La Generalitat manté seguiment del cas de la dona transsexual insultada per un policia en Benidorm

 

El servici Orienta, dependent de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, manté el seguiment al cas de la dona trans que va ser insultada i increpada per un agent de la policia local en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), el passat 1 de maig.

 

D’esta forma ho ha explicat la vicepresidenta, Mónica Oltra, que ha donat compte en la seua compareixença en la comissió d’Igualtat de les Corts de les actuacions que està fent la Generalitat respecte d’esta agressió trànsfoba.

 

Oltra ha considerat que estos fets van ser «una vulneració dels drets de les persones per part, precisament, dels que tenen encomanada la seua protecció» i ha asseverat que «en cap cas es pot tolerar».

 

La vicepresidenta ha detallat que «res més conéixer els fets, es va actuar en diferents adreces»: «Atesa la víctima a través de Orienta, contactant amb l’Ajuntament de Benidorm, coordinant-nos amb les entitats LGTBI que actuen allí, obrint un expedient informatiu per una presumpta infracció de la Llei 8/2017 i acordant la personació de la Generalitat en el procediment penal obert per delictes d’odi».

 

Atencions durant l’estat d’alarma

Oltra també ha explicat en la seua compareixença les actuacions fetes des de la seua conselleria respecte del col·lectiu LGTBI durant la pandèmia. Respecte a Orienta, malgrat que es va suspendre l’activitat presencial des del 13 de març, es va mantindre l’atenció per mitjans telefònics, però també en els casos que es consideraven necessaris, s’havia de concertar una cita individual.

 

Durant el primer estat d’alarma, estes oficines van fer 2.638 atencions: 1.561 en València, 694 en Alacant i 383 en Castelló. D’elles, 27 es van fer de manera presencial, 447 per videoconferència, 922 per telèfon i 1.242 per correu electrònic.

 

En total, entre l’1 de gener i el 31 d’octubre es van fer 6.399 atencions. «A partir de la informació obtinguda en estes atencions, sabem que els col·lectius més vulnerables són les persones trans (especialment dones) i les persones migrants LGTBI», ha detallat Oltra.

 

Consell Valencià LGTBI

A demés de Orienta, Oltra ha destacat l’aprovació en agost del decret de desenvolupament de la Llei 23/2018 d’Igualtat de les persones LGTBI, a través del que es va crear el Consell Valencià LGTBI com a òrgan consultiu i es va establir el deure de la Generalitat de disposar d’un servici de suport i assessorament a persones LGTBI, les seues famílies i persones pròximes.

 

També es regulen els protocols d’atenció a la infància i l’adolescència LGTBI, a persones víctimes de delictes d’odi i els protocols contra l’assetjament en l’àmbit educatiu i polítiques en l’àmbit del treball.

 

Entre les conseqüències d’este decret, Oltra ha destacat la creació del Consell Consultiu Trans de la Comunitat Valenciana: «Els confessaré que em va emocionar que la reunió consitutiva tinguera lloc en el mateix espai, l’antiga Presó Model de València, a on abans s’empresonava i torturava a persones per la seua orientació sexual o identitat de gènere. La història, a voltes, fa justícia».

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.