10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Sanitat valora «positivament» la reunió que ha tingut amb el Ministeri

 

La reunió entre la Conselleria de Sanitat Universal i el Ministeri sobre la proposta valenciana per al canvi de fase dels 14 departaments que queden en fase 0 s’ha produït esta vesprada de dijous. El departament valencià ha considerat «molt positiva» la trobada i ha assegurat que la seua proposta ha sigut «ben acollida».

 

No obstant això, fonts de la Conselleria no s’han pronunciat respecte del canvi de fase, i han indicat que el ministre, Salvador Illa, comunicarà demà divendres la seua decisió. La proposta valenciana inclou el passe a la fase 1 dels 14 departaments que encara no ho han fet: Castelló, la Plana, Sagunt, Arnau de Vilanova-Llíria, Clínic-Malva-rosa, La Fe, València-Hospital General, Manises, La Ribera, Alacant-Hospital General, Sant Joan d’Alacant, Elx-Hospital General i Elx-Crevillent.

 

No obstant això, este avanç compta amb dos restriccions: retardar per «prudència» en tot el territori valencià la celebració d’actes culturals a l’aire lliure de menys de 200 persones, i no permetre les reunions de fins a 10 persones en el departament de la Ribera, a causa d’un brot de 42 contagis en un mateix municipi detectat en els últims dies.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.