Smart City València suma 76 nous punts de wifi gratuït, segur i d’alta velocitat als barris

El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, ha anunciat que el consistori “continua ampliant la seua aposta per oferir connectivitat gratuïta, segura i d’alta velocitat a la ciutadania als diferents barris de la ciutat amb la finalitat de plantar cara a la bretxa digital”. Així, ha destacat que en les últimes setmanes València ha sumat altres 76 equips que ofereixen connexió wifi gratuïta “per garantir que totes les persones tinguen oportunitats per accedir a internet, ja que no tot el món pot pagar una tarifa il·limitada de dades en el seu telèfon”.

En concret, esta nova incorporació de punts de connexió gratuïta de la xarxa europea WIFI4EU se centra especialment en museus i biblioteques municipals, després que la realitzada en primavera portara la connectivitat d’alta velocitat a la majoria dels centres municipals de servicis socials (CMSS) de València. Eixa xarxa de centres també s’ha completat ara amb els nous punts habilitats als CMSS de Salvador Allende i El Cabanyal.

Així, a partir d’ara també els centres museístics i culturals com L’Almoïna, L’Almudí, la Llotja, el Museu de la Ciutat, el Palau de Cervelló i el Museu de Ciències Naturals, entre d’altres, oferiran als seus visitants “una connectivitat fins a 117 vegades major a l’habitual en el wifi públic gràcies a la participació de València en el programa europeu WIFI4EU, del qual la nostra ciutat és líder amb 598 punts als barris”. L’edil ha recordat que gràcies a la participació en este projecte “podem anar més enllà de les restriccions de connectivitat pública imposades per la legislació estatal”.
A més dels nous punts en museus i el reforç instal·lat tant en museus anteriorment coberts —com el Faller— i en diversos centres d’atenció ciutadana —com les dependències de Policia Local o Tabacalera—, altres dels edificis beneficiats amb esta ampliació són la xarxa de biblioteques municipals situades a diferents barris de València.

Així, esta xarxa europea impulsada per l’Ajuntament de València s’ha implementat ja al Complex Cultural i Esportiu de la Petxina i les biblioteques de Tomas Vicent i Tosca, de Maria Beneyto, la de Carmelina Sánchez Cutillas s Benicalap, la d’Azorín a Patraix, la de Germana Foix, la de Constantí Llombart, la de Joan de Timoneda, la biblioteca Nova Al Russafí de Russafa, la de Trafalgar, la de Vicent Casp, la biblioteca del Mar de Natzaret, la de Lluís Fullana i Mira, la de Isabel de Villena, la d’Albors, la de Carles Ros y la d’Eduard Escalante a Abastos. A més, entre els 77 nous punts també es troben els reforços instal·lats a la Junta Municipal d’Exposició i el Centre Municipal d’Ocupació i Formació al carrer d’Emili Baró, a Benimaclet.

Fuset ha explicat que “estes noves instal·lacions redundaran especialment en benefici d’estudiants i del públic jove que predomina en les biblioteques municipals, però també serà d’utilitat per a la promoció turística de València, atés que ajudaran a ampliar la seua presència en les xarxes socials de les persones que visiten el nostre patrimoni cultural i històric”.

L’edil també ha avançat que l’Oficina de Ciutat Intel·ligent està treballant ja en “una nova ampliació del servici, en esta ocasió basada en equips d’exterior per portar internet gratis a diferents places i parcs de la ciutat, així com en nous punts pels barris segons s’estenga la fibra òptica municipal”. A més ha afegit que estes setmanes està instal·lant-se també la cartelleria d’exterior en espais públics que ja ofereixen connectivitat gratuïta i d’alta velocitat, com la plaça de l’Ajuntament.

Des d’Smart City València, ha recordat Fuset, la ciutadania pot consultar el mapa general de punts de connexió des de l’apartat Agenda Digital del Geoportal així com els punts més pròxims a cada persona usuària en temps real usant l’eina Prop de Mi de l’AppValència.

Últimes notícies

Cauen uns estafadors amb dades bancàries de mig milió de persones: registres a la província de València

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització que suposadament enviava SMS suplantant bancs per robar credencials i estafar clients. Hi ha 13 detinguts, registres en la província de València i una base de dades amb informació de 500.000 persones.

Pérez Llorca afirma que es va pagar de la seua butxaca el viatge a la final del Mundial

Juanfran Pérez Llorca assegura que s’ha pagat de la seua butxaca el viatge i l’hotel per vore la final del Mundial 2026 als Estats Units, després de les crítiques de l’oposició en Les Corts.

Avis per calor i tempestes en dotze comunitats: la Comunitat Valenciana, en risc per altes temperatures

La primera ona de calor de la setmana ha activat avisos per altes temperatures i tempestes en dotze comunitats i Ceuta. La Comunitat Valenciana està en nivell groc per calor i tronades, amb risc especial a l’interior de Castelló i València.

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.

Investigation oberta per la mort d’un menor en una vivenda de Benicarló

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un jove menor d’edat, de 17 anys i jugador d’handbol, trobat sense vida a sa casa de Benicarló.

Les Falles descarten ampliar a tres dies l’Ofrena i mantindran el model tradicional en 2027

L’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha rebutjat allargar l’Ofrena de 2027 a tres dies, malgrat l’augment de cens faller i els problemes logístics. El model continuarà concentrant el multitudinari acte devot en les vesprades i nits del 16 i 17 de març.

Un cotxe espatlat col·lapsa la CV-500 a l’altura d’El Saler amb cues de fins a 9 km

Un cotxe espatlat en el punt quilomètric 5 de la CV-500, a l’altura d’El Saler, ha causat este dilluns de matí fins a 9 quilòmetres de retencions, encara que el vehicle ja s’ha retirat i el trànsit es normalitza.