El sou que li quedarà a Pablo Iglesias després d’abandonar la política

 

Pablo Iglesias va abandonar anit la política després de conéixer els resultats que deixaven l’esquerra sense possibilitat de governar en la Comunitat de Madrid. Concretament, s’acomiadava amb estes paraules “deixe tots els meus càrrecs i la política, no seré un tap per a la renovació de lideratges de Podemos. Fins sempre”.

Després d’este fet, un dels dubtes que ha sorgit té a veure amb si cobrarà un sou vitalici després d’abandonar la política, la resposta és no.

Malgrat tot, el que sí que podrà cobrar Iglesias és la indemnització de 5.300 euros mensuals durant uns 13 mesos per haver abandonat el Govern d’Espanya, en el càrrec de vicepresident, quantia que deixaria de cobrar en el moment que tinguera una altra retribució per tornar a la vida política.

 

 

 

El seu futur professional lluny de la política

Tot apunta que Pablo Iglesias tornarà als seus orígens, encara que no queda clar si com a professor a la universitat o en la seua faceta de periodista crític. Cal recordar que abans de les eleccions madrilenyes, el mateix Iglesias va insinuar la seua intenció de dedicar-se al periodisme crític quan deixés la política.

La nova etapa professional de Pablo Iglesias podria estar a la productora de Jaume Roures, personatge proper al cercle de Podemos. El diari ABC va publicar fa uns dies que Iglesias i Roures han estat parlant molt últimament sobre el nou projecte d’Iglesias en el cas que naufragués en les eleccions, com així ha succeït.

Però també s’ha rumorejat que al fundador de Podemos li agradaria tornar a fer classes a la universitat. Va ser professor i investigador de Ciències Polítiques a la Universitat Complutense de Madrid des de 2003 fins a 2014. Llavors va fer el salt a la política i set anys després de la seua aventura no descarta tornar a les aules.

 

Els diners de Pablo Iglesias, sempre sota polèmica

Des que Pablo Iglesias va iniciar el seu ascens dins de Podemos i en la política espanyola, els seus diners i el seu patrimoni han estat sempre objecte de crítiques, perquè motla gent assegura que, d’una banda, fa un discurs populista contra els rics i, per l’altra, s’enriqueix amb la política. La seua decisió d’abandonar Vallecas, on havia viscut tota la vida, per anar-se’n a la luxosa urbanització de Galapagar va ser la gota que va fer vessar el got.

Galapagar, Pablo Iglesias i la seua parella, Irene Montero, van comprar un xalet de 660.000 euros amb una hipoteca de 540.000 a 30 anys. Va ser el 2018, quan Podemos encara no era al govern. En esta campanya electoral per a les madrilenyes, el mateix Iglesias va defensar el seu «dret a comprar-me la casa que vulga amb els diners que guanye». Iglesias cobrava un sou d’uns 6.500 euros mensuals com a vicepresident.

El passat 26 de març, el govern espanyol va fer públic els béns i patrimoni dels seus membres. Segons estes dades, Pablo Iglesias té un patrimoni de 770.000 euros, mentre que Irene Montero, Ministra d’Igualtat, el té de 800.000. Iglesias té 111.000 euros al banc i Irene 107.000. A l’espera de prendre una decisió sobre el seu futur professional, Pablo Iglesias té coberts els pròxims 15 mesos amb un sou de més de 5.000 euros al mes.

 

Últimes notícies

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.
FILMOTECA D'ESTIU