12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El territori valencià, la tercera autonomia a on més ha pujat l’atur en el segon trimestre

 

El territori valencià és la tercera comunitat a on més va créixer l’atur en el segon trimestre amb 42.500 aturats més per l’impacte de la crisi del coronavirus, cosa que suposa un 12% més que en el trimestre anterior i situa la taxa d’atur en el 17%, mentres que en este període s’han destruït 128.600 ocupacions.

 

En este sentit, la Comunitat Valenciana va ser la segona en la que més va pujar la desocupació en termes interanuals per darrere de Madrid, ja que respecte al mateix trimestre de l’any anterior es van registrar 43.100 aturats més, el que suposa un 12% més, segons l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicada este dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

 

En Espanya, l’atur va pujar en 55.000 persones en el segon trimestre de l’any, és a dir, pràcticament un 2% més que en el trimestre anterior. Es tracta de les pitjors dades de l’atur en un segon trimestre des de 2012, quan la desocupació va pujar en 63.100 persones, mentres que el descens de l’ocupació ha superat tots els registres de la crisi de 2008.

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.