Els ‘súper-radars’, el nou mètode per a controlar 32 vehicles i 8 carrils alhora

Nuevo «súper-radar» Mesta Fusion

El nou «súper-radar» conté càmeres i radars en el seu interior i fa pràcticament quatre metres d’altura | Autopista.es

 

Fa uns mesos, per Setmana Santa, es van posar en marxa els ‘radars en cascada’, en Navarra, un nou sistema per a controlar la velocitat en les carreteres. Este mètode funciona utilitzant un radar fixe i un mòbil que està a pocs metres de distància del primer. Tot i este nou sistema, s’ha estat treballant per a innovar amb nous mètodes fins a arribar als temuts ‘súper-radars’.

 

França ha sigut l’encarregada d’instal·lar l’última versió d’estos aparells, segons avança ‘autopista.es’. Fins ara, els ‘Mesta Fusión’ de l’empresa Morpho només s’havien provat en alguns països, principalment en Dubai. Per tal de ser capaços de controlar-ho tot, en França han col·locat 400 unitats d’estos  a les carreteres. 

 

Els ‘súper-radars’ són torres de pràcticament quatre metres d’altura amb diferents radars i càmeres en el seu interior. Este sistema els convertix en un instrument molt més eficaç i podrien arribar, en un futur no molt llunyà, a les carreteres valencianes. 

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion puede controlar 32 vehículos y 8 carriles a la vez

A més pot controlar, alhora, fins a 32 vehicles i 8 carrils | Autopista.es

 

Té un radi d’acció de 200 metres

Estos radars d’última generació tenen un radi d’acció de 200 metres i, a més, són capaços de fer fotografies d’alta definició i enviar tota la informació en temps real. Tot això ho poden fer alhora que controlen fins a 32 vehicles i huit carrils. Es tracta d’un nou sistema que, no només està capacitat per a controlar la velocitat, sinó que també poden vigilar qualsevol altra classe d’infracció i sancionar-la. 

 

Per tant, controlen altres paràmetres com la distància de seguretat que han de mantindre els vehicles entre ells, el model de vehicle i, sorprenentment, poden saber si el conductor està utilitzant el mòbil mentres conduïx o bé si porta cordat el cinturó de seguretat. D’altra banda, controlen si el vehicle està circulant per un carril indegut, pel voral i, fins i tot, si el conductor s’ha saltat un semàfor.

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion tiene un rango de 200 metros

A part de controlar tota una sèrie de paràmetres, este nou radar té un radi d’acció de 200 metres | Autopista.es

 

Però això no és tot, segons estan anunciant, esta nova versió seria capaç d’analitzar altres paràmetres com són el comportament del conductor o detectar si el vehicle ha canviat de carril sense posar l’intermitent. Finalment, els ‘Mesta Fusion’ lligen la matrícula dels vehicles per a saber si estos tenen dret, o no, a circular, en el cas que s’haja activat el protocol anticontaminació. 

 

Últimes notícies

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.