Smart City València suma 76 nous punts de wifi gratuït, segur i d’alta velocitat als barris

El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, ha anunciat que el consistori “continua ampliant la seua aposta per oferir connectivitat gratuïta, segura i d’alta velocitat a la ciutadania als diferents barris de la ciutat amb la finalitat de plantar cara a la bretxa digital”. Així, ha destacat que en les últimes setmanes València ha sumat altres 76 equips que ofereixen connexió wifi gratuïta “per garantir que totes les persones tinguen oportunitats per accedir a internet, ja que no tot el món pot pagar una tarifa il·limitada de dades en el seu telèfon”.

En concret, esta nova incorporació de punts de connexió gratuïta de la xarxa europea WIFI4EU se centra especialment en museus i biblioteques municipals, després que la realitzada en primavera portara la connectivitat d’alta velocitat a la majoria dels centres municipals de servicis socials (CMSS) de València. Eixa xarxa de centres també s’ha completat ara amb els nous punts habilitats als CMSS de Salvador Allende i El Cabanyal.

Així, a partir d’ara també els centres museístics i culturals com L’Almoïna, L’Almudí, la Llotja, el Museu de la Ciutat, el Palau de Cervelló i el Museu de Ciències Naturals, entre d’altres, oferiran als seus visitants “una connectivitat fins a 117 vegades major a l’habitual en el wifi públic gràcies a la participació de València en el programa europeu WIFI4EU, del qual la nostra ciutat és líder amb 598 punts als barris”. L’edil ha recordat que gràcies a la participació en este projecte “podem anar més enllà de les restriccions de connectivitat pública imposades per la legislació estatal”.
A més dels nous punts en museus i el reforç instal·lat tant en museus anteriorment coberts —com el Faller— i en diversos centres d’atenció ciutadana —com les dependències de Policia Local o Tabacalera—, altres dels edificis beneficiats amb esta ampliació són la xarxa de biblioteques municipals situades a diferents barris de València.

Així, esta xarxa europea impulsada per l’Ajuntament de València s’ha implementat ja al Complex Cultural i Esportiu de la Petxina i les biblioteques de Tomas Vicent i Tosca, de Maria Beneyto, la de Carmelina Sánchez Cutillas s Benicalap, la d’Azorín a Patraix, la de Germana Foix, la de Constantí Llombart, la de Joan de Timoneda, la biblioteca Nova Al Russafí de Russafa, la de Trafalgar, la de Vicent Casp, la biblioteca del Mar de Natzaret, la de Lluís Fullana i Mira, la de Isabel de Villena, la d’Albors, la de Carles Ros y la d’Eduard Escalante a Abastos. A més, entre els 77 nous punts també es troben els reforços instal·lats a la Junta Municipal d’Exposició i el Centre Municipal d’Ocupació i Formació al carrer d’Emili Baró, a Benimaclet.

Fuset ha explicat que “estes noves instal·lacions redundaran especialment en benefici d’estudiants i del públic jove que predomina en les biblioteques municipals, però també serà d’utilitat per a la promoció turística de València, atés que ajudaran a ampliar la seua presència en les xarxes socials de les persones que visiten el nostre patrimoni cultural i històric”.

L’edil també ha avançat que l’Oficina de Ciutat Intel·ligent està treballant ja en “una nova ampliació del servici, en esta ocasió basada en equips d’exterior per portar internet gratis a diferents places i parcs de la ciutat, així com en nous punts pels barris segons s’estenga la fibra òptica municipal”. A més ha afegit que estes setmanes està instal·lant-se també la cartelleria d’exterior en espais públics que ja ofereixen connectivitat gratuïta i d’alta velocitat, com la plaça de l’Ajuntament.

Des d’Smart City València, ha recordat Fuset, la ciutadania pot consultar el mapa general de punts de connexió des de l’apartat Agenda Digital del Geoportal així com els punts més pròxims a cada persona usuària en temps real usant l’eina Prop de Mi de l’AppValència.

Últimes notícies

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.