El Suprem constata que la falta de protecció va posar en risc als sanitaris d’Espanya

 

El Tribunal Suprem ha constatat que la falta de material de protecció a l’inici de la pandèmia va posar en risc als professionals sanitaris, si bé ha rebutjat inactivitat per part del Ministeri de Sanitat a causa d’una qüestió formal.

 

En la seua sentència, la Sala desestima la inactivitat administrativa del Ministeri, adduïda per la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM) en el seu recurs, atés que CESM no va complir amb els requisits establits per la llei, que exigix un requeriment previ a l’administració abans d’acudir a la Justícia, expliquen fonts jurídiques.

 

A pesar d’això, sí estima parcialment el recurs sobre la base del «fet notori», ja apreciat anteriorment per la Sala, de la «falta inicial de mitjans de protecció individual amb el consegüent risc per als drets fonamentals d’eixos professionals».

 

Ara bé, la sentència no suposa «cap juí de culpabilitat ni imputació de responsabilitat», sinó únicament la «constatació d’esta circumstància», i precisa que la falta d’equips que va afectar inicialment els professionals es va deure a la incapacitat de subministrar-li’ls del Sistema Nacional de Salut, integrat per les Comunitats Autònomes i el Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.