Sanitat vacunarà a més de 25.000 persones majors de 90 anys i dependents no institucionalitzats cada setmana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst vacunar esta setmana a un total de 25.000 grans dependents no institucionalitzats i a persones majors de 90 anys. Es complix d’eixa forma amb l’estratègia de vacunació enfront del Covid-19 en Espanya definida en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, en el que estan representades el territori valencià i la resta d’autonomies.

 

Tant les persones que necessiten intenses mesures de suport i no estan institucionalitzades com aquelles majors de 90 anys entren, per la seua vulnerabilitat, en els grups prioritaris de vacunació definits en l’estratègia coordinada entre el Ministeri i les comunitats. Al costat d’elles estan els professionals de l’odontologia, higiene dental i altre personal sanitari que atén pacients sense mascareta i durant un temps superior a 15 minuts. Per a eixos últims professionals i per a les mútues, se subministraran un total de 7.500 dosis esta setmana.

 

A demés d’iniciar la vacunació en grans dependents no institucionalitzats, majors de 90 anys i odontòlegs, esta setmana està previst que continue la vacunació de les persones incloses en altres grups prioritaris que van començar abans el procés

 

Altres grups prioritaris

És el cas de residents i personal de centres de persones majors i d’atenció a grans dependents institucionalitzats que ja han rebut una primera dosi de la vacuna o que tenen pendents les dos perquè estan contagiades, hospitalitzades, han estat en quarantena, aïllament o són noves incorporacions laborals o residencials. En les residències s’administraran aproximadament 3.000 dosis esta setmana; en els centres de dia, altres 14.500.

 

També hi ha reservades 15.000 dosis més de la vacuna contra el coronavirus per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment. Les tres vacunes autoritzades en Espanya fins al moment per a lluitar contra el Covid-19 són les de Pfizer/BioNTech, Moderna i AstraZeneca. Totes tenen nivells adequats d’eficàcia i seguretat, si bé presenten diferents característiques quant a logística i perfils de població en les quals han sigut assajades. 

 

En el territori valencià, Pfizer es destina majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que Moderna i AstraZeneca són principalment per a personal sanitari.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.