Suspenen el concert de Sergio Dalma per incitar al públic a no complir les mesures anti-Covid

 

Amb la pandèmia del coronavirus encara en auge, això de ‘Bailar pegados’ és una cosa que encara no podem gaudir, però Sergio Dalma sembla que vol que el ball de la seua cançó més coneguda fins hui torne a la realitat com més prompte millor. D’aquesta manera, el cantant català i representant d’Espanya en el Festival d’Eurovisió de 1991 es convertia en el focus de les crítiques després de desafiar a l’organització de ‘Las Noches del Malecón’, un cicle de concerts a Múrcia. 

 

El concert de Sergio Dalma, que va tindre lloc aquest cap de setmana a Múrcia, va acabar abans d’hora per decisió del propi cantant, que es va mostrar molt crític amb les mesures de seguretat anti covid que l’organització havia aplicat. L’artista va demanar al públic assistent que s’alçarà dels seus seients, desafiant el protocol Covid-19 i, després de diverses interrupcions, Dalma va decidir deixar de cantar amb un «fins sempre, Murcia«.

 

El protocol anticovid del festival murcià exigia que els assistents es mantingueren asseguts en els seus seients, per a assegurar la distància de seguretat. No obstant això, Sergio Dalma animava al públic a alçar-se i ballar, per la qual cosa l’empresa organitzadora del concert es va veure obligada a demanar al públic que tornarà als seus seients, fins i tot a través de missatges projectats en les pantalles de l’esdeveniment.

 

 

Va ser llavors quan el cantant va amenaçar amb suspendre l’actuació. Al final, Dalma va decidir suspendre el concert després de penes una hora d’actuació. Molts assistents van abandonar el recinte, però molts altres van decidir sol·licitar un full de reclamacions abans d’anar-se’n.

 

La reacció del públic 

Minuts després, les xarxes socials es van omplir de missatges criticant l’actitud del cantant enfront de les mesures sanitàries imposades pel coronavirus.

 

 

Per part seua, l’organització del festival de Múrcia ha criticat l’actitud del cantant català en un missatge de disculpes. 

 

«Sentim molt el que acaba de succeir. Portem dos mesos treballant sense descans perquè tot isca bé, complint totes les normes marcades pel Govern Regional i les autoritats sanitàries», van escriure. «No podem permetre que ningú, siga qui siga, pose en risc tot l’esforç realitzat durant els més de seixanta xous que hem celebrat en la nostra tercera edició. Estem vivint moments molt difícils i no li veiem cap sentit a actituds que inciten a saltar-se les normes», afigen des de l’organització. 

Les disculpes de Sergio Dalma

Després de les crítiques generades per la seua conducta, Sergio Dalma ha demanat disculpes. «Algunes persones estaven alçant-se per a ballar en el seu seient i jo em vaig excedir en el meu ànim d’intentar que tots gaudiren, des del seu seient, però dempeus i sempre amb màscara», ha expressat. «Això va incomplir el protocol del cicle de concerts, perquè no es pot fer, i per això demane disculpes».

 

En un altre passatge del seu comunicat, el cantant aclareix que no és negacionista. «Sóc un artista que ha représ una gira després de quasi dos anys d’aturada per aquesta horrible situació, amb un protocol exhaustiu anti covid per a tot l’equip i per a mi mateix. Sempre he animat al públic a ser responsable i prudent, i compte amb la pauta completa de la vacuna des de fa mesos. Sempre porte màscara i de fet ahir vaig deixar clar al públic que no li la llevara durant el meu concert, ni dempeus ni assegut».

 

Últimes notícies

S’alça l’alerta roja per pluges al litoral de València i l’interior de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha desactivat l’alerta roja per pluges al litoral de València i l’interior de Castelló, encara que manté avisos rojos, taronja i grocs en altres zones de la Comunitat Valenciana.

Valencians cridats a mantindre la prevenció tot i la millora del temps

El conseller d'Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, demana mantindre les mesures de prevenció, tot i que les alertes meteorològiques es rebaixen a partir del migdia en el litoral de Castelló i la província de València.

El col·lapse d’un col·lector inunda la zona comercial d’Alfafar i la via de servici de la pista de Silla

El col·lapse del col·lector oest de l’Albufera per les pluges intenses ha provocat inundacions a la zona comercial d’Alfafar i problemes en la via de servici de la pista de Silla. L’alcalde responsabilitza la saturació del sistema i l’acumulació de tovalletes i brutícia.

Rescatat un rabosot atrapat en una bassa de reg a Guardamar del Segura

Agents del Seprona han rescatat un rabosot que havia quedat atrapat en una bassa de reg a Guardamar del Segura, on no podia eixir pels seus propis mitjans. L operació ha evidenciat la necessitat de rampes o sistemes de fugida per a la fauna salvatge en este tipus d infraestructures agrícoles.

Cap de setmana de pluges intenses a bona part d’Espanya, amb el focus al Mediterrani

L’episodi de pluges torrencials al Mediterrani, amb més de 200 litres per metre quadrat, es prolongarà fins al diumenge i donarà pas dilluns a precipitacions importants en zones de l’oest peninsular.

La Comunitat Valenciana lidera la caiguda de morts en carretera en setembre

La Comunitat Valenciana ha registrat en setembre 7 morts en accidents de trànsit, nou menys que un any abans, i encapçala la baixada estatal. En el conjunt d’Espanya han mort 87 persones en carretera, 29 menys que en setembre de 2025.

Els trens de llarga distància entre València i Catalunya continuen parats per la pluja

La circulació dels trens de llarga distància entre València i Catalunya continua suspesa per la pluja, mentre s’han restablit Rodalia i Mitja Distància. La represa depén que milloren les condicions meteorològiques i de seguretat a la via.

Muse tancarà al Roig Arena la gira europea de 2027

La banda britànica Muse ha inclòs el Roig Arena de València com a última parada europea de la seua gira 'The Wow! Signal Europa Tour', amb un concert previst per al 23 de gener de 2027. La gira arribarà a la ciutat després de recórrer grans capitals europees i tindre èxit a Nord-amèrica.