21 localitats prestaran el servei d’atenció presencial en la Declaració de la Renda

El Consell ha autoritzat la subscripció de convenis de col·laboració amb 21 ajuntaments de la Comunitat Valenciana en els quals se situaran punts d’atenció de l’Agència Tributària Valenciana (ATV) per a prestar el servei d’atenció personalitzada i gratuïta als contribuents per a la confecció de la Declaració de la Renda 2021.

En aquests municipis s’instal·laran punts d’assistència gratuïta en els quals, a partir de l’1 de juny, totes les persones contribuents podran rebre assessorament personalitzat i gratuït a través de la iniciativa ‘Més prop de tu’, ampliant així el servei d’atenció personalitzada que ofereix l’Agència Tributària Estatal (AEAT) en les seues seus a un major nombre de localitats.

En concret, els punts d’atenció se situaran a Albaida, Xelva, Xiva (que comptarà amb dos oficines, una en el centre urbà i una altra a la urbanització Calicanto), Ayora, Ademús, la Font de la Figuera, Altea, Santa Pola, El Pinós, El Campello, Torrevieja, Xaló, Xixona, L’Alfàs del Pi, L’Alcora, Sant Mateu, Segorbe, Morella, Vistabella del Maestrat, Benicarló i Montanejos.

A més d’en aquestes localitats, també serà possible rebre assessorament per a confeccionar la renda des de les tres seus de l’ATV en la Comunitat Valenciana i des de les oficines presencials de l’Agència Estatal d’Administració Tributària.

Obligacions a complir

Mitjançant aquest conveni, els ajuntaments aportaran locals per a l’atenció al públic, que hauran de garantir l’accessibilitat a persones amb diversitat funcional, comptar amb connexió a internet i amb una sala amb capacitat suficient per a gestionar les esperes que puguen produir-se.

Per part seua, la Generalitat aportarà el personal especialitzat en matèria tributària que prestarà el servei objecte del conveni. Per a enguany es contractarà 75 persones interines per a ajudar a la ciutadania, un 60% més que en la campanya de 2020 i que, acompanyats dels funcionaris de carrera de l’ATV, atendran les cites programades tant en la modalitat presencial com telefònica.

Així mateix, la Generalitat també aportarà els mitjans materials necessaris per a prestar el servei, com ara equips informàtics i impressores, així com els programes d’ordinador.

Últimes notícies

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.