Simón assegura que Espanya està reduint la transmissió del virus més ràpid que altres països

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón creu que «estem molt prop d’acabar amb la transmissió social del coronavirus» | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries, Fernando Simón, assegura que la reducció del ritme de transmissió del coronavirus en Espanya va més «ràpida» que en altres països com Itàlia, «que va començar amb l‘epidèmia, com a mínim, una setmana abans». Simón ha admés que en els últims dies el descens de casos no és tant acusat com el que s’ha experimentat en les últimes setmanes però ho ha atribuït, en part, a l’augment de proves PCR i a la detecció precoç.

 

«En realitat, estem vegent que, a pesar de fer més PCR, estem mantenint un ritme descendent. Això vol dir que la transmissió podria ser, fins i tot, menor», ha afegit. Sobre l’ús de mascaretes, el responsable de Sanitat ha admés que l’escassetat inicial de mascaretes va propiciar que foren «prudents» a l’hora de proposar certes mesures però ha insistit que això no va modificar els riscos: «La distància de seguretat és la millor protecció».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Portar la mascareta en la butxaca

En relació a la nova ordre que obliga a dur la mascareta en espais tancats i en la via pública si no es pot mantindre la distància de dos metres, ha dit que és important «dur-la en la butxaca» per a poder-la gasta-la en les situacions en què siga necessari.

 

Quant a les CCAA que han demanat passar de fase en la desescalada, ha dit que pràcticament totes ho podran fer i ha recordat que són «flexibles» però que «com més tard arriba la documentació, més difícil resulta arribar a una clara comprensió de la situació de cada territori».

Últimes notícies

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.