Suspesos tots els viatges de l’Imserso en territori valencià pel Coronavirus

Gent major en una platja

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso | Twitter

 

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso per un període d’un mes, en tot el conjunt del territori nacional, amb motiu de la crisi del coronavirus. L’anunci ha sigut rebut amb pessimisme en la indústria turística del territori valencià, segons ha reconegut la patronal hotelera Hosbec.

 

En un comunicat, el sector ha reclamat al Govern «detalls concrets i mesures pal·liatives i compensatòries per a les empreses que hagin de tancar o limitar la seua activitat». «A pesar de què des de Hosbec no compartim la decisió presa pel Ministeri, entenem que han d’existir suficients motius de caràcter sanitari que justifique esta decisió», han indicat les mateixes fonts.

 

El president de Hosbec, Toni Mayor, ha recordat que els hotels espanyols no han patit cap incidència d’importància en tot este període, especialment tenint en compte el volum de turistes espanyols i internacionals que s’allotgen en la planta hotelera que està oberta.

 

«Els nostres establiments són segurs, més si cap que un domicili particular, perquè s’han extremat les mesures d’higiene i protocols de neteja per a evitar precisament qualsevol classe d’incidència», ha remarcat.

 

Per a la patronal hauria sigut molt desitjable que en el mateix moment en què s’ha fet pública esta mesura s’haguera informat a tots els actors del programa dels detalls: a partir de quina data comença la restricció, què ocorre amb els viatgers que estan ara mateix disfrutant de les seues vacances, i sobretot, quines mesures de caràcter extraordinari es posaran en marxa per a pal·liar els efectes sobre el sector.

 

180.000 paquets esta temporada

El programa de vacances de Majors va posar en comercialització 180.000 paquets per a la temporada 2019-2020 en el territori valencià. En estos moments, Hosbec estima que queda aproximadament un 65% per executar, ja que precisament en estos dies comença la temporada alta de l’Imserso.

 

«El que queda en l’aire suposa per al territori valencià la suspensió d’uns 120.000 paquets, amb una facturació d’entre 25 i 27 milions d’euros. D’estes dades, el 80% de l’execució correspon a Benidorm, el 10% a Castelló i el 10% restant a Gandia i altres poblacions de la Costa Blanca. 

Últimes notícies

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.

Directors de centres reclamen a Educació una resposta urgent després de tretze dies de vaga

Directors de centres públics de la Comunitat Valenciana exigixen a la Conselleria d'Educació una resposta urgent per a desbloquejar la vaga indefinida, alertant que estan al límit i que el final de curs pot quedar seriosament afectat.

València llança València Conviu perquè majors i jóvens compartisquen vivenda i temps

L'Ajuntament de València impulsa València Conviu, un programa intergeneracional que unix a majors que viuen solos amb universitaris que necessiten allotjament assequible.

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.