21 localitats prestaran el servei d’atenció presencial en la Declaració de la Renda

El Consell ha autoritzat la subscripció de convenis de col·laboració amb 21 ajuntaments de la Comunitat Valenciana en els quals se situaran punts d’atenció de l’Agència Tributària Valenciana (ATV) per a prestar el servei d’atenció personalitzada i gratuïta als contribuents per a la confecció de la Declaració de la Renda 2021.

En aquests municipis s’instal·laran punts d’assistència gratuïta en els quals, a partir de l’1 de juny, totes les persones contribuents podran rebre assessorament personalitzat i gratuït a través de la iniciativa ‘Més prop de tu’, ampliant així el servei d’atenció personalitzada que ofereix l’Agència Tributària Estatal (AEAT) en les seues seus a un major nombre de localitats.

En concret, els punts d’atenció se situaran a Albaida, Xelva, Xiva (que comptarà amb dos oficines, una en el centre urbà i una altra a la urbanització Calicanto), Ayora, Ademús, la Font de la Figuera, Altea, Santa Pola, El Pinós, El Campello, Torrevieja, Xaló, Xixona, L’Alfàs del Pi, L’Alcora, Sant Mateu, Segorbe, Morella, Vistabella del Maestrat, Benicarló i Montanejos.

A més d’en aquestes localitats, també serà possible rebre assessorament per a confeccionar la renda des de les tres seus de l’ATV en la Comunitat Valenciana i des de les oficines presencials de l’Agència Estatal d’Administració Tributària.

Obligacions a complir

Mitjançant aquest conveni, els ajuntaments aportaran locals per a l’atenció al públic, que hauran de garantir l’accessibilitat a persones amb diversitat funcional, comptar amb connexió a internet i amb una sala amb capacitat suficient per a gestionar les esperes que puguen produir-se.

Per part seua, la Generalitat aportarà el personal especialitzat en matèria tributària que prestarà el servei objecte del conveni. Per a enguany es contractarà 75 persones interines per a ajudar a la ciutadania, un 60% més que en la campanya de 2020 i que, acompanyats dels funcionaris de carrera de l’ATV, atendran les cites programades tant en la modalitat presencial com telefònica.

Així mateix, la Generalitat també aportarà els mitjans materials necessaris per a prestar el servei, com ara equips informàtics i impressores, així com els programes d’ordinador.

Últimes notícies

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.
FILMOTECA D'ESTIU