Sanitat estudia un protocol per a què els malalts greus de coronavirus es puguen despedir dels seus familiars

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública està estudiant un protocol que permeta a les persones amb algun familiar infectat de coronavirus i ingressat en estat greu en la Unitat de Cures Intensives (UCI) puguen despedir-se del malalt abans de morir: «S’estudia com es pot fer i quin és el mitjà més adequat per a tindre eixe moment tan especial de despedir-nos d’un ser estimat».

 

D’esta manera s’ha pronunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per la possibilitat d’establir un mecanisme que permeta als familiars entrar en l’UCI per a despedir-se dels seus familiars en estat de gravetat.

 

Llei de Mort Digna

Sobre este tema, Barceló ha indicat: «Estem veent de quina manera podem fer eixa despedida. És un tema molt sensible i, igual que en el territori valencià hi ha una Llei de Mort Digna, en la que s’aborda eixe final, també ens agradaria que el coronavirus ens permetera despedir-nos», ha dit.

 

«Estem estudiant quina seria la fórmula», ha insistit, per a agregar que tal volta el malalt no està en condicions de parlar o d’entendre, però la família vol eixe moment d’intimitat que suposa la despedida, i en això treballa l’equip que es va encarregar d’elaborar la Llei de Mort Digna», ha assegurat

 

«Ens preocupa com ens despedim dels que més volem», ha reiterat la consellera, i, abans de concloure la roda de premsa, ha manifestat: «Molt d’ànim, anem a per este dia i anem a vore si ens el mengem».

Últimes notícies

Vega Gimeno fixa com a meta portar al 3×3 espanyol als Jocs de Los Angeles 2028

Vega Gimeno inicia la seua etapa com a coordinadora del bàsquet 3x3 en la FEB amb l'objectiu de classificar als equips absoluts per a Los Angeles 2028 i reforçar el treball de base.

Les autòpsies confirmen el crim masclista en la caserna de Dolores

Les autòpsies dels tres cossos trobats en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores confirmen la principal línia d'investigació per crim masclista.

El València Basket repta el domini del Reial Madrid en les semifinals ACB de l’Eurolliga

El València Basket debutarà en una Final a Quatre mesurant-se al Reial Madrid, que ha guanyat totes les semifinals ACB disputades en l'Eurolliga i aspira a mantindre la seua hegemonia.

Alacant serà seu en 2027 del gran congrés internacional de turisme de golf

Alacant acogera en 2027 la Convencion Europea Anual de la IAGTO, una cita clau del turisme de golf que reunira a uns 1.000 delegats i reforçara el lideratge de la Comunitat Valenciana.

Hugo Duro es cola en el top 25 de golejadors del València en Lliga

Hugo Duro aconseguix els 42 gols en Lliga amb el València, entra en el top 25 històric del club i es manté com a màxim golejador espanyol de les tres últimes temporades.

Un Llevant de ritme Champions frega la salvació en LaLiga

El Llevant arriba a l'última jornada amb 42 punts i només necessita un empat per a assegurar la permanència després d'una remuntada en 2026 amb números de Lliga de Campions.

El Consell exigix a Diana Morant que aclarisca la seua relació política amb Zapatero després de la seua imputació

El Govern valencià i el PP pressionen a Diana Morant perquè es pronuncie sobre la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero, a qui va definir com el seu pare polític.

Barrachina defén com a esforç gegant l’oferta del Consell al professorat en vaga

Miguel Barrachina sosté que la proposta econòmica i organitzativa del Consell als docents en vaga suposa un esforç gegant per al conjunt de la ciutadania i confia que l'accepten els sindicats.