5.8 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Les terrasses del centre es reduiran un 50% segons l’Ajuntament de València

 

La decisió de l’Ajuntament de València de reduir un 50% les terrasses al centre de València ha produït la polèmica entre els hostalers, ja que asseguren que es perdran 50 llocs de treball. La Federació Empresarial d’Hostaleria de València (FEHV) ha expressat el seu profund malestar per l’actuació de la Regidoria de l’Espai Públic en relació a l’activitat de les terrasses dels locals d’hostaleria de la zona del centre de València. Com ha avançat ‘Levante-EMV’ la Regidoria va a procedir a una retallada de la superfície de les terrasses en la zona centre entorn als carrers pels carrers Ribera, Russafa, Mosén Femades, Convent de Santa Clara. En alguns casos este retall pot afectar el 50% de la superfície de terrassa. Estos dies els comerços afectats ja han començat a rebre les cartes on es comunica que el pròxim 29 de novembre es realitzarà el pintat a terra amb la nova limitació, una proposta que, es queixen, no ha comptat amb l’opinió de la FEHV.

Per altra banda inclou propostes com un pla de seguretat i simulacres d’emergències en la zona, protocol per la col·locació i retirada de les terrasses, reordenació d’estos espais i l’harmonització del mobiliari, així com la neteja. Els hostalers sostenen que és una mesura que s’ha pres al marge del sector i subratllen que la FEHV forma part del grup de treball creat des d’esta regidoria per a abordar junt amb altres col·lectius socials la situació de les terrasses en la ciutat. Així mateix asseguren que esta decisió tindrà un impacte econòmic molt negatiu per al conjunt dels locals, tenint en compte que les terrasses són una part fonamental en un negoci d’hostaleria.

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.