13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Simón no descarta el confinament domiciliari però recorda que l’estat d’alarma dona «marge» a les CA

 

Fernando Simón no ha descartat el confinament domiciliari en la cartera de mesures que el govern estatal aplica per frenar l’expansió del Covid-19, però ha demanat ser «moderats» i ha recordat que l’estat d’alarma dona «marge» a les Comunitats Autònomes per a actuar.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha fet costat, d’esta manera, a la postura del ministre de Sanitat, Salvador Illa, que tampoc aposta per una restricció d’esta classe. Simón també ha constatat que la incidència de la pandèmia és «molt elevada», de 527 casos per 100.000 habitants en els últims 14 dies, i ha admès que si les mesures actuals no funcionen, la pressió sobre les UCI «podria seguir pujant».

 

D’altra banda, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries s’ha disculpat pel comentari sobre les infermeres titllat de masclista que va fer en el transcurs d’una entrevista telemàtica. «No té res a vore amb la meua forma de pensar i queda clar que encara tinc molt camí al davant per a aprendre i fer-ho millor», ha reflexionat.

 

La polèmica de les infermeres

Simón fa dies que està en l’ull de l’huracà després que el Consell General d’Infermeria carregara contra ell per haver fet comentaris «sexistes i vexatoris» contra les infermeres en una entrevista en Facebook. El col·lectiu va exigir que Simón demanara disculpes «de forma immediata» i va amenaçar que, si no ho feia, recollirien signatures per a demanar la seua reprovació parlamentària i que el govern espanyol el cessara.

 

En l’entrevista, amb els escaladors Iker i Eneko Pou, Simón va explicar que quan estudiava li agradaven les malalties infeccioses, i els deportistes li van preguntar si li agradaven «les malalties o les infermeres infeccioses». «No els preguntava si eren infeccioses o no, això es veia uns dies després», va respondre l’epidemiòleg.

 

Per al col·lectiu, estes declaracions «primitives» són «totalment impròpies» d’una persona amb el càrrec de Simón i creuen que són «un atemptat contra la dignitat a la dona i a una professió sanitària imprescindible».

 

La vicepresidenta primera de l’organització, Pilar Fernández, lamenta que el col·lectiu fa «dècades» que lluita per «desfer-se d’imàtgens i estereotipis masclistes i retrògrads» a un sector majoritàriament format per dones, i denuncia que ara siga Simón qui «es burle, menyspreï i denigre» la professió. A demés, també es va queixar sobre el fet que faja«acudits» amb la pandèmia.

Últimes notícies

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.

David Cantero, millor esportista 2025 del Projecte FER després d’un any d’èxits

El triatleta valencià va ser triat millor esportista 2025 del Projecte FER en la gala nadalenca. La decisió va premiar la seua plata a Austràlia i l'or al Brasil.

2025, any ‘horribilis’ per al futbol femení valencià: descens del València i crisi del Llevant

El futbol femení valencià ha tingut en 2025 el seu any més dur: el València va descendir per primera vegada, el Llevant va tancar l'any sense victòries i el Vila-real es va refer després d'una salvació agònica.

L’Elx va sumar el 77,19% dels punts en el Martínez Valero en 2025

L'Elx va tancar 2025 amb un 77,19% de punts sumats en el Martínez Valero en Lliga. La fortalesa com a local va ser clau per a l'ascens i per a mantindre's lluny del descens.

Una detenció a Alacant destapa a un líder de pornografia infantil arrestat a l’Argentina

La detenció d'un home a Alacant per emmagatzemar i compartir material d'abús infantil ha permés arrestar a l'Argentina a un presumpte líder d'una xarxa internacional. La investigació continua oberta.

València rebrà 2026 amb campanades infantils al matí i música, llums i focs a la nit

València acomiadarà 2025 amb campanades infantils de 10.30 a 13.00 amb Gisela i, a la nit, DJs, llums i focs artificials en la plaça de l'Ajuntament, amb controls d'accés i gots reciclats.