11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Sanitat estudia un protocol per a què els malalts greus de coronavirus es puguen despedir dels seus familiars

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública està estudiant un protocol que permeta a les persones amb algun familiar infectat de coronavirus i ingressat en estat greu en la Unitat de Cures Intensives (UCI) puguen despedir-se del malalt abans de morir: «S’estudia com es pot fer i quin és el mitjà més adequat per a tindre eixe moment tan especial de despedir-nos d’un ser estimat».

 

D’esta manera s’ha pronunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per la possibilitat d’establir un mecanisme que permeta als familiars entrar en l’UCI per a despedir-se dels seus familiars en estat de gravetat.

 

Llei de Mort Digna

Sobre este tema, Barceló ha indicat: «Estem veent de quina manera podem fer eixa despedida. És un tema molt sensible i, igual que en el territori valencià hi ha una Llei de Mort Digna, en la que s’aborda eixe final, també ens agradaria que el coronavirus ens permetera despedir-nos», ha dit.

 

«Estem estudiant quina seria la fórmula», ha insistit, per a agregar que tal volta el malalt no està en condicions de parlar o d’entendre, però la família vol eixe moment d’intimitat que suposa la despedida, i en això treballa l’equip que es va encarregar d’elaborar la Llei de Mort Digna», ha assegurat

 

«Ens preocupa com ens despedim dels que més volem», ha reiterat la consellera, i, abans de concloure la roda de premsa, ha manifestat: «Molt d’ànim, anem a per este dia i anem a vore si ens el mengem».

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.