Suspenen el concert de Sergio Dalma per incitar al públic a no complir les mesures anti-Covid

 

Amb la pandèmia del coronavirus encara en auge, això de ‘Bailar pegados’ és una cosa que encara no podem gaudir, però Sergio Dalma sembla que vol que el ball de la seua cançó més coneguda fins hui torne a la realitat com més prompte millor. D’aquesta manera, el cantant català i representant d’Espanya en el Festival d’Eurovisió de 1991 es convertia en el focus de les crítiques després de desafiar a l’organització de ‘Las Noches del Malecón’, un cicle de concerts a Múrcia

 

El concert de Sergio Dalma, que va tindre lloc aquest cap de setmana a Múrcia, va acabar abans d’hora per decisió del propi cantant, que es va mostrar molt crític amb les mesures de seguretat anti covid que l’organització havia aplicat. L’artista va demanar al públic assistent que s’alçarà dels seus seients, desafiant el protocol Covid-19 i, després de diverses interrupcions, Dalma va decidir deixar de cantar amb un «fins sempre, Murcia«.

 

El protocol anticovid del festival murcià exigia que els assistents es mantingueren asseguts en els seus seients, per a assegurar la distància de seguretat. No obstant això, Sergio Dalma animava al públic a alçar-se i ballar, per la qual cosa l’empresa organitzadora del concert es va veure obligada a demanar al públic que tornarà als seus seients, fins i tot a través de missatges projectats en les pantalles de l’esdeveniment.

 

 

Va ser llavors quan el cantant va amenaçar amb suspendre l’actuació. Al final, Dalma va decidir suspendre el concert després de penes una hora d’actuació. Molts assistents van abandonar el recinte, però molts altres van decidir sol·licitar un full de reclamacions abans d’anar-se’n.

 

La reacció del públic 

Minuts després, les xarxes socials es van omplir de missatges criticant l’actitud del cantant enfront de les mesures sanitàries imposades pel coronavirus.

 

 

Per part seua, l’organització del festival de Múrcia ha criticat l’actitud del cantant català en un missatge de disculpes. 

 

«Sentim molt el que acaba de succeir. Portem dos mesos treballant sense descans perquè tot isca bé, complint totes les normes marcades pel Govern Regional i les autoritats sanitàries», van escriure. «No podem permetre que ningú, siga qui siga, pose en risc tot l’esforç realitzat durant els més de seixanta xous que hem celebrat en la nostra tercera edició. Estem vivint moments molt difícils i no li veiem cap sentit a actituds que inciten a saltar-se les normes», afigen des de l’organització. 

Les disculpes de Sergio Dalma

Després de les crítiques generades per la seua conducta, Sergio Dalma ha demanat disculpes. «Algunes persones estaven alçant-se per a ballar en el seu seient i jo em vaig excedir en el meu ànim d’intentar que tots gaudiren, des del seu seient, però dempeus i sempre amb màscara», ha expressat. «Això va incomplir el protocol del cicle de concerts, perquè no es pot fer, i per això demane disculpes».

 

En un altre passatge del seu comunicat, el cantant aclareix que no és negacionista. «Sóc un artista que ha représ una gira després de quasi dos anys d’aturada per aquesta horrible situació, amb un protocol exhaustiu anti covid per a tot l’equip i per a mi mateix. Sempre he animat al públic a ser responsable i prudent, i compte amb la pauta completa de la vacuna des de fa mesos. Sempre porte màscara i de fet ahir vaig deixar clar al públic que no li la llevara durant el meu concert, ni dempeus ni assegut».

 

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.