La Generalitat manté seguiment del cas de la dona transsexual insultada per un policia en Benidorm

 

El servici Orienta, dependent de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, manté el seguiment al cas de la dona trans que va ser insultada i increpada per un agent de la policia local en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), el passat 1 de maig.

 

D’esta forma ho ha explicat la vicepresidenta, Mónica Oltra, que ha donat compte en la seua compareixença en la comissió d’Igualtat de les Corts de les actuacions que està fent la Generalitat respecte d’esta agressió trànsfoba.

 

Oltra ha considerat que estos fets van ser «una vulneració dels drets de les persones per part, precisament, dels que tenen encomanada la seua protecció» i ha asseverat que «en cap cas es pot tolerar».

 

La vicepresidenta ha detallat que «res més conéixer els fets, es va actuar en diferents adreces»: «Atesa la víctima a través de Orienta, contactant amb l’Ajuntament de Benidorm, coordinant-nos amb les entitats LGTBI que actuen allí, obrint un expedient informatiu per una presumpta infracció de la Llei 8/2017 i acordant la personació de la Generalitat en el procediment penal obert per delictes d’odi».

 

Atencions durant l’estat d’alarma

Oltra també ha explicat en la seua compareixença les actuacions fetes des de la seua conselleria respecte del col·lectiu LGTBI durant la pandèmia. Respecte a Orienta, malgrat que es va suspendre l’activitat presencial des del 13 de març, es va mantindre l’atenció per mitjans telefònics, però també en els casos que es consideraven necessaris, s’havia de concertar una cita individual.

 

Durant el primer estat d’alarma, estes oficines van fer 2.638 atencions: 1.561 en València, 694 en Alacant i 383 en Castelló. D’elles, 27 es van fer de manera presencial, 447 per videoconferència, 922 per telèfon i 1.242 per correu electrònic.

 

En total, entre l’1 de gener i el 31 d’octubre es van fer 6.399 atencions. «A partir de la informació obtinguda en estes atencions, sabem que els col·lectius més vulnerables són les persones trans (especialment dones) i les persones migrants LGTBI», ha detallat Oltra.

 

Consell Valencià LGTBI

A demés de Orienta, Oltra ha destacat l’aprovació en agost del decret de desenvolupament de la Llei 23/2018 d’Igualtat de les persones LGTBI, a través del que es va crear el Consell Valencià LGTBI com a òrgan consultiu i es va establir el deure de la Generalitat de disposar d’un servici de suport i assessorament a persones LGTBI, les seues famílies i persones pròximes.

 

També es regulen els protocols d’atenció a la infància i l’adolescència LGTBI, a persones víctimes de delictes d’odi i els protocols contra l’assetjament en l’àmbit educatiu i polítiques en l’àmbit del treball.

 

Entre les conseqüències d’este decret, Oltra ha destacat la creació del Consell Consultiu Trans de la Comunitat Valenciana: «Els confessaré que em va emocionar que la reunió consitutiva tinguera lloc en el mateix espai, l’antiga Presó Model de València, a on abans s’empresonava i torturava a persones per la seua orientació sexual o identitat de gènere. La història, a voltes, fa justícia».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.