Suspesa la cita prèvia per a adquirir l’Abonament Temporal Jove Gratuït després del col·lapse de la web durant 24 hores

La Generalitat Valenciana ha anunciat que se suspén des de hui mateix la sol·licitud de cita prèvia de l’Abonament Temporal Jove Gratuït a través de les webs de Metrovalencia i TRAM d’Alacant davant les més de 2.000.000 de sol·licituds rebudes des d’ahir el que ha provocat el col·lapse dels servidors durant més de 24 hores i que només unes 5.000 persones hagen pogut obtenir la cita per a adquirir l’abonament per a menors de 30 anys.

Així doncs, a partir del pròxim 11 d’octubre s’habilitarà una nova adreça, accessible també des de les webs de Metrovalencia i el Tram d’Alacant, que centralitzarà únicament aquestes entrades, seguint un sistema similar a l’utilitzat en les últimes edicions del bo viatge de la Generalitat Valenciana i reforçat a causa de l’alta demanda. A més, el Consell ampliarà la vigència de l’Abonament Temporal Jove Gratuït 15 dies més.

D’aquesta manera, a partir del pròxim dimarts, la persona usuària accedirà a la web i obtindrà torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar cita prèvia per a recollir la seua targeta en l’estació seleccionada. Aquesta solució s’ha pres per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), en col·laboració amb la direcció general de Tecnologies de la Informació i Comunicacions, on s’ha treballat per a respondre a la gran demanda que ha originat la posada en servei d’aquest abonament, del qual poden beneficiara més d’1,5 milions de persones en la Comunitat Valenciana.

Segons expliquen fonts de la Generalitat, des d’FGV s’havia augmentat prèviament la capacitat d’aquestes dues webs, però les previsions s’han vist desbordes en multiplicar per 1.000 les peticions d’entrades a la web en un dia habitual.

Aquest nou títol temporal està dirigit a joves de fins a 30 anys, inclusivament, en el moment de la sol·licitud, i ara serà efectiu des del 9 d’octubre al 15 de gener de 2023. La seua aplicació és vàlida per a Metrobus, Metrovalencia, EMT, SAU, TRAM de Castelló i TRAM d’Alacant.

TRAM de Castelló

En el TRAM de Castelló es manté la possibilitat de recollir aquest títol en l’oficina del carrer Carcaixent, 1 a partir del dia 7 d’octubre. De la mateixa manera, FGV ha previst també reforçar la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments, encara que ha descartat per qüestió d’ordre públic i seguretat facilitar el lliurament d’aquests títols sense cita prèvia

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.