21 localitats prestaran el servei d’atenció presencial en la Declaració de la Renda

El Consell ha autoritzat la subscripció de convenis de col·laboració amb 21 ajuntaments de la Comunitat Valenciana en els quals se situaran punts d’atenció de l’Agència Tributària Valenciana (ATV) per a prestar el servei d’atenció personalitzada i gratuïta als contribuents per a la confecció de la Declaració de la Renda 2021.

En aquests municipis s’instal·laran punts d’assistència gratuïta en els quals, a partir de l’1 de juny, totes les persones contribuents podran rebre assessorament personalitzat i gratuït a través de la iniciativa ‘Més prop de tu’, ampliant així el servei d’atenció personalitzada que ofereix l’Agència Tributària Estatal (AEAT) en les seues seus a un major nombre de localitats.

En concret, els punts d’atenció se situaran a Albaida, Xelva, Xiva (que comptarà amb dos oficines, una en el centre urbà i una altra a la urbanització Calicanto), Ayora, Ademús, la Font de la Figuera, Altea, Santa Pola, El Pinós, El Campello, Torrevieja, Xaló, Xixona, L’Alfàs del Pi, L’Alcora, Sant Mateu, Segorbe, Morella, Vistabella del Maestrat, Benicarló i Montanejos.

A més d’en aquestes localitats, també serà possible rebre assessorament per a confeccionar la renda des de les tres seus de l’ATV en la Comunitat Valenciana i des de les oficines presencials de l’Agència Estatal d’Administració Tributària.

Obligacions a complir

Mitjançant aquest conveni, els ajuntaments aportaran locals per a l’atenció al públic, que hauran de garantir l’accessibilitat a persones amb diversitat funcional, comptar amb connexió a internet i amb una sala amb capacitat suficient per a gestionar les esperes que puguen produir-se.

Per part seua, la Generalitat aportarà el personal especialitzat en matèria tributària que prestarà el servei objecte del conveni. Per a enguany es contractarà 75 persones interines per a ajudar a la ciutadania, un 60% més que en la campanya de 2020 i que, acompanyats dels funcionaris de carrera de l’ATV, atendran les cites programades tant en la modalitat presencial com telefònica.

Així mateix, la Generalitat també aportarà els mitjans materials necessaris per a prestar el servei, com ara equips informàtics i impressores, així com els programes d’ordinador.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.