El territori valencià, la tercera autonomia a on més ha pujat l’atur en el segon trimestre

 

El territori valencià és la tercera comunitat a on més va créixer l’atur en el segon trimestre amb 42.500 aturats més per l’impacte de la crisi del coronavirus, cosa que suposa un 12% més que en el trimestre anterior i situa la taxa d’atur en el 17%, mentres que en este període s’han destruït 128.600 ocupacions.

 

En este sentit, la Comunitat Valenciana va ser la segona en la que més va pujar la desocupació en termes interanuals per darrere de Madrid, ja que respecte al mateix trimestre de l’any anterior es van registrar 43.100 aturats més, el que suposa un 12% més, segons l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicada este dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

 

En Espanya, l’atur va pujar en 55.000 persones en el segon trimestre de l’any, és a dir, pràcticament un 2% més que en el trimestre anterior. Es tracta de les pitjors dades de l’atur en un segon trimestre des de 2012, quan la desocupació va pujar en 63.100 persones, mentres que el descens de l’ocupació ha superat tots els registres de la crisi de 2008.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.

Morant creu que Abascal exigix a Feijóo el model Mazón per a pactar a Aragó i Extremadura: sí a tot

Diana Morant ha acusat a Vox de voler replicar a Aragó i Extremadura el 'model Mazón' aplicat en la Comunitat Valenciana, basat en 'el fet que és tot que sí' i 'gratitud immensa'. Com a exemple, ha citat la reprovació fallida de l'alcalde d'Alacant, on Vox va demanar la seua dimissió però el va recolzar en la votació.

Mompó ha anunciat un pla per a reforçar la seguretat dels ciclistes esportius en les carreteres de València

La Diputació de València ha presentat el Pla de Foment del Cicloturisme Esportiu Segur per a augmentar la protecció en la xarxa provincial i promoure la bicicleta. El programa ha arrancat amb un pilot de senyalització dinàmica en la CV-310 entre Bétera i Nàquera.