14.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Els ‘súper-radars’, el nou mètode per a controlar 32 vehicles i 8 carrils alhora

Nuevo «súper-radar» Mesta Fusion

El nou «súper-radar» conté càmeres i radars en el seu interior i fa pràcticament quatre metres d’altura | Autopista.es

 

Fa uns mesos, per Setmana Santa, es van posar en marxa els ‘radars en cascada’, en Navarra, un nou sistema per a controlar la velocitat en les carreteres. Este mètode funciona utilitzant un radar fixe i un mòbil que està a pocs metres de distància del primer. Tot i este nou sistema, s’ha estat treballant per a innovar amb nous mètodes fins a arribar als temuts ‘súper-radars’.

 

França ha sigut l’encarregada d’instal·lar l’última versió d’estos aparells, segons avança ‘autopista.es’. Fins ara, els ‘Mesta Fusión’ de l’empresa Morpho només s’havien provat en alguns països, principalment en Dubai. Per tal de ser capaços de controlar-ho tot, en França han col·locat 400 unitats d’estos  a les carreteres. 

 

Els ‘súper-radars’ són torres de pràcticament quatre metres d’altura amb diferents radars i càmeres en el seu interior. Este sistema els convertix en un instrument molt més eficaç i podrien arribar, en un futur no molt llunyà, a les carreteres valencianes. 

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion puede controlar 32 vehículos y 8 carriles a la vez

A més pot controlar, alhora, fins a 32 vehicles i 8 carrils | Autopista.es

 

Té un radi d’acció de 200 metres

Estos radars d’última generació tenen un radi d’acció de 200 metres i, a més, són capaços de fer fotografies d’alta definició i enviar tota la informació en temps real. Tot això ho poden fer alhora que controlen fins a 32 vehicles i huit carrils. Es tracta d’un nou sistema que, no només està capacitat per a controlar la velocitat, sinó que també poden vigilar qualsevol altra classe d’infracció i sancionar-la. 

 

Per tant, controlen altres paràmetres com la distància de seguretat que han de mantindre els vehicles entre ells, el model de vehicle i, sorprenentment, poden saber si el conductor està utilitzant el mòbil mentres conduïx o bé si porta cordat el cinturó de seguretat. D’altra banda, controlen si el vehicle està circulant per un carril indegut, pel voral i, fins i tot, si el conductor s’ha saltat un semàfor.

 

El nuevo «súper-radar» Mesta Fusion tiene un rango de 200 metros

A part de controlar tota una sèrie de paràmetres, este nou radar té un radi d’acció de 200 metres | Autopista.es

 

Però això no és tot, segons estan anunciant, esta nova versió seria capaç d’analitzar altres paràmetres com són el comportament del conductor o detectar si el vehicle ha canviat de carril sense posar l’intermitent. Finalment, els ‘Mesta Fusion’ lligen la matrícula dels vehicles per a saber si estos tenen dret, o no, a circular, en el cas que s’haja activat el protocol anticontaminació. 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.