Els ‘súper-radars’, el nou mètode per a controlar 32 vehicles i 8 carrils alhora

Nuevo «súper-radar» Mesta Fusion

El nou «súper-radar» conté càmeres i radars en el seu interior i fa pràcticament quatre metres d’altura | Autopista.es

 

Fa uns mesos, per Setmana Santa, es van posar en marxa els ‘radars en cascada’, en Navarra, un nou sistema per a controlar la velocitat en les carreteres. Este mètode funciona utilitzant un radar fixe i un mòbil que està a pocs metres de distància del primer. Tot i este nou sistema, s’ha estat treballant per a innovar amb nous mètodes fins a arribar als temuts ‘súper-radars’.

 

França ha sigut l’encarregada d’instal·lar l’última versió d’estos aparells, segons avança ‘autopista.es’. Fins ara, els ‘Mesta Fusión’ de l’empresa Morpho només s’havien provat en alguns països, principalment en Dubai. Per tal de ser capaços de controlar-ho tot, en França han col·locat 400 unitats d’estos  a les carreteres. 

 

Els ‘súper-radars’ són torres de pràcticament quatre metres d’altura amb diferents radars i càmeres en el seu interior. Este sistema els convertix en un instrument molt més eficaç i podrien arribar, en un futur no molt llunyà, a les carreteres valencianes. 

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion puede controlar 32 vehículos y 8 carriles a la vez

A més pot controlar, alhora, fins a 32 vehicles i 8 carrils | Autopista.es

 

Té un radi d’acció de 200 metres

Estos radars d’última generació tenen un radi d’acció de 200 metres i, a més, són capaços de fer fotografies d’alta definició i enviar tota la informació en temps real. Tot això ho poden fer alhora que controlen fins a 32 vehicles i huit carrils. Es tracta d’un nou sistema que, no només està capacitat per a controlar la velocitat, sinó que també poden vigilar qualsevol altra classe d’infracció i sancionar-la. 

 

Per tant, controlen altres paràmetres com la distància de seguretat que han de mantindre els vehicles entre ells, el model de vehicle i, sorprenentment, poden saber si el conductor està utilitzant el mòbil mentres conduïx o bé si porta cordat el cinturó de seguretat. D’altra banda, controlen si el vehicle està circulant per un carril indegut, pel voral i, fins i tot, si el conductor s’ha saltat un semàfor.

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion tiene un rango de 200 metros

A part de controlar tota una sèrie de paràmetres, este nou radar té un radi d’acció de 200 metres | Autopista.es

 

Però això no és tot, segons estan anunciant, esta nova versió seria capaç d’analitzar altres paràmetres com són el comportament del conductor o detectar si el vehicle ha canviat de carril sense posar l’intermitent. Finalment, els ‘Mesta Fusion’ lligen la matrícula dels vehicles per a saber si estos tenen dret, o no, a circular, en el cas que s’haja activat el protocol anticontaminació. 

 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.