Smart City València suma 76 nous punts de wifi gratuït, segur i d’alta velocitat als barris

El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, ha anunciat que el consistori “continua ampliant la seua aposta per oferir connectivitat gratuïta, segura i d’alta velocitat a la ciutadania als diferents barris de la ciutat amb la finalitat de plantar cara a la bretxa digital”. Així, ha destacat que en les últimes setmanes València ha sumat altres 76 equips que ofereixen connexió wifi gratuïta “per garantir que totes les persones tinguen oportunitats per accedir a internet, ja que no tot el món pot pagar una tarifa il·limitada de dades en el seu telèfon”.

En concret, esta nova incorporació de punts de connexió gratuïta de la xarxa europea WIFI4EU se centra especialment en museus i biblioteques municipals, després que la realitzada en primavera portara la connectivitat d’alta velocitat a la majoria dels centres municipals de servicis socials (CMSS) de València. Eixa xarxa de centres també s’ha completat ara amb els nous punts habilitats als CMSS de Salvador Allende i El Cabanyal.

Així, a partir d’ara també els centres museístics i culturals com L’Almoïna, L’Almudí, la Llotja, el Museu de la Ciutat, el Palau de Cervelló i el Museu de Ciències Naturals, entre d’altres, oferiran als seus visitants “una connectivitat fins a 117 vegades major a l’habitual en el wifi públic gràcies a la participació de València en el programa europeu WIFI4EU, del qual la nostra ciutat és líder amb 598 punts als barris”. L’edil ha recordat que gràcies a la participació en este projecte “podem anar més enllà de les restriccions de connectivitat pública imposades per la legislació estatal”.
A més dels nous punts en museus i el reforç instal·lat tant en museus anteriorment coberts —com el Faller— i en diversos centres d’atenció ciutadana —com les dependències de Policia Local o Tabacalera—, altres dels edificis beneficiats amb esta ampliació són la xarxa de biblioteques municipals situades a diferents barris de València.

Així, esta xarxa europea impulsada per l’Ajuntament de València s’ha implementat ja al Complex Cultural i Esportiu de la Petxina i les biblioteques de Tomas Vicent i Tosca, de Maria Beneyto, la de Carmelina Sánchez Cutillas s Benicalap, la d’Azorín a Patraix, la de Germana Foix, la de Constantí Llombart, la de Joan de Timoneda, la biblioteca Nova Al Russafí de Russafa, la de Trafalgar, la de Vicent Casp, la biblioteca del Mar de Natzaret, la de Lluís Fullana i Mira, la de Isabel de Villena, la d’Albors, la de Carles Ros y la d’Eduard Escalante a Abastos. A més, entre els 77 nous punts també es troben els reforços instal·lats a la Junta Municipal d’Exposició i el Centre Municipal d’Ocupació i Formació al carrer d’Emili Baró, a Benimaclet.

Fuset ha explicat que “estes noves instal·lacions redundaran especialment en benefici d’estudiants i del públic jove que predomina en les biblioteques municipals, però també serà d’utilitat per a la promoció turística de València, atés que ajudaran a ampliar la seua presència en les xarxes socials de les persones que visiten el nostre patrimoni cultural i històric”.

L’edil també ha avançat que l’Oficina de Ciutat Intel·ligent està treballant ja en “una nova ampliació del servici, en esta ocasió basada en equips d’exterior per portar internet gratis a diferents places i parcs de la ciutat, així com en nous punts pels barris segons s’estenga la fibra òptica municipal”. A més ha afegit que estes setmanes està instal·lant-se també la cartelleria d’exterior en espais públics que ja ofereixen connectivitat gratuïta i d’alta velocitat, com la plaça de l’Ajuntament.

Des d’Smart City València, ha recordat Fuset, la ciutadania pot consultar el mapa general de punts de connexió des de l’apartat Agenda Digital del Geoportal així com els punts més pròxims a cada persona usuària en temps real usant l’eina Prop de Mi de l’AppValència.

Últimes notícies

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.