Sanitat valora «positivament» la reunió que ha tingut amb el Ministeri

 

La reunió entre la Conselleria de Sanitat Universal i el Ministeri sobre la proposta valenciana per al canvi de fase dels 14 departaments que queden en fase 0 s’ha produït esta vesprada de dijous. El departament valencià ha considerat «molt positiva» la trobada i ha assegurat que la seua proposta ha sigut «ben acollida».

 

No obstant això, fonts de la Conselleria no s’han pronunciat respecte del canvi de fase, i han indicat que el ministre, Salvador Illa, comunicarà demà divendres la seua decisió. La proposta valenciana inclou el passe a la fase 1 dels 14 departaments que encara no ho han fet: Castelló, la Plana, Sagunt, Arnau de Vilanova-Llíria, Clínic-Malva-rosa, La Fe, València-Hospital General, Manises, La Ribera, Alacant-Hospital General, Sant Joan d’Alacant, Elx-Hospital General i Elx-Crevillent.

 

No obstant això, este avanç compta amb dos restriccions: retardar per «prudència» en tot el territori valencià la celebració d’actes culturals a l’aire lliure de menys de 200 persones, i no permetre les reunions de fins a 10 persones en el departament de la Ribera, a causa d’un brot de 42 contagis en un mateix municipi detectat en els últims dies.

Últimes notícies

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.