El sou que li quedarà a Pablo Iglesias després d’abandonar la política

 

Pablo Iglesias va abandonar anit la política després de conéixer els resultats que deixaven l’esquerra sense possibilitat de governar en la Comunitat de Madrid. Concretament, s’acomiadava amb estes paraules “deixe tots els meus càrrecs i la política, no seré un tap per a la renovació de lideratges de Podemos. Fins sempre”.

Després d’este fet, un dels dubtes que ha sorgit té a veure amb si cobrarà un sou vitalici després d’abandonar la política, la resposta és no.

Malgrat tot, el que sí que podrà cobrar Iglesias és la indemnització de 5.300 euros mensuals durant uns 13 mesos per haver abandonat el Govern d’Espanya, en el càrrec de vicepresident, quantia que deixaria de cobrar en el moment que tinguera una altra retribució per tornar a la vida política.

 

 

 

El seu futur professional lluny de la política

Tot apunta que Pablo Iglesias tornarà als seus orígens, encara que no queda clar si com a professor a la universitat o en la seua faceta de periodista crític. Cal recordar que abans de les eleccions madrilenyes, el mateix Iglesias va insinuar la seua intenció de dedicar-se al periodisme crític quan deixés la política.

La nova etapa professional de Pablo Iglesias podria estar a la productora de Jaume Roures, personatge proper al cercle de Podemos. El diari ABC va publicar fa uns dies que Iglesias i Roures han estat parlant molt últimament sobre el nou projecte d’Iglesias en el cas que naufragués en les eleccions, com així ha succeït.

Però també s’ha rumorejat que al fundador de Podemos li agradaria tornar a fer classes a la universitat. Va ser professor i investigador de Ciències Polítiques a la Universitat Complutense de Madrid des de 2003 fins a 2014. Llavors va fer el salt a la política i set anys després de la seua aventura no descarta tornar a les aules.

 

Els diners de Pablo Iglesias, sempre sota polèmica

Des que Pablo Iglesias va iniciar el seu ascens dins de Podemos i en la política espanyola, els seus diners i el seu patrimoni han estat sempre objecte de crítiques, perquè motla gent assegura que, d’una banda, fa un discurs populista contra els rics i, per l’altra, s’enriqueix amb la política. La seua decisió d’abandonar Vallecas, on havia viscut tota la vida, per anar-se’n a la luxosa urbanització de Galapagar va ser la gota que va fer vessar el got.

Galapagar, Pablo Iglesias i la seua parella, Irene Montero, van comprar un xalet de 660.000 euros amb una hipoteca de 540.000 a 30 anys. Va ser el 2018, quan Podemos encara no era al govern. En esta campanya electoral per a les madrilenyes, el mateix Iglesias va defensar el seu «dret a comprar-me la casa que vulga amb els diners que guanye». Iglesias cobrava un sou d’uns 6.500 euros mensuals com a vicepresident.

El passat 26 de març, el govern espanyol va fer públic els béns i patrimoni dels seus membres. Segons estes dades, Pablo Iglesias té un patrimoni de 770.000 euros, mentre que Irene Montero, Ministra d’Igualtat, el té de 800.000. Iglesias té 111.000 euros al banc i Irene 107.000. A l’espera de prendre una decisió sobre el seu futur professional, Pablo Iglesias té coberts els pròxims 15 mesos amb un sou de més de 5.000 euros al mes.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.