Sanitat vacunarà a més de 25.000 persones majors de 90 anys i dependents no institucionalitzats cada setmana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst vacunar esta setmana a un total de 25.000 grans dependents no institucionalitzats i a persones majors de 90 anys. Es complix d’eixa forma amb l’estratègia de vacunació enfront del Covid-19 en Espanya definida en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, en el que estan representades el territori valencià i la resta d’autonomies.

 

Tant les persones que necessiten intenses mesures de suport i no estan institucionalitzades com aquelles majors de 90 anys entren, per la seua vulnerabilitat, en els grups prioritaris de vacunació definits en l’estratègia coordinada entre el Ministeri i les comunitats. Al costat d’elles estan els professionals de l’odontologia, higiene dental i altre personal sanitari que atén pacients sense mascareta i durant un temps superior a 15 minuts. Per a eixos últims professionals i per a les mútues, se subministraran un total de 7.500 dosis esta setmana.

 

A demés d’iniciar la vacunació en grans dependents no institucionalitzats, majors de 90 anys i odontòlegs, esta setmana està previst que continue la vacunació de les persones incloses en altres grups prioritaris que van començar abans el procés

 

Altres grups prioritaris

És el cas de residents i personal de centres de persones majors i d’atenció a grans dependents institucionalitzats que ja han rebut una primera dosi de la vacuna o que tenen pendents les dos perquè estan contagiades, hospitalitzades, han estat en quarantena, aïllament o són noves incorporacions laborals o residencials. En les residències s’administraran aproximadament 3.000 dosis esta setmana; en els centres de dia, altres 14.500.

 

També hi ha reservades 15.000 dosis més de la vacuna contra el coronavirus per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment. Les tres vacunes autoritzades en Espanya fins al moment per a lluitar contra el Covid-19 són les de Pfizer/BioNTech, Moderna i AstraZeneca. Totes tenen nivells adequats d’eficàcia i seguretat, si bé presenten diferents característiques quant a logística i perfils de població en les quals han sigut assajades. 

 

En el territori valencià, Pfizer es destina majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que Moderna i AstraZeneca són principalment per a personal sanitari.

 

Últimes notícies

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.