12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Simón no descarta el confinament domiciliari però recorda que l’estat d’alarma dona «marge» a les CA

 

Fernando Simón no ha descartat el confinament domiciliari en la cartera de mesures que el govern estatal aplica per frenar l’expansió del Covid-19, però ha demanat ser «moderats» i ha recordat que l’estat d’alarma dona «marge» a les Comunitats Autònomes per a actuar.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha fet costat, d’esta manera, a la postura del ministre de Sanitat, Salvador Illa, que tampoc aposta per una restricció d’esta classe. Simón també ha constatat que la incidència de la pandèmia és «molt elevada», de 527 casos per 100.000 habitants en els últims 14 dies, i ha admès que si les mesures actuals no funcionen, la pressió sobre les UCI «podria seguir pujant».

 

D’altra banda, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries s’ha disculpat pel comentari sobre les infermeres titllat de masclista que va fer en el transcurs d’una entrevista telemàtica. «No té res a vore amb la meua forma de pensar i queda clar que encara tinc molt camí al davant per a aprendre i fer-ho millor», ha reflexionat.

 

La polèmica de les infermeres

Simón fa dies que està en l’ull de l’huracà després que el Consell General d’Infermeria carregara contra ell per haver fet comentaris «sexistes i vexatoris» contra les infermeres en una entrevista en Facebook. El col·lectiu va exigir que Simón demanara disculpes «de forma immediata» i va amenaçar que, si no ho feia, recollirien signatures per a demanar la seua reprovació parlamentària i que el govern espanyol el cessara.

 

En l’entrevista, amb els escaladors Iker i Eneko Pou, Simón va explicar que quan estudiava li agradaven les malalties infeccioses, i els deportistes li van preguntar si li agradaven «les malalties o les infermeres infeccioses». «No els preguntava si eren infeccioses o no, això es veia uns dies després», va respondre l’epidemiòleg.

 

Per al col·lectiu, estes declaracions «primitives» són «totalment impròpies» d’una persona amb el càrrec de Simón i creuen que són «un atemptat contra la dignitat a la dona i a una professió sanitària imprescindible».

 

La vicepresidenta primera de l’organització, Pilar Fernández, lamenta que el col·lectiu fa «dècades» que lluita per «desfer-se d’imàtgens i estereotipis masclistes i retrògrads» a un sector majoritàriament format per dones, i denuncia que ara siga Simón qui «es burle, menyspreï i denigre» la professió. A demés, també es va queixar sobre el fet que faja«acudits» amb la pandèmia.

Últimes notícies

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.

Detingut a Orihuela per enganyar i coaccionar al seu gendre per a obligar-lo a delinquir

La Policia Nacional ha detingut a Orihuela a un home de 45 anys que, segons la denúncia, va enganyar el seu gendre per a portar-lo a Espanya i forçar-lo a delinquir amb violència i amenaces. El sospitós ha sigut posat a disposició judicial per tràfic d'éssers humans, detenció il·legal, lesions i amenaces greus.

Robles condecora a quatre alcaldes per la dana i a cinc militars pels incendis

Defensa ha reconegut a regidors de Letur, Mira, Loriguilla i Sedaví pel seu suport després de la dana i a cinc efectius de la UME per la seua labor en els incendis.

Els reis recorren l’exposició que narra 160 anys de transformació de València

Els monarques han visitat en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026'. El recorregut connecta 30 fites urbanes amb portades i anàlisis.