Smart City València suma 76 nous punts de wifi gratuït, segur i d’alta velocitat als barris

El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, ha anunciat que el consistori “continua ampliant la seua aposta per oferir connectivitat gratuïta, segura i d’alta velocitat a la ciutadania als diferents barris de la ciutat amb la finalitat de plantar cara a la bretxa digital”. Així, ha destacat que en les últimes setmanes València ha sumat altres 76 equips que ofereixen connexió wifi gratuïta “per garantir que totes les persones tinguen oportunitats per accedir a internet, ja que no tot el món pot pagar una tarifa il·limitada de dades en el seu telèfon”.

En concret, esta nova incorporació de punts de connexió gratuïta de la xarxa europea WIFI4EU se centra especialment en museus i biblioteques municipals, després que la realitzada en primavera portara la connectivitat d’alta velocitat a la majoria dels centres municipals de servicis socials (CMSS) de València. Eixa xarxa de centres també s’ha completat ara amb els nous punts habilitats als CMSS de Salvador Allende i El Cabanyal.

Així, a partir d’ara també els centres museístics i culturals com L’Almoïna, L’Almudí, la Llotja, el Museu de la Ciutat, el Palau de Cervelló i el Museu de Ciències Naturals, entre d’altres, oferiran als seus visitants “una connectivitat fins a 117 vegades major a l’habitual en el wifi públic gràcies a la participació de València en el programa europeu WIFI4EU, del qual la nostra ciutat és líder amb 598 punts als barris”. L’edil ha recordat que gràcies a la participació en este projecte “podem anar més enllà de les restriccions de connectivitat pública imposades per la legislació estatal”.
A més dels nous punts en museus i el reforç instal·lat tant en museus anteriorment coberts —com el Faller— i en diversos centres d’atenció ciutadana —com les dependències de Policia Local o Tabacalera—, altres dels edificis beneficiats amb esta ampliació són la xarxa de biblioteques municipals situades a diferents barris de València.

Així, esta xarxa europea impulsada per l’Ajuntament de València s’ha implementat ja al Complex Cultural i Esportiu de la Petxina i les biblioteques de Tomas Vicent i Tosca, de Maria Beneyto, la de Carmelina Sánchez Cutillas s Benicalap, la d’Azorín a Patraix, la de Germana Foix, la de Constantí Llombart, la de Joan de Timoneda, la biblioteca Nova Al Russafí de Russafa, la de Trafalgar, la de Vicent Casp, la biblioteca del Mar de Natzaret, la de Lluís Fullana i Mira, la de Isabel de Villena, la d’Albors, la de Carles Ros y la d’Eduard Escalante a Abastos. A més, entre els 77 nous punts també es troben els reforços instal·lats a la Junta Municipal d’Exposició i el Centre Municipal d’Ocupació i Formació al carrer d’Emili Baró, a Benimaclet.

Fuset ha explicat que “estes noves instal·lacions redundaran especialment en benefici d’estudiants i del públic jove que predomina en les biblioteques municipals, però també serà d’utilitat per a la promoció turística de València, atés que ajudaran a ampliar la seua presència en les xarxes socials de les persones que visiten el nostre patrimoni cultural i històric”.

L’edil també ha avançat que l’Oficina de Ciutat Intel·ligent està treballant ja en “una nova ampliació del servici, en esta ocasió basada en equips d’exterior per portar internet gratis a diferents places i parcs de la ciutat, així com en nous punts pels barris segons s’estenga la fibra òptica municipal”. A més ha afegit que estes setmanes està instal·lant-se també la cartelleria d’exterior en espais públics que ja ofereixen connectivitat gratuïta i d’alta velocitat, com la plaça de l’Ajuntament.

Des d’Smart City València, ha recordat Fuset, la ciutadania pot consultar el mapa general de punts de connexió des de l’apartat Agenda Digital del Geoportal així com els punts més pròxims a cada persona usuària en temps real usant l’eina Prop de Mi de l’AppValència.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.