Simón assegura que Espanya està reduint la transmissió del virus més ràpid que altres països

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón creu que «estem molt prop d’acabar amb la transmissió social del coronavirus» | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries, Fernando Simón, assegura que la reducció del ritme de transmissió del coronavirus en Espanya va més «ràpida» que en altres països com Itàlia, «que va començar amb l‘epidèmia, com a mínim, una setmana abans». Simón ha admés que en els últims dies el descens de casos no és tant acusat com el que s’ha experimentat en les últimes setmanes però ho ha atribuït, en part, a l’augment de proves PCR i a la detecció precoç.

 

«En realitat, estem vegent que, a pesar de fer més PCR, estem mantenint un ritme descendent. Això vol dir que la transmissió podria ser, fins i tot, menor», ha afegit. Sobre l’ús de mascaretes, el responsable de Sanitat ha admés que l’escassetat inicial de mascaretes va propiciar que foren «prudents» a l’hora de proposar certes mesures però ha insistit que això no va modificar els riscos: «La distància de seguretat és la millor protecció».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Portar la mascareta en la butxaca

En relació a la nova ordre que obliga a dur la mascareta en espais tancats i en la via pública si no es pot mantindre la distància de dos metres, ha dit que és important «dur-la en la butxaca» per a poder-la gasta-la en les situacions en què siga necessari.

 

Quant a les CCAA que han demanat passar de fase en la desescalada, ha dit que pràcticament totes ho podran fer i ha recordat que són «flexibles» però que «com més tard arriba la documentació, més difícil resulta arribar a una clara comprensió de la situació de cada territori».

Últimes notícies

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.