Sanitat estudia un protocol per a què els malalts greus de coronavirus es puguen despedir dels seus familiars

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública està estudiant un protocol que permeta a les persones amb algun familiar infectat de coronavirus i ingressat en estat greu en la Unitat de Cures Intensives (UCI) puguen despedir-se del malalt abans de morir: «S’estudia com es pot fer i quin és el mitjà més adequat per a tindre eixe moment tan especial de despedir-nos d’un ser estimat».

 

D’esta manera s’ha pronunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per la possibilitat d’establir un mecanisme que permeta als familiars entrar en l’UCI per a despedir-se dels seus familiars en estat de gravetat.

 

Llei de Mort Digna

Sobre este tema, Barceló ha indicat: «Estem veent de quina manera podem fer eixa despedida. És un tema molt sensible i, igual que en el territori valencià hi ha una Llei de Mort Digna, en la que s’aborda eixe final, també ens agradaria que el coronavirus ens permetera despedir-nos», ha dit.

 

«Estem estudiant quina seria la fórmula», ha insistit, per a agregar que tal volta el malalt no està en condicions de parlar o d’entendre, però la família vol eixe moment d’intimitat que suposa la despedida, i en això treballa l’equip que es va encarregar d’elaborar la Llei de Mort Digna», ha assegurat

 

«Ens preocupa com ens despedim dels que més volem», ha reiterat la consellera, i, abans de concloure la roda de premsa, ha manifestat: «Molt d’ànim, anem a per este dia i anem a vore si ens el mengem».

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.