Les terrasses del centre es reduiran un 50% segons l’Ajuntament de València

 

La decisió de l’Ajuntament de València de reduir un 50% les terrasses al centre de València ha produït la polèmica entre els hostalers, ja que asseguren que es perdran 50 llocs de treball. La Federació Empresarial d’Hostaleria de València (FEHV) ha expressat el seu profund malestar per l’actuació de la Regidoria de l’Espai Públic en relació a l’activitat de les terrasses dels locals d’hostaleria de la zona del centre de València. Com ha avançat ‘Levante-EMV’ la Regidoria va a procedir a una retallada de la superfície de les terrasses en la zona centre entorn als carrers pels carrers Ribera, Russafa, Mosén Femades, Convent de Santa Clara. En alguns casos este retall pot afectar el 50% de la superfície de terrassa. Estos dies els comerços afectats ja han començat a rebre les cartes on es comunica que el pròxim 29 de novembre es realitzarà el pintat a terra amb la nova limitació, una proposta que, es queixen, no ha comptat amb l’opinió de la FEHV.

Per altra banda inclou propostes com un pla de seguretat i simulacres d’emergències en la zona, protocol per la col·locació i retirada de les terrasses, reordenació d’estos espais i l’harmonització del mobiliari, així com la neteja. Els hostalers sostenen que és una mesura que s’ha pres al marge del sector i subratllen que la FEHV forma part del grup de treball creat des d’esta regidoria per a abordar junt amb altres col·lectius socials la situació de les terrasses en la ciutat. Així mateix asseguren que esta decisió tindrà un impacte econòmic molt negatiu per al conjunt dels locals, tenint en compte que les terrasses són una part fonamental en un negoci d’hostaleria.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.