Smart City València suma 76 nous punts de wifi gratuït, segur i d’alta velocitat als barris

El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, ha anunciat que el consistori “continua ampliant la seua aposta per oferir connectivitat gratuïta, segura i d’alta velocitat a la ciutadania als diferents barris de la ciutat amb la finalitat de plantar cara a la bretxa digital”. Així, ha destacat que en les últimes setmanes València ha sumat altres 76 equips que ofereixen connexió wifi gratuïta “per garantir que totes les persones tinguen oportunitats per accedir a internet, ja que no tot el món pot pagar una tarifa il·limitada de dades en el seu telèfon”.

En concret, esta nova incorporació de punts de connexió gratuïta de la xarxa europea WIFI4EU se centra especialment en museus i biblioteques municipals, després que la realitzada en primavera portara la connectivitat d’alta velocitat a la majoria dels centres municipals de servicis socials (CMSS) de València. Eixa xarxa de centres també s’ha completat ara amb els nous punts habilitats als CMSS de Salvador Allende i El Cabanyal.

Així, a partir d’ara també els centres museístics i culturals com L’Almoïna, L’Almudí, la Llotja, el Museu de la Ciutat, el Palau de Cervelló i el Museu de Ciències Naturals, entre d’altres, oferiran als seus visitants “una connectivitat fins a 117 vegades major a l’habitual en el wifi públic gràcies a la participació de València en el programa europeu WIFI4EU, del qual la nostra ciutat és líder amb 598 punts als barris”. L’edil ha recordat que gràcies a la participació en este projecte “podem anar més enllà de les restriccions de connectivitat pública imposades per la legislació estatal”.
A més dels nous punts en museus i el reforç instal·lat tant en museus anteriorment coberts —com el Faller— i en diversos centres d’atenció ciutadana —com les dependències de Policia Local o Tabacalera—, altres dels edificis beneficiats amb esta ampliació són la xarxa de biblioteques municipals situades a diferents barris de València.

Així, esta xarxa europea impulsada per l’Ajuntament de València s’ha implementat ja al Complex Cultural i Esportiu de la Petxina i les biblioteques de Tomas Vicent i Tosca, de Maria Beneyto, la de Carmelina Sánchez Cutillas s Benicalap, la d’Azorín a Patraix, la de Germana Foix, la de Constantí Llombart, la de Joan de Timoneda, la biblioteca Nova Al Russafí de Russafa, la de Trafalgar, la de Vicent Casp, la biblioteca del Mar de Natzaret, la de Lluís Fullana i Mira, la de Isabel de Villena, la d’Albors, la de Carles Ros y la d’Eduard Escalante a Abastos. A més, entre els 77 nous punts també es troben els reforços instal·lats a la Junta Municipal d’Exposició i el Centre Municipal d’Ocupació i Formació al carrer d’Emili Baró, a Benimaclet.

Fuset ha explicat que “estes noves instal·lacions redundaran especialment en benefici d’estudiants i del públic jove que predomina en les biblioteques municipals, però també serà d’utilitat per a la promoció turística de València, atés que ajudaran a ampliar la seua presència en les xarxes socials de les persones que visiten el nostre patrimoni cultural i històric”.

L’edil també ha avançat que l’Oficina de Ciutat Intel·ligent està treballant ja en “una nova ampliació del servici, en esta ocasió basada en equips d’exterior per portar internet gratis a diferents places i parcs de la ciutat, així com en nous punts pels barris segons s’estenga la fibra òptica municipal”. A més ha afegit que estes setmanes està instal·lant-se també la cartelleria d’exterior en espais públics que ja ofereixen connectivitat gratuïta i d’alta velocitat, com la plaça de l’Ajuntament.

Des d’Smart City València, ha recordat Fuset, la ciutadania pot consultar el mapa general de punts de connexió des de l’apartat Agenda Digital del Geoportal així com els punts més pròxims a cada persona usuària en temps real usant l’eina Prop de Mi de l’AppValència.

Últimes notícies

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.

Directors de centres reclamen a Educació una resposta urgent després de tretze dies de vaga

Directors de centres públics de la Comunitat Valenciana exigixen a la Conselleria d'Educació una resposta urgent per a desbloquejar la vaga indefinida, alertant que estan al límit i que el final de curs pot quedar seriosament afectat.

València llança València Conviu perquè majors i jóvens compartisquen vivenda i temps

L'Ajuntament de València impulsa València Conviu, un programa intergeneracional que unix a majors que viuen solos amb universitaris que necessiten allotjament assequible.

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.