La Generalitat manté seguiment del cas de la dona transsexual insultada per un policia en Benidorm

 

El servici Orienta, dependent de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, manté el seguiment al cas de la dona trans que va ser insultada i increpada per un agent de la policia local en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), el passat 1 de maig.

 

D’esta forma ho ha explicat la vicepresidenta, Mónica Oltra, que ha donat compte en la seua compareixença en la comissió d’Igualtat de les Corts de les actuacions que està fent la Generalitat respecte d’esta agressió trànsfoba.

 

Oltra ha considerat que estos fets van ser «una vulneració dels drets de les persones per part, precisament, dels que tenen encomanada la seua protecció» i ha asseverat que «en cap cas es pot tolerar».

 

La vicepresidenta ha detallat que «res més conéixer els fets, es va actuar en diferents adreces»: «Atesa la víctima a través de Orienta, contactant amb l’Ajuntament de Benidorm, coordinant-nos amb les entitats LGTBI que actuen allí, obrint un expedient informatiu per una presumpta infracció de la Llei 8/2017 i acordant la personació de la Generalitat en el procediment penal obert per delictes d’odi».

 

Atencions durant l’estat d’alarma

Oltra també ha explicat en la seua compareixença les actuacions fetes des de la seua conselleria respecte del col·lectiu LGTBI durant la pandèmia. Respecte a Orienta, malgrat que es va suspendre l’activitat presencial des del 13 de març, es va mantindre l’atenció per mitjans telefònics, però també en els casos que es consideraven necessaris, s’havia de concertar una cita individual.

 

Durant el primer estat d’alarma, estes oficines van fer 2.638 atencions: 1.561 en València, 694 en Alacant i 383 en Castelló. D’elles, 27 es van fer de manera presencial, 447 per videoconferència, 922 per telèfon i 1.242 per correu electrònic.

 

En total, entre l’1 de gener i el 31 d’octubre es van fer 6.399 atencions. «A partir de la informació obtinguda en estes atencions, sabem que els col·lectius més vulnerables són les persones trans (especialment dones) i les persones migrants LGTBI», ha detallat Oltra.

 

Consell Valencià LGTBI

A demés de Orienta, Oltra ha destacat l’aprovació en agost del decret de desenvolupament de la Llei 23/2018 d’Igualtat de les persones LGTBI, a través del que es va crear el Consell Valencià LGTBI com a òrgan consultiu i es va establir el deure de la Generalitat de disposar d’un servici de suport i assessorament a persones LGTBI, les seues famílies i persones pròximes.

 

També es regulen els protocols d’atenció a la infància i l’adolescència LGTBI, a persones víctimes de delictes d’odi i els protocols contra l’assetjament en l’àmbit educatiu i polítiques en l’àmbit del treball.

 

Entre les conseqüències d’este decret, Oltra ha destacat la creació del Consell Consultiu Trans de la Comunitat Valenciana: «Els confessaré que em va emocionar que la reunió consitutiva tinguera lloc en el mateix espai, l’antiga Presó Model de València, a on abans s’empresonava i torturava a persones per la seua orientació sexual o identitat de gènere. La història, a voltes, fa justícia».

Últimes notícies

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.