Els ‘súper-radars’, el nou mètode per a controlar 32 vehicles i 8 carrils alhora

Nuevo «súper-radar» Mesta Fusion

El nou «súper-radar» conté càmeres i radars en el seu interior i fa pràcticament quatre metres d’altura | Autopista.es

 

Fa uns mesos, per Setmana Santa, es van posar en marxa els ‘radars en cascada’, en Navarra, un nou sistema per a controlar la velocitat en les carreteres. Este mètode funciona utilitzant un radar fixe i un mòbil que està a pocs metres de distància del primer. Tot i este nou sistema, s’ha estat treballant per a innovar amb nous mètodes fins a arribar als temuts ‘súper-radars’.

 

França ha sigut l’encarregada d’instal·lar l’última versió d’estos aparells, segons avança ‘autopista.es’. Fins ara, els ‘Mesta Fusión’ de l’empresa Morpho només s’havien provat en alguns països, principalment en Dubai. Per tal de ser capaços de controlar-ho tot, en França han col·locat 400 unitats d’estos  a les carreteres. 

 

Els ‘súper-radars’ són torres de pràcticament quatre metres d’altura amb diferents radars i càmeres en el seu interior. Este sistema els convertix en un instrument molt més eficaç i podrien arribar, en un futur no molt llunyà, a les carreteres valencianes. 

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion puede controlar 32 vehículos y 8 carriles a la vez

A més pot controlar, alhora, fins a 32 vehicles i 8 carrils | Autopista.es

 

Té un radi d’acció de 200 metres

Estos radars d’última generació tenen un radi d’acció de 200 metres i, a més, són capaços de fer fotografies d’alta definició i enviar tota la informació en temps real. Tot això ho poden fer alhora que controlen fins a 32 vehicles i huit carrils. Es tracta d’un nou sistema que, no només està capacitat per a controlar la velocitat, sinó que també poden vigilar qualsevol altra classe d’infracció i sancionar-la. 

 

Per tant, controlen altres paràmetres com la distància de seguretat que han de mantindre els vehicles entre ells, el model de vehicle i, sorprenentment, poden saber si el conductor està utilitzant el mòbil mentres conduïx o bé si porta cordat el cinturó de seguretat. D’altra banda, controlen si el vehicle està circulant per un carril indegut, pel voral i, fins i tot, si el conductor s’ha saltat un semàfor.

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion tiene un rango de 200 metros

A part de controlar tota una sèrie de paràmetres, este nou radar té un radi d’acció de 200 metres | Autopista.es

 

Però això no és tot, segons estan anunciant, esta nova versió seria capaç d’analitzar altres paràmetres com són el comportament del conductor o detectar si el vehicle ha canviat de carril sense posar l’intermitent. Finalment, els ‘Mesta Fusion’ lligen la matrícula dels vehicles per a saber si estos tenen dret, o no, a circular, en el cas que s’haja activat el protocol anticontaminació. 

 

Últimes notícies

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.

L’augment de carrapates al camp encén l’alarma sanitària entre els llauradors

AVA-ASAJA ha alertat d’un fort increment de carrapates en zones rurals valencianes i reclama mesures sobre camps abandonats i fauna salvatge per a reduir el risc per a persones i animals.

Un sisme de magnitud 2,7 sacseja el Golf de València sense causar danys

El Golf de València ha registrat este dimarts un sisme de magnitud 2,7, a sis quilòmetres de profunditat, que no ha causat danys ni incidències segons Emergències 112.

L’Elx torna a omplir el Martínez Valero amb 27.000 abonats

L’Elx ha tancat la campanya d’abonaments 2026-27 amb 27.000 abonats, xifra límit del club i rècord històric igualat, impulsat pel ‘Carnet Franjiverde’.

Així queden els dorsals del València Basket femení per a la temporada 2026-27

Les sis jugadores que continuen al València Basket conserven els seus números per al curs 2026-27, mentres que la nova incorporació Marta Suárez estrenarà el dorsal 16 a La Fonteta.