Simón assegura que Espanya està reduint la transmissió del virus més ràpid que altres països

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón creu que «estem molt prop d’acabar amb la transmissió social del coronavirus» | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries, Fernando Simón, assegura que la reducció del ritme de transmissió del coronavirus en Espanya va més «ràpida» que en altres països com Itàlia, «que va començar amb l‘epidèmia, com a mínim, una setmana abans». Simón ha admés que en els últims dies el descens de casos no és tant acusat com el que s’ha experimentat en les últimes setmanes però ho ha atribuït, en part, a l’augment de proves PCR i a la detecció precoç.

 

«En realitat, estem vegent que, a pesar de fer més PCR, estem mantenint un ritme descendent. Això vol dir que la transmissió podria ser, fins i tot, menor», ha afegit. Sobre l’ús de mascaretes, el responsable de Sanitat ha admés que l’escassetat inicial de mascaretes va propiciar que foren «prudents» a l’hora de proposar certes mesures però ha insistit que això no va modificar els riscos: «La distància de seguretat és la millor protecció».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Portar la mascareta en la butxaca

En relació a la nova ordre que obliga a dur la mascareta en espais tancats i en la via pública si no es pot mantindre la distància de dos metres, ha dit que és important «dur-la en la butxaca» per a poder-la gasta-la en les situacions en què siga necessari.

 

Quant a les CCAA que han demanat passar de fase en la desescalada, ha dit que pràcticament totes ho podran fer i ha recordat que són «flexibles» però que «com més tard arriba la documentació, més difícil resulta arribar a una clara comprensió de la situació de cada territori».

Últimes notícies

Les 35 hores s’acosten als funcionaris de la Generalitat després d’un acord unànime

La mesa sectorial de la Administració de la Generalitat ha aprovat per unanimitat l’acord amb els sindicats que dona cobertura jurídica completa a la jornada de 35 hores setmanals per a més de 21.200 empleats públics. El pacte fixa el camí per a la seua implantació a partir de l’1 de gener de 2027, pendent encara de la ratificació del Consell.

Arcadi España reclama deixar la crispació per a pactar un finançament autonòmic històric

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, insta els partits a aparcar la crispació i negociar al Congrés el nou model de finançament autonòmic, que qualifica d’oportunitat històrica, clau per a territoris com la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.