El Suprem constata que la falta de protecció va posar en risc als sanitaris d’Espanya

 

El Tribunal Suprem ha constatat que la falta de material de protecció a l’inici de la pandèmia va posar en risc als professionals sanitaris, si bé ha rebutjat inactivitat per part del Ministeri de Sanitat a causa d’una qüestió formal.

 

En la seua sentència, la Sala desestima la inactivitat administrativa del Ministeri, adduïda per la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM) en el seu recurs, atés que CESM no va complir amb els requisits establits per la llei, que exigix un requeriment previ a l’administració abans d’acudir a la Justícia, expliquen fonts jurídiques.

 

A pesar d’això, sí estima parcialment el recurs sobre la base del «fet notori», ja apreciat anteriorment per la Sala, de la «falta inicial de mitjans de protecció individual amb el consegüent risc per als drets fonamentals d’eixos professionals».

 

Ara bé, la sentència no suposa «cap juí de culpabilitat ni imputació de responsabilitat», sinó únicament la «constatació d’esta circumstància», i precisa que la falta d’equips que va afectar inicialment els professionals es va deure a la incapacitat de subministrar-li’ls del Sistema Nacional de Salut, integrat per les Comunitats Autònomes i el Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU