14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Els ‘súper-radars’, el nou mètode per a controlar 32 vehicles i 8 carrils alhora

Nuevo «súper-radar» Mesta Fusion

El nou «súper-radar» conté càmeres i radars en el seu interior i fa pràcticament quatre metres d’altura | Autopista.es

 

Fa uns mesos, per Setmana Santa, es van posar en marxa els ‘radars en cascada’, en Navarra, un nou sistema per a controlar la velocitat en les carreteres. Este mètode funciona utilitzant un radar fixe i un mòbil que està a pocs metres de distància del primer. Tot i este nou sistema, s’ha estat treballant per a innovar amb nous mètodes fins a arribar als temuts ‘súper-radars’.

 

França ha sigut l’encarregada d’instal·lar l’última versió d’estos aparells, segons avança ‘autopista.es’. Fins ara, els ‘Mesta Fusión’ de l’empresa Morpho només s’havien provat en alguns països, principalment en Dubai. Per tal de ser capaços de controlar-ho tot, en França han col·locat 400 unitats d’estos  a les carreteres. 

 

Els ‘súper-radars’ són torres de pràcticament quatre metres d’altura amb diferents radars i càmeres en el seu interior. Este sistema els convertix en un instrument molt més eficaç i podrien arribar, en un futur no molt llunyà, a les carreteres valencianes. 

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion puede controlar 32 vehículos y 8 carriles a la vez

A més pot controlar, alhora, fins a 32 vehicles i 8 carrils | Autopista.es

 

Té un radi d’acció de 200 metres

Estos radars d’última generació tenen un radi d’acció de 200 metres i, a més, són capaços de fer fotografies d’alta definició i enviar tota la informació en temps real. Tot això ho poden fer alhora que controlen fins a 32 vehicles i huit carrils. Es tracta d’un nou sistema que, no només està capacitat per a controlar la velocitat, sinó que també poden vigilar qualsevol altra classe d’infracció i sancionar-la. 

 

Per tant, controlen altres paràmetres com la distància de seguretat que han de mantindre els vehicles entre ells, el model de vehicle i, sorprenentment, poden saber si el conductor està utilitzant el mòbil mentres conduïx o bé si porta cordat el cinturó de seguretat. D’altra banda, controlen si el vehicle està circulant per un carril indegut, pel voral i, fins i tot, si el conductor s’ha saltat un semàfor.

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion tiene un rango de 200 metros

A part de controlar tota una sèrie de paràmetres, este nou radar té un radi d’acció de 200 metres | Autopista.es

 

Però això no és tot, segons estan anunciant, esta nova versió seria capaç d’analitzar altres paràmetres com són el comportament del conductor o detectar si el vehicle ha canviat de carril sense posar l’intermitent. Finalment, els ‘Mesta Fusion’ lligen la matrícula dels vehicles per a saber si estos tenen dret, o no, a circular, en el cas que s’haja activat el protocol anticontaminació. 

 

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.