9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El territori valencià, la tercera autonomia a on més ha pujat l’atur en el segon trimestre

 

El territori valencià és la tercera comunitat a on més va créixer l’atur en el segon trimestre amb 42.500 aturats més per l’impacte de la crisi del coronavirus, cosa que suposa un 12% més que en el trimestre anterior i situa la taxa d’atur en el 17%, mentres que en este període s’han destruït 128.600 ocupacions.

 

En este sentit, la Comunitat Valenciana va ser la segona en la que més va pujar la desocupació en termes interanuals per darrere de Madrid, ja que respecte al mateix trimestre de l’any anterior es van registrar 43.100 aturats més, el que suposa un 12% més, segons l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicada este dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

 

En Espanya, l’atur va pujar en 55.000 persones en el segon trimestre de l’any, és a dir, pràcticament un 2% més que en el trimestre anterior. Es tracta de les pitjors dades de l’atur en un segon trimestre des de 2012, quan la desocupació va pujar en 63.100 persones, mentres que el descens de l’ocupació ha superat tots els registres de la crisi de 2008.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.