Simón no descarta el confinament domiciliari però recorda que l’estat d’alarma dona «marge» a les CA

 

Fernando Simón no ha descartat el confinament domiciliari en la cartera de mesures que el govern estatal aplica per frenar l’expansió del Covid-19, però ha demanat ser «moderats» i ha recordat que l’estat d’alarma dona «marge» a les Comunitats Autònomes per a actuar.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha fet costat, d’esta manera, a la postura del ministre de Sanitat, Salvador Illa, que tampoc aposta per una restricció d’esta classe. Simón també ha constatat que la incidència de la pandèmia és «molt elevada», de 527 casos per 100.000 habitants en els últims 14 dies, i ha admès que si les mesures actuals no funcionen, la pressió sobre les UCI «podria seguir pujant».

 

D’altra banda, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries s’ha disculpat pel comentari sobre les infermeres titllat de masclista que va fer en el transcurs d’una entrevista telemàtica. «No té res a vore amb la meua forma de pensar i queda clar que encara tinc molt camí al davant per a aprendre i fer-ho millor», ha reflexionat.

 

La polèmica de les infermeres

Simón fa dies que està en l’ull de l’huracà després que el Consell General d’Infermeria carregara contra ell per haver fet comentaris «sexistes i vexatoris» contra les infermeres en una entrevista en Facebook. El col·lectiu va exigir que Simón demanara disculpes «de forma immediata» i va amenaçar que, si no ho feia, recollirien signatures per a demanar la seua reprovació parlamentària i que el govern espanyol el cessara.

 

En l’entrevista, amb els escaladors Iker i Eneko Pou, Simón va explicar que quan estudiava li agradaven les malalties infeccioses, i els deportistes li van preguntar si li agradaven «les malalties o les infermeres infeccioses». «No els preguntava si eren infeccioses o no, això es veia uns dies després», va respondre l’epidemiòleg.

 

Per al col·lectiu, estes declaracions «primitives» són «totalment impròpies» d’una persona amb el càrrec de Simón i creuen que són «un atemptat contra la dignitat a la dona i a una professió sanitària imprescindible».

 

La vicepresidenta primera de l’organització, Pilar Fernández, lamenta que el col·lectiu fa «dècades» que lluita per «desfer-se d’imàtgens i estereotipis masclistes i retrògrads» a un sector majoritàriament format per dones, i denuncia que ara siga Simón qui «es burle, menyspreï i denigre» la professió. A demés, també es va queixar sobre el fet que faja«acudits» amb la pandèmia.

Últimes notícies

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.