Simón no descarta el confinament domiciliari però recorda que l’estat d’alarma dona «marge» a les CA

 

Fernando Simón no ha descartat el confinament domiciliari en la cartera de mesures que el govern estatal aplica per frenar l’expansió del Covid-19, però ha demanat ser «moderats» i ha recordat que l’estat d’alarma dona «marge» a les Comunitats Autònomes per a actuar.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha fet costat, d’esta manera, a la postura del ministre de Sanitat, Salvador Illa, que tampoc aposta per una restricció d’esta classe. Simón també ha constatat que la incidència de la pandèmia és «molt elevada», de 527 casos per 100.000 habitants en els últims 14 dies, i ha admès que si les mesures actuals no funcionen, la pressió sobre les UCI «podria seguir pujant».

 

D’altra banda, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries s’ha disculpat pel comentari sobre les infermeres titllat de masclista que va fer en el transcurs d’una entrevista telemàtica. «No té res a vore amb la meua forma de pensar i queda clar que encara tinc molt camí al davant per a aprendre i fer-ho millor», ha reflexionat.

 

La polèmica de les infermeres

Simón fa dies que està en l’ull de l’huracà després que el Consell General d’Infermeria carregara contra ell per haver fet comentaris «sexistes i vexatoris» contra les infermeres en una entrevista en Facebook. El col·lectiu va exigir que Simón demanara disculpes «de forma immediata» i va amenaçar que, si no ho feia, recollirien signatures per a demanar la seua reprovació parlamentària i que el govern espanyol el cessara.

 

En l’entrevista, amb els escaladors Iker i Eneko Pou, Simón va explicar que quan estudiava li agradaven les malalties infeccioses, i els deportistes li van preguntar si li agradaven «les malalties o les infermeres infeccioses». «No els preguntava si eren infeccioses o no, això es veia uns dies després», va respondre l’epidemiòleg.

 

Per al col·lectiu, estes declaracions «primitives» són «totalment impròpies» d’una persona amb el càrrec de Simón i creuen que són «un atemptat contra la dignitat a la dona i a una professió sanitària imprescindible».

 

La vicepresidenta primera de l’organització, Pilar Fernández, lamenta que el col·lectiu fa «dècades» que lluita per «desfer-se d’imàtgens i estereotipis masclistes i retrògrads» a un sector majoritàriament format per dones, i denuncia que ara siga Simón qui «es burle, menyspreï i denigre» la professió. A demés, també es va queixar sobre el fet que faja«acudits» amb la pandèmia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.