Simón assegura que Espanya està reduint la transmissió del virus més ràpid que altres països

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón creu que «estem molt prop d’acabar amb la transmissió social del coronavirus» | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries, Fernando Simón, assegura que la reducció del ritme de transmissió del coronavirus en Espanya va més «ràpida» que en altres països com Itàlia, «que va començar amb l‘epidèmia, com a mínim, una setmana abans». Simón ha admés que en els últims dies el descens de casos no és tant acusat com el que s’ha experimentat en les últimes setmanes però ho ha atribuït, en part, a l’augment de proves PCR i a la detecció precoç.

 

«En realitat, estem vegent que, a pesar de fer més PCR, estem mantenint un ritme descendent. Això vol dir que la transmissió podria ser, fins i tot, menor», ha afegit. Sobre l’ús de mascaretes, el responsable de Sanitat ha admés que l’escassetat inicial de mascaretes va propiciar que foren «prudents» a l’hora de proposar certes mesures però ha insistit que això no va modificar els riscos: «La distància de seguretat és la millor protecció».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Portar la mascareta en la butxaca

En relació a la nova ordre que obliga a dur la mascareta en espais tancats i en la via pública si no es pot mantindre la distància de dos metres, ha dit que és important «dur-la en la butxaca» per a poder-la gasta-la en les situacions en què siga necessari.

 

Quant a les CCAA que han demanat passar de fase en la desescalada, ha dit que pràcticament totes ho podran fer i ha recordat que són «flexibles» però que «com més tard arriba la documentació, més difícil resulta arribar a una clara comprensió de la situació de cada territori».

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.