El sou que li quedarà a Pablo Iglesias després d’abandonar la política

 

Pablo Iglesias va abandonar anit la política després de conéixer els resultats que deixaven l’esquerra sense possibilitat de governar en la Comunitat de Madrid. Concretament, s’acomiadava amb estes paraules “deixe tots els meus càrrecs i la política, no seré un tap per a la renovació de lideratges de Podemos. Fins sempre”.

Després d’este fet, un dels dubtes que ha sorgit té a veure amb si cobrarà un sou vitalici després d’abandonar la política, la resposta és no.

Malgrat tot, el que sí que podrà cobrar Iglesias és la indemnització de 5.300 euros mensuals durant uns 13 mesos per haver abandonat el Govern d’Espanya, en el càrrec de vicepresident, quantia que deixaria de cobrar en el moment que tinguera una altra retribució per tornar a la vida política.

 

 

 

El seu futur professional lluny de la política

Tot apunta que Pablo Iglesias tornarà als seus orígens, encara que no queda clar si com a professor a la universitat o en la seua faceta de periodista crític. Cal recordar que abans de les eleccions madrilenyes, el mateix Iglesias va insinuar la seua intenció de dedicar-se al periodisme crític quan deixés la política.

La nova etapa professional de Pablo Iglesias podria estar a la productora de Jaume Roures, personatge proper al cercle de Podemos. El diari ABC va publicar fa uns dies que Iglesias i Roures han estat parlant molt últimament sobre el nou projecte d’Iglesias en el cas que naufragués en les eleccions, com així ha succeït.

Però també s’ha rumorejat que al fundador de Podemos li agradaria tornar a fer classes a la universitat. Va ser professor i investigador de Ciències Polítiques a la Universitat Complutense de Madrid des de 2003 fins a 2014. Llavors va fer el salt a la política i set anys després de la seua aventura no descarta tornar a les aules.

 

Els diners de Pablo Iglesias, sempre sota polèmica

Des que Pablo Iglesias va iniciar el seu ascens dins de Podemos i en la política espanyola, els seus diners i el seu patrimoni han estat sempre objecte de crítiques, perquè motla gent assegura que, d’una banda, fa un discurs populista contra els rics i, per l’altra, s’enriqueix amb la política. La seua decisió d’abandonar Vallecas, on havia viscut tota la vida, per anar-se’n a la luxosa urbanització de Galapagar va ser la gota que va fer vessar el got.

Galapagar, Pablo Iglesias i la seua parella, Irene Montero, van comprar un xalet de 660.000 euros amb una hipoteca de 540.000 a 30 anys. Va ser el 2018, quan Podemos encara no era al govern. En esta campanya electoral per a les madrilenyes, el mateix Iglesias va defensar el seu «dret a comprar-me la casa que vulga amb els diners que guanye». Iglesias cobrava un sou d’uns 6.500 euros mensuals com a vicepresident.

El passat 26 de març, el govern espanyol va fer públic els béns i patrimoni dels seus membres. Segons estes dades, Pablo Iglesias té un patrimoni de 770.000 euros, mentre que Irene Montero, Ministra d’Igualtat, el té de 800.000. Iglesias té 111.000 euros al banc i Irene 107.000. A l’espera de prendre una decisió sobre el seu futur professional, Pablo Iglesias té coberts els pròxims 15 mesos amb un sou de més de 5.000 euros al mes.

 

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.