La Generalitat manté seguiment del cas de la dona transsexual insultada per un policia en Benidorm

 

El servici Orienta, dependent de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, manté el seguiment al cas de la dona trans que va ser insultada i increpada per un agent de la policia local en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), el passat 1 de maig.

 

D’esta forma ho ha explicat la vicepresidenta, Mónica Oltra, que ha donat compte en la seua compareixença en la comissió d’Igualtat de les Corts de les actuacions que està fent la Generalitat respecte d’esta agressió trànsfoba.

 

Oltra ha considerat que estos fets van ser «una vulneració dels drets de les persones per part, precisament, dels que tenen encomanada la seua protecció» i ha asseverat que «en cap cas es pot tolerar».

 

La vicepresidenta ha detallat que «res més conéixer els fets, es va actuar en diferents adreces»: «Atesa la víctima a través de Orienta, contactant amb l’Ajuntament de Benidorm, coordinant-nos amb les entitats LGTBI que actuen allí, obrint un expedient informatiu per una presumpta infracció de la Llei 8/2017 i acordant la personació de la Generalitat en el procediment penal obert per delictes d’odi».

 

Atencions durant l’estat d’alarma

Oltra també ha explicat en la seua compareixença les actuacions fetes des de la seua conselleria respecte del col·lectiu LGTBI durant la pandèmia. Respecte a Orienta, malgrat que es va suspendre l’activitat presencial des del 13 de març, es va mantindre l’atenció per mitjans telefònics, però també en els casos que es consideraven necessaris, s’havia de concertar una cita individual.

 

Durant el primer estat d’alarma, estes oficines van fer 2.638 atencions: 1.561 en València, 694 en Alacant i 383 en Castelló. D’elles, 27 es van fer de manera presencial, 447 per videoconferència, 922 per telèfon i 1.242 per correu electrònic.

 

En total, entre l’1 de gener i el 31 d’octubre es van fer 6.399 atencions. «A partir de la informació obtinguda en estes atencions, sabem que els col·lectius més vulnerables són les persones trans (especialment dones) i les persones migrants LGTBI», ha detallat Oltra.

 

Consell Valencià LGTBI

A demés de Orienta, Oltra ha destacat l’aprovació en agost del decret de desenvolupament de la Llei 23/2018 d’Igualtat de les persones LGTBI, a través del que es va crear el Consell Valencià LGTBI com a òrgan consultiu i es va establir el deure de la Generalitat de disposar d’un servici de suport i assessorament a persones LGTBI, les seues famílies i persones pròximes.

 

També es regulen els protocols d’atenció a la infància i l’adolescència LGTBI, a persones víctimes de delictes d’odi i els protocols contra l’assetjament en l’àmbit educatiu i polítiques en l’àmbit del treball.

 

Entre les conseqüències d’este decret, Oltra ha destacat la creació del Consell Consultiu Trans de la Comunitat Valenciana: «Els confessaré que em va emocionar que la reunió consitutiva tinguera lloc en el mateix espai, l’antiga Presó Model de València, a on abans s’empresonava i torturava a persones per la seua orientació sexual o identitat de gènere. La història, a voltes, fa justícia».

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.