El sou que li quedarà a Pablo Iglesias després d’abandonar la política

 

Pablo Iglesias va abandonar anit la política després de conéixer els resultats que deixaven l’esquerra sense possibilitat de governar en la Comunitat de Madrid. Concretament, s’acomiadava amb estes paraules “deixe tots els meus càrrecs i la política, no seré un tap per a la renovació de lideratges de Podemos. Fins sempre”.

Després d’este fet, un dels dubtes que ha sorgit té a veure amb si cobrarà un sou vitalici després d’abandonar la política, la resposta és no.

Malgrat tot, el que sí que podrà cobrar Iglesias és la indemnització de 5.300 euros mensuals durant uns 13 mesos per haver abandonat el Govern d’Espanya, en el càrrec de vicepresident, quantia que deixaria de cobrar en el moment que tinguera una altra retribució per tornar a la vida política.

 

 

 

El seu futur professional lluny de la política

Tot apunta que Pablo Iglesias tornarà als seus orígens, encara que no queda clar si com a professor a la universitat o en la seua faceta de periodista crític. Cal recordar que abans de les eleccions madrilenyes, el mateix Iglesias va insinuar la seua intenció de dedicar-se al periodisme crític quan deixés la política.

La nova etapa professional de Pablo Iglesias podria estar a la productora de Jaume Roures, personatge proper al cercle de Podemos. El diari ABC va publicar fa uns dies que Iglesias i Roures han estat parlant molt últimament sobre el nou projecte d’Iglesias en el cas que naufragués en les eleccions, com així ha succeït.

Però també s’ha rumorejat que al fundador de Podemos li agradaria tornar a fer classes a la universitat. Va ser professor i investigador de Ciències Polítiques a la Universitat Complutense de Madrid des de 2003 fins a 2014. Llavors va fer el salt a la política i set anys després de la seua aventura no descarta tornar a les aules.

 

Els diners de Pablo Iglesias, sempre sota polèmica

Des que Pablo Iglesias va iniciar el seu ascens dins de Podemos i en la política espanyola, els seus diners i el seu patrimoni han estat sempre objecte de crítiques, perquè motla gent assegura que, d’una banda, fa un discurs populista contra els rics i, per l’altra, s’enriqueix amb la política. La seua decisió d’abandonar Vallecas, on havia viscut tota la vida, per anar-se’n a la luxosa urbanització de Galapagar va ser la gota que va fer vessar el got.

Galapagar, Pablo Iglesias i la seua parella, Irene Montero, van comprar un xalet de 660.000 euros amb una hipoteca de 540.000 a 30 anys. Va ser el 2018, quan Podemos encara no era al govern. En esta campanya electoral per a les madrilenyes, el mateix Iglesias va defensar el seu «dret a comprar-me la casa que vulga amb els diners que guanye». Iglesias cobrava un sou d’uns 6.500 euros mensuals com a vicepresident.

El passat 26 de març, el govern espanyol va fer públic els béns i patrimoni dels seus membres. Segons estes dades, Pablo Iglesias té un patrimoni de 770.000 euros, mentre que Irene Montero, Ministra d’Igualtat, el té de 800.000. Iglesias té 111.000 euros al banc i Irene 107.000. A l’espera de prendre una decisió sobre el seu futur professional, Pablo Iglesias té coberts els pròxims 15 mesos amb un sou de més de 5.000 euros al mes.

 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.