19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Simón assegura que Espanya està reduint la transmissió del virus més ràpid que altres països

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón creu que «estem molt prop d’acabar amb la transmissió social del coronavirus» | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries, Fernando Simón, assegura que la reducció del ritme de transmissió del coronavirus en Espanya va més «ràpida» que en altres països com Itàlia, «que va començar amb l‘epidèmia, com a mínim, una setmana abans». Simón ha admés que en els últims dies el descens de casos no és tant acusat com el que s’ha experimentat en les últimes setmanes però ho ha atribuït, en part, a l’augment de proves PCR i a la detecció precoç.

 

«En realitat, estem vegent que, a pesar de fer més PCR, estem mantenint un ritme descendent. Això vol dir que la transmissió podria ser, fins i tot, menor», ha afegit. Sobre l’ús de mascaretes, el responsable de Sanitat ha admés que l’escassetat inicial de mascaretes va propiciar que foren «prudents» a l’hora de proposar certes mesures però ha insistit que això no va modificar els riscos: «La distància de seguretat és la millor protecció».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Portar la mascareta en la butxaca

En relació a la nova ordre que obliga a dur la mascareta en espais tancats i en la via pública si no es pot mantindre la distància de dos metres, ha dit que és important «dur-la en la butxaca» per a poder-la gasta-la en les situacions en què siga necessari.

 

Quant a les CCAA que han demanat passar de fase en la desescalada, ha dit que pràcticament totes ho podran fer i ha recordat que són «flexibles» però que «com més tard arriba la documentació, més difícil resulta arribar a una clara comprensió de la situació de cada territori».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Camps presenta una enquesta pròpia que ho situa com l’opció del PP per a la majoria absoluta

Francisco Camps ha presentat un sondeig pagat per ell que l'apunta com la millor via del PP cap a la majoria absoluta. Reclama un congrés immediat amb vot directe.

Cambra València alerta que la falta d’inversió frenarà l’Aeroport de València

Cambra València ha reclamat ampliar l'Aeroport de València i ha advertit que sense inversions el recinte no podrà créixer a curt i mitjà termini. Demana accelerar actuacions en el marc del DORA III 2027-2031.

Elx aprova una moció de PP i Vox contra la regularització extraordinària d’immigrants

El ple d'Elx ha rebutjat la regularització extraordinària d'immigrants proposta pel Govern central amb els vots de PP i Vox. PSPV-PSOE i Compromís han votat en contra després d'un debat bast amb anomenades a l'orde.

Rubén Burgos, primer entrenador del València Basket a aconseguir 400 partits

Després de la visita a Leganés en la jornada 22 de la LF Endesa, Rubén Burgos s'ha convertit en el primer tècnic del València Basket a arribar a 400 partits. El club li retrà homenatge davant Cadi La Seu en el Roig Arena.

Barcones sosté que el PP vol pervertir el sistema de Protecció Civil davant la comissió del Senat

La directora de Protecció Civil ha defés que l'emergència d'interés nacional solo la declara Interior a petició autonòmica i ha retret al PP el seu 'canvi de regles' en la comissió sobre la DANA.

Cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat: així serà el temps de dilluns i dimarts

El dilluns arribarà amb cels poc nuvolosos i boires al final del dia en el nord del litoral. Les mínimes pujaran lleugerament i les màximes es mantindran estables.

Pérez Llorca admet retards en la gestió de la dana i promet reconduir la resposta

Pérez Llorca ha reconegut que en la dana d'octubre de 2024 moltes coses van arribar tard i ha defés un gir per a reconduir la resposta institucional.

La Comunitat Valenciana, més exposada a aranzels dels Estats Units però amb grans exportadores

els Estats Units concentra el 7,7% de les vendes exteriors de la Comunitat Valenciana, enfront del 4,7% nacional. La major presència de grans firmes en els sectors sensibles aporta resiliència.