalts greus de coronavirus es puguen despedir dels seus familiars

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública està estudiant un protocol que permeta a les persones amb algun familiar infectat de coronavirus i ingressat en estat greu en la Unitat de Cures Intensives (UCI) puguen despedir-se del malalt abans de morir: «S’estudia com es pot fer i quin és el mitjà més adequat per a tindre eixe moment tan especial de despedir-nos d’un ser estimat».

 

D’esta manera s’ha pronunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per la possibilitat d’establir un mecanisme que permeta als familiars entrar en l’UCI per a despedir-se dels seus familiars en estat de gravetat.

 

Llei de Mort Digna

Sobre este tema, Barceló ha indicat: «Estem veent de quina manera podem fer eixa despedida. És un tema molt sensible i, igual que en el territori valencià hi ha una Llei de Mort Digna, en la que s’aborda eixe final, també ens agradaria que el coronavirus ens permetera despedir-nos», ha dit.

 

«Estem estudiant quina seria la fórmula», ha insistit, per a agregar que tal volta el malalt no està en condicions de parlar o d’entendre, però la família vol eixe moment d’intimitat que suposa la despedida, i en això treballa l’equip que es va encarregar d’elaborar la Llei de Mort Digna», ha assegurat

 

«Ens preocupa com ens despedim dels que més volem», ha reiterat la consellera, i, abans de concloure la roda de premsa, ha manifestat: «Molt d’ànim, anem a per este dia i anem a vore si ens el mengem».

Anuncios

Últimes notícies

Les víctimes de la dana critiquen la retirada de reforços en el jutjat de Catarroja

Les principals associacions de víctimes de la dana rebutgen la retirada de quatre dels cinc reforços del Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja i alerten de retards en una causa complexa, mentres la Conselleria de Justícia assegura que es mantindran els recursos necessaris.

L’oposició exigix a Pérez Llorca liderar la negociació per a frenar la vaga indefinida de docents

L'oposició en Les Corts reclama al president de la Generalitat que assumisca la negociació per a evitar la vaga indefinida del professorat i acusa Educació d'unflar el cost de les demandes sindicals, mentres PP i Vox demanen protegir els exàmens de la PAU.

Joan Baldoví s’oferix per a liderar la candidatura de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví expressa la seua predisposició a ser el candidat de Compromís a la Presidència de la Generalitat i remarca que la decisió final correspondrà als òrgans interns de la coalició.

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.