Sanitat vacunarà a més de 25.000 persones majors de 90 anys i dependents no institucionalitzats cada setmana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst vacunar esta setmana a un total de 25.000 grans dependents no institucionalitzats i a persones majors de 90 anys. Es complix d’eixa forma amb l’estratègia de vacunació enfront del Covid-19 en Espanya definida en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, en el que estan representades el territori valencià i la resta d’autonomies.

 

Tant les persones que necessiten intenses mesures de suport i no estan institucionalitzades com aquelles majors de 90 anys entren, per la seua vulnerabilitat, en els grups prioritaris de vacunació definits en l’estratègia coordinada entre el Ministeri i les comunitats. Al costat d’elles estan els professionals de l’odontologia, higiene dental i altre personal sanitari que atén pacients sense mascareta i durant un temps superior a 15 minuts. Per a eixos últims professionals i per a les mútues, se subministraran un total de 7.500 dosis esta setmana.

 

A demés d’iniciar la vacunació en grans dependents no institucionalitzats, majors de 90 anys i odontòlegs, esta setmana està previst que continue la vacunació de les persones incloses en altres grups prioritaris que van començar abans el procés

 

Altres grups prioritaris

És el cas de residents i personal de centres de persones majors i d’atenció a grans dependents institucionalitzats que ja han rebut una primera dosi de la vacuna o que tenen pendents les dos perquè estan contagiades, hospitalitzades, han estat en quarantena, aïllament o són noves incorporacions laborals o residencials. En les residències s’administraran aproximadament 3.000 dosis esta setmana; en els centres de dia, altres 14.500.

 

També hi ha reservades 15.000 dosis més de la vacuna contra el coronavirus per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment. Les tres vacunes autoritzades en Espanya fins al moment per a lluitar contra el Covid-19 són les de Pfizer/BioNTech, Moderna i AstraZeneca. Totes tenen nivells adequats d’eficàcia i seguretat, si bé presenten diferents característiques quant a logística i perfils de població en les quals han sigut assajades. 

 

En el territori valencià, Pfizer es destina majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que Moderna i AstraZeneca són principalment per a personal sanitari.

 

Últimes notícies

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.
FILMOTECA D'ESTIU