Suspenen el concert de Sergio Dalma per incitar al públic a no complir les mesures anti-Covid

 

Amb la pandèmia del coronavirus encara en auge, això de ‘Bailar pegados’ és una cosa que encara no podem gaudir, però Sergio Dalma sembla que vol que el ball de la seua cançó més coneguda fins hui torne a la realitat com més prompte millor. D’aquesta manera, el cantant català i representant d’Espanya en el Festival d’Eurovisió de 1991 es convertia en el focus de les crítiques després de desafiar a l’organització de ‘Las Noches del Malecón’, un cicle de concerts a Múrcia

 

El concert de Sergio Dalma, que va tindre lloc aquest cap de setmana a Múrcia, va acabar abans d’hora per decisió del propi cantant, que es va mostrar molt crític amb les mesures de seguretat anti covid que l’organització havia aplicat. L’artista va demanar al públic assistent que s’alçarà dels seus seients, desafiant el protocol Covid-19 i, després de diverses interrupcions, Dalma va decidir deixar de cantar amb un “fins sempre, Murcia“.

 

El protocol anticovid del festival murcià exigia que els assistents es mantingueren asseguts en els seus seients, per a assegurar la distància de seguretat. No obstant això, Sergio Dalma animava al públic a alçar-se i ballar, per la qual cosa l’empresa organitzadora del concert es va veure obligada a demanar al públic que tornarà als seus seients, fins i tot a través de missatges projectats en les pantalles de l’esdeveniment.

 

 

Va ser llavors quan el cantant va amenaçar amb suspendre l’actuació. Al final, Dalma va decidir suspendre el concert després de penes una hora d’actuació. Molts assistents van abandonar el recinte, però molts altres van decidir sol·licitar un full de reclamacions abans d’anar-se’n.

 

La reacció del públic 

Minuts després, les xarxes socials es van omplir de missatges criticant l’actitud del cantant enfront de les mesures sanitàries imposades pel coronavirus.

 

 

Per part seua, l’organització del festival de Múrcia ha criticat l’actitud del cantant català en un missatge de disculpes. 

 

“Sentim molt el que acaba de succeir. Portem dos mesos treballant sense descans perquè tot isca bé, complint totes les normes marcades pel Govern Regional i les autoritats sanitàries”, van escriure. “No podem permetre que ningú, siga qui siga, pose en risc tot l’esforç realitzat durant els més de seixanta xous que hem celebrat en la nostra tercera edició. Estem vivint moments molt difícils i no li veiem cap sentit a actituds que inciten a saltar-se les normes”, afigen des de l’organització. 

Les disculpes de Sergio Dalma

Després de les crítiques generades per la seua conducta, Sergio Dalma ha demanat disculpes. «Algunes persones estaven alçant-se per a ballar en el seu seient i jo em vaig excedir en el meu ànim d’intentar que tots gaudiren, des del seu seient, però dempeus i sempre amb màscara», ha expressat. «Això va incomplir el protocol del cicle de concerts, perquè no es pot fer, i per això demane disculpes».

 

En un altre passatge del seu comunicat, el cantant aclareix que no és negacionista. «Sóc un artista que ha représ una gira després de quasi dos anys d’aturada per aquesta horrible situació, amb un protocol exhaustiu anti covid per a tot l’equip i per a mi mateix. Sempre he animat al públic a ser responsable i prudent, i compte amb la pauta completa de la vacuna des de fa mesos. Sempre porte màscara i de fet ahir vaig deixar clar al públic que no li la llevara durant el meu concert, ni dempeus ni assegut».

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.