Simón no descarta el confinament domiciliari però recorda que l’estat d’alarma dona «marge» a les CA

 

Fernando Simón no ha descartat el confinament domiciliari en la cartera de mesures que el govern estatal aplica per frenar l’expansió del Covid-19, però ha demanat ser «moderats» i ha recordat que l’estat d’alarma dona «marge» a les Comunitats Autònomes per a actuar.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha fet costat, d’esta manera, a la postura del ministre de Sanitat, Salvador Illa, que tampoc aposta per una restricció d’esta classe. Simón també ha constatat que la incidència de la pandèmia és «molt elevada», de 527 casos per 100.000 habitants en els últims 14 dies, i ha admès que si les mesures actuals no funcionen, la pressió sobre les UCI «podria seguir pujant».

 

D’altra banda, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries s’ha disculpat pel comentari sobre les infermeres titllat de masclista que va fer en el transcurs d’una entrevista telemàtica. «No té res a vore amb la meua forma de pensar i queda clar que encara tinc molt camí al davant per a aprendre i fer-ho millor», ha reflexionat.

 

La polèmica de les infermeres

Simón fa dies que està en l’ull de l’huracà després que el Consell General d’Infermeria carregara contra ell per haver fet comentaris «sexistes i vexatoris» contra les infermeres en una entrevista en Facebook. El col·lectiu va exigir que Simón demanara disculpes «de forma immediata» i va amenaçar que, si no ho feia, recollirien signatures per a demanar la seua reprovació parlamentària i que el govern espanyol el cessara.

 

En l’entrevista, amb els escaladors Iker i Eneko Pou, Simón va explicar que quan estudiava li agradaven les malalties infeccioses, i els deportistes li van preguntar si li agradaven «les malalties o les infermeres infeccioses». «No els preguntava si eren infeccioses o no, això es veia uns dies després», va respondre l’epidemiòleg.

 

Per al col·lectiu, estes declaracions «primitives» són «totalment impròpies» d’una persona amb el càrrec de Simón i creuen que són «un atemptat contra la dignitat a la dona i a una professió sanitària imprescindible».

 

La vicepresidenta primera de l’organització, Pilar Fernández, lamenta que el col·lectiu fa «dècades» que lluita per «desfer-se d’imàtgens i estereotipis masclistes i retrògrads» a un sector majoritàriament format per dones, i denuncia que ara siga Simón qui «es burle, menyspreï i denigre» la professió. A demés, també es va queixar sobre el fet que faja«acudits» amb la pandèmia.

Últimes notícies

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.
FILMOTECA D'ESTIU