Suspesos tots els viatges de l’Imserso en territori valencià pel Coronavirus

Gent major en una platja

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso | Twitter

 

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso per un període d’un mes, en tot el conjunt del territori nacional, amb motiu de la crisi del coronavirus. L’anunci ha sigut rebut amb pessimisme en la indústria turística del territori valencià, segons ha reconegut la patronal hotelera Hosbec.

 

En un comunicat, el sector ha reclamat al Govern «detalls concrets i mesures pal·liatives i compensatòries per a les empreses que hagin de tancar o limitar la seua activitat». «A pesar de què des de Hosbec no compartim la decisió presa pel Ministeri, entenem que han d’existir suficients motius de caràcter sanitari que justifique esta decisió», han indicat les mateixes fonts.

 

El president de Hosbec, Toni Mayor, ha recordat que els hotels espanyols no han patit cap incidència d’importància en tot este període, especialment tenint en compte el volum de turistes espanyols i internacionals que s’allotgen en la planta hotelera que està oberta.

 

«Els nostres establiments són segurs, més si cap que un domicili particular, perquè s’han extremat les mesures d’higiene i protocols de neteja per a evitar precisament qualsevol classe d’incidència», ha remarcat.

 

Per a la patronal hauria sigut molt desitjable que en el mateix moment en què s’ha fet pública esta mesura s’haguera informat a tots els actors del programa dels detalls: a partir de quina data comença la restricció, què ocorre amb els viatgers que estan ara mateix disfrutant de les seues vacances, i sobretot, quines mesures de caràcter extraordinari es posaran en marxa per a pal·liar els efectes sobre el sector.

 

180.000 paquets esta temporada

El programa de vacances de Majors va posar en comercialització 180.000 paquets per a la temporada 2019-2020 en el territori valencià. En estos moments, Hosbec estima que queda aproximadament un 65% per executar, ja que precisament en estos dies comença la temporada alta de l’Imserso.

 

«El que queda en l’aire suposa per al territori valencià la suspensió d’uns 120.000 paquets, amb una facturació d’entre 25 i 27 milions d’euros. D’estes dades, el 80% de l’execució correspon a Benidorm, el 10% a Castelló i el 10% restant a Gandia i altres poblacions de la Costa Blanca. 

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.