Col·lapse en les Unitats de Cuidats Intensius (UCI) dels hospitals valencians

 

L’augment dels casos de coronavirus en el territori valencià ha provocat que els hospitals valencians, especialment les Unitats de Cuidats Intensius (UCI), s’hagen vist saturats.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, a conseqüència d’esta segona onada de contagis, en els últims dies, alguns hospitals com el General de València, Gandia, Elda i Alcoi han presentat ja un elevat grau de saturació, com van confirmar fonts dels sindicats Satse, CSIF i CCOO, que reclamen un reforç de personal sanitari.

 

La situació de l’Hospital General de València és molt greu. La falta d’habitacions d’aïllament per a pacients del Covid-19 fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients infectats. 

 

L’hospital de Gandia al límit

La unitat UCI d’este centre sanitari de la capital del Túria està dividida en dos sales. Cadascuna d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients infectats, mentres que deu pacients es troben «en obert» amb una separació entre llits de 2,4 metres i únicament separats per una mampara de fusta.

 

L’hospital General de València és el centre amb major número de persones ateses pel coronavirus. D’altra banda, la situació de l’hospital de Gandia també és molt preocupant. L’UCI del centre sanitari de la comarca de la Safor es troba al límit.

 

Dotze dels tretze llits estan ocupats i està previst l’habilitació d’un dels quiròfans hospitalaris com a sala de crítics, igual que en l’anterior brot. De fet, l’increment d’hospitalitzacions en UCI s’ha produït en l’última setmana, passant de 4 als 12 fins a este diumenge.

Últimes notícies

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.