10 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

El Síndic recomana intervindre la residència de majors d’Altabix, en Elx

 

El Síndic de Greuges ha recomanat a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives que intervinga la residència de majors d’Altabix ubicada en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), per suposades irregularitats en la gestió i el tracte i les condicions en les que es troben estes persones.

 

El defensor del Poble valencià s’ha pronunciat en eixos termes després de rebre la denúncia de particulars i de l’Associació per la Dignitat i Benestar dels Ancians (ADBAR).

 

L’escrit del Síndic de Greuges, al que ha tingut accés EFE, fa referència a les deficiències denunciades en este centre de majors com l’aïllament dels usuaris sense autorització d’accés als familiars, la falta de mitjans materials i personals o d’informació sobre la incidència de contagis en la residència.

 

També posa l’accent en les pèssimes condicions d’higiene, alimentació i sanitàries, la nul·la mobilitat i la falta d’hores de llum i sol, que es va fer més gran durant l’estat d’alarma. A demés, durant el confinament a penes podien fer-se telefonades amb els familiars i ara que s’han représ, es duen a terme a molta distància i sense intimitat.

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.