Suspesa la cita prèvia per a adquirir l’Abonament Temporal Jove Gratuït després del col·lapse de la web durant 24 hores

La Generalitat Valenciana ha anunciat que se suspén des de hui mateix la sol·licitud de cita prèvia de l’Abonament Temporal Jove Gratuït a través de les webs de Metrovalencia i TRAM d’Alacant davant les més de 2.000.000 de sol·licituds rebudes des d’ahir el que ha provocat el col·lapse dels servidors durant més de 24 hores i que només unes 5.000 persones hagen pogut obtenir la cita per a adquirir l’abonament per a menors de 30 anys.

Així doncs, a partir del pròxim 11 d’octubre s’habilitarà una nova adreça, accessible també des de les webs de Metrovalencia i el Tram d’Alacant, que centralitzarà únicament aquestes entrades, seguint un sistema similar a l’utilitzat en les últimes edicions del bo viatge de la Generalitat Valenciana i reforçat a causa de l’alta demanda. A més, el Consell ampliarà la vigència de l’Abonament Temporal Jove Gratuït 15 dies més.

D’aquesta manera, a partir del pròxim dimarts, la persona usuària accedirà a la web i obtindrà torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar cita prèvia per a recollir la seua targeta en l’estació seleccionada. Aquesta solució s’ha pres per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), en col·laboració amb la direcció general de Tecnologies de la Informació i Comunicacions, on s’ha treballat per a respondre a la gran demanda que ha originat la posada en servei d’aquest abonament, del qual poden beneficiara més d’1,5 milions de persones en la Comunitat Valenciana.

Segons expliquen fonts de la Generalitat, des d’FGV s’havia augmentat prèviament la capacitat d’aquestes dues webs, però les previsions s’han vist desbordes en multiplicar per 1.000 les peticions d’entrades a la web en un dia habitual.

Aquest nou títol temporal està dirigit a joves de fins a 30 anys, inclusivament, en el moment de la sol·licitud, i ara serà efectiu des del 9 d’octubre al 15 de gener de 2023. La seua aplicació és vàlida per a Metrobus, Metrovalencia, EMT, SAU, TRAM de Castelló i TRAM d’Alacant.

TRAM de Castelló

En el TRAM de Castelló es manté la possibilitat de recollir aquest títol en l’oficina del carrer Carcaixent, 1 a partir del dia 7 d’octubre. De la mateixa manera, FGV ha previst també reforçar la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments, encara que ha descartat per qüestió d’ordre públic i seguretat facilitar el lliurament d’aquests títols sense cita prèvia

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.