El Síndic recomana intervindre la residència de majors d’Altabix, en Elx

 

El Síndic de Greuges ha recomanat a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives que intervinga la residència de majors d’Altabix ubicada en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), per suposades irregularitats en la gestió i el tracte i les condicions en les que es troben estes persones.

 

El defensor del Poble valencià s’ha pronunciat en eixos termes després de rebre la denúncia de particulars i de l’Associació per la Dignitat i Benestar dels Ancians (ADBAR).

 

L’escrit del Síndic de Greuges, al que ha tingut accés EFE, fa referència a les deficiències denunciades en este centre de majors com l’aïllament dels usuaris sense autorització d’accés als familiars, la falta de mitjans materials i personals o d’informació sobre la incidència de contagis en la residència.

 

També posa l’accent en les pèssimes condicions d’higiene, alimentació i sanitàries, la nul·la mobilitat i la falta d’hores de llum i sol, que es va fer més gran durant l’estat d’alarma. A demés, durant el confinament a penes podien fer-se telefonades amb els familiars i ara que s’han représ, es duen a terme a molta distància i sense intimitat.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.