El Síndic recomana intervindre la residència de majors d’Altabix, en Elx

 

El Síndic de Greuges ha recomanat a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives que intervinga la residència de majors d’Altabix ubicada en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), per suposades irregularitats en la gestió i el tracte i les condicions en les que es troben estes persones.

 

El defensor del Poble valencià s’ha pronunciat en eixos termes després de rebre la denúncia de particulars i de l’Associació per la Dignitat i Benestar dels Ancians (ADBAR).

 

L’escrit del Síndic de Greuges, al que ha tingut accés EFE, fa referència a les deficiències denunciades en este centre de majors com l’aïllament dels usuaris sense autorització d’accés als familiars, la falta de mitjans materials i personals o d’informació sobre la incidència de contagis en la residència.

 

També posa l’accent en les pèssimes condicions d’higiene, alimentació i sanitàries, la nul·la mobilitat i la falta d’hores de llum i sol, que es va fer més gran durant l’estat d’alarma. A demés, durant el confinament a penes podien fer-se telefonades amb els familiars i ara que s’han représ, es duen a terme a molta distància i sense intimitat.

Últimes notícies

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.