Sanitat vacunarà a més de 25.000 persones majors de 90 anys i dependents no institucionalitzats cada setmana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst vacunar esta setmana a un total de 25.000 grans dependents no institucionalitzats i a persones majors de 90 anys. Es complix d’eixa forma amb l’estratègia de vacunació enfront del Covid-19 en Espanya definida en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, en el que estan representades el territori valencià i la resta d’autonomies.

 

Tant les persones que necessiten intenses mesures de suport i no estan institucionalitzades com aquelles majors de 90 anys entren, per la seua vulnerabilitat, en els grups prioritaris de vacunació definits en l’estratègia coordinada entre el Ministeri i les comunitats. Al costat d’elles estan els professionals de l’odontologia, higiene dental i altre personal sanitari que atén pacients sense mascareta i durant un temps superior a 15 minuts. Per a eixos últims professionals i per a les mútues, se subministraran un total de 7.500 dosis esta setmana.

 

A demés d’iniciar la vacunació en grans dependents no institucionalitzats, majors de 90 anys i odontòlegs, esta setmana està previst que continue la vacunació de les persones incloses en altres grups prioritaris que van començar abans el procés

 

Altres grups prioritaris

És el cas de residents i personal de centres de persones majors i d’atenció a grans dependents institucionalitzats que ja han rebut una primera dosi de la vacuna o que tenen pendents les dos perquè estan contagiades, hospitalitzades, han estat en quarantena, aïllament o són noves incorporacions laborals o residencials. En les residències s’administraran aproximadament 3.000 dosis esta setmana; en els centres de dia, altres 14.500.

 

També hi ha reservades 15.000 dosis més de la vacuna contra el coronavirus per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment. Les tres vacunes autoritzades en Espanya fins al moment per a lluitar contra el Covid-19 són les de Pfizer/BioNTech, Moderna i AstraZeneca. Totes tenen nivells adequats d’eficàcia i seguretat, si bé presenten diferents característiques quant a logística i perfils de població en les quals han sigut assajades. 

 

En el territori valencià, Pfizer es destina majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que Moderna i AstraZeneca són principalment per a personal sanitari.

 

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.