El sou que li quedarà a Pablo Iglesias després d’abandonar la política

 

Pablo Iglesias va abandonar anit la política després de conéixer els resultats que deixaven l’esquerra sense possibilitat de governar en la Comunitat de Madrid. Concretament, s’acomiadava amb estes paraules “deixe tots els meus càrrecs i la política, no seré un tap per a la renovació de lideratges de Podemos. Fins sempre”.

Després d’este fet, un dels dubtes que ha sorgit té a veure amb si cobrarà un sou vitalici després d’abandonar la política, la resposta és no.

Malgrat tot, el que sí que podrà cobrar Iglesias és la indemnització de 5.300 euros mensuals durant uns 13 mesos per haver abandonat el Govern d’Espanya, en el càrrec de vicepresident, quantia que deixaria de cobrar en el moment que tinguera una altra retribució per tornar a la vida política.

 

 

 

El seu futur professional lluny de la política

Tot apunta que Pablo Iglesias tornarà als seus orígens, encara que no queda clar si com a professor a la universitat o en la seua faceta de periodista crític. Cal recordar que abans de les eleccions madrilenyes, el mateix Iglesias va insinuar la seua intenció de dedicar-se al periodisme crític quan deixés la política.

La nova etapa professional de Pablo Iglesias podria estar a la productora de Jaume Roures, personatge proper al cercle de Podemos. El diari ABC va publicar fa uns dies que Iglesias i Roures han estat parlant molt últimament sobre el nou projecte d’Iglesias en el cas que naufragués en les eleccions, com així ha succeït.

Però també s’ha rumorejat que al fundador de Podemos li agradaria tornar a fer classes a la universitat. Va ser professor i investigador de Ciències Polítiques a la Universitat Complutense de Madrid des de 2003 fins a 2014. Llavors va fer el salt a la política i set anys després de la seua aventura no descarta tornar a les aules.

 

Els diners de Pablo Iglesias, sempre sota polèmica

Des que Pablo Iglesias va iniciar el seu ascens dins de Podemos i en la política espanyola, els seus diners i el seu patrimoni han estat sempre objecte de crítiques, perquè motla gent assegura que, d’una banda, fa un discurs populista contra els rics i, per l’altra, s’enriqueix amb la política. La seua decisió d’abandonar Vallecas, on havia viscut tota la vida, per anar-se’n a la luxosa urbanització de Galapagar va ser la gota que va fer vessar el got.

Galapagar, Pablo Iglesias i la seua parella, Irene Montero, van comprar un xalet de 660.000 euros amb una hipoteca de 540.000 a 30 anys. Va ser el 2018, quan Podemos encara no era al govern. En esta campanya electoral per a les madrilenyes, el mateix Iglesias va defensar el seu «dret a comprar-me la casa que vulga amb els diners que guanye». Iglesias cobrava un sou d’uns 6.500 euros mensuals com a vicepresident.

El passat 26 de març, el govern espanyol va fer públic els béns i patrimoni dels seus membres. Segons estes dades, Pablo Iglesias té un patrimoni de 770.000 euros, mentre que Irene Montero, Ministra d’Igualtat, el té de 800.000. Iglesias té 111.000 euros al banc i Irene 107.000. A l’espera de prendre una decisió sobre el seu futur professional, Pablo Iglesias té coberts els pròxims 15 mesos amb un sou de més de 5.000 euros al mes.

 

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.