La Generalitat manté seguiment del cas de la dona transsexual insultada per un policia en Benidorm

 

El servici Orienta, dependent de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, manté el seguiment al cas de la dona trans que va ser insultada i increpada per un agent de la policia local en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), el passat 1 de maig.

 

D’esta forma ho ha explicat la vicepresidenta, Mónica Oltra, que ha donat compte en la seua compareixença en la comissió d’Igualtat de les Corts de les actuacions que està fent la Generalitat respecte d’esta agressió trànsfoba.

 

Oltra ha considerat que estos fets van ser «una vulneració dels drets de les persones per part, precisament, dels que tenen encomanada la seua protecció» i ha asseverat que «en cap cas es pot tolerar».

 

La vicepresidenta ha detallat que «res més conéixer els fets, es va actuar en diferents adreces»: «Atesa la víctima a través de Orienta, contactant amb l’Ajuntament de Benidorm, coordinant-nos amb les entitats LGTBI que actuen allí, obrint un expedient informatiu per una presumpta infracció de la Llei 8/2017 i acordant la personació de la Generalitat en el procediment penal obert per delictes d’odi».

 

Atencions durant l’estat d’alarma

Oltra també ha explicat en la seua compareixença les actuacions fetes des de la seua conselleria respecte del col·lectiu LGTBI durant la pandèmia. Respecte a Orienta, malgrat que es va suspendre l’activitat presencial des del 13 de març, es va mantindre l’atenció per mitjans telefònics, però també en els casos que es consideraven necessaris, s’havia de concertar una cita individual.

 

Durant el primer estat d’alarma, estes oficines van fer 2.638 atencions: 1.561 en València, 694 en Alacant i 383 en Castelló. D’elles, 27 es van fer de manera presencial, 447 per videoconferència, 922 per telèfon i 1.242 per correu electrònic.

 

En total, entre l’1 de gener i el 31 d’octubre es van fer 6.399 atencions. «A partir de la informació obtinguda en estes atencions, sabem que els col·lectius més vulnerables són les persones trans (especialment dones) i les persones migrants LGTBI», ha detallat Oltra.

 

Consell Valencià LGTBI

A demés de Orienta, Oltra ha destacat l’aprovació en agost del decret de desenvolupament de la Llei 23/2018 d’Igualtat de les persones LGTBI, a través del que es va crear el Consell Valencià LGTBI com a òrgan consultiu i es va establir el deure de la Generalitat de disposar d’un servici de suport i assessorament a persones LGTBI, les seues famílies i persones pròximes.

 

També es regulen els protocols d’atenció a la infància i l’adolescència LGTBI, a persones víctimes de delictes d’odi i els protocols contra l’assetjament en l’àmbit educatiu i polítiques en l’àmbit del treball.

 

Entre les conseqüències d’este decret, Oltra ha destacat la creació del Consell Consultiu Trans de la Comunitat Valenciana: «Els confessaré que em va emocionar que la reunió consitutiva tinguera lloc en el mateix espai, l’antiga Presó Model de València, a on abans s’empresonava i torturava a persones per la seua orientació sexual o identitat de gènere. La història, a voltes, fa justícia».

Últimes notícies

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.